Ερχονται οι ενύπνιες διαφημίσεις;

Related

9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών: Κυβερνοασφάλεια και Τεχνητή Νοημοσύνη στο μικροσκόπιο

Οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις του μετασχηματισμού που φέρνει η Τεχνητή Νοημοσύνη και η τομή της με την Κυβερνοασφάλεια βρέθηκαν στο επίκεντρο του 9oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, και συγκεκριμένα σε συζήτηση όπου συμμετείχε η Αντιπρόεδρος ΔΣ της Vodafone Ελλάδας, Μαρία Σκάγκου, καθώς και ο νέος διοικητής της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας, Μιχάλης Μπλέτσας. Όπως τόνισε…

Η Google απέλυσε 28 εργαζόμενους που ζήτησαν να τερματιστεί σύμβαση με το Ισραήλ

Η Google απέλυσε 28 εργαζομένους της που συμμετείχαν σε μια κινητοποίηση την Τρίτη (16.04.2024) στην οποία οι διαδηλωτές ζητούσαν από την εταιρεία να λήξει μια σύμβαση με τον στρατό και την κυβέρνηση του Ισραήλ. Η Google να κατηγορεί τους εν λόγω εργαζομένους που διαδήλωσαν κατά του Ισραήλ ότι εμπόδισαν τους συναδέλφους τους να πάνε στον…

Η «Φόνισσα» σε πρώτη πανελλήνια τηλεοπτική μετάδοση αποκλειστικά στην COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Η απόλυτη κινηματογραφική επιτυχία του περασμένου χειμώνα «Φόνισσα», σε σκηνοθεσία της Εύας Νάθενα, έρχεται σε πρώτη πανελλήνια τηλεοπτική μετάδοση αποκλειστικά στην COSMOTE TV, την Κυριακή 21/4 στις 22:00, στο COSMOTE CINEMA 2HD. Η ταινία που αποτελεί μια συμπαραγωγή της COSMOTE TV εκτυλίσσεται σε ένα δυστοπικό νησί της Ελλάδας γύρω στο 1900. Πρωταγωνίστρια της…

Οι προκρίσεις Ολυμπιακού και ΠΑΟΚ στα ημιτελικά του UEFA Europa Conference League «κρίνονται» στην COSMOTE TV

H προημιτελική φάση των UEFA Europa League και UEFA Europa Conference League ολοκληρώνεται στην COSMOTE TV απόψε, Πέμπτη 18/4. Τα κανάλια COSMOTE SPORT θα μεταδώσουν αποκλειστικά τις κρίσιμες ρεβάνς του Ολυμπιακού και του ΠΑΟΚ, καθώς και όλα τα υπόλοιπα ματς από τις δύο διοργανώσεις. Η δημοσιογραφική ομάδα της COSMOTE TV θα βρίσκεται στην «καρδιά» των εξελίξεων για να μεταφέρει το πλούσιο ρεπορτάζ από τις αναμετρήσεις της βραδιάς. Facebook Comments

Δείτε τους αγώνες του Παναθηναϊκού με προσφορά* γνωριμίας Cosmote TV

Η Stoiximan σας δίνει την ευκαιρία να δείτε δωρεάν* τους αγώνες τoυ Παναθηναϊκού στην Cosmote TV, με μοναδική προσφορά* γνωριμίας!Τώρα η Stoiximan σε υποδέχεται με μία εκπληκτική ΤΡΙΠΛΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ* Γνωριμίας!Ο Παναθηναϊκός είναι στη μάχη του τίτλου στη Stoiximan Superleague κι έχει σημαντικές πιθανότητες για να κατακτήσει την πρωτιά και το πολυπόθητο τρόπαιο. Επιπλέον, έχει προκριθεί…

Ολυμπιακός & ΠΑΟΚ με Super Ενισχυμένες, Stoiximan Master, Missions & ΤΡΙΠΛΟ ΔΩΡΟ*με Cosmote TV!

