Έρευνα COSMOTE – ELTRUN 2024: Συνεχόμενη η αύξηση της ψηφιακής ωριμότητας των ΜμΕ στην Ελλάδα

Related

Επιδότηση για τους «Οι πειρατές της Γραμβούσας» της Cosmote TV

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 32 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ», την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook ΕΠΩΝΥΜΙΑ

BCL: Τo Final-4 στο Cosmote Sport 4HD

Το Final-4 του FIBA Βasketball Champions League επιστρέφει στην Αθήνα και η ΑΕΚ διεκδικεί τον τίτλο μπροστά στο κοινό της. Μη χάσεις τον σπουδαίο ημιτελικό της Ένωσης με αντίπαλο τη Μάλαγα και όλες τις αναμετρήσεις μέχρι και τον τελικό, αποκλειστικά στο COSMOTE SPORT4HD. Αναλυτικά το τηλεοπτικό πρόγραμμα: Παρασκευή 09.05.25 18:00 Τενερίφη-Γαλατάσαραϊ, FIBA Basketball Champions League

Υλοποιήθηκε η ψηφιοποίηση της βιβλιοθήκης της Βουλής από την Cosmote Telekom

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη (8/5) στη Βουλή των Ελλήνων η παρουσίαση του έργου «Ψηφιοποίηση Τεκμηρίων της Βιβλιοθήκης της Βουλής των Ελλήνων», που υλοποιήθηκε με επιτυχία από την COSMOTE TELEKOM. Πρόκειται για ένα έργο εθνικής σημασίας που διασφαλίζει τη διάσωση της ιστορικής μνήμης του τόπου μας, προσφέροντας ισότιμη και εύκολη πρόσβαση στη γνώση, την έρευνα και τον

COSMOTE TELEKOM: Νέα εποχή δυνατοτήτων με διεθνές αποτύπωμα

Sponsored Content Σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από διαρκείς μεταβολές, ενίσχυση του ανταγωνισμού και επιταχυνόμενη ψηφιακοποίηση, η στρατηγική προσαρμοστικότητα καθίσταται κρίσιμος παράγοντας επιβίωσης και ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις παγκοσμίως. Η COSMOTE, αξιοποιώντας τη μακροχρόνια εμπειρία της στην ελληνική αγορά και την εδραιωμένη θέση της ως ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα τηλεπικοινωνιακά brands, προχωρά σε μια

Τεχνητή νοημοσύνη στο Netflix: Το νέο search στα τηλέφωνα – Αλλαγές και στη διεπαφή της αρχικής σελίδας

FORTUNE GREECE 08/05/2025, 15:45 The Witcher series logo displayed on a phone screen and Netflix logo displayed on a laptop screen are seen in this illustration photo taken in Krakow, Poland on October 18, 2021. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Για παρέχει πιο εξατομικευμένες

COSMOTE TELEKOM: Νέα σελίδα με διεθνές αποτύπωμα για τις τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα

Η COSMOTE, ένα από τα πιο εδραιωμένα και ισχυρά brands στο ελληνικό τηλεπικοινωνιακό τοπίο, προχωρά σε ένα σημαντικό βήμα, που της προσδίδει διεθνές αποτύπωμα και τη διαφοροποιεί ακόμα περισσότερο από τον ανταγωνισμό. Ενώνει τις δυνάμεις της με την TELEKOM και μαζί δημιουργούν τη νέα εμπορική μάρκα COSMOTE TELEKOM. Σημειώνεται ότι η TELEKOM αποτελεί το κορυφαίο brand τηλεπικοινωνιών

COSMOTE TELEKOM: Η στρατηγική ένωση δυνάμεων που φέρνει το μέλλον πιο κοντά

Σε ένα περιβάλλον αυξημένης πολυπλοκότητας, με την παγκοσμιοποίηση να αναδιαμορφώνει το επιχειρηματικό τοπίο και την τεχνολογία να εξελίσσεται ραγδαία, οι εταιρείες καλούνται να αναθεωρήσουν τις στρατηγικές τους και να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους. Προς αυτή την κατεύθυνση, η COSMOTE, με παρουσία 27 ετών στην ελληνική αγορά και ένα από τα πιο ισχυρά και αναγνωρίσιμα brands

Τζένσεν Χουάνγκ: «Το Σαν Φρανσίσκο επέστρεψε – χάρη στην επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης»

