GenZ, η γενιά που ψηφίζει ψηφιακές πληρωμές και φυσικά καταστήματα

Related

Η AI στην κουζίνα: Ρομπότ ετοιμάζει 120 γεύματα την ώρα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση

Οι πελάτες ενός σούπερ μάρκετ στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας βιώνουν κάτι πραγματικά πρωτοποριακό: μια πλήρως αυτόνομη κουζίνα που μαγειρεύει, σερβίρει και καθαρίζει -χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση. Η ρομποτική κουζίνα CA-1 Series 4, που ανέπτυξε η εταιρεία Circus SE με έδρα το Μόναχο, αποτελεί την πρώτη εφαρμογή ρομπότ μαγειρικής με τεχνητή νοημοσύνη ενσωματωμένη απευθείας σε σούπερ

Apple: Λανσάρει νέα θήκη για iPhone σχεδιασμένη από τον δημιουργό του εμβληματικού μαύρου ζιβάγκο του Στιβ Τζομπς

FORTUNE GREECE 12/11/2025, 20:30 SHARE Apple CEO Steve Jobs appears at Apple's special media event to introduce the second generation iPad at the Yerba Buena Center for the Arts in San Francisco on March 2, 2011 in California. Apple chief executive Jobs emerged from medical leave to unveil a new version of the iPad designed

Anthropic: Επένδυση 50 δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ για νέα data centers

FORTUNE GREECE 12/11/2025, 18:45 SHARE Supercomputer, Rackmounted Servers in a Datacenter, Modern Telecommunications, Artificial Intelligence, Technology Concept symbolizing the capabilities of high-performance computing, Data Center. Photo: Shutterstock Η επένδυση σηματοδοτεί την ανάδειξη της Anthropic σε καίριο παίκτη των αμερικανικών υποδομών AI, σε μια περίοδο όπου η Ουάσιγκτον δίνει ολοένα μεγαλύτερη έμφαση στη διασφάλιση εγχώριας υπολογιστικής

Goldman Sachs: Γιατί η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει τους καταναλωτές αλλά όχι τις επιχειρήσεις

FORTUNE GREECE 12/11/2025, 18:31 SHARE Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει τους καταναλωτές, όμως η υιοθέτησή της από τις επιχειρήσεις υστερεί σημαντικά, με επενδυτές να αμφισβητούν τις αποδόσεις, ενώ οι εταιρείες δυσκολεύονται να ενσωματώσουν βαθιά την τεχνολογία. Η τεχνητή νοημοσύνη έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που οι καταναλωτές χρησιμοποιούν την τεχνολογία, αλλά η επανάσταση φαίνεται να έχει

Η Apple λανσάρει το iPhone Pocket, μια πλεκτή τσέπη για κινητό που κοστίζει από 229,95 δολάρια

Η Apple λανσάρει το iPhone Pocket Αν κάποιος χρειαζόταν μια… τσέπη για το κινητό του, η Apple βρήκε τη λύση: το iPhone Pocket. Εμπνευσμένο από την ιδέα ενός «κομματιού υφάσματος», το νέο προϊόν της Apple, iPhone Pocket, διαθέτει μοναδική 3D πλεκτή κατασκευή, σχεδιασμένη ώστε να ταιριάζει σε κάθε iPhone, αλλά και σε οποιοδήποτε μικρό αντικείμενο

Η Google ενσωματώνει την τεχνητή νοημοσύνη Gemini στους χάρτες της για πιο έξυπνη πλοήγηση

Λογότυπο της Google / REUTERS / Steve Marcus Η πλοήγηση στο Google Maps περνά σε άλλη διάσταση. Με το Gemini, τον βοηθό τεχνητής νοημοσύνης της, η Google μετατρέπει την εφαρμογή σε έναν πραγματικό «συνοδηγό» στη διαδρομή, ικανό να καταλαβαίνει σύνθετα αιτήματα, να προβλέπει προβλήματα στην κυκλοφορία και ακόμη και να σας βοηθά να οργανώνετε την

Το νέο προϊόν της Apple που κοστίζει σχεδόν 230 δολάρια και έχει κάνει τα social media να πάρουν «φωτιά»

Αν πιστεύατε ότι η Apple είχε ήδη κυκλοφορήσει κάθε πιθανό αξεσουάρ για το iPhone, ήρθε η ώρα να αναθεωρήσετε. Η αμερικανική εταιρεία συνεργάστηκε με τον διάσημο ιαπωνικό οίκο μόδας Issey Miyake για να παρουσιάσει το «iPhone Pocket» -μια μοντέρνα «τσέπη» που επιτρέπει στους χρήστες να φορούν και να μεταφέρουν το κινητό τους με στυλ. Η

