Αρνητικό οικονομικό αντίκτυπο από τον COVID-19 αναμένουν 8 στις 10 εταιρείες ΤΠΕ

Related

Η Salesforce αναβαθμίζει τo MuleSoft με δυνατότητες ΑΙ για ευκολότερη αυτοματοποίηση και ενοποίηση εφαρμογών

Η Salesforce προχώρησε σε μια σειρά αναβαθμίσεων τεχνητής νοημοσύνης στις λύσεις αυτοματοποίησης, ενοποίησης και διαχείρισης API του MuleSoft. Οι βελτιστοποιήσεις αυτές στοχεύουν στο να βοηθήσουν τους προγραμματιστές και τους επιχειρηματικούς χρήστες να απλοποιήσουν τη ροή εργασιών και τις διαδικασίες, να επιταχύνουν την απόδοση της επένδυσης (time to value) και να αυξήσουν την παραγωγικότητα. Η λειτουργία…

Η GIGABYTE παρουσιάζει την limited edition σειρά μητρικών και καρτών γραφικών XTREME Prestige

Η GIGABYTE Technology ανακοινώνει την κυκλοφορία της σειράς XTREME Prestige Limited Edition, που περιλαμβάνει την μητρική Z790 AORUS XTREME X ICE και την κάρτα γραφικών AORUS GeForce RTX 4080 SUPER XTREME ICE 16G. Αυτή η exclusive έκδοση συνδυάζει κορυφαίες επιδόσεις με μοναδικό σχεδιασμό, καλύπτοντας τα απαιτητικά γούστα των gaming enthusiasts και των συλλεκτών. Η σειρά…

Οι αθλητικές μεταδόσεις της Πέμπτης

Το δεύτερο παιχνίδι του Παναθηναϊκού κόντρα στην Μακάμπι Τελ Αβίβ και η πρεμιέρα της Σάκκαρη στο Madrid Open κόντρα στην Βέκιτς ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές:02:00 COSMOTE SPORT 4 HD Μπόστον Σέλτικς – Μαϊάμι Χιτ 12:00 Novasports 6HD Ντόνα Βέκιτς – Μαρία Σάκκαρη Τένις 12:00 COSMOTE SPORT…

Η τελευταία σειρά τηλεοράσεων της Samsung φέρνει τη νέα εποχή της Samsung AI TV

Η Samsung Electronics Co., Ltd. παρουσίασε σήμερα στην εκδήλωση “Unbox & Discover” τη νέα σειρά τηλεοράσεων και soundbars για το 2024, συμπεριλαμβανομένων των τηλεοράσεων Neo QLED 8K και 4K, OLED και soundbar. Ως ο κορυφαίος κατασκευαστής τηλεοράσεων** στον κόσμο για 18 συναπτά χρόνια, οι φετινές προτάσεις της Samsung προσφέρουν εκπληκτική εμπειρία ψυχαγωγίας στο σπίτι, με…

Η Sonos αποκαλύπτει το πλήρως επανασχεδιασμένο Sonos App και φέρνει υπηρεσίες, περιεχόμενο και System Controls σε μία εξατομικευμένη Home Screen

Η Sonos αποκάλυψε την πιο εκτεταμένη επανασχεδίαση της εφαρμογής της που έχει γίνει ποτέ, δημιουργώντας μια άνευ προηγουμένου εμπειρία streaming που επιτρέπει στους ακροατές να οργανώνουν τις αγαπημένες τους λίστες, σταθμούς, άλμπουμ και πολλά άλλα από περισσότερες από 100 υπηρεσίες σε μια εξατομικευμένη οθόνη. Η νέα Home Screen παρέχει ταχύτερη πρόσβαση στον χειρισμό των Sonos…

Υποχρεωμένες να επισκευάζουν τις συσκευές και μετά το πέρας της εγγύησης οι εταιρίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Το νέο κανονιστικό πλαίσιο θα χρειαστεί να λάβει την τελική έγκριση από τα κράτη μέλη της Ε.Ε.  H Ευρωπαϊκή Ένωση υιοθέτησε και επίσημα νέο σύνολο κανόνων που προστατεύουν το δικαίωμα των καταναλωτών στην επισκευή των συσκευών τους, με τόσο την ενθάρρυνση της αποκατάστασης των χαλασμένων συσκευών, αντί της αντικατάστασής τους. Ένας από τους κανόνες αυτούς προβλέπει…