Τζένσεν Χουάνγκ: «Το Σαν Φρανσίσκο επέστρεψε – χάρη στην επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης» FORTUNE GREECE 08/05/2025, 14:30 epa11385529 Co-founder, president and CEO of Nvidia Corporation, Jensen Huang, presents NVIDIA NVLink Spine as he delivers his keynote speech ahead of the COMPUTEX 2024 trade show, in Taipei, Taiwan, 02 June 2024. COMPUTEX 2024 will run from

COSMOTE TELEKOM: νέα εποχή στις ελληνικές τηλεπικοινωνίες

Η COSMOTE - ένα από τα ισχυρότερα brands της χώρας - ενώνει τις δυνάμεις της με την TELEKOM, το κορυφαίο brand στις τηλεπικοινωνίες παγκοσμίως και μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον κόσμο ανεξαρτήτως κλάδου, δημιουργώντας την εμπορική μάρκα COSMOTE TELEKOM. Με την τεχνογνωσία και την καινοτομία της TELEKOM, η COSMOTE ενισχύει την υπόσχεσή της να προσφέρει

COSMOTE TELEKOM: Μια νέα εποχή ανατέλλει!

Η τεχνολογία διαμορφώνει κάθε πτυχή της καθημερινότητας μας, αλλάζοντας τον τρόπο που επικοινωνούμε, διασκεδάζουμε, εργαζόμαστε και… σκεφτόμαστε. Σε αυτό το τοπίο, οι επιχειρήσεις καλούνται να αναπροσαρμόσουν τις στρατηγικές τους και να επανακαθορίσουν τον ρόλο τους. Προς αυτή την κατεύθυνση, η COSMOTE που έχει παρουσία 27 ετών στην ελληνική αγορά και αποτελεί ένα από τα πιο

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (8/5)

Τι θα δούμε σήμερα 12:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 Ρώμη 14:00 Novasports 6HD WTA 1000 Ρώμη 16:00 Action 24 Ηρακλής – Κόροιβος Elite League 16:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 Ρώμη 16:00 ΕΡΤ2 Γεωργία – Ελλάδα EHF Euro 2026 – Προκριματικά Ανδρών 18:00 Novasports 6HD WTA 1000 Ρώμη 20:00 COSMOTE

Τι αθλητικές μεταδόσεις έχει η τηλεόραση, σήμερα Πέμπτη, 08 Μαΐου 2025

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας με όλη την αθλητική δράση. Το τηλεοπτικό πρόγραμμα αγώνων ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις και των λοιπών σπορ με όλους τους αγώνες live από τις αγαπημένες σου ομάδες και αθλήματα. Αναλυτικά όλες οι αθλητικές μεταδόσεις της τηλεόρασης για σήμερα Πέμπτη, 08 Μαΐου 2025 12:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 Ρώμη

UEFA Europa & Conference League: Τα εισιτήρια για τους τελικούς «σφραγίζονται» στην COSMOTE TV

Onsports Team 07 Μαίου 2025, 22:42 Η ημιτελική φάση των UEFA Europa League και UEFA Conference League ολοκληρώνεται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Η 2η αγωνιστική που θα καθορίσει τα ζευγάρια των τελικών θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 8/5, με τους δημοσιογράφους των καναλιών COSMOTE SPORT να μεταφέρουν όλα τα στιγμιότυπα και το πλήρες ρεπορτάζ και

COSMOTE TELEKOM: «Συνδέουμε τον κόσμο σου»

Η COSMOTE, ένα από τα ισχυρότερα και πιο δημοφιλή brands στην ελληνική αγορά, ενώνει τις δυνάμεις της με την TELEKOM, την κορυφαία μάρκα στις τηλεπικοινωνίες παγκοσμίως και μία από τις κορυφαίες στον κόσμο ανεξαρτήτως κλάδου, και μαζί δημιουργούν την COSMOTE TELEKOM.  Με την τεχνογνωσία και την καινοτομία της TELEKOM, η COSMOTE ενισχύει την υπόσχεσή της

Οι κολοσσοί της τηλεπικοινωνίας προειδοποιούν ήδη την ΕΕ για το 6G – Ο κίνδυνος για την ανταγωνιστικότητα

FORTUNE GREECE 07/05/2025, 17:45 Οι ειδικοί αναμένουν ότι το 6G θα κυκλοφορήσει εμπορικά τη δεκαετία του 2030. Δώδεκα από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες τηλεπικοινωνιών προέτρεψαν τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ την Τετάρτη να διαθέσουν περισσότερο φάσμα για υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας, προειδοποιώντας ότι η Ευρώπη κινδυνεύει να μείνει πίσω από τις ΗΠΑ στην ανάπτυξη του 6G

Share

Ικανοποιητική αύξηση στον μέσο όρο του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας διαπιστώνει η έρευνα «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα» του ELTRUN, σε συνεργασία με την COSMOTE που διεξήχθη το 2024. Η έρευνα δείχνει συνεχόμενη αύξηση του δείκτη της ψηφιακής ωριμότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, η οποία εκτιμάται στο 17% σε σχέση με το 2022. Η έρευνα διενεργείται κάθε δύο χρόνια, από το 2020.

