Έρευνα COSMOTE – ΕLTRUN 2024: Συνεχής αύξηση στην ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ επιχειρήσεων στην Ελλάδα

Related

Πριν 80 χρόνια, η δοκιμή «Trinity» ωθούσε την ανθρωπότητα στην πυρηνική εποχή

Η πύρινη σφαίρα της δοκιμής Trinity / Galerie Bilderwelt /Getty Images Στις 5:29, το πρωί τις 16 Ιουλίου 1945, μία πυρόσφαιρα έλαμψε την έρημο του Νέου Μεξικού : το άκρως απόρρητο πρόγραμμα Μανχάταν του αμερικανικού στρατού απέδιδε τους καρπούς του, με την ομάδα του καθηγητή Ρόμπερτ Οπενχάιμερ να πραγματοποιεί την πρώτη πυρηνική έκρηξη της ιστορίας

Ξεκίνησε η ηλεκτρονική επίδοση εγγράφων από τους δήμους – Όλα στη Θυρίδα Πολίτη και στο Gov.gr Wallet

Από σήμερα, οι δήμοι της χώρας μπορούν να επιδίδουν ηλεκτρονικά στους πολίτες έγγραφα στη Θυρίδα Πολίτη στο gov.gr και στο Gov.gr Wallet, με στόχο οι πολίτες να λαμβάνουν έγκαιρη ενημέρωση για τα έγγραφα που τους αφορούν. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο οι δήμοι αποκτούν έναν σύγχρονο, γρήγορο και διαφανή τρόπο επίδοσης, μειώνοντας τη γραφειοκρατία, εξοικονομώντας

Σε Cosmote TV και Nova η Super League και τη νέα σεζόν – Τυπολογίες – όλα γύρω από τα media

– Αστάθμητος παράγοντας ο ΠΑΟΚ Πού θα βλέπουν οι τηλεθεατές τη Super League και τη Super League 2; Ενάμιση μήνα πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος στα τέλη Αυγούστου, τα δεδομένα έχουν ως εξής. Δεν υφίσταται κεντρική διαχείριση στη Super League αυτήν τη στιγμή, αν και ήταν διακηρυγμένος στόχος της ηγεσίας του συνεταιρισμού. Υπάρχει όμως

Magenta Moments: COSMOTE TELEKOM & Ogilvy για τη νέα εποχή στην επιβράβευση!

Η COSMOTE TELEKOM φέρνει μια νέα εποχή στον κόσμο της επιβράβευσης με το πρόγραμμα Magenta Moments και την «εγκαινιάζει» με μια επικοινωνία γεμάτη με την ίδια ασυγκράτητη χαρά που υπόσχεται το πρόγραμμα. Γιατί αυτό το νέο πρόγραμμα θα κάνει τους καταναλωτές «μες στη χαρά»; Για πρώτη φορά η COSMOTE TELEKOM «ενώνει» όλα τα προϊόντα και

Ψεύτικοι υποψήφιοι με τεχνητή νοημοσύνη «κλέβουν» δουλειές – Τι αποκαλύπτουν οι ειδικοί

Ψεύτικοι υποψήφιοι με τεχνητή νοημοσύνη «κλέβουν» δουλειές – Τι αποκαλύπτουν οι ειδικοί FORTUNE GREECE 15/07/2025, 19:30 SHARE Με την τεχνητή νοημοσύνη να γίνεται όλο και πιο αληθοφανής, οι εταιρείες κινδυνεύουν να προσλαμβάνουν υποψήφιους που… δεν υπάρχουν, οδηγώντας σε απάτες εκατομμυρίων και σοβαρά ζητήματα ασφάλειας.   Υποψήφιοι-«μαϊμού», συμπεριλαμβανομένων deepfakes, εκμεταλλεύονται τη δυναμική της τηλεργασίας, εξαπατούν αμερικανικές

Η COSMOTE TV θα δείξει τα φιλικά προετοιμασίας του Ολυμπιακού

Τα κανάλια της COSMOTE TV αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες να προβάλλει τα φιλικά προετοιμασίας της ομάδας του Ολυμπιακού σε Ολλανδία, Γερμανία και Ιταλία. Το πρόγραμμα των φιλικών Με βάση τις πληροφορίες που υπάρχουν τα κανάλια της COSMOTE TV θα προβάλλουν και θα καλύψουν τα φιλικά των Πειραιωτών. Θυμίζουμε τα φιλικά που είναι να δώσει ο

EXA Infrastructure: Η νέα οπτική ίνα που αλλάζει τα δεδομένα στην Ευρώπη!

Σε μια τολμηρή κίνηση που αλλάζει το τοπίο της...

COSMOTE Awards: Βράβευση καινοτομίας στον Όμιλο ΟΤΕ

Στη φετινή διοργάνωση συμμετείχαν πάνω από 350 εργαζόμενοι με 27 έργα, τα οποία αναδείχθηκαν μέσα από διαδικασίες αξιολόγησης και τεχνολογικής πρωτοτυπίας. Για όγδοη συνεχή χρονιά, τα COSMOTE Awards αποτελούν σημείο αναφοράς για την αναγνώριση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας των εργαζομένων του Ομίλου ΟΤΕ. Στη φετινή διοργάνωση συμμετείχαν πάνω από 350 εργαζόμενοι με 27 έργα

Μουσικό συγκρότημα με πάνω από ένα εκατομμύριο ακροατές στο Spotify δημιουργήθηκε με Τεχνητή Νοημοσύνη

Ένα indie rock συγκρότημα με περισσότερους από ένα εκατομμύριο ακροατές σε μηνιαία βάση στο Spotify παραδέχτηκε ότι είναι ένα μουσικό project που δημιουργείται από Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), μετά από ημέρες εικασιών σχετικά με το αν είναι πραγματικό. Οι Velvet Sundown, όνομα που φαινομενικά είναι αναφορά στο συγκρότημα του αείμνηστου Αμερικανού μουσικού Λου Ριντ, The Velvet

COSMOTE Awards: Οι εργαζόμενοι του ΟΤΕ επιβραβεύονται για τη δημιουργικότητα και την καινοτομία

Σημείο αναφοράς για τους εργαζομένους του Ομίλου ΟΤΕ αποτελούν εδώ και 8 χρόνια τα COSMOTE Awards, ένας θεσμός που αναγνωρίζει και επιβραβεύει τους ανθρώπους του Ομίλου που με πάθος, καινοτομία και δημιουργικότητα σχεδίασαν και υλοποίησαν έργα, πρωτοβουλίες και λύσεις, τόσο για τον πελάτη, όσο και για την ίδια την εταιρεία. Στα φετινά COSMOTE Awards συμμετείχαν

COSMOTE Awards: Επιβράβευση εργαζομένων του Ομίλου ΟΤΕ για καινοτόμες πρωτοβουλίες

Φέτος συμμετείχαν 27 πρωτότυπα έργα από ομάδες εργαζομένων που αριθμούσαν συνολικά πάνω από 350 άτομα. Σημείο αναφοράς για τους εργαζομένους του Ομίλου ΟΤΕ αποτελούν εδώ και 8 χρόνια τα COSMOTE Awards, ένας θεσμός που αναγνωρίζει και επιβραβεύει τους ανθρώπους του Ομίλου που με πάθος, καινοτομία και δημιουργικότητα σχεδίασαν και υλοποίησαν έργα, πρωτοβουλίες και λύσεις, τόσο

COSMOTE Awards: Oι εργαζόμενοι του Ομίλου ΟΤΕ επιβραβεύονται για τη δημιουργικότητα και την καινοτομία (pics)

Σημείο αναφοράς για τους εργαζομένους του Ομίλου ΟΤΕ αποτελούν εδώ και 8 χρόνια τα COSMOTE Awards, ένας θεσμός που αναγνωρίζει και επιβραβεύει τους ανθρώπους του Ομίλου που με πάθος, καινοτομία και δημιουργικότητα σχεδίασαν και υλοποίησαν έργα, πρωτοβουλίες και λύσεις, τόσο για τον πελάτη, όσο και για την ίδια την εταιρεία. Στα φετινά COSMOTE Awards συμμετείχαν

