Έρευνα Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο: Ένας κόσμος με ομοιότητες και διαφορές

Related

Πώς να σώσετε τη δουλειά σας από την Τεχνητή Νοημοσύνη

Πώς να σώσετε τη δουλειά σας από την Τεχνητή Νοημοσύνη FORTUNE GREECE 06/08/2025, 19:30 SHARE Human interact with AI artificial intelligence brain processor in concept of AI artificial intelligence engineering, big data and AI machine learning to use generative AI for business support. UUID Photo: Shutterstock Ο οδηγός του Paul Graham για να μην βρεθείτε

«Σαν να αγαπάς ένα ολόγραμμα ή μια κούκλα σιλικόνης»: Η αντιδράσεις στην AI generated μουσική

Η άνοδος της μουσικής που παράγεται με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης πυροδοτεί συζήτηση για τις επιπτώσεις στην βιομηχανία, την αυθεντικότητα και τα δικαιώματα των καλλιτεχνών, ενώ η τεχνολογία αυτή βρίσκεται ακόμα στα πρώτα της βήματα. Το αμερικανικό ροκ συγκρότημα The Velvet Sundown, το οποίο ακολουθούν σχεδόν ένα εκατομμύριο συνδρομητές στο Spotify, αποκάλυψε τελικά τον Ιούλιο

Κερδίστε 3GB δωρεάν σε αριθμούς COSMOTE

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες Καλοκαιράκι ήρθε και η COSMOTE TELEKOM προσφέρει 3GB data στον αριθμό σας, χωρίς κάποια ιδιαίτερη διαδικασία και εντελώς δωρεάν. Η διαδικασία είναι απλή, αφού επί της ουσίας, η εταιρεία θέλει τη γνώμη σας για ένα θέμα και συγκεκριμένα το ανανεωμένο πρόγραμμα Magenta Moments. Μπορείτε να μπείτε

Δημοφιλής συσκευή της Apple είναι πλέον παρωχημένη και θα αφήσει τους χρήστες χωρίς καμία υποστήριξη σε περίπτωση που υποστεί βλάβη

Από τα smartphones μέχρι τα ασύρματα ακουστικά, η Apple είναι γνωστή για τη μεγάλη γκάμα προϊόντων της και την τεχνολογική καινοτομία που προσφέρει στους καταναλωτές. Ωστόσο, αν εξακολουθείτε να χρησιμοποιείτε αυτή τη δημοφιλή συσκευή, ίσως ήρθε η ώρα για αναβάθμιση, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε επίσημα ότι το Apple Watch Series 1 προστέθηκε στη λίστα των

Λειτουργικά κέρδη 145,8 εκ. για τον Όμιλο ΟΤΕ το Β’ τρίμηνο 2025

Τα οικονομικά αποτελέσματα Β’ τριμήνου 2025 ανακοίνωσε ο Όμιλος ΟΤΕ. ΟΜΙΛΟΣ ΟΤΕ Τα ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου ΟΤΕ το Β’ τρίμηνο του 2025 αυξήθηκαν ελαφρώς (+0,3%) στα €913,3 εκατ., καθώς η αύξηση που σημειώθηκε στην Ελλάδα αντισταθμίστηκε σε μεγάλο βαθμό από τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στις δραστηριότητες στην Ρουμανία. Στην Ελλάδα, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 1,1%

Γιατί η Google διάλεξε τον Snoop Dogg για να «τρολάρει» την Apple

FORTUNE GREECE 05/08/2025, 21:00 SHARE Με ένα αιχμηρό σποτ γεμάτο χιούμορ και μουσική Snoop Dogg, η Google στοχεύει την Apple για τις υποσχέσεις που... ακόμα περιμένουν να υλοποιηθούν, ανακοινώνοντας παράλληλα το νέο Pixel 10.   Για να προωθήσει το νέο της τηλέφωνο, η Google… τρολάρει την Apple, με μουσική υπόκρουση Snoop Dogg. Σε μια νέα

Οι δεξιότητες AI «πριμοδοτούν» κατά πολύ τους μισθούς: Η ζήτηση επεκτείνεται εκτός του τεχνολογικού κλάδου

