Διαδίκτυο: Πώς και πού οι πολίτες θα μπορούν να κάνουν καταγγελία

Related

Φήμες της τελευταίας στιγμής λένε ότι τα μοντέλα iPhone 16 Pro υποστηρίζουν εγγραφή βίντεο 4K/120 FPS

Μια ανάσα πριν γίνουν τα αποκαλυπήτρια της πολυπόθητης νέας σειράς iPhone 16, έρχονται πληροφορίες που περιγράφουν πως τα επερχόμενα μοντέλα iPhone 16 Pro θα μπορούν να καταγράφουν βίντεο 4K με ταχύτητα έως και 120 FPS, σύμφωνα με “αξιόπιστες πηγές”. Για απλή σύγκριση να πούμε πως τα τέσσερα μοντέλα iPhone 15 έχουν δυνατότητα εγγραφής βίντεο 4K…

Πηγή λέει πως η Apple έχει μειώσει το μέγεθος των πλαισίων του iPhone 16 Pro κατά 33%

Συνεχώς θυμόμαστε ότι παλαιότερα γράφαμε πολύ τακτικά άρθρα όπου στην πραγματικότητα αναλύαμε τον μόνιμο αγώνα που έδιναν πολλοί κατασκευαστές τηλεφώνων για να μειώσουν συνεχώς τα bezels σε κάθε τους νέα συσκευή. Αφού οι καταναλωτές έπαοψαν να ενδιαφέρονται τόσο πολύ για το μέγεθος των πλαισίων περιμετρικά (κάτι που συνέβη την ίδια στιγμή που σταματήσαμε να αναφέρουμε…

Πήρε σάρκα και οστά το νέο HMD Fusion με αρθρωτό σχεδιασμό!

Στα νεότερα μέλη της νέας σειράς συσκευών της HMD, περιλαμβάνεται τώρα το νέο μοντέλο Fusion και στοχεύει να αντιμετωπίσει τον αρθρωτό σχεδιασμό smartphone με αυτό που αποκαλεί Fusion outfits. Εδώ υπάρχει η δυνατότητα εναλλάξιμων καλυμμάτων που μπορούν να προστεθούν εύκολα και το καθένα να προσφέρει χρήσιμες λειτουργίες, από ασύρματη φόρτιση έως πιο στιβαρή προστασία ή ένα…

[IFA 2024]: Για πολύωρη χρήση η TCL προτείνει τα 50 NxtPaper και 50 Pro NxtPaper

Μαζεμένος πλήθος μεγάλων κατασκευαστών παρευρίσκεται αυτή την περίοδο στο Βερολίνο και συγκεκριμένα πρόκειται για την ετήσια έκθεση IFA 2024 που θα διαρκέσει από τις 6 έως τις 10 Σεπτεμβρίου! Στα πρώτα εντυπωσιακά εκθέματα που συναντάει κάθε επισκέπτης αυτές τις ημέρες στο λαμπερό αυτό τεχνολογικό show αυτού του μήνα, συμπεριλαμβάνονται τα δύο νέα smartphones της TCL…

Οι αθλητικές μεταδόσεις του Σαββάτου

To παιχνίδι της Εθνικής μας με αντίπαλο τη Φινλανδία για το Nations League, στο οποίο θα κάνει ντεμπούτο ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς στον πάγκο της «γαλανόλευκης» και η δράση στο ΕΚΟ Rally Acropolis 2024 και στους Παραολυμπιακούς Αγώνες, ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές: 10:35 COSMOTE SPORT 5 HD…

Ενισχύεται περαιτέρω η ασφάλεια στο YouTube, λανσάρεται νέα εποπτευόμενη εμπειρία για εφήβους

Οι κίνδυνοι είναι πολλοί στην εποχή μας από την εκτεταμένη χρήση του διαδικτύου ιδιίως από μικρά παιδιά και γι’ αυτό το YouTube λανσάρει μια νέα λειτουργία που θα επιτρέπει στους γονείς να παρέχουν καλύτερες συμβουλές στους εφήβους που αποφασίζουν να γίνουν δημιουργοί στη μεγαλύτερη πλατφόρμα ροής στον κόσμο. Επιπλέον, η νέα εποπτευόμενη εμπειρία στοχεύει να…