Από αριστερά, ο κ. Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) και ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ.
Από αριστερά, ο κ. Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) και ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ.

Τα κυριότερα οφέλη από τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις είναι η καλύτερη διαχείριση σχέσεων, η καλύτερη επικοινωνία, η βελτιωμένη εμπειρία πελάτη και η αυξημένη παραγωγικότητα. Στον αντίποδα, οι περιορισμένοι χρηματοοικονομικοί πόροι και η έλλειψη ενημέρωσης και εκπαίδευσης του προσωπικού κρίνονται ως ανασταλτικοί παράγοντες στην αξιοποίηση των τεχνολογιών για τις ΜμΕ. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί, ότι μόλις το 25% των ΜμΕ αξιοποίησε σχετικές επιχορηγήσεις ή επιδοτήσεις.

Κατά την παρουσίαση της έρευνας, δόθηκε, επίσης, έμφαση στην ψηφιακή ασφάλεια. Η εκπόνηση από τη μεριά των επιχειρήσεων ενός σχεδίου δράσης, για την προστασία από πιθανές κυβερνοεπιθέσεις, αλλά και για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας τους, θεωρείται απαραίτητη. Το σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση κυβερνοεπίθεσης και για την αύξηση της ανθεκτικότητας των ΜμΕ μπορεί να περιλαμβάνει την εκπαίδευση του προσωπικού, οργανωμένα και συστηματικά backup, λύσεις ασφαλείας στο Cloud, στο IoT ή και διαχειριζόμενες υπηρεσίες ασφαλείας – MSS.

Έρευνα COSMOTE – ELTRUN 2024
Στιγμιότυπο από την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας

«Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι κρίσιμο ζήτημα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και είναι σημαντικό να τις βοηθήσουμε όλοι. Όπως είδαμε στην έρευνα, οι ΜμΕ έχουν προοδεύσει αρκετά στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού τους, υπάρχουν όμως περιθώρια βελτίωσης. Στην COSMOTE,  μέλος του Ομίλου Telekom, στεκόμαστε σταθερά στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων, στηρίζοντας έμπρακτα την ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας με υπηρεσίες, εργαλεία, λύσεις και την υποστήριξη που χρειάζονται για να το πετύχουν»,  δήλωσε ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ.

Ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), κ. Γιώργος Δουκίδης, δήλωσε σχετικά: «Τα τελευταία χρόνια υπάρχει σημαντική πρόοδος στην ψηφιακή αναβάθμιση των μικρών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Παρ όλα αυτά η ψηφιακή τους ετοιμότητα είναι ακόμη σε πρώιμα στάδια αφού χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο μόνο το 50% των γνωστών ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών, ενώ μόνο το 25% αξιοποίησαν επιχορηγήσεις ή επιδοτήσεις για τις τεχνολογικές επενδύσεις που έκαναν».

Έρευνα COSMOTE – ELTRUN 2024: Βασικά ευρήματα και συμπεράσματα

Βάσει των ευρημάτων, ο Μέσος Όρος του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας των ΜμΕ στην Ελλάδα έχει ανέλθει στο 5,24/10 το 2024 από 4,49/10 το 2022, μια αύξηση της τάξης του 17%.

