Big Tech Crisis:Μετά το Facebook και η Google στα δικαστήρια

Related

Θα παντρευόσουν ένα ρομπότ; Το 80% της Gen Z λέει «ναι»

FORTUNE GREECE 05/07/2025, 19:00 SHARE Η νέα γενιά στρέφεται σε ψηφιακούς συντρόφους, με 8 στους 10 Gen Z να δηλώνουν πως θα έκαναν σχέση – ακόμη και γάμο – με τεχνητή νοημοσύνη. Το 80% των εκπροσώπων της Generation Z δηλώνει πως θα παντρευόταν μια τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας chatbots Joi AI. Επιπλέον

Μακριά από τα κινητά πιο κοντά στη μάθηση – Τι δείχνει νέα έρευνα σε 317 σχολεία

FORTUNE GREECE 05/07/2025, 14:02 SHARE Teenage boys using smartphone in living room. (Photo by Sam Edwards/CAIA IMAGE/SCIENCE P / NEW / Science Photo Library via AFP) Photo: AFP Νέα μελέτη δείχνει ότι η απαγόρευση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία της Ολλανδίας οδήγησε σε αυξημένη συγκέντρωση, καλύτερη κοινωνική αλληλεπίδραση και ενισχυμένη σχολική απόδοση. Απαγόρευση κινητών και άλλων

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της η COSMOTE TELEKOM .   Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε

Παναθηναϊκός – Νόρτζελαντ (5/7, 15:00, Cosmote Sport 1HD): Δεύτερο «πράσινο» τεστ τριών… ημιχρόνων

STOIXIMAN SUPERLEAGUE Ο Παναθηναϊκός συνεχίζει την καλοκαιρινή του προετοιμασία στο Μπαντ Χάρινγκ της Αυστρίας, όπου πραγματοποιεί το βασικό στάδιο των προπονήσεών του ενόψει της νέας σεζόν. Η αναμέτρηση με τη Νόρτζελαντ είναι προγραμματισμένη να διεξαχθεί στο γήπεδο «Kaiserwinkl Arena Kössen» στις 15:00 (Cosmote Sport 1 HD), σε έναν σαφώς πιο «νορμάλ» αγωνιστικό χώρο σε σχέση με το

Η Meta στηρίζει την Ελλάδα – Πράσινο φως για ενιαία ψηφιακή ηλικία ενηλικίωσης

Η Meta, μητρική των Facebook και Instagram, δηλώνει επίσημα τη στήριξή της στην ελληνική πρόταση για καθιέρωση ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.           Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της

Η Meta υπέρ του ελληνικού σχεδίου για την καθιέρωση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης

Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της ανακοίνωσε ότι στηρίζει αυτές τις προτάσεις. Στο non-paper που παρουσίασε πρόσφατα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, για την προστασία των ανηλίκων από τον εθισμό στο διαδίκτυο, το

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα Newsroom ακρόαση άρθρου ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ Όλοι οι δικαιούχοι συνδρομητές ενημερώνονται για την ενεργοποίηση των δωρεάν πακέτων μέσω γραπτών μηνυμάτων (SMS) Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης

Η Apple κάνει εκατομμυριούχο όποιον «σπάσει» το iPhone σου

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 18:45 SHARE epa11615092 A customer checks the new iPhone 16 model before buying at an Apple Store in Bangkok, Thailand, 20 September 2024. According to Apple Inc, the new iPhone 16 features Apple Intelligence - the new platform for artificial intelligence (AI) capability, larger display sizes, new creative capabilities as well as

Νέα πιστοποίηση ISO για το Cosmote eValue

Η Cosmote eValue, μέλος του ομίλου ΟΤΕ, είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που λαμβάνει την πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 για Customer Contact Centers, από την TÜV Nord Ελλάδας, όπως επισημαίνει σχετική ανακοίνωση. Σημειώνεται ότι είναι η 14η πιστοποίηση ISO που λαμβάνει η Cosmote eValue (διαθέτει μεταξύ άλλων τα ISO 9001, ISO 27701, ISO 27001, ISO

