Έρευνα: Η πανδημία επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ξενοδοχείων

Related

Εθνική Στρατηγική Κυβερνοασφάλειας 2026–2030: Οδικός χάρτης για ένα ασφαλές ψηφιακό μέλλον στην Ελλάδα

Ένα συνεκτικό και μακρόπνοο οδικό χάρτη για την αντιμετώπιση των κυβερνοαπειλών αποκτά η Ελλάδα. Η Εθνική Στρατηγική Κυβερνοασφάλειας 2026-2030 καθορίζει το νέο εθνικό πλαίσιο πολιτικής, τις στρατηγικές προτεραιότητες και τις βασικές κατευθύνσεις της χώρας στον τομέα της κυβερνοασφάλειας για την επόμενη πενταετία, θέτοντας τις βάσεις για ένα πιο ασφαλές και ανθεκτικό ψηφιακό μέλλον. Η Εθνική

Ο Ντέμης Χασάμπης προειδοποιεί για «φούσκες» στις αποτιμήσεις των AI startups – Έρχεται διόρθωση

FORTUNE GREECE 17/12/2025, 18:31 SHARE Ο Ντέμης Χασάμπης, συνιδρυτής και CEO της Google DeepMind, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την «αφύσικη έξαρση» γύρω από τις startups τεχνητής νοημοσύνης, εκτιμώντας ότι η αγορά έχει αρχίσει να δημιουργεί φούσκες που αργά ή γρήγορα θα σκάσουν. Ο CEO της Google DeepMind δηλώνει ότι κάποιες νεοσύστατες AI startups

Huawei Watch Ultimate 2: Ταξίδι στα πέρατα της Γης!

Υπάρχουν ταξίδια που δεν έχουν τη δυνατότητα ή την τύχη να τα κάνουν όλοι. Είναι ταξίδια μοναδικά που μένουν για πάντα στη μνήμη και ξεπερνούν τα όρια της περιπέτειας, όπου η φύση επιβάλλει τους δικούς της κανόνες και σε πολλές περιπτώσεις, η επιβίωση δεν αποτελεί επιλογή αλλά αναγκαιότητα. Σε εκείνα τα μέρη που βρίσκονται μακριά

ΕΚΠΟΙΖΩ: Το influencer marketing στο στόχαστρο ευρωπαϊκής έρευνας – Προβληματισμός για την ασφάλεια των ανηλίκων

Η ΕΚΠΟΙΖΩ και 13 οργανώσεις μέλη της BEUC ελέγχοντας 650 αναρτήσεις σε TikTok, Instagram, YouTube και Snapchat αποκαλύπτουν ότι το 67% των food influencers κρύβει συνεργασίες με brands, χειραγωγώντας παιδιά-εφήβους με συναισθηματικές τεχνικές και fast fashion προκλήσεις – και απαιτούν ευρωπαϊκή νομοθεσία για απαγόρευση junk food promo και ψηφιακή διαφάνεια. Η αλματώδης ανάπτυξη της εμπορικής

Χριστουγεννιάτικες προσφορές και δώρα με αγορές από τη Vodafone

Φέτος τις γιορτές, η Vodafone κάνει τις χριστουγεννιάτικες αγορές ακόμη πιο συμφέρουσες, δίνοντας δώρα και ξεχωριστές προσφορές σε όσους επιλέξουν τα καταστήματα Vodafone ή το Vodafone eShop για να προμηθευτούν προϊόντα τεχνολογίας για τους ίδιους, αλλά και για τα  αγαπημένα τους πρόσωπα. Πιο συγκεκριμένα, όσοι επιλέξουν έως τις 26/12, τη συσκευή Samsung Galaxy A26 5G

Η Samsung επιστρέφει στην κάμερα του Galaxy S9;

