Οι κορυφαίοι οργανισμοί τηλεπικοινωνιών είναι σε καλό δρόμο για ψηφιακούς μετασχηματισμούς και, με αυτούς, τα οφέλη που μπορεί να παρέχει το καλύτερο λογισμικό CPQ. Το λάθος σύστημα διαμόρφωσης, τιμολόγησης και προσφοράς (CPQ) μπορεί να αποσυντονίσει μια εταιρεία.
Είναι γεγονός που η VicTrack, μια αυστραλιανή εταιρεία που λειτουργεί σιδηροδρομικά περιουσιακά στοιχεία στη Βικτώρια, γνώριζε πολύ καλά. Κάποτε, η VicTrack (με ένα χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει σκούρο οπτικό καλώδιο και διαχειριζόμενες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες) αντιμετώπιζε δυσκολίες με ακριβή χειροκίνητη τιμολόγηση.
Ακόμα χειρότερα, ο οργανισμός διαπίστωσε ότι δεν μπορούσε να αναλάβει πολλαπλά έργα αποτελεσματικά ή οικονομικά. Απλά ειπωμένο, η εταιρεία χρειαζόταν ένα σύστημα CPQ που θα μπορούσε να απλοποιήσει τις διαδικασίες.
Η απόφαση της VicTrack να δράσει απέδωσε αποτελέσματα. Σήμερα, η εταιρεία αναφέρει μια σημαντική βελτίωση 30% στις διαδικασίες σχεδίασης και χρόνου εκτέλεσης και προσφέρει πάνω από 1800 μίλια δικτύου στους συνεργάτες εξυπηρέτησης δημόσιων μεταφορών.
Επίσης, κατόρθωσε να ενοποιήσει τα προϊόντα της, από εκατοντάδες σε δεκάδες, και τώρα διεξάγει το 30% των συναλλαγών μέσω ψηφιακών καναλιών. Ο Bruce Moore, ο γενικός διευθυντής τηλεπικοινωνιών της VicTrack, είπε ότι επέλεξαν σοφά στο ταξίδι τους για το σωστό σύστημα CPQ.
«Αυτή είναι περισσότερη από μια συναλλαγή, είναι μια συνεργασία. Η CSG ξεπέρασε κάθε προσδοκία.» Ο Sean Casey, κατά τη διάρκεια πρόσφατης εμφάνισης στο Beyond the Cable, εξήγησε γιατί τα συστήματα CPQ αποδεικνύονται τόσο κρίσιμα στο τρέχον κλίμα.
«Ενώ (τα παραδοσιακά CPQ) μπορούν να διαχειριστούν καλά αυτούς τους (πελάτες-ενδιαφερόμενους και τις πωλήσεις) σωλήνες πωλήσεων και να διαχειριστούν μακροπρόθεσμες επαφές πωλήσεων, καταρρέουν στον κόσμο των τηλεπικοινωνιών και καλωδίων», δήλωσε ο Casey. Επίσης είπε ότι τα παραδοσιακά CPQ που δεν έχουν σχεδιαστεί για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών μπορούν να προσθέσουν τεράστιο κόστος στις λειτουργίες των παρόχων επικοινωνιακών υπηρεσιών.
Όχι απλώς μια μόδα Όπως επισημαίνει ο Casey, οι ψηφιακοί μετασχηματισμοί όπως αυτός που ανέλαβε η VicTrack δεν είναι απλά μια μόδα, είναι ανάγκη. Τον Ιούλιο, η Orange Business έγινε ένα από τα πιο ξεκάθαρα παραδείγματα μιας μεγάλης εταιρείας που συνειδητοποιεί αυτήν την ανάγκη.
Τότε ανακοίνωσαν ότι θα μεταβούν σε μια λύση CPQ που βασίζεται σε κατάλογο, με στόχο την απλοποίηση της διαδικασίας από προσφορά σε είσπραξη. Την εποχή εκείνη, ο John Marcus, ανώτερος κύριος αναλυτής της GlobalData, δήλωσε ότι η ανακοίνωση της Orange Business αντιπροσωπεύει «μια στρατηγική στροφή προς μια πλατφορμοκεντρική, καινοτόμο προσέγγιση που ευθυγραμμίζεται καλά με τις προσδοκίες των επιχειρησιακών πελατών.» «Ο μετασχηματισμός μας δεν είναι μόνο για την τεχνολογία: αφορά το πώς δημιουργούμε ριζικά καλύτερες εμπειρίες για τους πελάτες μας», είπε ο Hriday Ravindranath, ο διευθυντής τεχνολογίας και πληροφορικής της Orange Business.
