Σύμφωνα με το τελευταίο ενημερωτικό σημείωμα της εταιρείας ερευνών Strategy Analytics, η κινεζική Xiaomi βρέθηκε για πρώτη φορά στη θέση του κορυφαίου κατασκευαστή smartphones στην Ευρώπη, κατά το β’ τρίμηνο του έτους.
Η Xiaomi βρέθηκε στην πρώτη θέση των παραδόσεων κατέχοντας μερίδιο που ξεπέρασε το 25% ενώ η ευρωπαϊκή αγορά έξυπνων κινητών τηλεφώνων είχε συνολική αύξηση των παραδόσεων κατά 14% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ξεπερνώντας τις 50 εκατομμύρια συσκευές.
Οι αναλυτές της Strategy Analytics θεωρούν ότι η συνολική άνοδος της αγοράς οφείλεται στη συνεχιζόμενη οικονομική ανάκαμψη και την αυξανόμενη ζήτηση από τους καταναλωτές για συσκευές αντικατάστασης παλαιότερων μοντέλων σε συνδυασμό με τις αρκετές οικονομικές προτάσεις σε μοντέλα τεχνολογίας 5G.
Σε αυτό το γενικότερο κλίμα η Xiaomi κατόρθωσε να παραδώσει σχεδόν 13 εκατομμύρια συσκευές, εκθρονίζοντας ουσιαστικά την κορεατική Samsung που βρισκόταν στην κορυφή επί σειρά τριμήνων. «Αγορές στις οποίες η Xiaomi στηρίχθηκε για την επιτυχία της είναι η Ρωσία, η Ουκρανία, η Ισπανία και η Ιταλία μεταξύ άλλων», αναφέρει ο Μπόρις Μετόντιεφ, αναλυτής της Strategy Analytics.
H Samsung κινήθηκε ελαφρώς χαμηλότερα, με τις παραδόσεις της να πέφτουν κατά 7% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η κορεατική εταιρεία να παραδώσει 12 εκατομμύρια συσκευές κατά το β’ τρίμηνο του 2021. Σύμφωνα με τον Νιλ Μόστον, εκτελεστικό διευθυντή της Strategy Analytics, «η Samsung είχε καλές επιδόσεις με τα νέα 5G μοντέλα της σειράς Galaxy A, αλλά συνάντησε έντονο ανταγωνισμό στις high end συσκευές από την Apple και από τους υπόλοιπους κατασκευαστές στις low-end συσκευές, ενώ δεν κατάφερε να εκμεταλλευθεί την ουσιαστική αποχώρηση της Huawei από την ευρωπαϊκή αγορά».
Η Apple από τη δική της πλευρά είχε ένα ισχυρό τρίμηνο, με ετήσια ανάπτυξη της τάξης του 16% στην Ευρώπη και συνολικές παραδόσεις σχεδόν δέκα εκατομμυρίων συσκευών κατά το β’ τρίμηνο του έτους. Το iPhone 12 αποδείχθηκε ότι αποτελεί την επιλογή των περισσότερων «πιστών» αγοραστών της Apple που επιθυμούσαν να αντικαταστήσουν τις παλαιότερες συσκευές τους.
Η πεντάδα συμπληρώνεται από την Oppo που είχε μερίδιο 6% της ευρωπαϊκής αγοράς, εκμεταλλευόμενη την επιτυχία των σειρών Oppo A και Reno, και τη Realme που παρέδωσε σχεδόν 2 εκατομμύρια συσκευές, βασιζόμενη κυρίως στη νεότερη σειρά Realme 8.