Samsung S9 and S9 plus phones Ό,τι κι αν πιστεύει κανείς για την Apple, ένα πράγμα δύσκολα αμφισβητείται. Η εταιρεία επηρεάζει ολόκληρη την αγορά των smartphones. Ακόμα κι όταν αργεί να υιοθετήσει μια τεχνολογία, η στιγμή που θα το κάνει συχνά καθορίζει τις επόμενες κινήσεις των ανταγωνιστών. Κάπως έτσι, το φημολογούμενο iPhone 18 Pro φαίνεται

iOS 26.3: πιο εύκολη μεταφορά στοιχείων από iPhone σε Android

Αν σκέφτεσαι εδώ και καιρό να αφήσεις το iPhone και να δοκιμάσεις Android, η Apple ετοιμάζεται να σου λύσει τα χέρια. Με το iOS 26.3, η εταιρεία προσθέτει μια νέα λειτουργία που κάνει τη μετάβαση αισθητά πιο εύκολη και λιγότερο αγχωτική. Οι πρώτες ενδείξεις ήρθαν νωρίτερα μέσα στον μήνα, όταν μια έκδοση του Android Canary

DeepSeek: εκπαιδεύει η Κίνα το AI της με λαθραία Nvidia chips;

Η DeepSeek κατάφερε στις αρχές του 2025 να γίνει η πιο δημοφιλής δωρεάν εφαρμογή στο App Store, ρίχνοντας το ChatGPT από την κορυφή. Όμως ο πραγματικός θόρυβος δεν έγινε για τα downloads. Έγινε για τα λεφτά. Ή μάλλον για την έλλειψή τους. Η DeepSeek ισχυρίστηκε ότι εκπαίδευσε το μοντέλο της με κόστος μόλις 6 εκατομμύρια

Το επόμενο iPad mini ίσως κρύβει μεγαλύτερη αναβάθμιση ισχύος

Το iPad mini βρίσκεται εδώ και καιρό στο ραντάρ των φημών, αλλά η πιο πρόσφατη διαρροή δίνει νέα τροφή για συζήτηση. Μέχρι τώρα, οι περισσότερες πληροφορίες έδειχναν ότι το επόμενο μοντέλο θα φορούσε τον A19 Pro, το ίδιο chip που κινεί το iPhone 17 Pro. Όμως τα πράγματα ίσως πάνε ένα βήμα πιο πέρα. Σύμφωνα

Conversation Focus στα Meta smart glasses

Αν έχεις προσπαθήσει ποτέ να μιλήσεις σε ένα γεμάτο καφέ ή σε έναν θορυβώδη δρόμο, ξέρεις πόσο δύσκολο γίνεται να παρακολουθήσεις τη συζήτηση. Η Meta θέλει να το λύσει αυτό με το Conversation Focus, μια νέα λειτουργία που μόλις άρχισε να διατίθεται στα smart glasses της. Με το Conversation Focus ενεργό, τα γυαλιά ενισχύουν τις

Αύξηση 7% στις τιμές smartphones το 2026 εξαιτίας έλλειψης τσιπ – Κερδισμένες Apple και Samsung

FORTUNE GREECE 16/12/2025, 21:31 SHARE Η ζήτηση από εταιρείες όπως η Nvidia για προηγμένα συστήματα AI απορροφά μεγάλες ποσότητες από προμηθευτές πιέζοντας τις τιμές να εκτοξευθούν ακόμα και 40% έως το δεύτερο τρίμηνο του 2026.   Αύξηση 7% στις τιμές smartphones το 2026 λόγω ελλείψεων DRAM από την αγορά AI. Σε πλεονεκτική θέση Apple και

Πώς οι χάκερς χρησιμοποιούν το ChatGPT για να μολύνουν τον υπολογιστή σου με ιούς

FORTUNE GREECE 16/12/2025, 20:00 SHARE Χάκερς εκμεταλλεύονται το ChatGPT και το Grok μέσω πληρωμένων Google ads, μετατρέποντας “αθώους” οδηγούς τεχνικής υποστήριξης σε παγίδες malware για χρήστες macOS. Επιτιθέμενοι χρησιμοποιούν πληρωμένες Google διαφημίσεις που οδηγούν σε κακόβουλες συνομιλίες ChatGPT. Οι οδηγίες ζητούν εκτέλεση εντολών στο Terminal, εγκαθιστώντας το infostealer AMOS για macOS. Κάθε AI-generated οδηγία πρέπει

