Η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου εισέρχεται σε μια περίοδο εκρηκτικής ανάπτυξης, που θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνουμε, πληρώνουμε και συναλλασσόμαστε. Νέα έρευνα της Juniper Research προβλέπει ότι οι παγκόσμιες πληρωμές στο eCommerce θα ξεπεράσουν τα $13 τρισ. το 2030, από $8,3 τρισ. το 2025, καταγράφοντας αύξηση 57% μέσα σε πέντε χρόνια.
Πρόκειται για ένα άλμα, που αντανακλά τόσο τη δυναμική των αναδυόμενων αγορών, όσο και τη στρατηγική εξέλιξη των μεγάλων παικτών του κλάδου.
Η έκρηξη των ψηφιακών πληρωμών – Stripe, Visa και PayPal στην κορυφή για το 2025
Σύμφωνα με την έρευνα, η Λατινική Αμερική και η περιοχή της Ινδίας εμφανίζουν τους ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης στις ψηφιακές πληρωμές.
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας, η διάδοση τοπικών μεθόδων πληρωμής σε περιοχές, όπου η χρήση καρτών παραμένει περιορισμένη λειτουργεί ως καταλύτης για την είσοδο εκατομμυρίων νέων καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η τάση αυτή διευρύνει το πεδίο για εμπόρους και παρόχους πληρωμών, που είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις ιδιαιτερότητες κάθε αγοράς.
Όπως εξηγεί η Juniper Research, «η ταυτοποίηση και η υποστήριξη των κατάλληλων τοπικών μεθόδων πληρωμής σε κάθε αναδυόμενη αγορά θα είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη των διεθνών εμπόρων και θα αποτελέσει παράγοντα επιτυχίας ή αποτυχίας για τους παρόχους πληρωμών».
Οι πρωταγωνιστές του 2025
Στο πλαίσιο της μελέτης, η Juniper Research παρουσίασε το eCommerce Payments Competitor Leaderboard, αξιολογώντας 20 κορυφαίους παίκτες βάσει κλίμακας δραστηριότητας, εμπορικής πρότασης και πληρότητας αποδοχής πληρωμών. Οι τρεις κορυφαίοι για το 2025 είναι η Stripe, η Visa Acceptance Solutions και η PayPal.
Η ανάλυση δείχνει ότι οι κορυφαίοι πάροχοι λύσεων ψηφιακών πληρωμών συνδυάζουν ισχυρή αποδοχή τοπικών πληρωμών με προηγμένες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, όπως διαχείριση απάτης και επίλυση διαφορών. Ωστόσο, η αγορά εμφανίζεται έντονα συγκεντρωμένη, με πολλούς παρόχους να προσφέρουν πλέον παρόμοιες υπηρεσίες.
Η διαφοροποίηση, σύμφωνα με την Juniper, θα προκύψει μέσα από την ικανότητα των vendors να «αγκαλιάσουν» τις τοπικές πληρωμές, εξασφαλίζοντας παγκόσμια εμβέλεια, αλλά και τοπική λεπτομέρεια, που αντικατοπτρίζει πολιτιστικές και ρυθμιστικές ιδιαιτερότητες.
Ένα παιχνίδι παγκόσμιας κλίμακας
Το μήνυμα – κατά τους αναλυτές – είναι σαφές: οι εταιρείες, που θα καταφέρουν να συνδυάσουν τεχνολογική υπεροχή με ευελιξία απέναντι στις τοπικές ανάγκες, θα είναι εκείνες που θα κερδίσουν μερίδιο σε μια αγορά που θα φτάσει τα $13 τρισ.
«Το eCommerce δεν είναι απλώς μια μορφή λιανεμπορίου, αλλά μια παγκόσμια οικονομική δύναμη που αναδιαμορφώνει το εμπόριο, την καινοτομία και την πρόσβαση στις αγορές», αναφέρει η εταιρεία.
Όπως προκύπτει από την ανάλυσή της, οι αναδυόμενες περιοχές ανοίγουν τον δρόμο για δισεκατομμύρια νέους χρήστες, ενώ οι ηγέτες Stripe, Visa και PayPal θέτουν τον πήχη για το πώς θα μοιάζει το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών.