Facebook: Νέα εργαλεία για την προστασία των εκλογών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Related

Nokia: Η στροφή δισεκατομμυρίων στο AI και ο στόχος για κέρδη 3,2 δισ. ευρώ

FORTUNE GREECE 21/11/2025, 23:01 SHARE Η Nokia μπαίνει δυναμικά στον αγώνα για τις υποδομές AI, αναδιαμορφώνοντας ριζικά τη δομή της και στοχεύοντας λειτουργικά κέρδη έως 3,2 δισ. ευρώ μέχρι το 2028. Ριζική αναδιοργάνωση με δύο πυλώνες: Mobile Networks & Network Infrastructure Στροφή στις υποδομές που συνδέουν AI data centers και συμφωνία 1 δισ. δολαρίων με

Το Grok λέει ότι ο Μασκ είναι πιο αθλητικός από τον ΛεΜπρόν και πιο έξυπνος από τον Λεονάρντο ντα Βίντσι

Το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης του Έλον Μασκ, το Grok, έχει προκαλέσει αντιδράσεις αφού ενημερώθηκε ότι σε μια σειρά πρόσφατων, πλέον διαγραμμένων, απαντήσεων υποστήριζε πως ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο είναι πιο έξυπνος και πιο ικανός από οποιονδήποτε άλλο. Οι χρήστες του Χ ανέφεραν την τελευταία εβδομάδα ότι, ανεξάρτητα από το είδος της σύγκρισης, από την

Ξεχάστε το «γκουγκλάρισμα»: Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει την αναζήτηση στο διαδίκτυο

Ξεχάστε το «γκουγκλάρισμα»: Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει την αναζήτηση στο διαδίκτυο FORTUNE GREECE 21/11/2025, 17:31 SHARE A person is seen browsing through Google search engine on August 1, 2020 during Coronavirus Pandemic at New York City, USA. (Photo by John Nacion/NurPhoto) (Photo by John Nacion / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Η

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη χαλάει τη μαγεία των Χριστουγέννων για τα παιδιά, μιλώντας τους για τον Άγιο Βασίλη

Ο μύθος του Άγιου Βασίλη φαίνεται πως καταρρέει σιγά-σιγά, λόγω της εύκολης πρόσβασης των παιδιών σε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία δεν ενδιαφέρονται για τη μαγεία των Χριστουγέννων. Αρκετοί γονείς έχουν εκνευριστεί με την τεχνητή νοημοσύνη, καθώς αποκαλύπτει στα μικρά παιδιά τους ότι ο Άγιος Βασίλης δεν υπάρχει στην πραγματικότητα, στερώντας τους την ευκαιρία να

Κενό απορρήτου στο WhatsApp – 3,5 δισ. χρήστες εκτεθειμένοι

FORTUNE GREECE 21/11/2025, 13:36 SHARE Μια από τις σοβαρότερες ακαδημαϊκές αποκαλύψεις για το WhatsApp φέρνει στο φως κενό απορρήτου που επέτρεψε την ταυτοποίηση στοιχείων 3,5 δισ. λογαριασμών. Ερευνητές πρόσβαλαν μέσω κενού στο WhatsApp δεδομένα 3,5 δισ. ενεργών λογαριασμών. Το κενό εντοπίστηκε στον μηχανισμό ανακάλυψης επαφών, επιτρέποντας έως 100 εκατ. αναζητήσεις/ώρα. Η Meta έχει ήδη εφαρμόσει

Η ζοφερή προειδοποίηση της «νονάς» του AI: «Ο έλεγχος και η βούληση πρέπει να παραμείνουν στους ανθρώπους»

Ο Geoffrey Hinton, ο Yoshua Bengio και ο Yann LeCun, που είναι σήμερα επικεφαλής επιστήμονας τεχνητής νοημοσύνης στη Meta, έχουν ευρέως αναγνωριστεί ως οι «νονοί του AI», αφού τιμήθηκαν από κοινού με το Βραβείο Turing το 2018. Ωστόσο, υπάρχει μόνο μία «νονά» του AI, και η επιστήμονας του Stanford, Fei-Fei Li, δήλωσε στο BBC ότι

Απολύσεις λόγω Tεχνητής Nοημοσύνης: Πώς το ΑΙ αλλάζει την αγορά εργασίας

Ολοένα και περισσότερες μεγάλες επιχειρήσεις παραδέχονται πλέον ότι η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται πίσω από περικοπές θέσεων εργασίας, πάγωμα προσλήψεων και αναδιάρθρωση διοικητικών ρόλων. Οι μεγάλες εταιρείες αρχίζουν πλέον να ομολογούν ανοιχτά ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί βασικό παράγοντα για περικοπές προσωπικού, πάγωμα προσλήψεων και ανασχεδιασμό οργανωτικών δομών, αξιοποιώντας το αφήγημα της «αποδοτικότητας» για να καθησυχάσουν