Μια νέα, εκτενής έκθεση της κορυφαίας εταιρείας αναλύσεων της αγοράς εργασίας, Lightcast, αποκαλύπτει ότι οι δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης (AI) έχουν αναδιαμορφώσει ριζικά τα πρότυπα προσλήψεων παγκοσμίως, προσφέροντας σημαντικό οικονομικό πλεονέκτημα στους κατόχους τους. Σύμφωνα με την έκθεση με τίτλο “Beyond the Buzz: Developing the AI Skills Employers Actually Need”, οι θέσεις εργασίας που απαιτούν δεξιότητες

Ο Σαμ Άλτμαν μας έδωσε μια πρώτη γεύση από το GPT-5 – Πιο έξυπνο, πιο ισχυρό, πιο… ανθρώπινο

FORTUNE GREECE 05/08/2025, 17:30 SHARE epa10511143 An illustration picture shows the login page of ChatGPT, an interactive AI chatbot model trained and developed by OpenAI, on its website in Beijing, China, 09 March 2023. According to the White Paper on the Development of Artificial Intelligence Industry released by Beijing economy and information technology bureau on

Μοναδικές στιγμές ψυχαγωγίας, με τo COSMOTE TELEKOM ROADSHOW σε όλη την Ελλάδα

Το COSMOTE TELEKOM ROADSHOW ταξιδεύει ανά την Ελλάδα κάνοντας ακόμα πιο ξεχωριστή την εμπειρία του καλοκαιριού. Ξεχωριστές κινηματογραφικές βραδιές, καθώς και στιγμές χαλάρωσης και ψυχαγωγίας σε παραλίες της χώρας περιμένουν μικρούς και μεγάλους για να ζήσουν μοναδικές εμπειρίες. COSMOTE TELEKOM ROADSHOW : Η μαγεία του θερινού κινηματογράφου Με μια εντυπωσιακή υψηλής ευκρίνειας LED οθόνη που

COSMOTE TELEKOM ROADSHOW: Φέτος το καλοκαίρι, κάτι ξεχωριστό συμβαίνει σε όλη την Ελλάδα

Το φετινό καλοκαίρι έχει θερινό κινηματογράφο, χαρά, δώρα, χαλάρωση Το φετινό καλοκαίρι αποκτά έναν ξεχωριστό ρυθμό, καθώς το COSMOTE TELEKOM ROADSHOW ταξιδεύει σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, μεταφέροντας τη μαγεία του θερινού κινηματογράφου σε πόλεις και την απόλυτη εμπειρία διασκέδασης και χαλάρωσης σε παραλίες της χώρας. Με μια μοναδική πρωτοβουλία η COSMOTE TELEKOM φέρνει κοντά μικρούς

Σύστημα ελληνικής τεχνολογίας της εταιρίας WINGS εντόπισε έγκαιρα και απέτρεψε την εξάπλωση της πυρκαγιάς στον Υμηττό

Η πρόσφατη πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στον Υμηττό, στις 28 Ιουλίου, εντοπίστηκε στις 14:22, πρώτο από όλα τα μέσα και σε πολύ αρχικό στάδιο, από το έξυπνο σύστημα περιβαλλοντικής παρακολούθησης και πυρανίχνευσης της WINGS, wi.BREATHE. Το σύστημα, το οποίο είναι εγκατεστημένο στην ευρύτερη περιοχή, κατέγραψε  και αναγνώρισε σε πραγματικό χρόνο την παρουσία καπνού και προχώρησε σε

Mε το FREE2GO, κάθε εβδομάδα κερδίζεις! – για περισσότερα data και τον απόλυτο έλεγχο

Σε έναν κόσμο που όλα κινούνται γρήγορα, από τη δουλειά μας μέχρι τα scroll στο feed μας στα social media και από τα μηνύματα που ανταλλάσουμε με τους κολλητούς μας μέχρι τα βιντεοκλήσεις με την οικογένεια μας ή τα meetings με τους συναδέλφους στο γραφείο, το μόνο σίγουρο είναι πως χρειαζόμαστε ένα μέσο που να

Μαγική κινηματογραφική βραδιά από τον Δήμο Τρίπολης και την Cosmote Telecom Open Air Cinema – e-gortynia.gr