Σύντομο νέο teaser βίντεο του Mate XT της Huawei

Όλα μπορούν να αλλάξουν κάποια στιγμή και να γίνει το επόμενο βήμα προς την μέγιστη εξέλιξη…. για παράδειγμα η Huawei ετοιμάζεται να ανακοινώσει το πρώτο tri-fold smartphone της – το Mate XT στις 10 Σεπτεμβρίου και η καμπάνια teaser για τη συσκευή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Η τελευταία προσθήκη είναι ένα σύντομο teaser βίντεο που μας δίνει…

Η Xiaomi σας προετοιμάζει για την επιστροφή στο σχολείο με μοναδικές τιμές

Και η φετινή σχολική περίοδος ξεκινά με χαμόγελα καθώς η Xiaomi φέρνει μοναδικές τιμές σε smartphone και έξυπνα προϊόντα οικοσυστήματος.  Όλες τις Xiaomi Back to School τιμές για την επιστροφή στα θρανία, είναι διαθέσιμες στα Xiaomi Stores σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς και στο www.mistore-greece.gr από τις 2 μέχρι και τις 29 Σεπτεμβρίου (ή μέχρι…

Η OPPO ανανεώνει τη συνεργασία της με την UEFA για τις επόμενες τρεις σεζόν

Η OPPO ανακοίνωσε την ανανέωση της συνεργασίας της με την Ένωση Ευρωπαϊκών Ποδοσφαιρικών Ομοσπονδιών (UEFA) για τις επόμενες τρεις σεζόν. Η συμφωνία καλύπτει πολλές διοργανώσεις της UEFA, όπως το UEFA Champions League, το UEFA Super Cup, τους τελικούς του UEFA Futsal Champions League και τους τελικούς του UEFA Youth League. Με σταθερή βάση την επιτυχημένη…

Νova: Ένα μοναδικό πακέτο θέασης αθλητικών σε συνεργασία με τη Cosmote

Μία κίνηση που αλλάζει όλα τα δεδομένα, φέρνοντας τους συνδρομητές στην ευχάριστη θέση να πρέπει να επιλέξουν μέσα από ένα «μπουκέτο» ασυναγώνιστου περιεχομένου. Σε μία πρωτοφανή κίνηση συνεργασίας η οποία αλλάζει όλα όσα γνωρίζαμε για τη θέαση των αθλητικών διοργανώσεων προχώρησε η Nova και η Cosmote. Ποια ακριβώς είναι αυτή; Πρόκειται, για την πολυπόθητη από…

To EKO Ράλλυ Ακρόπολις από ERTFLIX και Cosmote TV

Ο παγκόσμιος μηχανοκίνητος αθλητισμός συντονίζεται από σήμερα σε… ώρα Ελλάδας για την εκκίνηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, 10ου γύρου του WRC, που θα μεταφέρει εικόνες από 15 ειδικές διαδρομές σε 150 χώρες στον κόσμο.Ο ιστορικός ελληνικός αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA θα ξεκινήσει επίσημα σήμερα Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου στις 19:00, με την Τελετή…

Το Warhammer 40,000: Space Marine 2 Early Access ξεκίνησε. Προετοιμαστείτε για πόλεμο με το Launch Trailer !

Η Focus Entertainment και οι δημιουργοί της Saber Interactive με ενθουσιασμό σας παρουσιάζουν το Launch τρέιλερ του Warhammer 40,000: Space Marine 2. Χρόνια πάθους, αφοσίωσης και σκληρής δουλειάς έχουν αφιερωθεί στη δημιουργία αυτού του, action-packed, guns-blazing third-person shooter, όπου οι παίκτες θα υπερασπιστούν το Imperium ως ένας από τους ισχυρότερους πολεμιστές της ανθρωπότητας ενάντια στη…

H LG παρουσιάζει στην IFA 2024 το καινοτόμο “LG AI HOME” για ένα πιο βιώσιμο μέλλον