Orb: Πώς θα αποδείξεις ότι είσαι άνθρωπος στον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης

FORTUNE GREECE 20/11/2025, 18:30 SHARE Η startup Tools for Humanity, που ιδρύθηκε από τον Sam Altman, αναπτύσσει το Orb, μια μεταλλική σφαίρα που σαρώνει την ίριδα για να δημιουργήσει έναν ανώνυμο κρυπτογραφημένο κωδικό, με στόχο να επιβεβαιώσει ποιος είναι άνθρωπος στον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης. Η startup Tools for Humanity, που ιδρύθηκε από τον Σαμ

Ολοκληρώθηκε το κυρίως τμήμα του μεγαλύτερου υποθαλάσσιου καλωδιακού συστήματος οπτικών ινών στον κόσμο, 2Africa

Ολοκληρώθηκε η κατασκευή του κυρίως τμήματος του 2Africa, του μεγαλύτερου υποθαλάσσιου καλωδίου οπτικών ινών στον κόσμο, χωρητικότητας έως 180 terabits/δευτερόλεπτο. Το καλωδιακό σύστημα είναι αποτέλεσμα 6ετούς στενής συνεργασίας και καινοτομίας των μελών της κοινοπραξίας Vodafone Group, Meta, Bayobab, center3, CMI, Orange, Telecom Egypt και WIOCC, ενώ η Alcatel Submarine Networks υλοποίησε την κατασκευή και εγκατάσταση

Τζένσεν Χουάνγκ: «Καμία φούσκα στο AI», αλλά οι κίνδυνοι για την αγορά μεγαλώνουν

FORTUNE GREECE 20/11/2025, 14:01 SHARE Ο Τζένσεν Χουάνγκ επιμένει ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν κινείται σε τροχιά «φούσκας», αλλά βρίσκεται στην αρχή μιας τεχνολογικής επανάστασης. Η εταιρεία παραμένει εξαρτημένη από τέσσερις μεγάλους πελάτες, που αντιστοιχούν στο 61% των εσόδων του τριμήνου. Η Nvidia έχει δεσμευθεί σε «κλειστό κύκλωμα» συμβολαίων: αγοράζει πίσω υπολογιστική ισχύ από cloud

Απολύσεις με επίκληση στο AI, ένα «εύκολο άλλοθι» – Από πίσω κρύβονται άλλοι παράγοντες εταιρικών αναδιαρθρώσεων

Η συζήτηση γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και τις επιπτώσεις της στην αγορά εργασίας έχει αναζωπυρωθεί με ένταση, καθώς ολοένα και περισσότερες μεγάλες εταιρείες επικαλούνται την τεχνολογία ως βασικό λόγο για περικοπές προσωπικού ή πάγωμα προσλήψεων. Η γερμανική Deutsche Lufthansa AG ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να καταργήσει 4.000 διοικητικές θέσεις έως το 2030, επικαλούμενη «την

Η Amazon Web Services φέρνει το Kiro: Τεχνητή Νοημοσύνη που «σκέφτεται« ως προγραμματιστής

FORTUNE GREECE 19/11/2025, 18:16 SHARE Η Amazon Web Services (AWS) παρουσίασε το Kiro, ένα νέο περιβάλλον για προγραμματιστές που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη (AI), με στόχο να οργανώσει καλύτερα τον τρόπο που γράφεται ο κώδικας του λογισμικού. Αντί ο προγραμματιστής να δίνει «σκόρπια» μηνύματα (prompts) στο AI και να παίρνει πίσω αποσπασματικά κομμάτια κώδικα, το Kiro

Share

Από τον Richard Allan, VP Global Policy Solutions, Facebook

Ενόψει των εκλογών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Μάϊο, κάνουμε μεγάλες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι διαφημίσεις με πολιτικό περιεχόμενο λειτουργούν στο Facebook.

Παρουσιάζουμε ορισμένα νέα εργαλεία που θα μας βοηθήσουν να επιτύχουμε δύο βασικούς στόχους, όπου όπως μας ενημέρωσαν οι ειδικοί είναι σημαντικοί για την προστασία της ακεραιότητας των εκλογών – η παρεμπόδιση της χρήσης διαδικτυακής διαφήμισης για ξένη παρέμβαση και η αύξηση της διαφάνειας γύρω από όλες τις μορφές πολιτικής και διανομής διαφημίσεων.