Agones team 18/4/2024 15:05 Η πιο μεγάλη ώρα για Ολυμπιακό και ΠΑΟΚ έφτασε και το προϊόν της Stoiximan είναι συναρπαστικό!Σε ευρωπαϊκούς ποδοσφαιρικούς ρυθμούς η Stoiximan και με μία Προσφορά* Γνωριμίας που δεν χάνεται με ΤΡΙΠΛΟ ΔΩΡΟ*:● 1 μήνα Cosmote TV ● Δώρο* χωρίς κατάθεση● Πολλές Εκπλήξεις*Με Cosmote TV λοιπόν για να μη χάσεις κανένα παιχνίδι…

Η Huawei διοργάνωσε διάσκεψη για τους Ευρωπαίους εταίρους της

Η Huawei, κορυφαία εταιρεία στον τομέα Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ), διοργάνωσε το πρώτο Huawei European Partner Conference 2024, στις 10-11 Απριλίου στο Κόμο της Ιταλίας, με προσκεκλημένους συνεργάτες της από όλη την Ευρώπη. Το συνέδριο με τίτλο «Grow Together, Win the Future» παρακολούθησαν περισσότεροι από 1000 Ευρωπαίοι εταίροι. Στο πλαίσιο του συνεδρίου έγιναν παρουσιάσεις…

Ένα συναρπαστικό ντοκιμαντέρ ρίχνει φως στα “Μυστικά του Ολύμπου”

Με υψόμετρο 2.917 μέτρων, ο Όλυμπος είναι η υψηλότερη κορυφή βουνού στην Ελλάδα. Σήμερα, είναι διάσημος για την εξαιρετική βιοποικιλότητα και πλούσια χλωρίδα του, ενώ παραμένει το πιο δημοφιλές βουνό της Ελλάδας για πεζοπόρους, ορειβάτες και αναρριχητές, προσελκύοντας κάθε χρόνο χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον πλανήτη, που θέλουν να ανακαλύψουν το μυθικό βουνό. Αυτοί οι…

Οι τηλεοράσεις OLED evo της LG λαμβάνουν πιστοποίηση eco-friendly για τέταρτη συνεχή χρονιά

Η LG Electronics (LG) συνεχίζει να λαμβάνει διακρίσεις για τη σταθερή δέσμευσή της στη βιωσιμότητα και τις φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές της. Οι τηλεοράσεις LG 2024 OLED evo απέσπασαν τις πιστοποιήσεις Reducing CO2 και Measured CO2 από το Carbon Trust και το Environmentally Evaluated Mark από τη Société Générale de Surveillance SA (SGS), σηματοδοτώντας…

Με… υπερηχητικές ταχύτητες η νέα μνήμη RAM LPDDR5X της Samsung!

Όταν η Samsung ανακοίνωσε τη μνήμη RAM 8,5 Gbps LPDDR5X, εκείνη την εποχή μάγεψε τα πλήθη, καθώς παρουσίασε την ταχύτερη μνήμη στο κόσμο. Ωστόσο, η τεχνολογική πρόοδος… συνεχίζεται, καθώς τώρα η εταιρεία αποκάλυψε ένα ακόμα πιο γρήγορο chip LPDDR5X! Το νέο μοντέλο τρέχει στα 10,7 Gbps, ξεπερνώντας την παραλλαγή LPDDR5T των 9,6 Gbps που παρουσιάστηκε…

Όμιλος ΟΤΕ: Προκλήσεις και ευκαιρίες στην πορεία προς τη βιώσιμη ανάπτυξη

Στις προκλήσεις και ευκαιρίες που αντιμετώπισε ο Όμιλος ΟΤΕ στην πορεία του προς τη βιώσιμη ανάπτυξη αναφέρθηκε η κα Ντέπη Τζιμέα, Executive Director Εταιρικής Επικοινωνίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης Ομίλου ΟΤΕ, κατά τη διάρκεια ESG Hμερίδας, με θέμα «Οδηγός για ένα Νέο Επιχειρηματικό Οικοσύστημα ή μια ακόμα Μόδα στο Χώρο της Διοίκησης Επιχειρήσεων;». H ημερίδα διοργανώθηκε…

Ολυμπιακός και ΠΑΟΚ με Stoiximan Master και δώρο Cosmote TV

Ολυμπιακός και ΠΑΟΚ έτοιμοι να γράψουν ιστορία κόντρα σε Φενέρμπαχτσε και Μπριζ αντίστοιχα! Ανάλυση, προγνωστικά και σούπερ προσφορές* στη Stoiximan!Μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση το ελληνικό ποδόσφαιρο το βράδυ της Πέμπτης, καθώς έχει την ευκαιρία να δει δύο ομάδες της χώρας να συμμετέχουν στα ημιτελικά μιας ευρωπαϊκής διοργάνωσης για πρώτη φορά στην ιστορία!Και η Stoiximan…

Νέα διαρροή για το Pixel 9 φανερώνει νέες ΑΙ δυνατότητες!