Το 2024, το 39% των ΜμΕ στην Ελλάδα βρίσκεται ακόμη στα δυο πρώτα στάδια, Elementary και Basic, του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας ενώ το 33% κατατάσσεται στα δύο προχωρημένα στάδια, Advanced και Ideal. Ειδικότερα, το 2024, το 32% των ΜμΕ βρίσκονται στο στάδιο Advanced, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2022 προσδιορίστηκε στο 18%. Παρατηρείται δηλαδή μια σημαντική μετακίνηση των ΜμΕ από τα πρώτα στάδια του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας προς τα προχωρημένα στάδια. Ωστόσο, παρά τον τριπλασιασμό των επιχειρήσεων που βρίσκονται στο στάδιο Advanced – από 12% το 2020 στο 32% το 2024 – η ψηφιακή ετοιμότητα των ΜμΕ επιχειρήσεων είναι ακόμα πρώιμη, καθώς χρησιμοποιούν, κατά μέσο όρο, μόνο το 50% των διαθεσίμων ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, η ψηφιακή ετοιμότητα επηρεάζεται και από το μέγεθος και από τον κλάδο των επιχειρήσεων. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις (>10 εργαζόμενοι) και οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τοποθετούνται υψηλότερα στον Δείκτη, ενώ ακολουθούν οι κλάδοι του εμπορίου, των επιστημονικών δραστηριοτήτων και της βιομηχανίας-μεταποίησης. Πάραυτα, εκτιμάται ότι ακόμη και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις, με λιγότερους από 10 εργαζόμενους, έχουν την ευκαιρία να βελτιώσουν τη λειτουργία και την ανταγωνιστικότητα τους, μέσα από την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

Ένα σημαντικό ποσοστό ΜμΕ, 7 στις 10, έχουν παρουσία στο Διαδίκτυο το 2024. Στις περισσότερες ψηφιακές τεχνολογίες καταγράφεται αύξηση των ποσοστών χρήσης. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις παρατηρούνται στις Ψηφιακές Καμπάνιες και στη χρήση Social Media, στην αξιοποίηση υποδομών Cloud και στις εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας. Αντίθετα, παρά τη σημαντική αύξηση που καταγράφηκε το 2024 στη χρήση/ενσωμάτωση προχωρημένων ψηφιακών τεχνολογιών (IoT, AI, Data Analytics), η αξιοποίηση τους περιορίζεται σε απλές χρήσεις και κρίνεται ως αρκετά επιφανειακή. Ωστόσο, 8 στις 10 ΜμΕ είναι θετικές ως προς τη μελλοντική χρήση εργαλείων Generative AI.

Λύσεις κυβερνοασφάλειας αξιοποιούν 8 στις 10 ΜμΕ, ωστόσο η συντριπτική πλειοψηφία περιορίζεται στη βασική επιλογή ενός antivirus.

Τέλος, αναφορικά με τις ψηφιακές δεξιότητες των εργαζομένων, 1 στους 2 δε διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις για τη σωστή αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών, ενώ μόλις 1 στους 3 παρακολουθεί εκπαιδευτικά προγράμματα. Θετικό είναι το εύρημα είναι ότι οι μισές ΜμΕ (1 στις 2) έχουν την αναγκαία επιχειρηματική κουλτούρα αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών θέτοντας τις ψηφιακές τεχνολογίες σε υψηλή προτεραιότητα και υποστηρίζοντας τους εργαζόμενους στις τεχνολογικές αλλαγές.

Σχετικά με την έρευνα

Η έρευνα από το ELTRUN και την COSMOTE διεξήχθη πανελλαδικά τον Μάιο του 2024 ως συνέχεια των προηγούμενων αντίστοιχων ερευνών του 2022 και του 2020. Σκοπός της είναι η καταγραφή της ψηφιακής ωριμότητας των ΜμΕ σε όλους τους κλάδους της αγοράς (εμπόριο, μεταποίηση, επαγγελματίες-επιστήμονες, τουρισμός-εστίαση, κατασκευαστικές-οικοδομικές εταιρείες, υπηρεσίες), με κριτήριο την υιοθέτηση και χρήση από τις επιχειρήσεις 10 ψηφιακών εργαλείων και υποδομών με υψηλή σημαντικότητα. Τα ψηφιακά αυτά εργαλεία αφορούν την Ψηφιακή Παρουσία και Επικοινωνία (ιστοσελίδα, τηλεφωνικό κέντρο, τηλεδιάσκεψη), τις Ψηφιακές Συναλλαγές και Προώθηση (e-shop, Digital Campaigns, Social Media), τις Ψηφιακές Υποδομές (Cyber Security, Cloud) και τα Διοικητικά Συστήματα για τη διαχείριση πόρων (ERP, CRM, IoT ή Data Analytics ή ΑΙ).

Διαβάστε αναλυτικά για την έρευνα του ELTRUN, σε συνεργασία με την COSMOTE, που διεξήχθη το 2024, «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα» στο https://www.growyourbusiness.gr/content/Psifiaki-Etoimotita-MME-2024