Φωτογραφίζονται μαζί το επερχόμενο Google Pixel 9 Pro και το iPhone 15 Pro Max

Πλουσιότερο κατά τρία ακόμη νέα smartphones θα είναι από τον Οκτώβριο το line-up προιόντων της Google, αφού ξέρουμε πως εκείνη την περίοδο η εταιρεία θα κυκλοφορήσει τα νέα της Pixel 9, Pixel 9 Pro και Pixel 9 Pro XL. Πρόσφατα ακούσαμε ότι το Pixel Fold 2 έχει μετονομαστεί σε Pixel 9 Pro Fold και μπορεί να ενταχθεί σε αυτά. Το Pixel…

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

Η Νέα Εμπειρία Κωτσόβολος έφθασε στο αναβαθμισμένο, mega κατάστημα στη Λεωφόρο Συγγρού

Μία νέα εποχή ξεκινά για την Κωτσόβολος, καθώς μέσα από την πλήρη ανακαίνιση του καταστήματός της στη Λεωφόρο Συγγρού, καλωσορίζει τη Νέα Εμπειρία των καταστημάτων της, όπου τα προϊόντα και οι υπηρεσίες συμβαδίζουν για να καλύψουν κάθε σου ανάγκη. To νέο κατάστημα επί της Λεωφόρου Συγγρού 257-259, στη Νέα Σμύρνη, παρουσιάζει τον νέο κόσμο καταστημάτων…

Απεριόριστα data με μόλις 1,90€ για 5 ημέρες από τη Vodafone

Φέτος το Πάσχα, η Vodafone προσφέρει απεριόριστα data για όλους τους πελάτες συμβολαίου, εταιρικούς, οικιακούς και καρτοπρογράμματος για 5 ημέρες, με μόλις 1,90€. Επιπλέον, όσοι πελάτες ενεργοποιήσουν την προσφορά έως και τις 9/5 συμμετέχουν αυτόματα σε διαγωνισμό με δώρο 5 iPhone 15 Plus 128GB, ενώ ενεργοποιώντας εκ νέου την προσφορά μετά τη λήξη της, αυξάνουν…

Η LG MAGNIT All-in-One τιμήθηκε με το iF Design Award 2024

Το επαναστατικό προϊόν του τμήματος Business Solutions της LG Electronics (LG), η οθόνη LG MAGNIT All-in-One (LAAA Series), τιμήθηκε με το υψηλού κύρους iF DESIGN Award για το 2024. Η αναγνώριση αυτή υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας να παρέχει τεχνολογία αιχμής και καινοτόμο σχεδιασμό στους πελάτες της σε όλο τον κόσμο. Η LG MAGNIT All-in-One…

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Το COSMOTE CINEMA KIDS επιστρέφει και φέτος στην COSMOTE TV με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες. Το pop-up κανάλι θα είναι διαθέσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών διακοπών του Πάσχα, από  την Παρασκευή 26/4 έως και την Κυριακή 12/5. Το πρόγραμμά του θα ξεκινά καθημερινά στις 18.00 με την προβολή ενός επεισοδίου της…

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

Το COSMOTE CINEMA KIDS επιστρέφει και φέτος στην COSMOTE TV με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες. Το pop-up κανάλι θα είναι διαθέσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών διακοπών του Πάσχα, από  την Παρασκευή 26/4 έως και την Κυριακή 12/5. Το πρόγραμμά του θα ξεκινά καθημερινά στις 18.00 με την προβολή ενός επεισοδίου της σειράς κινουμένων…

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

Το pop-up κανάλι θα είναι διαθέσιμο από την Παρασκευή 26/4 έως και την Κυριακή 12/5 Το COSMOTE CINEMA KIDS επιστρέφει και φέτος στην COSMOTE TV με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες. Το pop-up κανάλι θα είναι διαθέσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών διακοπών του Πάσχα, από  την Παρασκευή 26/4 έως και την Κυριακή 12/5. Το…

Wi-Fi 7: Δείτε τη λίστα με τα smartphones που το υποστηρίζουν!

