Ο ανθρώπινος παράγοντας στο επίκεντρο του ψηφιακού μετασχηματισμού

Related

Η OpenAI εγκαινιάζει προσωπικό βοηθό που «σκέφτεται και ενεργεί»

Η OpenAI παρουσίασε τον νέο της πράκτορα τεχνητής νοημοσύνης για το ChatGPT, έναν ψηφιακό βοηθό ικανό όχι μόνο να απαντά σε ερωτήσεις, αλλά και να αναλαμβάνει δράση: από κρατήσεις σε εστιατόρια και αγορές στο διαδίκτυο, μέχρι διαχείριση αρχείων και λογισμικού στον υπολογιστή του χρήστη. Με αυτή την αναβάθμιση, το ChatGPT αποκτά ουσιαστικά τις αρμοδιότητες ενός

Το Netflix επιστρατεύει την τεχνητή νοημοσύνη στις παραγωγές του

Το Netflix ανακοίνωσε ότι άρχισε να χρησιμοποιεί γενετική τεχνητή νοημοσύνη (GenAI) σε σειρές και ταινίες που παράγει, σηματοδοτώντας ένα νέο βήμα για τη βιομηχανία ψυχαγωγίας. Στην ενημέρωση των αναλυτών μετά την ανακοίνωση αποτελεσμάτων, ο συνδιευθύνων σύμβουλος Ted Sarandos αποκάλυψε ότι σε αργεντίνικη σειρά με τίτλο The Eternaut, η εσωτερική ομάδα παραγωγής του Netflix χρησιμοποίησε GenAI

Η Meta αρνείται να υπογράψει τον κώδικα πρακτικής της ΕΕ για την τεχνητή νοημοσύνη

Λίγες εβδομάδες πριν τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης γενικής χρήσης, η Meta ανακοίνωσε ότι δεν θα υπογράψει τον σχετικό εθελοντικό κώδικα πρακτικής. «Η Ευρώπη βαδίζει σε λάθος δρόμο για την τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε ο επικεφαλής παγκόσμιων υποθέσεων της Meta, Joel Kaplan, μέσω LinkedIn. «Μελετήσαμε προσεκτικά τον

“Σφήνα” Βαρδινογιάννη στο derby Cosmote vs NOVA για το ποδόσφαιρο.

Οσοι περίμεναν ντέρμπυ μεταξύ Cosmote vs NOVA για τα δικαιώματα τηλεοπτικής μετάδοσης των αγώνων της Superleague μάλλον θα πρέπει να απογοητεύτηκαν, καθώς οι δύο μεγάλοι παίκτες μοιράστηκαν τις ομάδες. Παρότι μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα στην αγορά προεξοφλούνταν σκληρές διαπραγματεύσεις- μάλιστα από ιδιοκτήτες συγκεκριμένων ΠΑΕ γινόταν λόγος για επαφές που θα “τραβούσαν” μέχρι τoν 15Aύγουστο

Tεχνολογία και αισθητική σε μία συσκευή: Ανακαλύπτοντας τα Samsung Galaxy Z Fold & Flip

Σίγουρα θα έχεις πετύχει τα έχεις πετύχει στο YouTube, το Instagram και το TikTok, με content creators να τα ανοιγοκλείνουν λες και πρόκειται για clamshell από τη δεκαετία του 2000! Ο λόγος για τα Galazy Z Flip και Z Fold, δύο από τα πλέον premium μοντέλα Samsung Galaxy και παράλληλα τις συσκευές που πρεσβεύουν όσο

“Καταιγίδα” προσφορών από Cosmote-Γερμανός

Φθηνότερα κινητά, τάμπλετ και προϊόντα τεχνολογίας θα διαθέτει στους καταναλωτές το δίκτυο Cosmote-Γερμανός έως τις 31 Αυγούστου. Στόχος της διοίκησης είναι η διεύρυνση του πελατολογίου, μέσα από τη διάθεση υπερσύγχρονης γκάμας προϊόντων τόσο από τα φυσικά καταστήματα, όσο και online από cosmote.gr και germanos.gr. Οι καταναλωτές μπορούν να κερδίσουν επιστροφή έως και 15% επί του

Κυβερνοεπίθεση σε διακομιστές της Microsoft – Η προειδοποίηση της εταιρείας προς επιχειρήσεις και κυβερνήσεις

Η Microsoft εξέδωσε προειδοποίηση σχετικά με «ενεργές επιθέσεις» σε λογισμικό διακομιστών που χρησιμοποιείται από κυβερνητικές υπηρεσίες και επιχειρήσεις για την κοινή χρήση εγγράφων εντός των οργανισμών και συνέστησε ενημερώσεις ασφαλείας που οι πελάτες θα πρέπει να εφαρμόσουν άμεσα. Το FBI δήλωσε την Κυριακή ότι είναι ενήμερο για τις επιθέσεις και συνεργάζεται στενά με τους ομοσπονδιακούς

