AI: Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ποια τα οφέλη για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Related

Αθλητικές μεταδόσεις με ευρωπαϊκές «μάχες» ελληνικών ομάδων (πρόγραμμα)

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας: 18:00 Novasports Start WTA 250 Τένις 20:00 Novasports Start WTA 250 Τένις 20:00 ΕΡΤ News Ιταλία – Λετονία Μπάσκετ Τουρνουά Ακρόπολις 21:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 250 Γουίνστον-Σάλεμ Δείτε ακόμη: Δείτε live τον αγώνα μπάσκετ Λετονία-Ελλάδα για το Τουρνουά Ακρόπολις 21:00 COSMOTE SPORT 1 HD Παναθηναϊκός – Σάμσουνσπορ UEFA

Η λειψυδρία που “μπλόκαρε” επένδυση στη ρόδο, το brand cosmote που δίνει τη θέση του στο «Τ» και το ακίνητο “φάντασμα” με τις πολλές...

Προχωρούν οι επενδύσεις της Hellenic Properties στο Μαρούσι Με σταθερό ρυθμό προχωρεί η κατασκευή του MOB One, του νέου γραφειακού συγκροτήματος της Hellenic Properties στο Μαρούσι. Οι εργασίες αυτήν την περίοδο επικεντρώνονται στα υπόγεια επίπεδα, όπου κατασκευάζονται οι πλάκες και τα υποστυλώματα, ολοκληρώνονται οι στεγανοποιήσεις και ενσωματώνονται υποδομές που ανταποκρίνονται στα διεθνή πρότυπα LEED, διαμορφώνοντας

Πώς να διαγράψετε γρήγορα το ιστορικό σας στο chatgpt πριν να είναι αργά

Χρησιμοποιείς το ChatGPT καθημερινά για δουλειά ή προσωπικές ερωτήσεις; Έχεις αναρωτηθεί πού καταλήγει όλο αυτό το ιστορικό συνομιλιών; Από προεπιλογή, οι συζητήσεις σου αποθηκεύονται, γεμάτες με δεδομένα που ίσως δεν θέλεις να παραμένουν στο cloud. Η καλή είδηση; Μπορείς να τα διαγράψεις όλα σε δευτερόλεπτα, είτε από το κινητό είτε από τον υπολογιστή σου. Ακολουθεί

Cosmote telekom: χορηγός ονοματοδοσίας του ΟΑΚΑ έως το 2030

Το κλειστό γήπεδο μπάσκετ του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) και ο περιβάλλων χώρος του αποκτούν νέα ταυτότητα, καθώς μετονομάζονται σε TELEKOM CENTER Athens. Η αλλαγή οφείλεται στη συμφωνία χορηγίας ονοματοδοσίας με την COSMOTE TELEKOM, η οποία θα έχει διάρκεια πέντε ετών, έως το 2030. Το συγκρότημα περιλαμβάνει το ανακαινισμένο κλειστό γήπεδο, τις προπονητικές εγκαταστάσεις

«ρομπότ εγκυμοσύνης»: Η Κίνα αλλάζει τους κανόνες της αναπαραγωγής – το μέλλον που τρομάζει και συναρπάζει

Η Κίνα φέρνει την επανάσταση στον τομέα της αναπαραγωγής, καθώς μία από τις κορυφαίες εταιρείες της, η Kaiwa Technology, βρίσκεται σε αγώνα δρόμου για την κατασκευή του πρώτου στον κόσμο ρομπότ εγκυμοσύνης. Η ανακοίνωση, που έγινε στο Παγκόσμιο Συνέδριο Ρομπότ 2025, έχει προκαλέσει παγκόσμιο σάλο και έντονη συζήτηση, καθώς το project αγγίζει τις πιο ευαίσθητες

«telekom center athens»: πόσα εκατομμύρια θα λάβει ο παναθηναϊκός από το deal για το γήπεδο