Στον κόσμο της τεχνολογίας τα πάντα τρέχουν με απίστευτους ρυθμούς και ιλλιγγειώδεις ταχύτητες και έτσι χωρίς καλά – καλά να το αντιληφθούμε φθάσαμε ήδη στην εποχή που ηδη έχει αρχίσει να ενεργοποιείται το νέο πρότυπο Wi-Fi 7. Για αυτό και ήδη έχει αρχίσει να γεμίζει η λίστα με τα συμβατά τηλέφωνα. Συγεκριμένα, τα smartphones που…

Share

Η ψηφιακή βιομηχανία είναι από τους κλάδους, οι οποίοι στήριξαν την οικονομία και την κοινωνία στην κρίση του νέου κορωνοϊού, εξασφαλίζοντας αφενός την επιχειρηματική συνέχεια στις εταιρείες, αλλά και στο ίδιο το κράτος και αφετέρου την ομαλή διαβίωση στους πολίτες ανά τον κόσμο. Ωστόσο, οι εταιρείες Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) κάθε άλλο παρά αλώβητες βγαίνουν από τη διεθνή υγειονομική κρίση, τα lockdowns και τις αναταράξεις στην παγκόσμια οικονομία.

Πανευρωπαϊκή έρευνα για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στην ψηφιακή βιομηχανία από τον ΣΕΠΕ και τον DIGITALEUROPEΓια την ακρίβεια, σχεδόν οκτώ στις δέκα (77%) επιχειρήσεις της ψηφιακής βιομηχανίας στην Ευρώπη αναμένουν, ήδη, αρνητικό οικονομικό αντίκτυπο από την κρίση του COVID-19. Εξ αυτών, το 24% απαντά ότι η επίδραση της κρίσης θα είναι “πολύ αρνητική” και το 53% “μάλλον αρνητική”.

Ήδη, το 65,3% των εταιρειών της ψηφιακής βιομηχανίας επί ευρωπαϊκού εδάφους δηλώνει ότι οι πελάτες αναβάλλουν τις παραγγελίες τους, ενώ σχεδόν μία στις τρεις (30,1%) αντιμετωπίζει ακυρώσεις παραγγελιών από πελάτες. Στο μεταξύ, η πανδημία επηρεάζει και τα επενδυτικά πλάνα του κλάδου, καθώς περισσότερες από μία στις δύο επιχειρήσεις (51,9%) δηλώνουν ότι έχουν αναγκαστεί να αναβάλλουν επενδυτικές αποφάσεις τους.

Την ίδια στιγμή, δυσμενείς φαίνεται ότι θα είναι οι συνέπειες της υγειονομικής κρίσης και σε ό,τι αφορά στην απασχόληση στον κλάδο ΤΠΕ στην Ευρώπη. Μάλιστα, περισσότερες από μία στις τρεις (35%) εταιρείες του κλάδου προβλέπουν απολύσεις προσωπικού.

Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει πανευρωπαϊκή έρευνα για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στην ψηφιακή βιομηχανία από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ) και τον DIGITALEUROPE (European Digital Technology Industry Association – Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Ψηφιακής Τεχνολογίας). 

Προβλήματα

Τα προβλήματα που καλούνται να λύσουν – και – οι εταιρείες της ψηφιακής βιομηχανίας στην Ευρώπη, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι μεγάλα. Ήδη, περίπου τα τρία τέταρτα (74%) των εταιρειών ΤΠΕ στην Ευρώπη, που πωλούν διασυνοριακά, έχουν διαπιστώσει διαταραχές στις παραδόσεις προϊόντων.

Ένα άλλο ζήτημα, που απασχολεί άμεσα τις επιχειρήσεις του κλάδου, είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στην αλυσίδα εφοδιασμού. Στην ερώτηση αν η πανδημία έχει συνέπειες στην αλυσίδα εφοδιασμού, το 74% των εταιρειών στην Ευρώπη απαντά θετικά (σ.σ. τα αντίστοιχα ποσοστά στην Κίνα είναι 86%, στη Νότια Κορέα 71% και στις ΗΠΑ 62%). Επί ευρωπαϊκού εδάφους, το 16% των εταιρειών ΤΠΕ απαντά ότι οι ασυνέχειες στην αλυσίδα εφοδιασμού έχουν περιορίσει λίγο την εργασία τους, ενώ το 57% απαντά ότι υπάρχει σημαντικός περιορισμός στις παραδόσεις. 

Απάντηση στην κρίση

Οι εταιρείες της ψηφιακής βιομηχανίας, όπως καταδεικνύει η έρευνα, επέδειξαν ισχυρά αντανακλαστικά στις έκτακτες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία, λαμβάνοντας έγκαιρα μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία τους, αλλά και για την προστασία του προσωπικού. Το 92% δηλώνει ότι δημιούργησε τις κατάλληλες τεχνικές υποδομές για εργασία των υπαλλήλων από το σπίτι. Το ίδιο ποσοστό, 92%, απαντά ότι αντικατέστησε τις φυσικές συναντήσεις με τηλεδιασκέψεις. Επιπλέον, σχεδόν εννέα στις δέκα εταιρείες ΤΠΕ έδωσαν κατευθυντήριες γραμμές στο προσωπικό και έλαβαν μέτρα υγιεινής, ενώ το 60% προχώρησε στη σύσταση ομάδας διαχείρισης κρίσης.

