Καινοτομία, εξέλιξη, ιστορική παράδοση… αυτά είναι τα τρία στοιχεία που χαρακτηρίζουν περισσότερο και προσδιορίζουν τη δυναμική της Lenovo, μίας εταιρείας – κολοσσό στο κόσμο των νέων τεχνολογιών, η οποία διαθέτει την ιδιαίτερη στόφα του «game changer». H Lenovo οδηγεί τις εξελίξεις, δημιουργώντας μια τεράστια γκάμα προϊόντων (σε consumer και B2B επίπεδο) που καλύπτουν τόσο τους απλούς καταναλωτές, όσο και τους επαγγελματίες και προσφέρουν λύσεις προσαρμοσμένες στις διαφορετικές ανάγκες τους. Πρόσφατα, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον κύριο Παναγιώτη Μακρυνιώτη, General Manager της Lenovo Ελλάδας και Κύπρου και να ρίξουμε μια διεξοδική ματιά τόσο στο παρελθόν, αλλά κυρίως στο μέλλον της γνωστής εταιρείας, η οποία εστιάζει στις λέξεις: «Intelligent Transformation»…
D.L: H Lenoνο είναι μια εταιρεία με πλούσια ιστορία και ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά, με σημαντικές καινοτομίες και πολλά milestones στην ιστορία της. Μιλήστε μας για κάποια από αυτά.
Π.Μ.: Η Lenovo έχει στο DNA της την καινοτομία! Το σημαντικότερo milestone στην ιστορία της είναι αναμφισβήτητα η εξαγορά του business computing της ΙΒΜ από τη Lenovo το 2005. Να θυμίσουμε ότι το PC business unit της IBM συνδέεται με το όνομα ThinkPad – προϊόν ορόσημο στη βιομηχανία των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Οι καινοτομίες που έχουν εισάγει τα ThinkPad στη βιομηχανία είναι πολλές και θεαματικές. Από το πρώτο ThinkPad (ThinkPad 750C) που πέταξε στο διάστημα το 1993, έως το ελαφρύτερο 14 ιντσών ultrabook στον κόσμο, το ThinkPad X1 Carbon, τεχνολογίες που σήμερα θεωρούμε αυτονόητες, όπως το πρώτο CD-ROM, DVD-ROM, built-in wifi & security chip και fingerprint reader, τις είδαμε πρώτα σε ένα ThinkPad. Άρα λοιπόν, αντιλαμβάνεστε ότι η καινοτομία είναι δεμένη και παντρεμένη με τα ThinkPad, αλλά και τη Lenovo γενικότερα.
Επίσης να σημειώσω ότι η εξαγορά του business computing της IBM από την Lenovo δεν επέφερε καμία αλλαγή στο R&D σύστημά της. Η εξέλιξη συνεχίζεται σε όλα τα επίπεδα για καλύτερες επιδόσεις, καλύτερη ανθεκτικότητα, καλύτερη ασφάλεια με στόχο να παραμείνουμε στην κορυφή.
D.L.: Είναι επίσης από τις λίγες εταιρείες που έχουν τόσο μεγάλη γκάμα προϊόντων τόσο B2C όσο και B2B…
Π.Μ.: Πράγματι, άλλωστε επόμενο σημαντικό σημείο αναφοράς στην ιστορία της Lenovo είναι το 2014, όταν ολοκληρώνεται η εξαγορά της IBM και πλέον η γκάμα προϊόντων της Lenovo επεκτείνεται και στους servers. Εκείνη ακριβώς τη χρονική περίοδο, η Lenovo εξαγοράζει τη Motorola από την Google. Η Motorola είναι εταιρεία συνώνυμη με την κινητή τηλεφωνία και κατέχει ηγετική θέση σε κάποιες γεωγραφίες, όπως στην Λατινική Αμερική. Άλλωστε, η πρώτη κλήση από κινητό τηλέφωνο ήταν από τηλέφωνο Motorola – το Motorola DynaTAC 8000X- και πραγματοποιήθηκε το 1973! Μάλιστα πριν από μερικές μέρες, στις 3 Απριλίου 2019 – ακριβώς 46 χρόνια αργότερα– το moto z3 σε συνδυασμό με το 5G moto mod, έγινε το πρώτο smartphone διαθέσιμο σε καταναλωτές στην ιστορία που συνδέθηκε με 5G, όταν η Verizon άνοιξε το 5G Ultra Wideband δίκτυό της.