Μάχη δίνει το τελευταίο χρονικό διάστημα η Google για να προωθήσει όλες τις αρετές που μπορεί να προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη στη ζωή και στη καθημερινότητά μας. Επομένως είναι απολύτως φυσιολογικό για την εταιρεία να ενσωματώνει τις προόδους της στα smartphone της. Με τη σειρά Pixel 8 πέρυσι, η Google παρουσίασε έναν συνδυασμό χαρακτηριστικών τεχνητής…

Εκπαιδευτική Ρομποτική: Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός STEM, οι 9.000 συμμετοχές & η στρατηγική συμβολή της COSMOTE

165 Η Εκπαιδευτική Ρομποτική αποτελεί έναν ευέλικτο και ευρηματικό τρόπο μάθησης της φυσικής, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών (STEM), όπου η μαθητική κοινότητα ενθαρρύνεται για την κατασκευή αυτοματοποιημένων κατασκευών (ρομπότ) με συγκεκριμένες γλώσσες προγραμματισμού. Κατά τη φετινή διοργάνωση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού STEM 2024, επετεύχθη ρεκόρ συμμετοχής 9.000 μαθητών από όλη την Ελλάδα. Τα…

Ο Όμιλος Sunlight συμμετέχει στη συμμαχία Upcell με στόχο τον μετασχηματισμό της ευρωπαϊκής βιομηχανίας μπαταριών λιθίου

Στην πρωτοβουλία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, Upcell Alliance εντάσσεται, η Sunlight Group, μέλος του Ομίλου Olympia, με στόχο να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της βιομηχανίας μπαταριών στην Ευρώπη.  Η Sunlight που ειδικεύεται σε καινοτόμες λύσεις βιομηχανικής ηλεκτροκίνησης για τον κλάδο της ενδοεφοδιαστικής αλυσίδας (intralogistics) και σε Συστήματα Αποθήκευσης Ενέργειας από ΑΠΕ,  αναγνωρίζει την ανάγκη για διευρυμένη…

Share

Εταιρίες από την Xbox έως την Coors και το Burger King συνεργάζονται με επιστήμονες για να επιχειρήσουν ένα επιστημονικό όνειρο: Να εισάγουν με μηχανικό τρόπο διαφημίσεις στα όνειρα των καταναλωτών, μέσω βίντεο και ήχου. Αυτή την εβδομάδα, μια ομάδα 40 ερευνητών στο τομέα των ονείρων δημοσίευσαν μια ηλεκτρονική επιστολή, ζητώντας τη ρύθμιση της εμπορικής χειραγώγησης των ονείρων.

«Η διαφήμιση μέσω επώασης ονείρου δεν είναι κάποιο διασκεδαστικό τέχνασμα, αλλά ένας ολισθηρός κατήφορος με πραγματικές συνέπειες», γράφουν στον ιστότοπο EOS. «Τα όνειρά μας δεν μπορούν να γίνουν απλώς μια άλλη παιδική χαρά για εταιρικούς διαφημιζόμενους».

Η επώαση των ονείρων, στην οποία οι άνθρωποι χρησιμοποιούν εικόνες, ήχους ή άλλα αισθητήρια στοιχεία για να διαμορφώσουν τα νυχτερινά τους οράματα, έχει μακρά ιστορία. Άνθρωποι σε ολόκληρο τον αρχαίο κόσμο προσπαθούσαν να εφεύρουν τελετές και τεχνικές για να αλλάξουν σκόπιμα το περιεχόμενο των ονείρων τους, μέσω διαλογισμού, ζωγραφικής, προσευχής και ακόμη και χρήσης ναρκωτικών. Κάποιοι αρχαίοι Έλληνες που αρρώσταιναν τον τέταρτο αιώνα π.Χ. κοιμόντουσαν κατάχαμα σε ναούς του θεού Ασκληπιού, με την ελπίδα να πέσουν σε “εγκοίμηση”, μια προκαλούμενη ονειρική κατάσταση στην οποία θα αποκαλυπτόταν η θεραπεία τους.