Η LG Electronics (LG) παρουσιάζει στην IFA 2024 το όραμα της για ένα «Experience, Affectionate Intelligence (AI) Home», με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας στο μέλλον, μέσω μιας ευρείας γκάμας οικιακών λύσεων τεχνητής νοημοσύνης που καλύπτουν κάθε ανάγκη και τρόπο ζωής. Το LG ThinQ ON αποτελεί κεντρικό στοιχείο του Affectionate Intelligence Home της LG, καθώς…

Οι αθλητικές μεταδόσεις της Παρασκευής

Το φιλικό του Ολυμπιακού με τη Μακάμπι Τελ Αβίβ προς τιμήν του Γιώργου Πρίντεζη, η δράση στο ΕΚΟ Rally Acropolis 2024 και στους Παραολυμπιακούς Αγώνες, καθώς και τα ματς για το Nations League ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές: 10:45 COSMOTE SPORT 6 HD Moto2 2024 Μηχανοκίνητα 11:15…

ΕΡΤ , Cosmote TV και Nova στηρίζουν τον ΕΔΟΕΑΠ

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 27 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «Το Παρόν» «Το Παρόν» , την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας…

Share

Τη δυνατότητα να καταγγείλουν περιπτώσεις παραπληροφόρησης, παράνομου, επιβλαβούς περιεχομένου, αγαθών ή υπηρεσιών έχουν στη διάθεσή τους οι χρήστες του Διαδικτύου. Η προστασία των δικαιωμάτων τους αποτελεί προτεραιότητα του νομοσχέδιου που έφερε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες» ή «Digital Services Act»(DSA), το οποίο υπερψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2024.

Έτσι, οι πολίτες με εύκολο τρόπο θα μπορούν να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω ηλεκτρονικής φόρμας που έχει ήδη ανοίξει και λειτουργεί στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου «οι ψηφιακές υπηρεσίες ως αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας σε διάφορους τομείς, από το on line shopping μέχρι την αναζήτηση πληροφοριών, μας διευκολύνουν σημαντικά, ενώ συγχρόνως “κρύβουν” και σοβαρούς κινδύνους. Η Ευρώπη με το νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες και τις ψηφιακές αγορές δημιουργεί ασφαλιστικές δικλείδες τόσο για την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων των χρηστών, όσο και για τη δημιουργία ίσων όρων ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις. Σε περίπτωση που κάποιος χρήστης εντοπίσει παράνομο περιεχόμενο, μπορεί πλέον άμεσα να το αναφέρει στον πάροχο, μέσω ενός εύχρηστου “μηχανισμού ειδοποίησης και δράσης” που οφείλει εκείνος να διαθέτει. Στην Ελλάδα οι πολίτες μπορούν για μια σειρά περιπτώσεων που αφορούν σε ενδιάμεσους παρόχους, όπως για παράδειγμα όταν μια υπηρεσία παρουσιάζεται με παραπλανητικό τρόπο ή ακόμα αν παραβιάζονται οι υποχρεώσεις σχετικά με την προστασία ανηλίκων, να υποβάλλουν καταγγελία μέσω της ΕΕΤΤ με τρόπο εύκολο και φιλικό».

Όπως υπογραμμίζει ο υπουργός «ως υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στόχος μας είναι να διασφαλίζουμε ότι η χώρα μας συμμετέχει και διαμορφώνει το πλαίσιο που θα διέπει το διαδίκτυο και τις νέες τεχνολογίες τα επόμενα χρόνια, προάγοντας εμπράκτως τη συνεργασία μεταξύ (συν)αρμόδιων φορέων σε εθνικό επίπεδο».

Συγκεκριμένα, ο πολίτες θα πρέπει να μπούνε στο site της ΕΕΤΤ, η οποία ανέλαβε τον ρόλο του «Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών» στο www.eett.gr, όπου έχει δημιουργηθεί ειδική ενότητα για τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Τι ρυθμίζει η Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες

Η Πράξη ρυθμίζει τις ενδιάμεσες ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή υπηρεσίες όπως διαδικτυακές πλατφόρμες πώλησης προϊόντων ή υπηρεσιών (marketplaces), καταστήματα εφαρμογών (app stores), μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης, υπηρεσίες πρόσβασης στο Διαδίκτυο. Ουσιαστικά, πρόκειται για υπηρεσίες που διασυνδέουν τους χρήστες του Διαδικτύου με αγαθά, υπηρεσίες και περιεχόμενο.