Με ιδιαίτερη επιτυχία και θερμή ανταπόκριση από μικρούς και μεγάλους πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Αυγούστου 2025 η υπαίθρια κινηματογραφική βραδιά που διοργάνωσε ο Δήμος Τρίπολης σε συνεργασία με τον κινητό κινηματογράφο Cosmote Telecom Open Air Cinema, στην Πλατεία Φιλικών. Η εκδήλωση προσέλκυσε πλήθος δημοτών που απόλαυσαν μια βραδιά κάτω από τα αστέρια, με ποιοτικό σινεμά και οικογενειακή

Το Spotify αυξάνει τις τιμές των συνδρομών – Στα 11,99 ευρώ η premium από Σεπτέμβριο

FORTUNE GREECE 04/08/2025, 18:45 SHARE epa08573689 The logo of music streaming company Spotify is pictured on a smartphone in Taipei, Taiwan, 30 July 2020. The Stockholm-based company released its second quarter revenue results on 29 July 2020. EPA/RITCHIE B. TONGO Photo: Φωτ. Προσωπικού Αρχείου Ποιες περιοχές αφορά η αύξηση των τιμών στις συνδρομές από το

Πώς να καταλάβετε αν ένα βίντεο είναι φτιαγμένο με AI

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει εισβάλει για τα καλά στην καθημερινότητά μας, δημιουργώντας εντυπωσιακά – αλλά συχνά παραπλανητικά – βίντεο που μοιάζουν ρεαλιστικά, χωρίς όμως να είναι. Τα λεγόμενα deepfakes ή γενικότερα τα AI-generated βίντεο εξελίσσονται ραγδαία, καθιστώντας ολοένα και δυσκολότερη τη διάκρισή τους από το αληθινό οπτικοακουστικό υλικό. Η ικανότητα να εντοπίζουμε τέτοιες ψεύτικες εικόνες

Share

Άραγε το ηλεκτρονικό εμπόριο ενώνει τον κόσμο;

Ο κόσμος έχει αλλάξει ριζικά καθώς η ψηφιακή τεχνολογία μεταμορφώνει σταδιακά τον τρόπο που ταξιδεύουμε, που ζούμε και που ψωνίζουμε – και το διαδίκτυο έχει καταργήσει τα σύνορα, παρέχοντας άμεση και απρόσκοπτη πρόσβαση σε προϊόντα και υπηρεσίες από όλο τον κόσμο. Σε αυτό το διασυνδεδεμένο περιβάλλον, το ηλεκτρονικό εμπόριο γνωρίζει μεγάλη άνθηση, καθώς παρέχει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αγοράζουν με ευκολία προϊόντα από οποιοδήποτε μέρος της γης.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι ο κόσμος διασυνδέεται όλο και περισσότερο, δεν παύουν να υπάρχουν σαφείς διαφορές στις καταναλωτικές συμπεριφορές ανάμεσα σε επιμέρους περιοχές. Πολιτισμικοί, οικονομικοί και κοινωνικοί παράγοντες εξακολουθούν να διαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές σε διαφορετικές περιοχές του κόσμου χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, επιλέγουν μέθοδο πληρωμής και καθορίζουν τις προσδοκίες τους για την παράδοση των αγορών τους και την εξυπηρέτηση πελάτη. Καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ανταποκριθούν στις διαφορετικές ανάγκες των καταναλωτών και παράλληλα να επεκτείνουν το αγοραστικό κοινό τους, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να κατανοήσουν αυτές τις διαφορές, έτσι ώστε να προσαρμόσουν ανάλογα τις στρατηγικές τους. 

  • 88% των καταναλωτών από τις χώρες της Ευρώπης δήλωσαν ότι πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές σε μηνιαία βάση

Οι διαφορετικές αγορές δημιουργούν ιδιαίτερους δεσμούς

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι Ευρωπαίοι είναι εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές αγορές. Υπάρχουν, όμως, διαφορές από χώρα σε χώρα; Και πώς πραγματοποιούν τις αγορές τους οι καταναλωτές; Η διείσδυση του διαδικτύου, η γενικότερη οικονομική ανάπτυξη και οι πολιτισμικές παραδόσεις και συνήθειες κάθε τόπου είναι μερικοί από τους παράγοντες που καθορίζουν αυτές τις διαφορές. Οι συμπεριφορές των καταναλωτών όσον αφορά τις ηλεκτρονικές αγορές επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τις γενικότερες συνθήκες, όπως αποδείχθηκε την περίοδο της πανδημίας, όταν το ηλεκτρονικό εμπόριο αναδείχθηκε σε πολύ ασφαλέστερη επιλογή για την πραγματοποίηση αγορών. Οι καταναλωτές επέλεγαν τις ηλεκτρονικές αγορές είτε επειδή δεν μπορούσαν να επισκεφθούν τα καταστήματα είτε για να αποφύγουν τον συνωστισμό.