Ad Library_Elizabeth Rose

Εξουσιοδότηση διαφημιζόμενων

Για να αποτρέψουμε την κατάχρηση και τις παρεμβολές, η πολιτική των διαφημίσεων  θα απαιτεί τώρα από οποιονδήποτε τοποθετεί μια διαφήμιση που σχετίζεται με την πολιτική ή με αυτήν σχετικά θέματα να βρίσκεται στη χώρα όπου θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις. Θα τους ζητήσουμε να υποβάλουν έγγραφα και να χρησιμοποιήσουν τεχνικούς ελέγχους για να επιβεβαιώσουν την ταυτότητα και την τοποθεσία τους. Θα χρησιμοποιήσουμε ένα συνδυασμό αυτοματοποιημένων συστημάτων και αναφορών των χρηστών για την εφαρμογή αυτής της πολιτικής. Αναγνωρίζουμε ότι μερικοί άνθρωποι μπορούν να δοκιμάζουν να εργάζονται σε οποιοδήποτε σύστημα, αλλά είμαστε βέβαιοι ότι αυτό θα αποτελέσει πραγματικό φραγμό για όποιον σκέφτεται να χρησιμοποιήσει τις διαφημίσεις μας για να παρέμβει σε εκλογές εκτός της χώρας.

Αυτό είναι σημαντικό, καθώς σημαίνει ότι όλοι οι άνθρωποι που στοχεύουν σε εσάς με διαφημίσεις που έχουν προσδιοριστεί ως σχετικές με την πολιτική έχουν εξουσιοδοτηθεί να είναι στη χώρα σας και θα πρέπει να παρέχουν ακριβείς πληροφορίες σχετικά με το ποιοι είναι. Αυτό θα βοηθήσει τις αρμόδιες αρχές να τις διερευνήσουν, εάν είναι ύποπτες. Υπάρχουν πολλά θέματα τα οποία μόνο οι ρυθμιστικές αρχές των εκλογών μπορούν να αποφασίσουν αποτελεσματικά, για παράδειγμα εάν έχουν εφαρμοστεί κανόνες για τη χρηματοδότηση εκστρατειών, τα νέα μας εργαλεία θα βοηθήσουν σε αυτό το σημαντικό έργο.

Επισήμανση πολιτικών και αλλά σχετικών διαφημίσεων

Για να αυξηθεί η διαφάνεια, όλες οι διαφημίσεις που σχετίζονται με την πολιτική και τα θέματα στο Facebook και το Instagram στην ΕΕ πρέπει να φέρουν σαφή επισήμανση – συμπεριλαμβανομένης της ένδειξης «Αμειβόμενος από» από τον διαφημιζόμενο στην κορυφή της διαφήμισης. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να δείτε ποιος πληρώνει για τη διαφήμιση και, για οποιαδήποτε επιχείρηση ή οργανισμό, τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Όταν κάνετε κλικ στην ετικέτα, θα μπορείτε να βλέπετε περισσότερες πληροφορίες, όπως ο προϋπολογισμός της καμπάνιας που σχετίζεται με μια μεμονωμένη διαφήμιση και πόσοι άνθρωποι την είδαν και την ηλικία, την τοποθεσία και το φύλο τους. Καλούμε όλες τις πολιτικές εκστρατείες  να ξεκινήσει τώρα η διαδικασία εξουσιοδότησης διαφημίσεων για να αρχίσουμε να αποκλείουμε πολιτικές διαφημίσεις ή διαφημίσεις που δεν έχουν καταχωριστεί σωστά από τα μέσα Απριλίου.

Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι αποτυπώνουμε το ευρύ φάσμα διαφημίσεων που ενδέχεται να επηρεάσουν το αποτέλεσμα των εκλογών. Αυτό σημαίνει όχι μόνο διαφημίσεις που υποστηρίζουν την ψήφο για συγκεκριμένους υποψηφίους ή κόμματα, αλλά και διαφημίσεις με θέματα που δεν υποστηρίζουν ρητά έναν υποψήφιο ή πολιτικό κόμμα, αλλά εστιάζουν σε ιδιαίτερα πολιτικοποιημένα θέματα όπως η μετανάστευση.