FORTUNE GREECE 20/08/2025, 14:20 SHARE STOIXIMAN GBL 2024-2025 / ΠΡΩΤΟΣ ΤΕΛΙΚΟΣ/ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ. (ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI) Photo: Eurokinissi Η COSMOTE TELEKOM επενδύει στην ονοματοδοσία του ΟΑΚΑ, δίνοντας οικονομική ώθηση στην ελληνική ομάδα και φέρνοντας νέα πρότυπα συνεργασιών στην EuroLeague. Σε συμφωνία-ορόσημο για τα ελληνικά μπασκετικά δεδομένα προχώρησε ο Παναθηναϊκός, εξασφαλίζοντας συνολικά άνω των

Cosmote telekom: μετονομάζει το κλειστό του ΟΑΚΑ σε «telekom center athens»

Σε μια ιστορική συμφωνία, το κλειστό γήπεδο μπάσκετ του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) αλλάζει επίσημα όνομα, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή ως TELEKOM CENTER Athens και το γήπεδο των «Πρασίνων» να εντάσσεται στη λίστα των μεγάλων γηπέδων σε όλον τον κόσμο που φέρουν το σήμα του brand «Τ». Τη μετονομασία συνοδεύει μία στρατηγική συνεργασία της

Η White veil και Η cosmote telekom ενώνουν τις δυνάμεις τους

Η White Veil και η COSMOTE TELEKOM ενώνουν τις δυνάμεις τους. Η White Veil, εταιρεία του Ομίλου Γιαννακόπουλου, και η COSMOTE TELEKOM ανακοινώνουν τη στρατηγική τους συνεργασία, στο πλαίσιο της οποίας το σύνολο του συγκροτήματος του Κλειστού Γηπέδου Μπάσκετ του ΟΑΚΑ, μετονομάζεται σε TELEKOM CENTER Athens μέχρι το 2030. Η συμφωνία αυτή σηματοδοτεί την έναρξη

Telekom center athens το νέο όνομα του κλειστού γηπέδου μπάσκετ του ΟΑΚΑ – Η Cosmote telekom χορηγός ονοματοδοσίας

TELEKOM CENTER Athens θα ονομάζεται πλέον το κλειστό γήπεδο μπάσκετ του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) και ο περιβάλλων χώρος του, καθώς η COSMOTE TELEKOM είναι χορηγός ονοματοδοσίας για 5 χρόνια, έως το 2030. Ο εμβληματικός αυτός χώρος εξελίσσεται σε ένα από τα πιο σημαντικά κέντρα αθλητισμού και ψυχαγωγίας στην Ελλάδα. Το TELEKOM CENTER Athens

Telekom center athens | ειδήσεις για την οικονομία

Telekom Center Athens το νέο όνομα του Κλειστού Γηπέδου Μπάσκετ του ΟΑΚΑ – Η Cosmote Telekom χορηγός ονοματοδοσίας Το TELEKOM CENTER Athens περιλαμβάνει το πλήρως ανακαινισμένο κλειστό γήπεδο μπάσκετ, τις συνδεδεμένες με αυτό προπονητικές εγκαταστάσεις, βοηθητικά κτίρια και όλον τον περιβάλλοντα χώρο, συμπεριλαμβανομένου του Parking Ρ5 όπου πραγματοποιούνται πολιτιστικές εκδηλώσεις. newsroom 20 Αυγούστου, 2025

«αμερική, επιστρεψαμε! Τι γίνεται, tiktok;» Ο Λευκός οίκος απέκτησε επίσημο λογαριασμό στη δημοφιλή εφαρμογή

Ο Λευκός Οίκος απέκτησε επίσημο λογαριασμό στο TikTok χθες, Τρίτη, με στόχο να περάσει τα μηνύματα του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στους περισσότερους από 170 εκατομμύρια χρήστες του μέσου κοινωνικής δικτύωσης στις ΗΠΑ. Ο Τραμπ θεωρεί ότι η δημοφιλής εφαρμογή τον βοήθησε να κερδίσει την υποστήριξη των νεαρών ψηφοφόρων στις προεδρικές εκλογές του 2024. Ωστόσο