Η Πράξη θεσπίζει κανόνες για τις ενδιάμεσες ψηφιακές υπηρεσίες οι οποίες παρέχονται σε χρήστες που διαμένουν στην ΕΕ, ανεξαρτήτως εάν η χώρα εγκατάστασης/έδρα του παρόχου βρίσκεται εντός ή εκτός ΕΕ. Επισημαίνεται ότι δεν επιβάλλει στους παρόχους γενική υποχρέωση για τον έλεγχο του περιεχομένου που διακινείται μέσω ενδιάμεσων ψηφιακών υπηρεσιών. Επίσης, ανάλογα με το μέγεθος των παρόχων και το είδος των υπηρεσιών που παρέχουν προβλέπονται διαφορετικές υποχρεώσεις.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες πριν προχωρήσουν σε καταγγελία

Οι χρήστες του Διαδικτύου μπορούν να απευθύνονται και στην ΕΕΤΤ αλλά και στους παρόχους ψηφιακών υπηρεσιών.

Στην πρώτη περίπτωση:

Μέσω του Συστήματος Υποβολής καταγγελιών, οι χρήστες μπορούν να υποβάλουν στην ΕΕΤΤ καταγγελίες κατά παρόχου ενδιάμεσης υπηρεσίας που θεωρούν ότι παραβιάζει την Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, επειδή για παράδειγμα:

  • δεν παρέχει δυνατότητα υποβολής αναφορών για παράνομο περιεχόμενο, μέσω εύχρηστου «μηχανισμού ειδοποίησης και δράσης»
  • επιβάλει περιορισμούς στον λογαριασμό ενός χρήστη ή σε περιεχόμενο που είχε αναρτήσει, χωρίς επαρκή αιτιολόγηση,
  • δεν διαθέτει κατάλληλο σύστημα διαχείρισης καταγγελιών,
  • δεν διαθέτει σημείο επικοινωνίας με τους χρήστες της υπηρεσίας, ή θέτει περιορισμούς στην επικοινωνία αυτή,
  • δυσχεραίνει τον εντοπισμό ή την εύρεση των όρων χρήσης της υπηρεσίας,
  • δεν παρέχει επαρκείς πληροφορίες για τη δυνατότητα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών ή συνεργασία κατά τη διαδικασία επίλυσης, ανηλίκων,
  • παρουσιάζει την υπηρεσία του με παραπλανητικό τρόπο,
  • παραβιάζει τις υποχρεώσεις του σχετικά με τον τρόπο διαμόρφωσης εξατομικευμένων συστάσεων για περιεχόμενο και αγορά προϊόντων,
  • παραβιάζει τις υποχρεώσεις του σχετικά με τον τρόπο εμφάνισης και στόχευσης διαφημίσεων,
  • περιορίζει τη δυνατότητα εντοπισμού πληροφοριών για εταιρείες/προμηθευτές ή προϊόντα/ υπηρεσίες που πωλούνται μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας.

Οι χρήστες υποβάλλουν την καταγγελία τους παρέχοντας τα απαραίτητα στοιχεία που τεκμηριώνουν την κατά τους ίδιους παράβαση της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες. Στη συνέχεια, ενημερώνονται για την παραλαβή της (εφόσον έχουν υποβάλει σχετικό e-mail).

Η ΕΕΤΤ αξιολογεί την καταγγελία. Εάν κριθεί ότι το θέμα αφορά σε παράβαση της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, εξετάζει εάν η καταγγελία πρέπει να διεκπεραιωθεί από την ίδια ή πρέπει να διαβιβαστεί σε άλλον φορέα, όπως για παράδειγμα στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), στον Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών του κράτους εγκατάστασης του παρόχου.

