Οι απάτες μέσω push notifications τριπλασιάστηκαν το 9μηνο του 2019

Related

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του κλάδου των τηλεπικοινωνιών; Η αποτυχία αξιοποίησης του 5G

Καθώς η χορωδία χιλιάδων εταιρειών που επαινούν τα τελευταία...

Θα παντρευόσουν ένα ρομπότ; Το 80% της Gen Z λέει «ναι»

FORTUNE GREECE 05/07/2025, 19:00 SHARE Η νέα γενιά στρέφεται σε ψηφιακούς συντρόφους, με 8 στους 10 Gen Z να δηλώνουν πως θα έκαναν σχέση – ακόμη και γάμο – με τεχνητή νοημοσύνη. Το 80% των εκπροσώπων της Generation Z δηλώνει πως θα παντρευόταν μια τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας chatbots Joi AI. Επιπλέον

Μακριά από τα κινητά πιο κοντά στη μάθηση – Τι δείχνει νέα έρευνα σε 317 σχολεία

Νέα μελέτη δείχνει ότι η απαγόρευση κινητών τηλεφώνων στα...

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της η COSMOTE TELEKOM .   Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε

Η Meta στηρίζει την Ελλάδα – Πράσινο φως για ενιαία ψηφιακή ηλικία ενηλικίωσης

Η Meta, μητρική των Facebook και Instagram, δηλώνει επίσημα τη στήριξή της στην ελληνική πρόταση για καθιέρωση ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.           Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της

Η Meta υπέρ του ελληνικού σχεδίου για την καθιέρωση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης

Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της ανακοίνωσε ότι στηρίζει αυτές τις προτάσεις. Στο non-paper που παρουσίασε πρόσφατα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, για την προστασία των ανηλίκων από τον εθισμό στο διαδίκτυο, το

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα Newsroom ακρόαση άρθρου ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ Όλοι οι δικαιούχοι συνδρομητές ενημερώνονται για την ενεργοποίηση των δωρεάν πακέτων μέσω γραπτών μηνυμάτων (SMS) Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης

Η Apple κάνει εκατομμυριούχο όποιον «σπάσει» το iPhone σου

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 18:45 SHARE epa11615092 A customer checks the new iPhone 16 model before buying at an Apple Store in Bangkok, Thailand, 20 September 2024. According to Apple Inc, the new iPhone 16 features Apple Intelligence - the new platform for artificial intelligence (AI) capability, larger display sizes, new creative capabilities as well as

Νέα πιστοποίηση ISO για το Cosmote eValue

Η Cosmote eValue, μέλος του ομίλου ΟΤΕ, είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που λαμβάνει την πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 για Customer Contact Centers, από την TÜV Nord Ελλάδας, όπως επισημαίνει σχετική ανακοίνωση. Σημειώνεται ότι είναι η 14η πιστοποίηση ISO που λαμβάνει η Cosmote eValue (διαθέτει μεταξύ άλλων τα ISO 9001, ISO 27701, ISO 27001, ISO

Δωρεάν μαθήματα τεχνολογίας για 65+ και ΑμεΑ – Όλες οι λεπτομέρειες του νέου προγράμματος

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 16:15 SHARE Με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής ισότητας, ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για 6.400 ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία, μέσω του «Ελλάδα 2.0». Πιλοτικό πρόγραμμα για την ψηφιακή ενδυνάμωση 3.600 ατόμων ηλικίας άνω των 65 και 2.800 ατόμων με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 6,8 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα

Ψηφιακή ασφάλεια στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης: Μια αποκάλυψη που αλλάζει τα πάντα

Το Fortune Greece παρακολούθησε από κοντά το συνέδριο Kaspersky Horizons στη Μαδρίτη και μίλησε με τους ανθρώπους οι οποίοι ζουν καθημερινά την πραγματική εικόνα του κόσμου του cyber security. Αποστολή στη Μαδρίτη Στην εποχή των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, κάθε μέρα μας φέρνει καινούριες ανακαλύψεις, αποκαλύψεις αλλά και εκπλήξεις. Όσο κι αν ακόμα και οι πιο

Η Meta γίνεται ο πρώτος tech γίγαντας που στηρίζει το ελληνικό Kids Wallet

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 14:45 SHARE (FILES) A logo of US company's Meta is displayed during the Vivatech technology startups and innovation fair, at the Porte de Versailles exhibition center in Paris, on May 22, 2024. Social media giant Meta announced on January 7, 2025, a significant rollback of its content moderation policies, including the termination

Το case study της T-Mobile US και η στρατηγική μετάβαση της COSMOTE TELEKOM

Οι συνεργασίες, η είσοδος σε νέα retail προϊόντα και η υιοθέτηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης τοποθετούν τον πελάτη στο επίκεντρο ενός οικοσυστήματος που αλλάζει ριζικά την εμπειρία επικοινωνίας. Και η Cosmote, χάρη στη στρατηγική υποστήριξη του ομίλου, φέρνει πρώτη στην Ελλάδα τις υπηρεσίες του αύριο: 5G slicing, τεχνητή νοημοσύνη, loyalty προγράμματα και συνέργειες. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά

Στα 1,226 δισ. ευρώ η αξία του χαρτοφυλακίου ακινήτων του ΟΤΕ

Καθώς η αγορά των ακινήτων κινείται διαρκώς με αυξητικούς ρυθμούς η αξία του χαρτοφυλακίου ακινήτων του ΟΤΕ το 2024 αυξήθηκε 6,8% και διαμορφώθηκε σε 1,226 δισ. ευρώ. Το χαρτοφυλάκιο του ΟΤΕ περιλαμβάνει περίπου 2.300 ακίνητα (200 εξ αυτών αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% της εύλογης αξίας του). Το διαχειρίζεται για λογαριασμό του Ομίλου η 100% θυγατρική