Share

Ώθηση στην υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών από τις ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις φαίνεται ότι έδωσε η πανδημία, σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα αναφορικά με την «Ανταπόκριση των ελληνικών Ξενοδοχειακών Μονάδων στις νέες συνθήκες της πανδημίας COVID-19», που διεξήγαγε το Τμήμα Τουρισμού της Σχολής Οικονομικών Επιστημών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Από τις απαντήσεις των εκπροσώπων 501 ξενοδοχείων που συμμετείχαν στην έρευνα προέκυψε ακόμη ότι το 84,4% πιστεύει ότι η επίδραση της COVID-19 στον τουριστικό κλάδο θα συνεχίσει να είναι μεγάλη και τα επόμενα χρόνια και δεν θα περιοριστεί στο 2021, ενώ το 77% των συμμετεχόντων σημειώνει ότι η πανδημία θα επηρεάσει τις μελλοντικές επενδύσεις στον τουρισμό.

Οι άξονες της έρευνας εστίασαν, στην ικανοποίηση από την τρέχουσα πληροφόρηση σε σχέση με την COVID-19, τις εκτιμήσεις για τον Τουριστικό Κλάδο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, την ανησυχία και το άγχος που προκαλεί η πανδημία, τις εκτιμήσεις για το μέλλον του τουρισμού γενικά, αλλά και για την επερχόμενη τουριστική περίοδο, τις ψηφιακές δεξιότητες και τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ξενοδοχειακών μονάδων, την καινοτομία και την ανάληψη ρίσκου στις ξενοδοχειακές μονάδες.

Τα στελέχη των ξενοδοχειακών μονάδων δήλωσαν ότι «η χρησιμότητα του διαδικτύου στην εύρεση πληροφοριών σχετικά με την πανδημία είναι πολύ μεγάλη σε ποσοστό 78,6%».

Το διαδίκτυο επίσης αποτελεί βασική πηγή πληροφόρησης για τις επιχειρησιακές αποφάσεις στις ξενοδοχειακές μονάδες, προκειμένου να λάβουν τις απαραίτητες πληροφορίες κατά την περίοδο της COVID-19.

Τα συμπεράσματα

Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων της έρευνας, οι ερευνητές κατέληξαν στα εξής συμπεράσματα:

  • Η αναζήτηση της πληροφορίας από τα στελέχη του τουρισμού αποτελεί σημαντική ανάγκη και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους τρόπους αντιμετώπισης των απειλών και τον επαναπροσδιορισμό του ίδιου του κλάδου λόγω της πανδημίας.
  • Η ικανοποίηση των αναγκών πληροφόρησης των στελεχών και των ιδιοκτητών ξενοδοχειακών μονάδων σχετίζεται με τα αισθήματα αβεβαιότητας, ανησυχίας ή έλλειψης ελέγχου που αναπτύσσονται στην περίοδο της πανδημίας και κατά τη διαδικασία λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων.
  • Η πληροφορία και οι πολιτικές για την έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση των στελεχών στον τουρισμό νοηματοδοτούν τις προοπτικές του τουρισμού υπό το πρίσμα των επιδράσεων της COVΙD-19.
  • Η ικανοποίηση από την τρέχουσα υγειονομική πληροφορία για την έναρξη/λειτουργία της επιχείρησης υπό το πρίσμα της COVID-19 μπορεί να συσχετιστεί με διάφορες παραμέτρους, όπως είναι η αίσθηση ελέγχου των καταστάσεων που επηρεάζουν την επιχείρηση λόγω της πανδημίας της COVID-19. Συγκεκριμένα, το ποσοστό των επιχειρήσεων που έχουν τον έλεγχο της κατάστασης αυξάνει από 36,2% σε 65,0% μεταξύ των «λίγο» και «πολύ» ικανοποιημένων από την τρέχουσα πληροφόρηση.

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αναπληρώτρια καθηγήτρια, πρόεδρος του Τμήματος Τουρισμού Αδαμαντία Πατέλη, «τo ποσοστό των επιχειρήσεων που έχουν εμπιστοσύνη στη Δημόσια Διοίκηση για τη διαχείριση της πανδημίας σχεδόν διπλασιάζεται, από 35,8% σε 76,8%, μεταξύ των “λίγο” και “πολύ” ικανοποιημένων από την τρέχουσα πληροφόρηση».

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Η έρευνα ανέδειξε επίσης ότι οι ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις βρίσκονται στα αρχικά στάδια του ψηφιακού τους μετασχηματισμού. Το διαδίκτυο αποτελεί βασικό πυλώνα ενημέρωσης των υποψήφιων πελατών των ελληνικών ξενοδοχειακών μονάδων.