DL: Μιλήστε μας και για την πρόσφατη συνεργασία με την Fujitsu. Τι σημαίνει αυτό ουσιαστικά για την αγορά των PCs;
Π.Μ.: Η συνεργασία με την Fujitsu το 2017, είναι το πιο πρόσφατο milestone και θα επικεντρωθεί στην έρευνα, την ανάπτυξη, τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τις πωλήσεις Client Computing Devices (CCD) για την παγκόσμια αγορά Η / Υ. Εάν δούμε συνολικά αυτά τα βήματα, η Lenovo μέσα από όλες αυτές τις κινήσεις έχει μια ολοκληρωμένη πρόταση, που προσανατολίζεται σταθερά προς το όραμα του «Intelligent Transformation». Οι διαφοροποιήσεις στα market segments δεν θα έχουν τόση σημασία στο μέλλον, όποτε ίσως δεν έχει τόσο νόημα να μιλήσουμε μόνο για το μέλλον των PC’s! Aυτή τη στιγμή η Lenovo μπορεί να παρέχει το μεγαλύτερο portfolio λύσεων στον κόσμο. Το γεγονός ότι είμαστε ηγέτες στην κατηγορία των data centers, των vertical solutions που βασίζονται σε αλγορίθμους, σε συνδυασμό με τις ισχυρές συνεργασίες που έχει δημιουργήσει η Lenovo εδώ και δεκαετίες, μας προσφέρει ένα ολοκληρωμένο playbook για έξυπνο μετασχηματισμό.
D.L. Να επεκταθούμε λίγο περισσότερο στην έννοια του «Intelligent Transformation». Θα μπορούσατε να μας αποσαφηνίσετε τι ακριβώς είναι ο συγκεκριμένος όρος και πως τον αντιλαμβάνεται η Lenovo;
Π.Μ.: Επαναπροσδιορίζουμε την έννοια του Ι.Τ. από Information technology σε Intelligent Transformation. Το Ιntelligent Transformation βασίζεται σε αναδυόμενες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης, της επαυξημένης πραγματικότητας, του ΙοΤ, του blockchain και του 5G connectivity. Η Lenovo υπερέχει σε όλες αυτές τις κατηγορίες. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι στην τελευταία έκθεση MWC στη Βαρκελώνη πήραμε 24 βραβεία. Διαθέτουμε ουσιαστικά τις συσκευές που μπορούν να παρέχουν το συγκεκριμένο οικοσύστημα για να το παντρέψεις με την υπάρχουσα υποδομή και να παρουσιάσεις κάτι τεχνολογικά εξελιγμένο και καινοτόμο.
DL: Πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι για τη Lenovo να αντιληφθεί τα «θέλω» και τις «προτιμήσεις» των Millennials και της Generation Z, τα οποία αποτελούν και τα πιο ζωτικά κομμάτια της αγοράς αυτή τη στιγμή;
Π.Μ.: Το εργασιακό περιβάλλον αλλάζει επίσης με ραγδαίους ρυθμούς. Το 2025, το 75% του εργατικού δυναμικού σε όλες τις εταιρείες θα είναι είτε Millennials ή Generation Z. Τι σημαίνει αυτό με πιο απλά λόγια; Η έννοια της δουλειάς σε ένα γραφείο, πίσω από ένα ογκώδες desktop μπαίνει σε δεύτερο πλάνο. Σε πρώτο πλάνο, για αυτές τις γενιές, είναι το mobility και το connectivity – η ελευθερία του να είναι digital nomads και διαρκώς connected. H Lenovo έχει να προσφέρει πληθώρα λύσεων για να υποστηρίξει τις ανάγκες αυτές. Στη Lenovo σχεδιάζουμε συστήματα που προάγουν την παραγωγικότητα, που αξιοποιούν το δυναμικό των ανθρώπων στο έπακρο και μεταμορφώνουν τον τρόπο συνεργασίας, ενώ παράλληλα προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις ασφαλείας.