«Συνεργαζόμενοι με ηγέτες της βιομηχανίας, κατασκευάζουμε μια επόμενης γενιάς, πλήρως ψηφιακή και εγγενώς AI Orange Business.» Η λύση που επέλεξε η Orange Business, CSG Quote & Order, «επιτρέπει ταχύτερο, χωρίς λάθη, διαμόρφωση προϊόντων και ικανοποίηση παραγγελιών», σύμφωνα με την Orange Business. Το CSG Quote & Order είναι προσαρμοσμένο στις ειδικές τηλεπικοινωνιακές πολυπλοκότητες, δημιουργώντας ταχύτερο χρόνο για έσοδα και βελτιωμένες ταχύτητες διαδικασιών.
Ορισμένοι βασικοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη Όταν πρόκειται για την επιλογή του κατάλληλου CPQ, η CSG απαριθμεί αρκετούς βασικούς παράγοντες προς εξέταση: Κεντροποιημένη και βασισμένη σε κανόνες καταλογογράφηση Αδιάλειπτες δυνατότητες ενσωμάτωσης Δυναμικός προσδιορισμός τιμών Ανάλυση περιθωρίου Συμβατότητα με κινητές συσκευές Μία λευκή βίβλος του 2024 από την Appledore Research υπογραμμίζει το σημείο. Η έρευνα που οδήγησε στα ευρήματα της λευκής βίβλου επικοινώνησε με 50 ανώτατα στελέχη σε 23 χώρες σχετικά με τα CPQ τους, κυρίως σε tier-1 και επιλεγμένους tier-2 παρόχους υπηρεσιών επικοινωνίας (CSPs).
Σύμφωνα με την Appledore, το 85% των ερωτηθέντων επιβεβαίωσε ότι τα υπάρχοντα συστήματα CPQ τους ικανοποιούν λιγότερο από τα τρία τέταρτα των απαιτήσεών τους. Η έρευνα ανέφερε επίσης ότι το 60% αυτών που ρωτήθηκαν δήλωσαν ότι το τρέχον CPQ τους ικανοποιεί λιγότερο από το μισό των απαιτήσεων του οργανισμού τους.
Τα συστήματα CPQ που υστερούν, γνωστά επίσης ως παλαιά ή υφιστάμενα συστήματα, όπως περιγράφονται στη λευκή βίβλο, αφήνουν τους CSPs με έλλειψη αυτοματοποίησης, καθυστερημένους χρόνους απόκρισης και ανακρίβειες στην προσόντιση. Η έλλειψη διαφάνειας στα περιθώρια σε πραγματικό χρόνο και οι φτωχές χρηματοοικονομικές δυνατότητες είναι επίσης συμπτώματα των παλαιών συστημάτων CPQ, αναφέρει η λευκή βίβλος.
Οι τηλεπικοινωνίες αντιμετωπίζουν διχασμό Το έγγραφο κλείνει επίσης με ένα δίλημμα, ζωγραφίζοντας την εικόνα μιας βιομηχανίας τηλεπικοινωνιών σε κρίσιμη καμπή. «Το τμήμα των επιχειρήσεων αποτελεί κρίσιμη ζώνη ανάπτυξης, με τη συνδεσιμότητα να λειτουργεί ως βάση για τις σύγχρονες επιχειρηματικές υπηρεσίες», καταλήγει ο συγγραφέας της λευκής βίβλου, John Abraham, κύριος αναλυτής στην Appledore.
«Ωστόσο, η αξιοποίηση αυτής της ευκαιρίας απαιτεί από τους CSPs να υπερβούν σημαντικές προκλήσεις στην πολυπλοκότητα των προσφορών, τη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό και το χρόνο εισόδου στην αγορά. Εξειδικευμένα συστήματα CPQ αναδεικνύονται ως ζωτικός καταλύτης σε αυτή τη μεταμόρφωση, ιδιαίτερα για την επιτυχία στην αγορά επιχειρήσεων.» Συνεχίζει ο Abraham με τα ευρήματά του.
«Ενώ τα συστήματα CPQ από μόνα τους δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν όλες τις προκλήσεις της μετασχηματιστικής διαδικασίας, παρέχουν βασική βάση για τον εκσυγχρονισμό των πωλήσεων και την επιτάχυνση των δυνατοτήτων εισόδου στην αγορά», γράφει ο Abraham. «Οι CSPs που επενδύουν σε αυτές τις εξειδικευμένες πλατφόρμες τοποθετούνται για να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες στην αγορά επιχειρήσεων πιο αποτελεσματικά, με την ευελιξία και την ακρίβεια που απαιτεί το σημερινό ανταγωνιστικό τοπίο.»