Δωρεάν μαθήματα τεχνολογίας για 65+ και ΑμεΑ – Όλες οι λεπτομέρειες του νέου προγράμματος

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 16:15 SHARE Με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής ισότητας, ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για 6.400 ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία, μέσω του «Ελλάδα 2.0». Πιλοτικό πρόγραμμα για την ψηφιακή ενδυνάμωση 3.600 ατόμων ηλικίας άνω των 65 και 2.800 ατόμων με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 6,8 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα

Ψηφιακή ασφάλεια στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης: Μια αποκάλυψη που αλλάζει τα πάντα

Το Fortune Greece παρακολούθησε από κοντά το συνέδριο Kaspersky Horizons στη Μαδρίτη και μίλησε με τους ανθρώπους οι οποίοι ζουν καθημερινά την πραγματική εικόνα του κόσμου του cyber security. Αποστολή στη Μαδρίτη Στην εποχή των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, κάθε μέρα μας φέρνει καινούριες ανακαλύψεις, αποκαλύψεις αλλά και εκπλήξεις. Όσο κι αν ακόμα και οι πιο

Η Meta γίνεται ο πρώτος tech γίγαντας που στηρίζει το ελληνικό Kids Wallet

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 14:45 SHARE (FILES) A logo of US company's Meta is displayed during the Vivatech technology startups and innovation fair, at the Porte de Versailles exhibition center in Paris, on May 22, 2024. Social media giant Meta announced on January 7, 2025, a significant rollback of its content moderation policies, including the termination

Πιστοποίηση ISO από TÜV NORD Ελλάδας για την εξυπηρέτηση πελατών της Cosmote eValue

Η Cosmote eValue είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που ανέπτυξε Σύστημα Διαχείρισης και Πιστοποιείται με το συγκεκριμένο Διεθνές Πρότυπο, γεγονός που καθιστά τη διαδικασία ιδιαίτερα σημαντική, τόσο για τον κλάδο των υπηρεσιών εξυπηρέτησης πελατών, όσο και για τη συνολική ενίσχυση της ποιότητας στις επιχειρησιακές λειτουργίες των Contact Centres στη χώρα μας. Η Πιστοποίηση αυτή

Το case study της T-Mobile US και η στρατηγική μετάβαση της COSMOTE TELEKOM

Οι συνεργασίες, η είσοδος σε νέα retail προϊόντα και η υιοθέτηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης τοποθετούν τον πελάτη στο επίκεντρο ενός οικοσυστήματος που αλλάζει ριζικά την εμπειρία επικοινωνίας. Και η Cosmote, χάρη στη στρατηγική υποστήριξη του ομίλου, φέρνει πρώτη στην Ελλάδα τις υπηρεσίες του αύριο: 5G slicing, τεχνητή νοημοσύνη, loyalty προγράμματα και συνέργειες. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά

Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές σε Σπάτα, Ραφήνα και Ιεράπετρα

Σε έμπρακτη υποστήριξη των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα και Ιεράπετρα, που πλήττονται από πυρκαγιές, προχωρά η COSMOTE TELEKOM. Για τις αυξημένες ανάγκες επικοινωνίας των παραπάνω συνδρομητών, η εταιρεία προσφέρει δωρεάν 1.500 λεπτά ομιλίας προς όλα τα εθνικά δίκτυα και δωρεάν απεριόριστο internet από το κινητό για 15 ημέρες. Διακαιούχοι είναι όλοι οι συνδρομητές κινητής

Share

Δέκα πολιτείες μήνυσαν την Google την Τετάρτη, κατηγορώντας τον γίγαντα της αναζήτησης ότι διεξήγαγε ένα παράνομο μονοπώλιο ψηφιακής διαφήμισης και στρατολόγησε την αντίπαλη Facebook Inc. FB 0,04% σε μια φερόμενη συμφωνία για εξαργύρωση δημοπρασιών διαφημίσεων που πήραν το όνομά τους από χαρακτήρες “Star Wars”.

