Ψήφο εμπιστοσύνης στα online supermarket συνεχίζουν να δίνουν οι Έλληνες καταναλωτές. Ως αποτέλεσμα, το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2023, ο τζίρος των ηλεκτρονικών supermarket στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 10%, αγγίζοντας τα €76 εκατ. (σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).
Στα €76 εκατ. ο τζίρος των online supermarket στην Ελλάδα τους πρώτους τρεις μήνες του έτουςΣημειωτέον, σε αυτόν τον τζίρο δεν περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες (Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt), που κερδίζουν, ωστόσο, συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.
Αξιοσημείωτη είναι επίσης και η αύξηση των παραγγελιών κατά 9%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, με τα τεμάχια που τοποθετούνται στο καλάθι να μειώνονται κατά 10%, ωστόσο η μέση αξία του κάθε προϊόντος να αυξάνεται κατά 10%.
Θυμίζουμε ότι ο κλάδος είδε το 2022 άνοδο 5% στην αξία των online πωλήσεων συγκριτικά με το 2021. H συνολική αξία των αγορών από τα online supermarket άγγιξε τα €266 εκατ. σε τιμές λιανικής, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο 3ο τρίμηνο του 2022 με 18% αύξηση πωλήσεων και στο 4ο τρίμηνο με 10% έναντι του 2021.
Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της Convert Group, το 2022 ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 34,3 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας €78 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Τα 12,6 από αυτά τα προϊόντα ανήκαν στην κατηγορία των Φρέσκων Τροφίμων. Μάλιστα, ο πληθωρισμός επηρεάζει εμφανώς τα καταναλωτικά καλάθια, καθώς καταγράφονται +7% αυξήσεις στην μέση τιμή τεμαχίου.
Πότε ψωνίζουν
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, η Δευτέρα εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 17% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα. Σε παρόμοια τάση κινείται πλέον και η Παρασκευή, με το ποσοστό των συνολικών παραγγελιών να ανέρχεται αντίστοιχα σε ποσοστό περίπου 17%.
Τί ψωνίζουν
Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών ήταν: +33% σε προϊόντα για κατοικίδια, +19% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +13% σε ποτά και αναψυκτικά, +11% σε είδη αρτοποιίας, +10% σε βρεφικά είδη, +8% σε φρέσκα τρόφιμα, +8% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +6% σε προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς. Τα λοιπά είδη αυξήθηκαν σε αξία online αγορών κατά 8%.
Στην έκθεση της, η Convert Group κάνει και ειδική αναφορά στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων, αφού ήταν η κατηγορία με την μεγαλύτερη συμμετοχή στην αξιακή ανάπτυξη για το 2022, με την αύξηση των σχετικών προϊόντων να ανέρχεται στο 8%. Αντίστοιχα, η τοποθέτηση συσκευασμένων προϊόντων στα καλάθια των καταναλωτών κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.