Το ψηφιακό κανάλι επιλέγουν πλέον για τις αγορές τους οι Έλληνες πολίτες, με τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας να εμπιστεύονται και αυτά το Διαδίκτυο για τα ψώνια τους. Σήμερα, το 74% των Ελλήνων κάνει online αγορές, με τις σχετικές δαπάνες να έχουν αυξηθεί τους τελευταίους έξι μήνες.
Οι Έλληνες δαπάνησαν, κατά μέσο όρο τους τελευταίους 6 μήνες, €805,6 για ηλεκτρονικές αγορές – Αυξητική τάση στις ηλικίες 55-64 ετώνΟι Έλληνες δαπάνησαν, κατά μέσο όρο το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2021, €805,6 για ηλεκτρονικές αγορές. Ο δε δημοφιλέστερος τρόπος πληρωμών παραμένει η αντικαταβολή, την οποία επιλέγουν σχεδόν 2 στους 3 καταναλωτές (64%).
Oι περισσότεροι e-shoppers βρίσκονται μεταξύ των ηλικιών 16-44 ετών, ενώ η μεγαλύτερη αύξηση (20%) καταγράφηκε στο κοινό 55+, συγκριτικά με το προηγούμενο 6μηνο. Το top 3 των online αγορών, τους τελευταίους 6 μήνες, είναι τα ηλεκτρονικά είδη με ποσοστό 33%, τα παπούτσια με ποσοστό 36% και τα ρούχα με 46%.
Τη μεγαλύτερη, πάντως, αύξηση τον τελευταίο χρόνο καταγράφουν οι αγορές στις κατηγορίες “Έπιπλα & τα άλλα είδη για το σπίτι”, “Εκπαιδευτικά σεμινάρια/Webinars” και “Υπηρεσίες Υγείας”.
Η στροφή των Ελλήνων στο ψηφιακό κανάλι συνεχίζεται, παρά το άνοιγμα των καταστημάτων και ακολουθεί τη συνεχώς ανοδική διείσδυση του Internet στη χώρα μας. Η χρήση του Διαδικτύου είναι σχεδόν καθολική στην Ελλάδα και φτάνει στο 97% το 1ο εξάμηνο του 2021 από 88% το διάστημα Ιούνιος – Δεκέμβριος 2020.
Με το κινητό ανά χείρας
Σύμφωνα με τα τελευταία Focus on Tech Life Tips της Focus Bari για το 1ο εξάμηνο του 2021, η πιο δημοφιλής συσκευή πρόσβασης για όλους τους χρήστες είναι το smartphone, με μέσο χρόνο σύνδεσης τις 2 ώρες την ημέρα (στα 120,8 λεπτά/ημέρα).
Αλλά και στις μεγαλύτερες ηλικίες, το σερφάρισμα στο Διαδίκτυο χτυπάει κόκκινο: 9 στους 10 χρήστες, ηλικίας 55 έως 64 ετών, είναι σήμερα στο Διαδίκτυο, έχουν smartphone και βρίσκονται online τουλάχιστον δύο ώρες την ημέρα.
Συνωστισμός στα social media
Περισσότεροι από 4 στους 5 Έλληνες (82%) βρίσκονται ενεργά στα social, με τη διείσδυση στις νεαρές ηλικίες (16-24) να εκτοξεύεται στο 97%. Αλλά και το 62% των ατόμων ηλικίας 55-64 ετών κάνει χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ποσοστό αυξημένο κατά 4% σε σχέση με το 2ο εξάμηνο του 2020, όταν διαμορφωνόταν στο 59%.
Τα δε δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε αυτές τις ηλικίες είναι το Facebook, το Instagram και το Youtube. Το ΤΙΚ ΤΟΚ παρουσιάζει θεαματική άνοδο τον τελευταίο χρόνο, ειδικά στα κορίτσια 16-24.
Και τα παιδιά στο Διαδίκτυο
Και στο παιδικό κοινό, η διείσδυση του internet καταγράφεται ανοδική. Οι μικροί μας φίλοι για την σύνδεση τους στο internet, έχουν ως πρώτη επιλογή συσκευής το tablet, ενώ ακολουθούν το smartphone και το laptop.