Υπάρχει πάντως και ένα ποσοστό της τάξης του 27% των εταιρειών του κλάδου, που απαντά ότι αναγκάστηκε να κλείσει εντελώς τα γραφεία ή τις παραγωγικές εγκαταστάσεις της εταιρείας. 

Έκταση των επιπτώσεων

Ο κλάδος, όπως είναι αναμενόμενο, αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό την επόμενη ημέρα της πανδημίας του νέου κορωνοϊού. Στη σχετική ερώτηση της έρευνας για το βάθος και την έκταση της κρίσης του COVID-19, ένα συντριπτικό ποσοστό 93% απαντά ότι θα οδηγήσει σε ύφεση την Ευρώπη, ενώ το 83% εκτιμά ότι θα φέρει ύφεση στην παγκόσμια οικονομία.

Στο μεταξύ, σύμφωνα πάντα με τα ευρήματα της έρευνας του ΣΕΠΕ και του DIGITALEUROPE, το 87% των εταιρειών ΤΠΕ προβλέπει ότι η κρίση θα επιδεινωθεί. Συνολικά, περίπου μια στις δύο επιχειρήσεις του κλάδου απαντά ότι οι κατά τόπους κυβερνήσεις “κάνουν πολύ λίγα για να υποστηρίξουν τις εταιρείες που έχουν ανάγκη”. 

Απαραίτητα μέτρα

Η έρευνα αποτυπώνει και τις απόψεις του κλάδου σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν σε εθνικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο για τη στήριξη των εταιρειών της ψηφιακής βιομηχανίας. Η “συνδρομή των κυβερνήσεων στην καταβολή ενός τμήματος του μισθού των εργαζομένων” και η “αναβολή των πληρωμών φόρων” είναι τα δύο μέτρα, που οι εταιρείες ζητούν από τις εθνικές τους κυβερνήσεις σε ποσοστό 90%.

Όσον αφορά τα μέτρα της Ε.Ε., σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες (90%) θεωρούν ότι ένα “πακέτο” στήριξης του ψηφιακού μετασχηματισμού θα είναι “εξαιρετικά σχετικό” (59%) ή “σχετικό” (31%), ώστε να βοηθήσει στην έξοδο από την κρίση. 



Η έρευνα

Τα σημαντικά ζητήματα, που έχουν προκύψει από την εξάπλωση του κορωνοϊού, επέβαλαν – από την πρώτη στιγμή – στον ΣΕΠΕ να συμβάλει με όλες του τις δυνάμεις στην καλύτερη δυνατή διαχείριση των προβλημάτων, που αντιμετωπίζει τόσο ο κλάδος Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), όσο και η ελληνική κοινωνία και οικονομία. Ο ΣΕΠΕ, ως Μέλος του DIGITALEUROPE συμμετείχε στην πανευρωπαϊκή προσπάθεια συλλογής πληροφοριών σχετικά με τις επιπτώσεις της πανδημίας στις εταιρίες του κλάδου, το εύρος των συνεπειών αυτών, αλλά και τη διαμόρφωση προτάσεων για την αντιμετώπιση τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο DIGITALEUROPE προχώρησε σε έρευνα για τη συλλογή πληροφοριών, ώστε να αξιοποιηθούν στην επικοινωνία με τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε. Στη συγκεκριμένη έρευνα συμμετείχαν 634 εταιρίες του κλάδου απ’ όλη την  Ευρώπη, ενώ, μέσω του ΣΕΠΕ, συμμετείχαν και εταιρίες τεχνολογίας από την Ελλάδα, συμβάλλοντας στη συλλογή των σχετικών στοιχείων.

Ταυτόχρονα, βάσει της έρευνας διαμορφώθηκαν και οι προτάσεις του κλάδου σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αναφορικά με την αντιμετώπιση των συνεπειών της εξάπλωσης του COVID-19. Οι συστάσεις έχουν αναπτυχθεί με τη συμβολή των μελών, καθώς και της Εκτελεστικής Συμβουλευτικής Ομάδας του DIGITALEUROPE και παρουσιάστηκαν σε συναντήσεις με τον Επίτροπο Breton, καθώς και με την Εκτελεστική Αντιπρόεδρο Vestager.