WhatsApp: Αυστηρότεροι κανόνες από την ΕΕ αλλάζουν το ψηφιακό τοπίο

FORTUNE GREECE 11/11/2025, 19:46 SHARE Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλλει αυστηρότερους κανόνες στο WhatsApp, εντάσσοντάς το στις πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες με αυξημένες υποχρεώσεις εποπτείας και διαφάνειας. Η υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp της Meta Platforms Inc. θα βρεθεί αντιμέτωπη με αυστηρότερους κανόνες στο πλαίσιο των κανονισμών εποπτείας περιεχομένου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς εντείνεται ο έλεγχος των

Αιφνιδιασμός από τη Softbank: Πούλησε το μερίδιο της στην Nvidia έναντι 5,83 δισ. δολαρίων

FORTUNE GREECE 11/11/2025, 19:31 SHARE Nvidia CEO Jensen Huang (L) and the CEO of the SoftBank Group Masayoshi Son pose during an AI event in Tokyo on November 13, 2024. (Photo by JIJI PRESS / AFP) / Japan OUT Photo: AFP Μετά από μια περίοδο εντυπωσιακών κερδών, η ιαπωνική εταιρεία προετοιμάζεται για μεγάλα projects AI

Κάνει η Τεχνητή Νοημοσύνη τεμπέληδες τους μαθητές; Ο Μαρκ Κιούμπαν έχει την απάντηση

Κάνει η Τεχνητή Νοημοσύνη τεμπέληδες τους μαθητές; Ο Μαρκ Κιούμπαν έχει την απάντηση FORTUNE GREECE 11/11/2025, 18:46 SHARE epa11199308 US billionaire Mark Cuban walks outside the West Wing following meetings at the White House in Washington, DC, USA, 04 March 2024. EPA/MICHAEL REYNOLDS Photo: Φωτ. Προσωπικού Αρχείου Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί φοβούνται ότι η τεχνητή νοημοσύνη

Είσαι αρκετά γενναίος για να μπεις στη σπηλιά που ένας σπηλαιολόγος υπέστη τον πιο τρομακτικό θάνατο που μπορεί να φανταστεί κανείς;

Περισσότερα από 16 χρόνια μετά τον φρικτό θάνατο του 26χρονου σπηλαιολόγου Τζον Τζόουνς, ο οποίος πέθανε «με τον πιο τρομακτικό τρόπο που μπορεί να φανταστεί κανείς» αφού παγιδεύτηκε για 27 ώρες στην περιβόητη σπηλιά Nutty Putty, η ιστορία του ζωντανεύει ξανά μέσα από την εικονική πραγματικότητα. Μετά τον θάνατό του, οι αρχές ανατίναξαν το σημείο

Το «στοίχημα του αιώνα» στην τεχνητή νοημοσύνη: Ποιος θα πληρώσει τα 1,5 τρισ. δολάρια για νέα data centers;

FORTUNE GREECE 11/11/2025, 13:16 SHARE Σύμφωνα με τη JPMorgan, τα επόμενα πέντε χρόνια οι hyperscalers θα χρειαστούν 1,5 τρισ. δολάρια σε νέες εκδόσεις ομολόγων για να χρηματοδοτήσουν την παγκόσμια έκρηξη των data centers. Η JPMorgan Chase & Co. προειδοποιεί πως η εκρηκτική ανάπτυξη των εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης θα απαιτήσει τεράστιες κεφαλαιακές ανάγκες, με την αγορά

Share

GenZ, η γενιά που ψηφίζει ψηφιακές πληρωμές και φυσικά καταστήματα

Tι έδειξε η έρευνα που ανέθεσε η Visa στο Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ.

Η ψηφιακή γενιά απολαμβάνει τα ψώνια τόσο online όσο και σε φυσικά καταστήματα, δεν είναι τόσο προσηλωμένη όσο θα περίμενε κανείς σε αγορές μέσω social media και προτιμά τις ψηφιακές πληρωμές για μεγαλύτερη ασφάλεια.

Τα παραπάνω αποτελούν τάσεις που ανέδειξε η έρευνα, που ανατέθηκε από τη Visa στο Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, στο πλαίσιο της οποίας μελετήθηκε η συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών ηλικίας 17-30 ετών. Πρόκειται για τη γενιά που δημιουργεί τις νέες τάσεις στην αγορά γι’ αυτό η συμπεριφορά της βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής του εμπορικού κόσμου που αναζητά ψηφιακά εργαλεία για να ανταποκριθεί. Τα στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα δείχνουν ότι η γενιά που περνά τον περισσότερο χρόνο της online βασίζεται στην ατομική έρευνα για τις αγορές της, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ακολουθούν με μικρότερη ένταση ενώ οι αγορές από διεθνή marketplaces δεν έχουν συστηματικό χαρακτήρα, όπως θα περίμενε κανείς.

Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) συνδυάζουν αγορές τόσο από το διαδίκτυο όσο και στα φυσικά καταστήματα και σχεδόν 8 στους 10 χρησιμοποιούν κυρίως τις ψηφιακές πληρωμές, ενώ τα μετρητά εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από περίπου 40% όσων επιλέγουν να ψωνίζουν στα φυσικά καταστήματα.