Cosmote Telecom και Vodafone στηρίζουν τους συνδρομητές τους σε Αττική και Ιεράπετρα

Μέτρα στήριξης των πυρόπληκτων συνδρομητών τους σε Αττική και Ιεράπετρα ανακοίνωσαν οι Cosmote Telecom και Vodafone. Ειδικότερα, η Cosmote Telecom ανακοίνωσε ότι προσφέρει στους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης που πλήττονται από τις πυρκαγιές, δωρεάν 1.500 λεπτά ομιλίας προς όλα τα εθνικά δίκτυα και

Share

Όλο και πιο “δημιουργικούς” τρόπους, ώστε να προσαρμόσουν τις νέες τεχνολογίες προκειμένου να ξεγελάσουν τους χρήστες, εφευρίσκει το ψηφιακό έγκλημα. Ένας από αυτούς είναι τα “push notifications” στα προγράμματα περιήγησης ως μέσο phishing και διαφήμισης. Τα push notifications κερδίζουν διαρκώς σε δημοτικότητα, με το μερίδιο των χρηστών, που αντιμετώπισαν αυτό το πρόβλημα, να έχει αυξηθεί δραματικά μέσα στο έτος.

Ο μηνιαίος αριθμός των χρηστών που επηρεάζονται έχει αυξηθεί από 1.722.545 τον Ιανουάριο σε 5.544.530 τον ΣεπτέμβριοΌπως φαίνεται από την πρόσφατη έρευνα της Kaspersky, ο μηνιαίος αριθμός των χρηστών που επηρεάζονται, έχει αυξηθεί από 1.722.545 τον Ιανουάριο σε 5.544.530 το Σεπτέμβριο του 2019. Συνολικά, κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2019, τα προϊόντα της Kaspersky προστάτευσαν περισσότερους από 14.000.000 χρήστες από απόπειρες παραβίασης μέσο ανεπιθύμητων ειδοποιήσεων. “Με κάθε χρήστη του Διαδικτύου να αποτελεί ουσιαστικά ένα πιθανό θύμα, αυτή η απειλή, αν και καθόλου εξελιγμένη, απαιτεί επιπλέον προσοχή”, αναφέρουν οι ειδικοί της εταιρείας.

Τα push notifications του προγράμματος περιήγησης παρουσιάστηκαν πριν από αρκετά χρόνια, ως ένα χρήσιμο εργαλείο που διατηρούσε τους αναγνώστες ενήμερους με τακτικές ενημερώσεις, αλλά σήμερα χρησιμοποιούνται συχνά για να “βομβαρδίσουν” τους επισκέπτες του εκάστοτε ιστότοπου με αυτόκλητες διαφημίσεις ή ακόμη και να τους ενθαρρύνουν να κατεβάσουν κακόβουλο λογισμικό. Χρήσιμες λειτουργίες φιλικές προς τον χρήστη, όπως τα push notifications, είναι εύχρηστα εργαλεία για απάτες με βάση τεχνικές κοινωνικής μηχανικής και επομένως, η αυξανόμενη δημοτικότητά τους δεν είναι εντελώς απροσδόκητη. 

Συγκατάθεση

εξηγούν οι ειδικοί, δεδομένου ότι απαιτείται η συγκατάθεση του χρήστη για την έναρξη της αποστολής ειδοποιήσεων, οι επιτιθέμενοι έχουν καταλήξει σε πολλαπλούς, συχνά “out of the box”, τρόπους για να ξεγελάσουν και να αναγκάσουν τους ανθρώπους να αποδεχτούν τέτοιου είδους συνδρομές. Οι επιλογές που εντοπίστηκαν περιλαμβάνουν: τη λήψη συγκατάθεσης με το πρόσχημα άλλης ενέργειας, όπως το CAPTCHA, την εναλλαγή των κουμπιών “αποδοχής” και “απόρριψης” στις προειδοποιήσεις εγγραφής, την εμφάνιση ειδοποιήσεων από phishing αντίγραφα δημοφιλών ιστότοπων, την εμφάνιση παραπλανητικών αναδυόμενων παραθύρων σε ιστότοπους.

Μετά από τη λήψη της συγκατάθεσης του χρήστη, οι επιτιθέμενοι αρχίζουν να τον “βομβαρδίζουν” με μηνύματα. Οι λιγότερο επιβλαβείς (και όμως οι πιο δημοφιλείς) επιλογές είναι οι clickbait για ευαίσθητα κοινωνικά θέματα, ενώ άλλες περιλαμβάνουν ειδοποιήσεις εξαπάτησης – όπως νίκη σε λαχειοφόρους, προσφορές χρημάτων σε αντάλλαγμα για την ολοκλήρωση μιας έρευνας ή κάτι παρόμοιο. Τα πιο εξελιγμένα συστήματα στοχεύουν στην απόσπαση χρήματων από χρήστες μέσω τεχνικών phishing.

“Έχουμε δει να γίνεται κατάχρηση των push notifications, καθώς οι επιτιθέμενοι συνεχίζουν να προσαρμόζουν δημιουργικά τις νέες τεχνολογίες προκειμένου να ξεγελάσουν τους χρήστες. Επειδή αυτό το χαρακτηριστικό είναι τόσο διαδεδομένο και εύκολο να αξιοποιηθεί από τα συστήματα κοινωνικής μηχανικής, έχουμε δει μια ταχεία ανάπτυξη του αριθμού των επηρεαζόμενων χρηστών”, αναφέρει η εταιρεία.