Η σύγχρονη επιστήμη έχει ανοίξει έναν εντελώς νέο κόσμο δυνατοτήτων. Οι ερευνητές μπορούν τώρα να εντοπίσουν πότε οι περισσότεροι άνθρωποι μπαίνουν στο στάδιο του ύπνου όπου πραγματοποιείται μεγάλο μέρος των ονείρων μας – η κατάσταση της ταχείας κίνησης των ματιών (REM) – παρακολουθώντας τα εγκεφαλικά κύματα, τις κινήσεις των ματιών και ακόμη και το ροχαλητό. Έχουν επίσης δείξει ότι εξωτερικά ερεθίσματα όπως ήχοι, μυρωδιές, φώτα και ομιλία μπορούν να αλλάξουν το περιεχόμενο των ονείρων. Και φέτος, οι ερευνητές επικοινωνούσαν απευθείας με “διαυγείς ονειροπόλους” – άτομα που γνωρίζουν ενώ ονειρεύονται – και τους ζητήσουν να απαντήσουν σε ερωτήσεις και να λύσουν μαθηματικά προβλήματα καθώς κοιμόντουσαν.

«Οι άνθρωποι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι [σε υποδείξεις] όταν κοιμούνται», λέει ο Adam Haar, γνωστικός επιστήμονας και υποψήφιος διδάκτωρ στο Massachusetts Institute of Technology που συνέγραψε την επιστολή. Ο Haar εφηύρε ένα γάντι που παρακολουθεί τα πρότυπα ύπνου και καθοδηγεί τους χρήστες του να ονειρεύονται συγκεκριμένα θέματα παίζοντας ηχητικές ενδείξεις όταν ο κοιμισμένος φτάσει σε ένα ευαίσθητο στάδιο ύπνου. Λέει ότι έχει επικοινωνήσει με τρεις εταιρείες τα τελευταία 2 χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της Microsoft και δύο αεροπορικών εταιρειών, ζητώντας τη βοήθειά του σε έργα επώασης ονείρου. Βοήθησε με ένα έργο που σχετίζεται με κάποιο παιχνίδι, αλλά λέει ότι δεν αισθάνεται άνετα να συμμετάσχει σε καμία διαφημιστική καμπάνια.

Η εργασία της ερευνήτριας ονείρων του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, Deirdre Barrett, έχει επίσης προσελκύσει εταιρική προσοχή. Σε μια μελέτη του 1993, ζήτησε από 66 φοιτητές που παρακολούθησαν ένα μάθημα για τα όνειρα να επιλέξουν ένα πρόβλημα προσωπικής ή ακαδημαϊκής σημασίας, να το γράψουν και να το σκεφτούν κάθε βράδυ για τουλάχιστον μια εβδομάδα πριν πάνε για ύπνο. Στο τέλος της μελέτης, σχεδόν οι μισοί ανέφεραν ότι είχαν όνειρα που σχετίζονται με το πρόβλημα. Παρόμοια εργασία που δημοσιεύθηκε το 2000 στο περιοδικό Science, στην οποία οι νευροεπιστήμονες του Χάρβαρντ ζήτησαν από ανθρώπους να παίξουν αρκετές ώρες στο παιχνίδι υπολογιστή Tetris για 3 ημέρες, διαπίστωσαν ότι λίγο περισσότερο από το 60% των παικτών ανέφεραν ότι είχαν όνειρα σχετικά με το παιχνίδι.

Φέτος, η Barrett διαβουλεύτηκε με την εταιρεία Molson Coors Beverage Company για μια διαδικτυακή διαφημιστική καμπάνια που διεξήχθη κατά τη διάρκεια του Super Bowl. Ακολουθώντας τις οδηγίες της, η Coors, η οποία περιλαμβάνει βουνά και καταρράκτες στο λογότυπό της, είχε 18 άτομα (12 από αυτούς αμειβόμενους ηθοποιούς) να παρακολουθήσουν ένα βίντεο 90 δευτερολέπτων με καταρράκτες, δροσερό αέρα του βουνού και μπύρα Coors πριν κοιμηθούν. Σύμφωνα με ένα βίντεο του YouTube που τεκμηριώνει την προσπάθεια, όταν οι συμμετέχοντες ξύπνησαν από τον ύπνο REM, πέντε ανέφεραν ότι ονειρεύονταν την μπύρα Coors ή κάποιο αναψυκτικό. (Το αποτέλεσμα παραμένει αδημοσίευτο.)