Telekom CENTER athens – Η cosmote telekom χορηγός ονοματοδοσίας στο σύνολο του συγκροτήματος του κλειστού γηπέδου μπάσκετ του ΟΑΚΑ

TELEKOM CENTER Athens θα ονομάζεται πλέον το κλειστό γήπεδο μπάσκετ του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) και ο περιβάλλων χώρος του, καθώς η COSMOTE TELEKOM είναι χορηγός ονοματοδοσίας για 5 χρόνια, έως το 2030. Ο εμβληματικός αυτός χώρος εξελίσσεται σε ένα από τα πιο σημαντικά κέντρα αθλητισμού και ψυχαγωγίας στην Ελλάδα. Το TELEKOM CENTER Athens

Λούτρινα παιχνίδια που μιλούν με τεχνητή νοημοσύνη – Η νέα μόδα που μπαίνει στα παιδικά δωμάτια

Μπορούν τα λούτρινα παιχνίδια να αντικαταστήσουν όχι μόνο την οθόνη, αλλά και τον γονιό; Η απάντηση φαίνεται να έρχεται μέσα από μια νέα γενιά «έξυπνων» παιχνιδιών που κρύβουν στο εσωτερικό τους chatbots με τεχνητή νοημοσύνη. Η αμερικανική εταιρεία Curio λανσάρει λούτρινα με φωνητική συσκευή Wi-Fi, συνδεδεμένη με γλωσσικά μοντέλα ΑΙ που συνομιλούν με παιδιά από

Cosmote telekom: στην ελλάδα τα Τ Phone 3 και Τ Tablet 2

Η COSMOTE TELEKOM φέρνει την εμπειρία του AI στα χέρια όλων διαθέτοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα Τ Phone 3 και Τ Tablet 2. Η COSMOTE TELEKOM φέρνει την εμπειρία της Τεχνητής Νοημοσύνης στα χέρια όλων διαθέτοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα Τ Phone 3 και Τ Tablet 2, δύο υψηλής ποιότητας, προσιτές

Share

Η Accenture, σε συνεργασία με τη Microsoft, εκπόνησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα μελέτη για την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) με τίτλο «Greece: With an AI to the Future». 

Η μελέτη προσεγγίζει τέσσερις διακριτούς θεματικούς άξονες: πώς αντιλαμβάνεται η ελληνική κοινωνία την Τεχνητή Νοημοσύνη, πώς αντιλαμβάνονται οι διοικήσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών την Τεχνητή Νοημοσύνη, ποιες είναι οι οικονομικές προοπτικές για την ελληνική οικονομία και ποιες είναι οι προτεινόμενες δράσεις που θα πρέπει να υλοποιήσουν οι φορείς χάραξης πολιτικής και οι επιχειρήσεις για την περαιτέρω αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης.  

Η αντίληψη των Ελλήνων για την Τεχνητή Νοημοσύνη  

Σύμφωνα με την έρευνα, η προοπτική ενός μέλλοντος με κεντρικό άξονα το ΑΙ, συναρπάζει τους Έλληνες, ωστόσο προκαλεί ταυτόχρονα προβληματισμό. Οι πολίτες έχουν μια καλή αντίληψη για το AI, με ποσοστό 65% να συσχετίζει ως πρώτη σκέψη τον όρο με εφαρμογές, όπως chatbots, digital assistants και ρομπότ, ενώ μόλις 2% του πληθυσμού να δηλώνει άγνοια.  Ένας στους δύο ερωτηθέντες (56%) ενστερνίζεται την άποψη ότι το ΑΙ θα επιφέρει σημαντικά οφέλη στην κοινωνία, ενώ μεγάλο ποσοστό αναγνωρίζει τα προφανή οφέλη, σε κλάδους όπως η ιατρική και οι επιστήμες. Παρόλα αυτά ο φόβος του αγνώστου, του νέου και η αβεβαιότητα που συνεπάγεται κάνουν τους Έλληνες να αισθάνονται μπερδεμένοι και προβληματισμένοι. 