Η καταγγελία, που κατατέθηκε στο περιφερειακό δικαστήριο των ΗΠΑ στο Τέξας, ισχυρίζεται ότι το Facebook εμφανίστηκε το 2017 ως ισχυρός νέος αντίπαλος της Google, αμφισβητώντας την καθιερωμένη κυριαρχία της μονάδας Alphabet Inc. στις διαδικτυακές διαφημίσεις. Η Google απάντησε ξεκινώντας μια συμφωνία στην οποία το Facebook θα περιορίσει τις ανταγωνιστικές του κινήσεις, σε αντάλλαγμα για εγγυημένη ειδική μεταχείριση σε δημοπρασίες διαφημίσεων που εκτελούνται από την Google, ισχυρίζεται η αγωγή.

Το εσωτερικό κωδικό όνομα της Google για την υποτιθέμενη συμφωνία στο Facebook αναφέρεται σε χαρακτήρες από το Star Wars, σύμφωνα με την αγωγή, η οποία αποκάλυψε τις λεπτομέρειες. Ένα άτομο εξοικειωμένο με αυτό το θέμα είπε ότι το όνομα κωδικού ήταν “Jedi Blue”, μετά τους ιππότες Jedi franchise του sci-fi.

«Η Google είναι ένα μονοπώλιο τρισεκατομμυρίων δολαρίων κατάχρηση κατάχρησης της μονοπωλιακής της δύναμης, προχωρώντας στο βαθμό που ωθεί τα ανώτερα στελέχη του Facebook να συμφωνήσουν σε ένα συμβατικό σχέδιο που υπονομεύει την καρδιά της [ανταγωνιστικής διαδικασίας]», ο Γενικός Εισαγγελέας του Τέξας Ken Paxton, ο οποίος ηγήθηκε της κοστούμι, είπε σε μια δήλωση.

Οι κατηγορίες άνοιξαν ένα νέο μέτωπο κριτικής και για τους δύο τεχνολογικούς γίγαντες, καθένας από τους οποίους αντιμετωπίζει ομοσπονδιακές αντιμονοπωλιακές αγωγές που κατατέθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες.

Το Facebook αρνήθηκε να σχολιάσει. Η Google αρνήθηκε να συμμετάσχει σε αντιανταγωνιστική συμπεριφορά και επανέλαβε τη στάση της ότι δραστηριοποιείται σε πολύ ανταγωνιστικές αγορές.

«Οι ισχυρισμοί τεχνολογίας διαφημίσεων του Γενικού Εισαγγελέα Paxton είναι άνευ αξίας, ωστόσο προχώρησε παρά όλα τα γεγονότα. Έχουμε επενδύσει σε υπερσύγχρονες υπηρεσίες τεχνολογίας διαφημίσεων που βοηθούν τις επιχειρήσεις και ωφελούν τους καταναλωτές », δήλωσε εκπρόσωπος της Google την Τετάρτη. «Θα υπερασπιστούμε έντονα τον εαυτό μας από τους αβάσιμους ισχυρισμούς του στο δικαστήριο».

Ο εκπρόσωπος είπε ότι ο ισχυρισμός σχετικά με το Facebook δεν είναι ακριβής και ότι η εταιρεία δεν λαμβάνει ειδικά δεδομένα.

Εννέα άλλοι γενικοί εισαγγελείς, όλοι οι Ρεπουμπλικάνοι όπως ο κ. Paxton, προσχώρησαν στην αγωγή. Απουσιάζουν αξιοσημείωτα οι Δημοκρατικοί που είχαν αρχικά προσχωρήσει στο Τέξας για την έναρξη διμερούς κρατικής έρευνας για την Google το περασμένο φθινόπωρο, αν και είναι πιθανό περισσότερα κράτη να μπορέσουν να συμμετάσχουν στη μήνυση αργότερα. Μια ξεχωριστή, διμερής ομάδα πολιτικών γενικών εισαγγελέων ετοιμάζει μια άλλη αντιμονοπωλιακή υπόθεση εναντίον της Google, η οποία αναμένεται να στοχεύσει την επιχείρησή της αναζήτησης και θα μπορούσε να κατατεθεί μόλις την Πέμπτη.
Η υπόθεση του Τέξας περιέχει ισχυρισμούς που δεν εξετάζονται λεπτομερώς σε αγωγή του Υπουργείου Δικαιοσύνης που κατατέθηκε στις 20 Οκτωβρίου εναντίον της Google. Το ομοσπονδιακό κοστούμι επικεντρώθηκε στην κορυφαία επιχείρηση αναζήτησης της Google, ισχυριζόμενος ότι διατηρεί την ιδιότητά της ως πύλη στο διαδίκτυο μέσω ενός παράνομου ιστού αποκλειστικών και αλληλοσυνδεόμενων επιχειρηματικών συμφωνιών που κλείνουν τους ανταγωνιστές.