Ακόμη και τα πιο ανεπτυγμένα κράτη σε επίπεδο διείσδυσης του διαδικτύου –όπως είναι οι σκανδιναβικές χώρες– έχουν χαμηλότερο ποσοστό μηνιαίων ηλεκτρονικών αγορών σε σύγκριση με τις χώρες της Μεσογείου, οι οποίες έχουν χαμηλότερη διείσδυση του διαδικτύου αλλά υψηλότερα ποσοστά ηλεκτρονικών αγορών.

[γράφημα]: ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που δήλωσαν ότι έχουν πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές σε μηνιαία βάση

Εκτός από τις διαφοροποιήσεις στα ποσοστά των ηλεκτρονικών αγορών, βλέπουμε επίσης σημαντικές ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σε επιμέρους χώρες και περιοχές όσον αφορά το σκεπτικό που ωθεί τους καταναλωτές στις ηλεκτρονικές αγορές. Ενώ οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες τοποθετούν ως πρώτη προτεραιότητα την ευκολία των αγορών, η Ελλάδα αποτελεί εξαίρεση, καθώς η χαμηλότερη τιμή είναι ο κύριος παράγοντας για τις ηλεκτρονικές αγορές. Σε γενικές γραμμές, οι μεσογειακές χώρες θεωρούν σημαντικότερη την εξοικονόμηση χρόνου στις ηλεκτρονικές αγορές συγκριτικά με τα κράτη του Βορρά, στα οποία συμπεριλαμβάνονται η Γερμανία, η Αυστρία και η Ελβετία.

  • 18% των καταναλωτών στην Ελλάδα έναντι ποσοστού 6% στη Νορβηγία δήλωσαν ότι πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές για εξοικονόμηση χρόνου

Υπάρχει σύνδεση μεταξύ του τρόπου που ψωνίζουμε και των προϊόντων ή υπηρεσιών που αγοράζουμε;

Οι πολιτισμικές διαφορές και η γενικότερη εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου επηρεάζουν καθοριστικά τον τρόπο που οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους, αλλά και τους λόγους που στρέφονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και την επιλογή των προϊόντων και των υπηρεσιών που αγοράζουν. Μια ματιά σε τρεις βασικές συνιστώσες –αγαθά, υπηρεσίες και ταξιδιωτικές υπηρεσίες– αναδεικνύει διαφορές αλλά και ομοιότητες ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης.

Όσον αφορά τα αγαθά, υπάρχουν λίγες διαφορές μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών. Σε όλες τις χώρες αρέσει στους καταναλωτές να ψωνίζουν ρούχα και προϊόντα ομορφιάς σε μηνιαία βάση. Ωστόσο, στις μεσογειακές χώρες υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ζήτηση για παράδοση έτοιμου φαγητού ή παραλαβή του από το κατάστημα, γεγονός που τις διαφοροποιεί από άλλες περιοχές. Αυτή η τάση παρατηρείται επίσης στη Δανία, η οποία διαφέρει από τις άλλες σκανδιναβικές χώρες αλλά και από τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία, στις οποίες η συγκεκριμένη κατηγορία δεν εμφανίζει μεγάλη κίνηση.

  • 43% των καταναλωτών στην Ελλάδα, έναντι 21% στην Κροατία, έναντι 19% στη Δανία, έναντι 15% στη Νορβηγία, έναντι  12% στη Γερμανία, πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές σε μηνιαία βάση για την παράδοση έτοιμου φαγητού ή την παραλαβή του από το κατάστημα

Όσον αφορά την παροχή υπηρεσιών, υπάρχουν ορατές διαφορές μεταξύ περιοχών, ιδιαίτερα για ορισμένες κατηγορίες. Ένα κοινό χαρακτηριστικό σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες είναι η προτίμηση των καταναλωτών για υπηρεσίες ψυχαγωγίας, είτε οι αγορές αφορούν εισιτήρια για ζωντανές εκδηλώσεις είτε συνδρομές σε υπηρεσίες streaming.