Είναι επίσης ενδεικτικό ότι την περίοδο των εκπτώσεων 32% των εκπροσώπων της Gen Z έκαναν τα ψώνια τους σε φυσικά καταστήματα και 21% επέλεξαν τις online αγορές ενώ υπάρχει κι ένα 4% που λέει ότι δεν ψωνίζει στις εκπτώσεις. Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι το 72% όσων ψώνισαν από φυσικά καταστήματα επέλεξε να πληρώσει με κάρτα και 7% με ψηφιακό πορτοφόλι, του οποίου το μερίδιο αυξάνεται συστηματικά.

Η νέα γενιά επιλέγει ψηφιακές πληρωμές για μεγαλύτερη ασφάλεια, ειδικά για ποσά πάνω από 20 ευρώ.

Η έρευνα υπογραμμίζει επίσης την αυξανόμενη τάση για διαδικτυακές αγορές από τη Gen Z, με το 28% των ερωτηθέντων να ψωνίζει με αυτόν τον τρόπο μία ή περισσότερες φορές την εβδομάδα και το 42% μία ή δύο φορές το μήνα. Αν και το 38% τείνει να ψωνίζει μέσω των social media, αυτό δεν γίνεται συστηματικά. Πάντως προτιμούν το Instagram και ακολουθεί το Facebook.

Επίσης, αν και δεν ψωνίζουν συχνά στα σούπερ μάρκετ, όταν το κάνουν πάνε στα φυσικά καταστήματα. Οι 7 στους 10 δεν κάνουν ποτέ online τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, αντίθετα, πάνω από 8 στους 10 πηγαίνουν οι ίδιοι στα καταστήματα των αλυσίδων. Επίσης, πέρα από τα προϊόντα σούπερ μάρκετ και τα καλλυντικά είναι προϊόντα που αγοράζονται από τη συγκεκριμένη γενιά από φυσικά καταστήματα, με ποσοστό 55% να δηλώνει ότι δεν ψωνίζει online τα συγκεκριμένα είδη. Αντίθετα, η Gen Z πριμοδοτεί το delivery επιλέγοντας διαδικτυακές αγορές έτοιμων φαγητών, με το 37% να αγοράζει online φαγητό μία ή περισσότερες φορές μέσα στην εβδομάδα.

Εν κατακλείδι, η Gen Z αλλάζει τις τάσεις στην αγορά όπως τόνισε χθες η Sevi Vassileva, Γενική Διευθύντρια της Visa για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Ισραήλ. Η Gen Z αλλάζει και τα μοντέλα πληρωμών επιταχύνοντας τη μετάβαση σε εύκολες και ασφαλείς λύσεις. Σύμφωνα με την έρευνα ενώ κάρτες και μετρητά προτιμώνται σχεδόν εξίσου για συναλλαγές έως 20 ευρώ, οι ψηφιακές πληρωμές έχουν σημαντικό προβάδισμα για ποσά από 21 ευρώ και άνω. Επιλέγονται από το 75% για αγορές μεταξύ 21-50 ευρώ (έναντι 25% που προτιμά τα μετρητά), με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 82% για τις αγορές μεταξύ 51–100 ευρώ και στο 84% για αγορές άνω των 100 ευρώ.

Όπως εξήγησε ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, η Gen Z διαμορφώνει το μέλλον του εμπορίου και η Visa είναι εδώ για να προσφέρει εμπειρίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες της. “Με καινοτόμες και ασφαλείς λύσεις πληρωμών, στοχεύουμε να κάνουμε τις αγορές τους όχι μόνο άνετες, αλλά και ευχάριστες. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον απρόσκοπτων και ασφαλών αγορών που ανταποκρίνεται στις αξίες και τις φιλοδοξίες της Gen Z και βοηθά τις επιχειρήσεις να παραμείνουν ανταγωνιστικές”, σημείωσε μεταξύ άλλων.

Apple: Λανσάρει νέα θήκη για iPhone σχεδιασμένη από τον δημιουργό του εμβληματικού μαύρου ζιβάγκο του Στιβ Τζομπς

FORTUNE GREECE 12/11/2025, 20:30 SHARE Apple CEO Steve Jobs appears at Apple's special media event to introduce the second generation iPad at the Yerba Buena Center for the Arts in San Francisco on March 2, 2011 in California. Apple chief executive Jobs emerged from medical leave to unveil a new version of the iPad designed

Anthropic: Επένδυση 50 δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ για νέα data centers

FORTUNE GREECE 12/11/2025, 18:45 SHARE Supercomputer, Rackmounted Servers in a Datacenter, Modern Telecommunications, Artificial Intelligence, Technology Concept symbolizing the capabilities of high-performance computing, Data Center. Photo: Shutterstock Η επένδυση σηματοδοτεί την ανάδειξη της Anthropic σε καίριο παίκτη των αμερικανικών υποδομών AI, σε μια περίοδο όπου η Ουάσιγκτον δίνει ολοένα μεγαλύτερη έμφαση στη διασφάλιση εγχώριας υπολογιστικής