Baby Grok: Ο Έλον Μασκ ετοιμάζει chatbot τεχνητής νοημοσύνης για παιδιά

FORTUNE GREECE 20/07/2025, 13:39 SHARE Grok logo displayed on a smartphone with Xai and Elon Musk seen in the background,in this photo illustration. On 02 December 2023 in Brussels, Belgium. Photo: Shutterstock Μετά τις αντιδράσεις για τα ακατάλληλα σχόλια του Grok, η xAI του Μασκ σχεδιάζει μια παιδική εκδοχή του chatbot Ο Έλον Μασκ ανακοίνωσε

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (20/7)

Ο αγώνας της Εθνικής Πόλο Ανδρών με την Ιταλία για τα προημιτελικά του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος δεσπόζει στις αθλητικές μεταδόσεις της Κυριακής (20/7). Αναλυτικά το σημερινό πρόγραμμα: 10:30 COSMOTE SPORT 7 HD WRC Εσθονία, SS19 10:35 COSMOTE SPORT 5 HD MotoGP Γκραν Πρι Τσεχίας (Warm Up) 11:00 ΕΡΤ1 Ιταλία – Ελλάδα Προημιτελικός Πόλο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Υγρού

Ποιος είναι ο Jonathan Galindo και γιατί τρομάζει ακόμα το διαδίκτυο

Ο Jonathan Galindo είναι η φιγούρα που στοιχειώνει το ίντερνετ από το 2020 και συνεχίζει –ανεξήγητα– να επιστρέφει ακόμη και το 2025. Με μάσκα που θυμίζει καρτουνίστικο Γκούφι σε έκδοση τρόμου και ένα σκοτεινό «παρελθόν» που συνδέθηκε με ψευδο-παιχνίδια θανάτου, το όνομα του Galindo έγινε viral μέσα από κύματα ηθικού πανικού, διαδικτυακής μυθοπλασίας και memes.

Τι αθλητικές μεταδόσεις έχει η τηλεόραση σήμερα Κυριακή, 20 Ιουλίου 2025

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας με όλη την αθλητική δράση. Το τηλεοπτικό πρόγραμμα αγώνων ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις και των λοιπών σπορ με όλους τους αγώνες live από τις αγαπημένες σου ομάδες και αθλήματα. 10:30 COSMOTE SPORT 7 HD WRC Εσθονία, SS19 11:00 ΕΡΤ1 Ελλάδα – Ιταλία πόλο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Υγρού Στίβου 11:45 COSMOTE SPORT 5

OpenAI: Νέα καθυστέρηση για το πρώτο ανοιχτό AI μοντέλο της

Η OpenAI ανακοίνωσε νέα καθυστέρηση στην κυκλοφορία του πρώτου ανοιχτού AI μοντέλου της, που ήδη είχε αναβληθεί νωρίτερα αυτό το καλοκαίρι. Η εταιρεία επικαλείται την ανάγκη για πρόσθετες δοκιμές ασφαλείας πριν διαθέσει το μοντέλο στους προγραμματιστές, την ώρα που ο ανταγωνισμός στον χώρο των ανοιχτών μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης γίνεται όλο και πιο έντονος. «Χρειαζόμαστε περισσότερο

Τι αθλητικές μεταδόσεις έχει η τηλεόραση σήμερα Σάββατο, 19 Ιουλίου 2025

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας με όλη την αθλητική δράση. Το τηλεοπτικό πρόγραμμα αγώνων ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις και των λοιπών σπορ με όλους τους αγώνες live από τις αγαπημένες σου ομάδες και αθλήματα. Αναλυτικά όλες οι αθλητικές μεταδόσεις της τηλεόρασης για σήμερα Σάββατο, 19 Ιουλίου 2025 09:15 COSMOTE SPORT 7 HD WRC Εσθονία, SS10 09:35

Τεχνητή Νοημοσύνη στη μουσική: Πώς τα AI συγκροτήματα αλλάζουν τη βιομηχανία

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει μεταμορφώσει τη μουσική βιομηχανία σε πρωτοφανή βαθμό, με τη δημιουργία συγκροτημάτων και καλλιτεχνών που δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα, αλλά προσελκύουν εκατομμύρια ακροατές σε δημοφιλείς πλατφόρμες streaming. Οι εξελίξεις αυτές, όπως εκείνες που αντιπροσωπεύει το συγκρότημα The Velvet Sundown με πάνω από 1 εκατομμύριο μηνιαίους ακροατές και σημαντικά έσοδα από royalties, αναδεικνύουν