Η καταγγελία της Τετάρτης ξεκινά περισσότερο από μια δεκαετία, ισχυριζόμενη ότι η Google ανέπτυξε ήσυχα και υπερασπίστηκε την κυριαρχία της στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων, ξεκινώντας με την εξαγορά της εταιρείας διαφημίσεων τεχνολογίας DoubleClick το 2008.
Πολλές από τις κατηγορίες αφορούν το λογισμικό τεχνολογίας διαφημίσεων της Google, το οποίο χρησιμοποιείται για την αγορά και πώληση διαφημίσεων σε ιστότοπους σε ολόκληρο τον ιστό. Η Google κατέχει το κυρίαρχο εργαλείο σε κάθε σύνδεσμο στην πολύπλοκη αλυσίδα μεταξύ διαδικτυακών εκδοτών και διαφημιζόμενων, προσφέροντάς του μοναδική δύναμη στη δημιουργία εσόδων από ψηφιακό περιεχόμενο. Διαθέτει επίσης βασικές πλατφόρμες για την προσέγγιση καταναλωτών, όπως το YouTube.

Το κοστούμι υπό την ηγεσία του Τέξας κατηγορεί την Google ότι δεσμεύει παράνομα αυτά τα προϊόντα μεταξύ τους, αξιοποιώντας τη δύναμή της σε ένα μέρος της διαφημιστικής αλυσίδας για να αναγκάσει τους εκδότες ή τους διαφημιστές να χρησιμοποιήσουν ένα άλλο εργαλείο που ανήκει στην Google.

Οι ισχυρισμοί επαναλαμβάνουν τις ανησυχίες του παρελθόντος από εταιρείες τεχνολογίας διαφήμισης και εκδότες ειδήσεων. Λένε ότι η Google δημιούργησε ένα σύστημα γεμάτο συγκρούσεις συμφερόντων, στο οποίο χρησιμοποίησε το ανώτερο πλεονέκτημα δεδομένων και τη δεσπόζουσα θέση του στην αγορά για να προτιμήσει τα δικά της εργαλεία και να κατευθύνει χρήματα στις δικές του ιδιότητες.

Η Google «χρησιμοποιεί τώρα την τεράστια δύναμή της στην αγορά για να εξαγάγει έναν πολύ υψηλό φόρο ύψους [ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ] τοις εκατό των δολαρίων διαφημίσεων που διαφορετικά ρέει στους αμέτρητους διαδικτυακούς εκδότες και παραγωγούς περιεχομένου όπως διαδικτυακές εφημερίδες, ιστότοπους μαγειρικής και ιστολόγια που επιβιώνουν πωλώντας διαφημίσεις στους ιστότοπούς τους και εφαρμογές », λέει η αγωγή.

Η αγωγή ισχυρίστηκε ότι αυτό το πρόσθετο κόστος «βαρύνει τελικά τους Αμερικανούς καταναλωτές μέσω υψηλότερων τιμών και χαμηλότερης ποιότητας στα αγαθά, τις υπηρεσίες και τις πληροφορίες που παρέχουν αυτές οι επιχειρήσεις».

Η καταγγελία στοχεύει επίσης στην Google ότι φέρεται να επηρεάζει μια πρωτοβουλία για την ανάπτυξη ιστοσελίδων για κινητές συσκευές, γνωστές ως Accelerated Mobile Pages, για να αναγκάσει αποτελεσματικά τους εκδότες να υιοθετήσουν μια μορφή που θα δυσχέραινε τη χρήση εναλλακτικών τεχνολογιών διαφημίσεων σε αυτές τις σελίδες