Βιβλιοθήκη Διαφημίσεων

Πολλοί άνθρωποι ενδιαφέρονται να λαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με τις διαφημίσεις που δημιουργούνται από πολιτικές καμπάνιες. Οι πληροφορίες αυτές είναι ιδιαίτερα χρήσιμες για τις ρυθμιστικές αρχές των εκλογών και τις ομάδες ελέγχου. Έχουμε δημιουργήσει ένα νέο εργαλείο που ονομάζεται «Βιβλιοθήκη διαφημίσεων» για να διευκολύνει όλους να μάθουν για πολιτικές διαφημίσεις στο Facebook. Εδώ θα δείτε όλες τις διαφημίσεις που έχουν ταξινομηθεί ως σχετικές με την πολιτική και θα αποθηκεύονται στη βιβλιοθήκη για επτά χρόνια. Όταν κάνετε κλικ στο “Δείτε Λεπτομέρειες της διαφήμισης“, θα δείτε πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό προβολών της διαφήμισης και τα δημογραφικά στοιχεία σχετικά με το κοινό που έχετε στοχεύσει, συμπεριλαμβανομένου του εύρους ηλικίας, της θέσης και του φύλου. Εκτός του ότι επιτρέπει σε οποιονδήποτε να περιηγείται και να ψάχνει στη βιβλιοθήκη, επεκτείνουμε την πρόσβαση στο API μας, έτσι ώστε οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί, οι ρυθμιστικές αρχές, οι ομάδες παρακολούθησης και οι άνθρωποι μπορούν να κρατήσουν τους διαφημιζόμενους και εμάς πιο υπεύθυνους.

Αναγνωρίζουμε ότι η κάλυψη των εκλογών και σημαντικών ζητημάτων από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης διαφέρει από τις διαφημιστικές εκστρατείες ή τις σχετικές με τις  εκλογές διαφημίσεις, ακόμη και αν αυτές οι ειδήσεις μπορούν να αναφέρονται σε κόμματα και υποψηφίους και να λαμβάνουν διανεμόμενη πληρωμή στο Facebook. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο εργαζόμαστε για την εξαίρεση διαφημίσεων από ειδησεογραφικά μέσα από αυτά τα νέα εργαλεία. Δεν διαθέτουμε ακόμη τα συστήματα που απαλλάσσουν τις ειδήσεις από όλες τις χώρες, αλλά θα το μεταφέρουμε σε ολόκληρη την ΕΕ, καθώς χτίζουμε την απαραίτητη υποδομή.

Δέσμευση για διαφάνεια και υπευθυνότητα

Πιστεύουμε ότι η μεγαλύτερη διαφάνεια θα οδηγήσει σε αυξημένη υπευθυνότητα με την πάροδο του χρόνου – όχι μόνο για το Facebook αλλά και για τους διαφημιστές. Έχουμε επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε περισσότερους ανθρώπους και καλύτερη τεχνολογία για να εντοπίσουμε προληπτικά την κατάχρηση. Αν όμως βλέπετε μια διαφήμιση που πιστεύετε ότι σχετίζεται με την πολιτική και δεν φέρει ετικέτα, παρακαλούμε να την αναφέρετε. Το Facebook θα εξετάσει και αν η διαφήμιση εκπίπτει στην πολιτική των Πολιτικών διαφημίσεων, θα το καταργήσουμε και θα το προσθέσουμε στη βιβλιοθήκη διαφημίσεων.

Αυτές οι αλλαγές δεν θα αποτρέψουν εντελώς την κατάχρηση. Είμαστε ενάντια σε έξυπνους, δημιουργικούς και καλά χρηματοδοτούμενους αντιπάλους που αλλάζουν την τακτική τους καθώς παρατηρούμε κατάχρηση. Πιστεύουμε όμως ότι θα βοηθήσουν στην πρόληψη μελλοντικών παρεμβολών στις εκλογές στο Facebook. Και γι ‘αυτό το λόγο αυτό είναι τόσο σημαντικό.

Για ενημέρωση σχετικά με τα εργαλεία διαφήμισης σε όλο τον κόσμο, δείτε εδώ.

Το Grok λέει ότι ο Μασκ είναι πιο αθλητικός από τον ΛεΜπρόν και πιο έξυπνος από τον Λεονάρντο ντα Βίντσι

Το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης του Έλον Μασκ, το Grok, έχει προκαλέσει αντιδράσεις αφού ενημερώθηκε ότι σε μια σειρά πρόσφατων, πλέον διαγραμμένων, απαντήσεων υποστήριζε πως ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο είναι πιο έξυπνος και πιο ικανός από οποιονδήποτε άλλο. Οι χρήστες του Χ ανέφεραν την τελευταία εβδομάδα ότι, ανεξάρτητα από το είδος της σύγκρισης, από την

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη χαλάει τη μαγεία των Χριστουγέννων για τα παιδιά, μιλώντας τους για τον Άγιο Βασίλη

Ο μύθος του Άγιου Βασίλη φαίνεται πως καταρρέει σιγά-σιγά, λόγω της εύκολης πρόσβασης των παιδιών σε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία δεν ενδιαφέρονται για τη μαγεία των Χριστουγέννων. Αρκετοί γονείς έχουν εκνευριστεί με την τεχνητή νοημοσύνη, καθώς αποκαλύπτει στα μικρά παιδιά τους ότι ο Άγιος Βασίλης δεν υπάρχει στην πραγματικότητα, στερώντας τους την ευκαιρία να