Επικεφαλής Αndroid στη Google: Γιατί το πτυχίο πληροφορικής χρειάζεται rebrand

Ο επικεφαλής του Android στη Google, Sameer Samat, θέτει στο προσκήνιο την ανάγκη επαναπροσδιορισμού του πτυχίου της πληροφορικής, ζητώντας μια συνολική αλλαγή προσέγγισης τόσο από τα ακαδημαϊκά ιδρύματα όσο και από τους ίδιους τους φοιτητές. Όπως υποστηρίζει, το πτυχίο αυτό παρανοείται πολλαπλώς, καθώς πολλοί φοιτητές και επαγγελματίες το ταυτίζουν μονοδιάστατα με την εκμάθηση προγραμματισμού και

Share

Μπορεί στον σύγχρονο διασυνδεδεμένο κόσμο οι συσκευές και οι μηχανές να τοποθετούνται στο επίκεντρο, ωστόσο, η διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού μπορεί να αποδειχθεί κενή περιεχομένου χωρίς τον ανθρώπινο παράγοντα. Σε μία εποχή τεχνολογικών εξελίξεων και καινοτομίας, τα υψηλόβαθμα στελέχη των εταιρειών (C-suite) καλούνται να δημιουργήσουν αυθεντικές συνδέσεις με τους καταναλωτές, τους εργαζομένους και τους εταίρους τους. Και αυτό φαίνεται να είναι το στοίχημα.

Οι παγκόσμιες βασικές τάσεις του 2020 για το Marketing τοποθετούν τους ανθρώπους στο επίκεντροΣύμφωνα έρευνα της Statista, σήμερα καταγράφονται 26 δισ. “έξυπνες” συσκευές σε κυκλοφορία, που ισοδυναμούν με τρεις συσκευές, κατά μέσο όρο, ανά άτομο σε ολόκληρο τον κόσμο. 

Πραγματοποιώντας συνεντεύξεις με περισσότερους από 80 εμπειρογνώμονες απ’ όλο τον κόσμο, η Deloitte εντόπισε επτά βασικές τάσεις, τις οποίες καλούνται να εφαρμόσουν οι επιχειρήσεις στο προσεχές διάστημα 18 έως 24 μηνών, ώστε να αναπτύξουν το κοινωνικό και ανθρώπινο αποτύπωμά τους, στον διαρκώς μεταβαλλόμενο ψηφιακό κόσμο.

Αναδεικνύοντας την ανθρώπινη εμπειρία

Η έρευνα επισημαίνει ότι είναι απαραίτητη η ύπαρξη ισορροπίας μεταξύ της ευκολίας που παρέχουν σε όλους τους ανθρώπους οι ψηφιακές τεχνολογίες και της ανάγκης δημιουργίας εμπειριών. Σύμφωνα με την Deloitte, δημιουργείται ένα “χρέος εμπειριών” από τις εταιρείες. Για να μπορούν να αποπληρώσουν αυτό το χρέος, οι εταιρείες και τα οικοσυστήματά τους θα πρέπει να εστιάσουν στην μεγιστοποίηση της ανθρώπινης εμπειρίας. Για να επιτευχθεί αυτό, οι εταιρείες θα πρέπει να καθοδηγήσουν τους πελάτες τους, το ανθρώπινο δυναμικό και τους εταίρους τους σε έναν κοινό σκοπό. 

Η ύπαρξη σκοπού

Η ύπαρξη σκοπού είναι ζωτικής σημασίας: Η ύπαρξη ενός σαφή σκοπού θεωρείται κρίσιμη για τις επιχειρήσεις, καθώς απαντάει σε ερωτήματα, όπως η αιτία ύπαρξης μίας εταιρείας, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και τι αντιπροσωπεύει. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του Harvard Business Review, οι 181 κορυφαίοι Διευθύνοντες Σύμβουλοι έχουν αναγνωρίσει ότι οι εταιρείες χρειάζονται έναν σκοπό πέρα από την κερδοφορία. Όπως έχει αποδειχθεί, οι εταιρείες με παγιωμένο σκοπό σημειώνουν υψηλότερη απόδοση από τις υπόλοιπες της αγοράς, σε ποσοστό 5%-7% ετησίως. Οι εταιρείες που έχουν ενσωματώσει τον σκοπό και το κίνητρο στον τρόπο διακυβέρνησης τους, έχουν ξεπεράσει τους ανταγωνιστές τους και έχουν σημαντικό αντίκτυπο σε όλους.