Έξι στις δέκα επιχειρήσεις (ποσοστό 59%) χρησιμοποιούν ήδη την ιστοσελίδα τους ως βασική πλατφόρμα ενημέρωσης των επισκεπτών για τις πρακτικές που ακολουθούν σε σχέση με την COVID-19 (π.χ. πρόγραμμα πρόληψης, πολιτική ακύρωσης κρατήσεων, κ.ο.κ.).

Πέντε στις δέκα επιχειρήσεις (ποσοστό 48%) χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων ως εναλλακτικό μηχανισμό ενημέρωσης των υποψήφιων επισκεπτών της ξενοδοχειακής μονάδας σχετικά με την πολιτική αντιμετώπισης της επιχείρησης για ενδεχόμενα κρούσματα.

Ταυτόχρονα, η πανδημία φαίνεται ότι έχει επιταχύνει το ρυθμό υιοθέτησης των ψηφιακών τεχνολογιών από τις ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Τρεις στις δέκα επιχειρήσεις έχουν αναπτύξει ψηφιακές εφαρμογές εξυπηρέτησης των πελατών τους σε κινητά και tablet (όπως π.χ. mobile check-in, παροχή πληροφορίας για τη μονάδα μέσω κινητού/ tablet, επικοινωνία με το προσωπικό μέσω κινητού, κ.ο.κ.), καθώς επίσης και εφαρμογές ανάγνωσης QR κωδικών μέσω κινητών συσκευών για την ψηφιακή ανάγνωση του μενού στο εστιατόριο του ξενοδοχείου ή για την εύρεση χρήσιμων πληροφοριών σε φυλλάδια/ αφίσες ειδικά τοποθετημένες στην ξενοδοχειακή μονάδα (ποσοστό 31% και 29% αντίστοιχα).

Σε μικρότερο βαθμό παρατηρείται η υιοθέτηση προηγμένων πληροφοριακών συστημάτων δυναμικής τιμολόγησης και συστημάτων εξυπηρέτηση πελατών (CRM). Ειδικότερα, περίπου μία στις τέσσερεις επιχειρήσεις (ποσοστό 25% και 24% αντίστοιχα) έχουν ήδη υιοθετήσει αντίστοιχα συστήματα.

Σύμφωνα με την έρευνα, στην μετά την COVID-19 εποχή φαίνεται να ενισχύεται η χρήση ενδοεπιχειρησιακών πληροφοριακών συστημάτων, αλλά και ψηφιακών εφαρμογών που απευθύνονται σε πελάτες, συνεπώς αυξάνονται οι απαιτήσεις για ψηφιακές δεξιότητες. Ωστόσο, μόνο ένας στους δέκα εκπροσώπους ξενοδοχειακών επιχειρήσεων θεωρεί ότι έχει απόλυτα επαρκείς ψηφιακές δεξιότητες. Ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό (27%) καταγράφει ανεπαρκείς ψηφιακές δεξιότητες. Το προσεχές διάστημα πρέπει να ανανεωθούν με συντονισμένο τρόπο οι ψηφιακές δεξιότητες των εργαζομένων στον τουρισμό.

«Ο βαθμός υιοθέτησης των ψηφιακών λύσεων έχει θετική επίδραση στις αντιλήψεις των ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων αναφορικά με τις προοπτικές της επιχείρησής τους και το επίπεδο αισιοδοξίας για την επόμενη τουριστική σεζόν. Οι επιχειρήσεις με μεγάλο βαθμό αποδοχής και χρήσης των ψηφιακών τεχνολογιών παρουσιάζουν μικρότερη ανησυχία για ενδεχόμενη χρεοκοπία της επιχείρησής τους κατά 15% σε σχέση με τις επιχειρήσεις με χαμηλό επίπεδο αποδοχής και χρήσης των ψηφιακών τεχνολογιών.