Πότε απευθύνονται στους παρόχους ψηφιακών υπηρεσιών

Σε περίπτωση που κάποιος χρήστης εντοπίσει παράνομο περιεχόμενο, πρέπει να το αναφέρει άμεσα στον πάροχο της ενδιάμεσης ψηφιακής υπηρεσίας.

Το τι συνιστά παράνομο περιεχόμενο ορίζεται στο ενωσιακό/εθνικό νομικό πλαίσιο και όχι στην Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες. Παράνομο περιεχόμενο σε επίπεδο ΕΕ μπορεί να είναι πχ υλικό σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών, ρητορική μίσους, μη ασφαλή προϊόντα ή προϊόντα παραποίησης/απομίμησης, χρήση προσωπικών φωτογραφιών/βίντεο χωρίς συναίνεση, χρήση υλικού που προστατεύεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας χωρίς έγκριση.

Ο πάροχος οφείλει να παρέχει στον χρήστη τη δυνατότητα να αναφέρει παράνομο περιεχόμενο μέσω εύχρηστου «μηχανισμού ειδοποίησης και δράσης».

Πρέπει να αναφέρονται:

  • οι λόγοι για τους οποίους ο χρήστης θεωρεί το περιεχόμενο παράνομο.
  • η τοποθεσία (π.χ. URL) όπου εντοπίζει το συγκεκριμένο περιεχόμενο.
  • τα στοιχεία του χρήστη (όνομά και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), εκτός εάν το περιεχόμενο περιλαμβάνει υλικό σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών.
  • δήλωση του χρήστη ότι το περιεχόμενο της αναφοράς είναι ακριβές και πλήρες.

Αφού ο χρήστης αναφέρει το παράνομο περιεχόμενο, ο πάροχος οφείλει να αποστείλει, χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση, επιβεβαίωση παραλαβής. Με βάση τις παρεχόμενες πληροφορίες, οφείλει να αποφασίσει, εγκαίρως, επιμελώς και αντικειμενικά σχετικά με το περιεχόμενο που εικάζεται ότι είναι παράνομο. Επίσης, οφείλει να ενημερώσει τον χρήστη χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση για την απόφαση που έλαβε και τις δυνατότητες προσφυγής κατά αυτής.

Εάν ο χρήστης αναφέρει παράνομο περιεχόμενο σε πάροχο ψηφιακής υπηρεσίας και διαφωνεί με την απόφαση που έλαβε ο πάροχος, μπορεί να υποβάλει καταγγελία στον ίδιο.

Επίσης, κάθε χρήστης του Διαδικτύου μπορεί να υποβάλει καταγγελία σε πάροχο, εάν αυτός επέβαλε κάποιον από τους παρακάτω περιορισμούς, με την αιτιολογία ότι ο χρήστης έχει αναρτήσει περιεχόμενο που είναι παράνομο ή αντίκειται στους όρους/προϋποθέσεις της υπηρεσίας.

Όταν ο πάροχος δηλαδή:

  • Καταργήσει/Περιορίσει την ορατότητα σε περιεχόμενο που είχε αναρτήσει ο χρήστης ή απενεργοποίησε την πρόσβαση σε αυτό.
  • Αναστείλει πλήρως/μερικώς ή τερματίσει την παροχή της υπηρεσίας που παρείχε.
  • Αναστείλει/Διαγράψει τον λογαριασμό του χρήστη.
  • Αναστείλει/Τερματίσει/Περιορίσει τη δυνατότητά του να λαμβάνει πληρωμή για περιεχόμενο.

Ο χρήστης έχει το δικαίωμα να υποβάλει καταγγελία στον πάροχο ηλεκτρονικά και χωρίς χρέωση μέσα σε 6 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης. Ο πάροχος οφείλει να εξετάσει την καταγγελία και να ενημερώσει τον χρήστη για την απόφαση που έλαβε, αιτιολογημένα και χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Επίσης, πρέπει να τον ενημερώσει για τη δυνατότητα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και για τυχόν άλλες διαθέσιμες δυνατότητες προσφυγής κατά της απόφασης.