Ενίσχυση της συμμετοχής των καταναλωτών: Σχεδόν το 75% των καταναλωτών απάντησε πως αναμένει αμφίδρομες σχέσεις με τους οργανισμούς, που συνεργάζεται. Η αυξημένη αλληλεπίδραση με τους πελάτες μπορεί να δημιουργήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να αναπτύξει ισχυρότερη σχέση με το εμπορικό σήμα. Η τεχνολογία προσφέρει νέες ευκαιρίες για τους καταναλωτές, τους πολίτες και τις κοινότητες να εμπλακούν άμεσα στη διαμόρφωση, την επιρροή, την οικοδόμηση και τη συν-δημιουργία της συνολικής εικόνας του εμπορικού σήματος. Ο προσδιορισμός του τρόπου και των περιοχών που μπορούν να συμμετέχουν οι πελάτες στην καταναλωτική εμπειρία και τον κύκλο ζωής του προϊόντος, μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά περίπλοκος. 

Περί εμπιστοσύνης

Μηδενίζετε ή κατακτάτε την εμπιστοσύνη; Η εμπιστοσύνη είναι ένας πρωταρχικός καθοριστικός παράγοντας για τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι συνδέονται με τα εμπορικά σήματα. Όπως έδειξε και η έρευνα της Sprout Social, σχεδόν 9 στους 10 Αμερικανούς (86%) πιστεύουν ότι η επιχειρηματική διαφάνεια είναι σήμερα πιο σημαντική από ποτέ, ενώ 7 στους 10 (73%) θα αγοράσουν προϊόντα, που υπόσχονται πλήρη διαφάνεια. Οι πελάτες, οι ρυθμιστικές αρχές και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης περιμένουν από τα εμπορικά σήματα να είναι ειλικρινή και συνεπή σε όλες τις πτυχές των δραστηριοτήτων τους – από τα προϊόντα και τις προσφορές έως την εργασιακή κουλτούρα και τις σχέσεις με τους εταίρους τους.

Η σύνθεση ως νέο επιχειρηματικό μείγμα. Πολλές κορυφαίες εταιρείες αναζητούν νέους τρόπους να ισχυροποιηθούν στα νέα διευρυμένα οικοσυστήματα, τα οποία αποτελούνται από πληθώρα νέων ανταγωνιστών. Η επιβίωση σε αυτά τα νέα μοντέλα είναι η εξεύρεση λύσεων, που θα καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών. Νέες επιχειρηματικές περιοχές αποτελούν πρόσφορο έδαφος για να αναπτυχθούν οι βιομηχανίες και να ικανοποιήσουν πλήρως τις ανάγκες των πελατών τους, να αξιοποιήσουν νέες ευκαιρίες και συνέργειες με απώτερο σκοπό τη δημιουργία αξίας για τους καταναλωτές. 

Προσαρμοστικότητα

Διευρυμένη προσαρμοστικότητα σε όλα τα τμήματα του οργανισμού. Για να εξελιχθούν οι επιχειρήσεις, οφείλουν να κινηθούν από την αντίδραση στην πρόληψη, ώστε να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των πελατών τους. Για να γίνει αυτό, απαιτείται η αναδιάρθρωση των λειτουργιών του marketing, η πλήρης αξιοποίηση των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, μέσω των ψηφιακών πλατφορμών και η δημιουργία εξατομικευμένων και πιο ανθρώπινων εμπειριών. Ουσιαστικά, ως προσαρμοστικότητα νοούμε την αλλαγή στο πλαίσιο λειτουργίας και απόκρισης, δομής και εσωτερικών δυνατοτήτων και τη δημιουργία και συνεργασία ομάδων από διαφορετικά τμήματα.

Δίνοντας αξία στο σημαντικότερο συστατικό μίας εταιρείας: Το ταλέντο. Το ποικιλόμορφο ανθρώπινο δυναμικό απαιτεί μία προσέγγιση που να προσδίδει αξία στην εξέλιξη των δεξιοτήτων και την καλλιέργεια της ατομικότητας ως μέρος ενός συνολικού οικοσυστήματος. Να σημειωθεί ότι οι επιχειρήσεις, που έχουν το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον, σημειώνουν και υψηλότερες επιδόσεις στην ικανοποίηση των πελατών τους. Το ποσοστό είναι κατά 12% περισσότερο από τους άλλους οργανισμούς, ενώ ο τριετής ρυθμός αύξησης των εσόδων τους είναι 2,3 φορές μεγαλύτερος, σύμφωνα με την έκθεση “Ισχυροποιώντας τη γραμμή παραγωγής μέσω την εργασιακής δέσμευσης” του UNC Kenan-Flagler Business School.