Η επιβίωση στην μετά COVID-19 εποχή και η διαμόρφωση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις απαιτεί ανάληψη ρίσκου και ευελιξία στη διαχείριση της πανδημίας. Η ανάπτυξη αυτών των δύο επιχειρησιακών ικανοτήτων αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση, προκειμένου να μπορέσουν οι ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες να μπουν σε τροχιά επανεκκίνησης», καταλήγει η αναπληρώτρια καθηγήτρια, πρόεδρος του Τμήματος Τουρισμού, στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο,Αδαμαντία Πατέλη,

Σύμφωνα πάντα με την έρευνα, περίπου 3 στις 10 επιχειρήσεις (24,8%) αναπτύσσουν νέες υπηρεσίες κάθε τουριστική σεζόν, ενώ 1 στις 10 επιχειρήσεις δεν αναπτύσσουν καμία καινοτόμα υπηρεσία.

Μόλις 19,4% των εκπροσώπων δηλώνουν ότι έχουν την αναγκαία ευελιξία για να υποστηρίξουν αυξομειώσεις στη ζήτησή τους. Οι επιχειρήσεις με περισσότερη ευελιξία έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να αναπτύξουν μέτρια και υψηλή καινοτομία.

Γύρω στο 44% των ερωτηθέντων δηλώνουν δυσκολία στον εντοπισμό του αναγκαίου οικονομικού κεφαλαίου που θα τους προσδώσει μεγαλύτερη ευελιξία.

Η έρευνα καταλήγει με τις ακόλουθες προτάσεις για τον Τουρισμό υπό το πρίσμα της COVID-19:

Περιοδική παρακολούθηση της υιοθέτησης ψηφιακών λύσεων καθώς και του ψηφιακού μετασχηματισμού των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Τακτική και θεσμικά οργανωμένη αξιολόγηση των ψηφιακών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και παροχή προσαρμοσμένων προτάσεων για ψηφιακές επενδύσεις.

Ανάπτυξη ενός οργανωμένου και θεσμικά κατοχυρωμένου μηχανισμού ψηφιακής ενημέρωσης και πληροφόρησης των επιχειρηματιών του κλάδου αναφορικά με τη διαχείριση των επιπτώσεων της πανδημίας, προσαρμοσμένο στο επίπεδο ψηφιακής ωριμότητας των επιχειρήσεων.

Διαμόρφωση προγραμμάτων επιμόρφωσης για ενίσχυση ψηφιακών ικανοτήτων (reskilling-upskilling) στελεχών διαφορετικών ειδικοτήτων του ξενοδοχειακού κλάδου.

Σχεδιασμός νέων χρηματοδοτικών εργαλείων για την ενίσχυση του οικονομικού και τεχνολογικού κεφαλαίου των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, με στόχο την ενδυνάμωση της ικανότητας ανάπτυξης καινοτομίας σε επίπεδο υπηρεσιών.

Η πλήρης ερευνητική αναφορά που βρίσκεται πλέον αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Τμήματος Τουρισμού, πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού κατά την περίοδο Σεπτέμβριο – Νοέμβριο 2020 και στηρίχθηκε σε δείγμα 501 ξενοδοχειακών επιχειρήσεων από όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας.

- ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ο Ντέμης Χασάμπης προειδοποιεί για «φούσκες» στις αποτιμήσεις των AI startups – Έρχεται διόρθωση

FORTUNE GREECE 17/12/2025, 18:31 SHARE Ο Ντέμης Χασάμπης, συνιδρυτής και CEO της Google DeepMind, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την «αφύσικη έξαρση» γύρω από τις startups τεχνητής νοημοσύνης, εκτιμώντας ότι η αγορά έχει αρχίσει να δημιουργεί φούσκες που αργά ή γρήγορα θα σκάσουν. Ο CEO της Google DeepMind δηλώνει ότι κάποιες νεοσύστατες AI startups

Huawei Watch Ultimate 2: Ταξίδι στα πέρατα της Γης!

Υπάρχουν ταξίδια που δεν έχουν τη δυνατότητα ή την τύχη να τα κάνουν όλοι. Είναι ταξίδια μοναδικά που μένουν για πάντα στη μνήμη και ξεπερνούν τα όρια της περιπέτειας, όπου η φύση επιβάλλει τους δικούς της κανόνες και σε πολλές περιπτώσεις, η επιβίωση δεν αποτελεί επιλογή αλλά αναγκαιότητα. Σε εκείνα τα μέρη που βρίσκονται μακριά