Η Barrett είπε στο Science ότι δεν θεωρεί ότι η παρέμβαση είναι πραγματικό «πείραμα» και αναγνώρισε σε πρόσφατη ανάρτηση στο blog ότι η διαφήμιση της εταιρείας χρησιμοποίησε επιστημονική ορολογία «με ήχους πειραματισμού ελέγχου του νου», αντίθετα με τις συμβουλές της. Πιστεύει επίσης ότι τέτοιες στρατηγικές διαφήμισης θα έχουν ελάχιστο πρακτικό αντίκτυπο. “Φυσικά μπορείτε να προβάλλετε διαφημίσεις σε κάποιον καθώς κοιμάται, αλλά σχετικά με τον αν είναι αποτελεσματικά, υπάρχουν πολύ λίγα στοιχεία”. Η επώαση ονείρων «δεν φαίνεται πολύ οικονομική» σε σύγκριση με τις παραδοσιακές διαφημιστικές καμπάνιες, λέει.

Αυτό δεν σημαίνει ότι οι μελλοντικές προσπάθειες δεν θα μπορούσαν να είναι καλύτερες, λέει ο Antonio Zadra, ένας ερευνητής ονείρων στο Πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ που υπέγραψε την επιστολή. «Μπορούμε να δούμε τα κύματα να σχηματίζουν ένα τσουνάμι που θα έρθει, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι κοιμούνται απλά σε κάποια παραλία αγνοώντας το αυτό», λέει. Ο νευροεπιστήμονας του Χάρβαρντ Robert Stickgold, ο οποίος διεξήγαγε τη μελέτη  με το Tetris, είναι ακόμη πιο εμφατικός: «Έρχονται για τα όνειρά σας, και οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν καν ότι μπορούν να το κάνουν».

Οι συγγραφείς της επιστολής λένε ότι επειδή δεν υπάρχουν κανονισμοί που να αφορούν ειδικά τη διαφήμιση στο όνειρο, οι εταιρείες μπορεί κάποια μέρα να χρησιμοποιούν έξυπνα ηχεία όπως το Alexa για να ανιχνεύουν τα στάδια ύπνου των ανθρώπων και να αναπαράγουν ήχους που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα όνειρα και τις συμπεριφορές τους. «Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς έναν κόσμο στον οποίο τα έξυπνα ηχεία – 40 εκατομμύρια Αμερικανοί τα έχουν σήμερα στα δωμάτιά τους– γίνονται όργανα παθητικής, ασυνείδητης νυκτερινής διαφήμισης, με ή χωρίς την άδειά μας», λέει η επιστολή, την οποία έχουν στείλει οι συγγραφείς στην Γερουσιαστή Elizabeth Warren.

Ο Dennis Hirsch, καθηγητής νομικών και εμπειρογνωμόνων για την ιδιωτική ζωή στο Ohio State University πιστεύει ότι ο νόμος της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ, ο οποίος απαγορεύει τις «αθέμιτες ή παραπλανητικές» επιχειρηματικές πράξεις, πιθανότατα ισχύει ήδη για τη χρήση έξυπνων ηχείων για διαφημίσεις μέσω ονείρων. Προσθέτει ότι ο νόμος των ΗΠΑ εξελίσσεται ώστε να περιλαμβάνει πιο συγκεκριμένες απαγορεύσεις για τα υποσυνείδητα μηνύματα.

Ο Tore Nielsen, ερευνητής ονείρων στο Πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ που δεν υπέγραψε τη δήλωση, λέει ότι οι συνάδελφοί του έχουν «νόμιμη ανησυχία». Αλλά πιστεύει ότι παρεμβάσεις όπως αυτές δεν θα λειτουργήσουν εκτός εάν ο ονειρευόμενος έχει επίγνωση της χειραγώγησης και είναι πρόθυμος να συμμετάσχει. «Δεν με ανησυχεί υπερβολικά, όπως και εγώ δεν ανησυχώ ότι οι άνθρωποι μπορούν να υπνωτιστούν ενάντια στη θέληση τους», λέει ο Nielsen. «Εάν πράγματι συμβεί και δεν ληφθούν κανονιστικές ενέργειες για να το αποτρέψουμε, τότε νομίζω ότι θα φτάσουμε στο δρόμο για ένα καθεστώς Big Brother… αν τα όνειρά μας μπορούν να τροποποιηθούν ή όχι θα ήταν πιθανότατα η μικρότερη από τις ανησυχίες μας».