Ως αποτέλεσμα αυτού του παραδόξου, οι Έλληνες ενώ θα εμπιστευόντουσαν τις τεχνολογίες ΑΙ για εφαρμογές Οικιακής Κατανάλωσης Ενέργειας (84%), Οικιακής Ασφάλειας (84%) και Παρακολούθησης Υγείας (69%), είναι δύσπιστοι σε ότι αφορά εφαρμογές για τη Διαχείριση Οικονομικών (58%), την Ασφάλεια Παιδιών (58%) και την Αυτόνομη Οδήγηση (57%). Ανεξάρτητα από τις εφαρμογές, ένα ποσοστό 64% δηλώνει ότι δε θα εμπιστεύονταν πλήρως τις τεχνολογίες ΑΙ, χωρίς τη δυνατότητα ελέγχου και παρέμβασης από ανθρώπους. 

Τεχνητή Νοημοσύνη ως «καταλύτης αλλαγής» για τις επιχειρήσεις 

Παρόμοια είναι και η αντιμετώπιση του ΑΙ από ηγετικά στελέχη επιχειρήσεων στην Ελλάδα, τα οποία ενώ αναγνωρίζουν τη δυναμική της Τεχνητής Νοημοσύνης, είναι διστακτικοί στο να επενδύσουν συστηματικά.  Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 85% των ερωτηθέντων στελεχών πιστεύει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη παρουσιάζει τεράστιες ευκαιρίες στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, υπηρεσιών και επιχειρηματικών ιδεών.

Την ίδια στιγμή, 7 στους 10 (73%) προβλέπουν ότι το ΑΙ θα αλλάξει τη φύση του ανταγωνισμού τα επόμενα 3 χρόνια, προκαλώντας ισχυρές μεταβολές στην αγορά. Το ίδιο περίπου ποσοστό (71%) εκφράζει την αγωνία ότι εάν η εταιρεία τους δεν αξιοποιήσει συστηματικά τις δυνατότητες που προσφέρει το ΑΙ, θα κληθεί να αντιμετωπίσει ένα ισχυρό ανταγωνιστικό μειονέκτημα. 

Ωστόσο, ενώ οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα θεωρούν το ΑΙ ως «καταλύτη αλλαγής», φαίνονται μάλλον διστακτικές στο να επενδύσουν αυτή τη στιγμή στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Συγκεκριμένα, το 54% των στελεχών αισθάνεται ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς, θεωρώντας ότι το ΑΙ βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, οπότε προτιμά να περιμένει έως ότου ωριμάσουν οι σχετικές τεχνολογίες και συνθήκες.  Πολύ μικρός αριθμός επιχειρήσεων (3%) έχει υλοποιήσει ολοκληρωμένα προγράμματα ΑΙ σε σχέση με το 45% των επιχειρήσεων από το αντίστοιχο παγκόσμιο δείγμα. Ωστόσο, ελπιδοφόρο είναι το γεγονός ότι 23% των επιχειρήσεων βρίσκεται σε αρχικά στάδια επενδύσεων επάνω στο ΑΙ, ενώ 37% πειραματίζεται με διάφορες πιλοτικές εφαρμογές.

Οι τρεις βασικότεροι λόγοι που εξηγούν την αδράνεια των επιχειρήσεων, σύμφωνα με τις απόψεις των στελεχών, είναι η έλλειψη ΑΙ δεξιοτήτων (69%), η ασυμβατότητα με τα παραδοσιακά-legacy συστήματα των επιχειρήσεων (57%) καθώς και η ποιότητα των δεδομένων (37%). Κύριοι τομείς εφαρμογής των πρωτοβουλιών ΑΙ αναμένεται να είναι σε ΙΤ, Marketing, Πωλήσεις και Operations, ενώ τα βασικά οφέλη από την υλοποίηση τέτοιων λύσεων σχετίζονται με τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών, το μετασχηματισμό προϊόντων και υπηρεσιών, τη βελτίωση των σχέσεων με τους πελάτες (customer engagement) και την ενδυνάμωση του προσωπικού.  

Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως μοχλός ανάπτυξης της Ελλάδας 

Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης για την οικονομία της Ελλάδας, καθώς διαπιστώνεται ότι έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει σωρευτικά σε άνοδο του ΑΕΠ κατά 195 δισεκατομμύρια δολάρια, στα επόμενα 15 χρόνια (από το 2020 έως το 2035). Βάσει οικονομετρικών μοντέλων, η μελέτη δείχνει ότι η αύξηση αυτή θα σημειωθεί κυρίως ως απόρροια της «έξυπνης αυτοματοποίησης» και της «ενδυνάμωσης του ανθρώπινου δυναμικού και του κεφαλαίου».

Συγκεκριμένα, η ελληνική οικονομία θα ενισχυθεί τα 15 αυτά χρόνια με επιπλέον 79 δισεκατομμύρια δολάρια, χάρη στις δυνατότητες που συνεπάγεται η έξυπνη αυτοματοποίηση. Την ίδια στιγμή, η Τεχνητή Νοημοσύνη αναμένεται να δώσει την ευκαιρία στο ανθρώπινο δυναμικό της χώρας και το κεφάλαιο να γίνουν πιο αποδοτικά, οδηγώντας στην αύξηση του ΑΕΠ κατά 88 δισεκατομμύρια δολάρια αθροιστικά. Τέλος, εκτιμάται ότι η καινοτομία, η οποία αναμένεται να τονωθεί χάρη στις τεχνολογίες ΑΙ, θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 29 δισεκατομμύρια δολάρια, μέσα στα επόμενα 15 χρόνια. 

Προτεινόμενες Δράσεις

Η μελέτη της Accenture καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η συζήτηση γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη και τις προοπτικές του είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι για να μην μην χαθεί η δυναμική, οι φορείς χάραξης πολιτικής (policy makers) και τα ηγετικά στελέχη του επιχειρηματικού κόσμου οφείλουν να δουλέψουν μαζί, προκειμένου να ξεκλειδώσουν την αξία που φέρνει το ΑΙ στην καθημερινή ζωή και τις επιχειρήσεις, για ένα βιώσιμο και συναρπαστικό μέλλον. Συγκεκριμένα, οι φορείς χάραξης πολιτικής πρέπει να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που συνεπάγεται η Τεχνητή Νοημοσύνη, σε οργανωτική, τεχνολογική, πολιτική, ηθική και κοινωνική διάσταση.

Ως εκ τούτου, θα πρέπει να εστιάσουν στην:

• Επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας

• Προετοιμασία της νέας γενιάς για την εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

• Ανάπτυξη κώδικα δεοντολογίας για την Τεχνητή Νοημοσύνη

• Εφαρμογή πολιτικών και δράσεων ένταξης και συνολικής προόδου. 

Παράλληλα, οι επικεφαλής των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως κλάδου, θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα στη συστηματική επένδυση και εφαρμογή των τεχνολογιών AI συνολικά στους οργανισμούς τους, το οποίο απαιτεί τις κάτωθι πρωτοβουλίες:

• Μετάβαση από την απλή αυτοματοποίηση προς την ολιστική αξιοποίηση του ΑΙ και της καινοτομίας

• Διαρκής πειραματισμός με τεχνολογίες ΑΙ 

• Πλήρης αξιοποίηση των δεδομένων 

• Ανασχεδιασμός της φύσης της εργασίας

• Ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων (new-skilling) σε όλα τα επίπεδα της επιχείρησης για την αποδοτικότερη συνεργασία με τις έξυπνες μηχανές