D.L: Μιλήστε μας λίγο για τον τομέα του security και πώς η Lenovo αντιλαμβάνεται την έννοια της ασφάλειας για τον καταναλωτή;
Π.Μ.: Η ελευθερία που προσφέρει η τεχνολογία προκειμένου να μπορείς να δουλέψεις από οπουδήποτε θέλεις, μπορεί παράλληλα να εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλειά σου. Μια ασφαλής σύνδεση σε οποιοδήποτε Wi-Fi network, προϋποθέτει το κατάλληλο λογισμικό που θα μπορεί να προστατέψει τον υπολογιστή σου από οποιαδήποτε κακόβουλη ενέργεια μέσω internet. Αλλά και εκτός internet, τα νέα Lenovo, παρέχουν τη δυνατότητα μέσω AI να αναγνωρίσει ο υπολογιστής εάν κάποιος εκτός από εσένα κοιτάζει την οθόνη σου όταν δουλεύεις σε δημόσιους χώρους! Όταν ο υπολογιστής αντιληφθεί ότι ένα δεύτερο σετ ματιών κοιτάζει την οθόνη σου, τότε εμφανίζει μήνυμα και κλείνει την οθόνη σου, κρατώντας μακριά τα αδιάκριτα βλέμματα!
D.L: Δεν θες τα αδιάκριτα βλέμματα, όπως και να το κάνεις!
Π.Μ.: Ακριβώς! Θέλεις να έχεις το mobility που σου επιτρέπει ένα ελαφρύ ή ένα convertible laptop, με το οποίο μπορείς να βρίσκεσαι οπουδήποτε και να κάνεις τη δουλειά σου, αλλά θέλεις ταυτόχρονα και την ασφάλεια που είναι απαραίτητη για να προστατεύσει τόσο εσένα και τα προσωπικά σου δεδομένα, αλλά και την επιχείρηση στην οποία εργάζεσαι.
DL: Πάμε λίγο στην Ελλάδα. Ποια είναι η παρουσία σας στην χώρα μας και ποιοι είναι οι μελλοντικοί στόχοι και οι προσδοκίες της Lenovo Ελλάδας;
Π.Μ.: Το τοπικό γραφείο της Lenovo έχει να επιδείξει πολύ σημαντικό portfolio, καθώς ανάμεσα στα έργα που συγκαταλέγονται στο ενεργητικό του είναι η εγκατάσταση της υποδομής για το μεγαλύτερο SAP Hana σύστημα στην Ευρώπη, για λογαριασμό της Coca Cola Hellenic Bottling Company, που παρέχει υποστήριξη σε 28 χώρες πανευρωπαϊκά. Άλλοι πελάτες μας είναι για παράδειγμα η Eθνική, ο όμιλος ΟΤΕ και η Vodafone που είναι ένα από τα global accounts μας. Όπως σε διεθνές επίπεδο, έτσι και στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως εάν πρόκειται για χρήστη καταναλωτικών προϊόντων ή για business πελάτες, στη Lenovo είμαστε δίπλα στον άνθρωπο, βοηθώντας στην καλύτερη επαγγελματική και προσωπική ζωή του τελικού χρήστη. Η εμπιστοσύνη των πελάτων μας και η δυναμική της Lenovo, αντικατοπτρίζονται και σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, με το προηγούμενο οικονομικό μας έτος που μόλις ολοκληρώθηκε, να κλείνει με year-to-year περίπου συν 3 μονάδες, σε μια πτωτική αγορά. Ενώ για το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένουμε η αυξητική τάση να συνεχιστεί, παρόλο που η αγορά αναμένεται να είναι flat.
Η συνέντευξη του κου Μακρυνιώτη πραγματοποιήθηκε στο COCO-MAT Athens Jumelle, Πατριάρχου Ιωακείμ 36.