Δώρο δύο μήνες πάγιο από την COSMOTE TELEKOM στο COSMOTE 5G Wi-Fi

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες Η COSMOTE TELEKOM προσπαθεί ενόψει και του καλοκαιριού που διανύουμε να βάλει περισσότερο κόσμο στο πακέτο COSMOTE 5G Wi-Fi και έτσι ανακοίνωσε μια προσφορά. Η γνωστή εταιρεία θα δίνει σε νέες ενεργοποιήσεις δώρο τα δύο πρώτα πάγια, με την αξία αυτού του δώρου να ξεκινάει από

19 χρόνια Twitter: Από μια ιδέα σε παιδική χαρά στον κολοσσό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Στις 15 Ιουλίου του 2006, ημερομηνία-ορόσημο για τα social media, το Twitter έκανε την επίσημη εμφάνισή του στο κοινό, λίγους μήνες μετά την αρχική του σύλληψη από τους Jack Dorsey, Evan Williams και Biz Stone, μέλη της startup εταιρείας Odeo. Η πλατφόρμα, που αρχικά ονομαζόταν Twttr, βασίστηκε σε μια απλή αλλά επαναστατική ιδέα: σύντομα, άμεσα

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας

Το πρόγραμμα των αθλητικών μεταδόσεων της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές: 11:30 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 250 Γκστάαντ 13:30 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 250 Γκστάαντ 16:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 250 Γκστάαντ 18:30 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 250 Γκστάαντ

Share

Η διαχείριση σχέσεων με πελάτες, η αποτελεσματική επικοινωνία και η βελτίωση της εμπειρίας πελάτη τα κυριότερα οφέλη από τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών.

Συνεχής αύξηση στην ψηφιακή ωριμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) παρατηρήθηκε το 2024 στη χώρα μας, σύμφωνα με την έρευνα «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα», που εκπόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την COSMOTE.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, καταγράφεται αύξηση 17% στον μέσο όρο του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας σε σχέση με το 2022. Η διαχείριση σχέσεων με πελάτες, η αποτελεσματική επικοινωνία και η βελτίωση της εμπειρίας πελάτη είναι τα κυριότερα οφέλη από τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών.

Η έρευνα διεξήχθη πανελλαδικά τον Μάιο του 2024 σε συνέχεια προηγούμενων αντίστοιχων ερευνών το 2022 και το 2020. Καταγράφει την ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ σε όλους τους κλάδους της αγοράς (εμπόριο, μεταποίηση, επαγγελματίες-επιστήμονες, τουρισμός-εστίαση, κατασκευαστικές-οικοδομικές εταιρείες, υπηρεσίες), με βάση την υιοθέτηση και χρήση 10 σημαντικών ψηφιακών εργαλείων και υποδομών.

Τα ψηφιακά αυτά εργαλεία αφορούν: στην Ψηφιακή Παρουσία και Επικοινωνία (ιστοσελίδα, τηλεφωνικό κέντρο, τηλεδιάσκεψη), τις Ψηφιακές Συναλλαγές και Προώθηση (e-shop, digital campaigns, Social Media), τις Ψηφιακές Υποδομές (ψηφιακή ασφάλεια, Cloud) και τα Διοικητικά Συστήματα για τη διαχείριση πόρων (ERP, CRM, IoT ή data analytics ή ΑΙ).

Όπως ανέδειξε η έρευνα, η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και η αυξημένη παραγωγικότητα αποτελούν τα κύρια επιτεύγματα των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες.

Αντίθετα, οι περιορισμένοι χρηματοοικονομικοί πόροι και η έλλειψη ενημέρωσης και εκπαίδευσης του προσωπικού, κρίνονται ως ανασταλτικοί παράγοντες στην αξιοποίηση των τεχνολογιών για τις ΜμΕ.

Ωστόσο, αναφορικά με τους πόρους, αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο το 25% των ΜμΕ αξιοποίησε σχετικές επιχορηγήσεις / επιδοτήσεις.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης της έρευνας δόθηκε, επίσης, έμφαση στην ψηφιακή ασφάλεια των επιχειρήσεων, οι οποίες οφείλουν να οργανώσουν ένα σχέδιο δράσης (εκπαίδευση προσωπικού, οργανωμένα backup, λύσεις ασφαλείας στο cloud, στο IoT ή τα managed security services) για να προστατευτούν από πιθανές κυβερνοεπιθέσεις και να διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία τους.

«Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι κρίσιμο ζήτημα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και είναι σημαντικό να τις βοηθήσουμε όλοι. Όπως είδαμε στην έρευνα, οι ΜμΕ έχουν προοδεύσει αρκετά στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού τους, υπάρχουν όμως περιθώρια βελτίωσης.

Στην COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, στεκόμαστε σταθερά στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων, στηρίζοντας έμπρακτα την ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας με υπηρεσίες, εργαλεία, λύσεις και την υποστήριξη που χρειάζονται για να το πετύχουν», δήλωσε ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ.

Ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), κ. Γιώργος Δουκίδης, δήλωσε σχετικά: «Τα τελευταία χρόνια υπάρχει σημαντική πρόοδος στην ψηφιακή αναβάθμιση των μικρών επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

Παρ’ όλα αυτά η ψηφιακή τους ετοιμότητα είναι ακόμη σε πρώιμα στάδια αφού χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο μόνο το 50% των γνωστών ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών, ενώ μόνο το 25% αξιοποίησαν επιχορηγήσεις ή επιδοτήσεις για τις τεχνολογικές επενδύσεις που έκαναν».

Βασικά συμπεράσματα της έρευνας:

Με βάση τα ευρήματα της έρευνας καταγράφεται πρόοδος της τάξης του 17% στον μέσο όρο του δείκτη ψηφιακής ετοιμότητας σε σχέση με το 2022, από 4,49/10 σε 5,24/10 το 2024. Ειδικότερα, το 2024 το 39% των ΜμΕ στην Ελλάδα βρίσκεται ακόμη στα δυο πρώτα στάδια του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας (Elementary και Basic), ενώ το 33% κατατάσσεται στα δύο προχωρημένα στάδια (Advanced και Ideal), με τις ΜμΕ που ανήκουν στo Advanced στάδιο να σημειώνουν αύξηση, από 18% το 2022 σε 32%. Παρατηρείται δηλαδή μια σημαντική μετακίνηση των ΜμΕ από τα πρώτα στάδια του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας προς τα προχωρημένα στάδια.

Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι η ψηφιακή ετοιμότητα επηρεάζεται και από το μέγεθος και από τον κλάδο των επιχειρήσεων.

Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις (>10 εργαζόμενοι) και οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τοποθετούνται υψηλότερα στον δείκτη, με τους κλάδους του εμπορίου, των επιστημονικών δραστηριοτήτων και της βιομηχανίας-μεταποίησης να ακολουθούν.

Ωστόσο, ακόμα και πολύ μικρές επιχειρήσεις (1-10 εργαζόμενοι) μπορούν να βελτιώσουν την λειτουργία και την ανταγωνιστικότητα τους, αρκεί να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες.

Σημαντική παραμένει το 2024 η παρουσία των ΜμΕ στο διαδίκτυο (7 στις 10). Επίσης, στις περισσότερες ψηφιακές τεχνολογίες καταγράφεται αύξηση των ποσοστών χρήσης, με την μεγαλύτερη να είναι στις ψηφιακές καμπάνιες και στη χρήση social media, στην αξιοποίηση υποδομών Cloud και στις εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας.

Αντίθετα, περιορισμένη είναι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI). Ωστόσο, 8 στις 10 ΜμΕ δηλώνουν πρόθυμες να χρησιμοποιήσουν εργαλεία Generative AI στο μέλλον.

Τέλος, αν και 8 στις 10 ΜμΕ χρησιμοποιούν λύσεις ψηφιακής ασφάλειας, η συντριπτική πλειοψηφία περιορίζεται σε βασικές λύσεις όπως antivirus.

Αναφορικά με τις ψηφιακές δεξιότητες των εργαζομένων, 1 στους 2 δεν διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις για τη σωστή αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών, ενώ μόνο 1 στους 3 παρακολουθεί εκπαιδευτικά προγράμματα.

Ένα θετικό εύρημα είναι ότι οι μισές ΜμΕ έχουν την αναγκαία επιχειρηματική κουλτούρα αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών, αφού 1 στις 2 βάζουν υψηλή προτεραιότητα στις ψηφιακές τεχνολογίες και υποστηρίζουν τους εργαζόμενους στις τεχνολογικές αλλαγές.