Από την άλλη μεριά, τα διαδικτυακά στοιχήματα κινούνται σε πολύ υψηλότερα επίπεδα στις χώρες της Μεσογείου σε σύγκριση με άλλες περιοχές. Στις στοιχηματικές συμπεριφορές, οι μεσογειακές χώρες έχουν περισσότερες ομοιότητες με τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία παρά με τις σκανδιναβικές χώρες, οι οποίες εμφανίζουν χαμηλότερη στοιχηματική κίνηση. Το πιο «ελεύθερο» μάρκετινγκ, οι λιγότεροι κανονισμοί και η ευκολία πρόσβασης στο διαδικτυακό στοίχημα στα κράτη της Μεσογείου, αλλά και στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία, το καθιστούν πιο εύκολη επιλογή για τους καταναλωτές σε αυτές τις χώρες.

  • 34% των καταναλωτών στην Ελλάδα, έναντι 19% στην Κροατία, έναντι 15% στην Ελβετία, έναντι 13% στη Νορβηγία, έναντι 8% στη Δανία στοιχηματίζουν στο διαδίκτυο σε μηνιαία βάση

Οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες επίσης παρουσιάζουν διαφορετικές τάσεις από περιοχή σε περιοχή. Στις μεσογειακές χώρες είναι μεγαλύτερο το ποσοστό καταναλωτών που αγοράζουν ταξιδιωτικές υπηρεσίες στο διαδίκτυο, σε σύγκριση με τα σκανδιναβικά κράτη. Το μεγάλο ερώτημα, ωστόσο, είναι τι είδους ταξιδιωτικές υπηρεσίες αγοράζουν; Η επιλογή υπηρεσιών καθορίζεται από διάφορους παράγοντες, όπως είναι το κλίμα, η δυναμική του τουριστικού κλάδου και οι πολιτισμικές τάσεις όσον αφορά τα ταξίδια. Επιπλέον, είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη εάν αυτές οι αγορές αφορούν καθημερινές μετακινήσεις ή μεγαλύτερες διαδρομές.

  • 12% των καταναλωτών στην Ελλάδα, έναντι 13% στην Κροατία, έναντι 7% στη Γερμανία, έναντι 5% στη Σουηδία και έναντι 2% στη Δανία αναζητούν ταξί στο διαδίκτυο

Αξιοποίηση των διαφορών μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών

Η ανάλυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στις χώρες της Ευρώπης αποτυπώνει μια μεγάλη ποικιλία καταναλωτικών συμπεριφορών, οι οποίες επηρεάζονται από διάφορους παράγοντες, όπως είναι οι πολιτισμικές νόρμες, οι οικονομικές συνθήκες και οι προτιμήσεις σε κάθε περιοχή. Παρόλο που η ψηφιακή διασυνδεσιμότητα φέρνει τον κόσμο πιο κοντά, εξακολουθούν να αναδεικνύονται σημαντικές διαφορές μεταξύ περιοχών στον τρόπο που οι καταναλωτές ψωνίζουν στο διαδίκτυο, καθώς και στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που αγοράζουν. Η παρούσα μελέτη εξετάζει όλη τη διαδρομή που ακολουθεί ένας καταναλωτής στο ηλεκτρονικό εμπόριο, από την έρευνα έως την ολοκλήρωση της αγοράς, επισημαίνοντας τις μικρές διαφοροποιήσεις στις καταναλωτικές συνήθειες.

Εάν κατανοήσουν τις διαφορετικές αγοραστικές συμπεριφορές και προσαρμοστούν σε αυτές, οι επιχειρήσεις μπορούν να διαμορφώσουν τις στρατηγικές τους έτσι ώστε να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις μοναδικές ανάγκες κάθε αγοράς, ενισχύοντας τελικά την ικανοποίηση του πελάτη και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη σε όλες τις περιοχές.