ESET: Πώς οι online διαφημίσεις μπορούν να επηρεάσουν την ευημερία των παιδιών μας

Related

Rafel RAT: Η Μετάβαση από Κατασκοπευτικό λογισμικό σε Επιθέσεις Ransomware στο Android

Η Check Point Research (CPR) έχει εντοπίσει πολλαπλές καμπάνιες που αξιοποιούν το Rafel, ένα εργαλείο απομακρυσμένης διαχείρισης ανοιχτού κώδικα (RAT) που στοχεύει τηλέφωνα Android (που χρησιμοποιούνται από περισσότερους από 3,9 δισεκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως). Μεταξύ άλλων έχει αποκαλυφθεί η χρήση του σε επιχειρήσεις κατασκοπείας (απομακρυσμένη παρακολούθηση, εξαγωγή δεδομένων) και ransomware. Το θύμα εξαπατάται (μέσω μηνυμάτων / συνομιλιών…

Netcompany-Intrasoft: Μνημόνιο συνεργασίας με το ΠΜΣ «Πληροφοριακά συστήματα & Υπηρεσίες» του Πανεπιστημίου Πειραιώς

 Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψε η Netcompany-Intrasoft, μέλος του δανέζικου ομίλου Netcompany A/S, με το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Πληροφοριακά Συστήματα & Υπηρεσίες» του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς, με βασικούς στόχους την επιστημονική και ερευνητική συνεργασία, καθώς και την υποστήριξη των μεταπτυχιακών φοιτητών μέσω κοινών δράσεων. Το μνημόνιο υπέγραψε από την πλευρά της Netcompany-Intrasoft, o…

Προς Cosmote η Athens Kallithea και στη NOVA ο Λεβαδειακός

Η ομάδα της Athens Kallithea όπως όλα δείχνουν κλείνει στην Cosmote και ενώ η NOVA είναι πιο κοντά στον Λεβαδειακό.Η ομάδα της Athens Kallithea κλείνει στην Cosmote TV ενώ από την άλλη η NOVA είναι πιο κοντά στον Λεβαδειακό, όπως αναφέρει σχετικά το blog της Δίκης. Έτσι αναμένεται να υπάρχουν 8 ομάδες της πρώτης κατηγορίας…

Vodafone Campus Lab: Η Ελληνική ομάδα φοιτητών στην κορυφή του διεθνούς εκπαιδευτικού προγράμματος

Η ελληνική ομάδα φοιτητών MyIasis, κατέκτησε την πρώτη θέση στο διεθνές πρόγραμμα εκπαίδευσης και καθοδήγησης νέων Vodafone Campus Lab. Το Vodafone Campus Lab προσφέρει ευκαιρίες ανάπτυξης δεξιοτήτων σε ένα πολυεθνικό περιβάλλον καινοτομίας, συνεργασίας και συμπερίληψης για νέους και νέες προσελκύοντας φέτος περισσότερους από 1.000 συμμετέχοντες εκ των οποίων οι 250 φοιτούν σε πανεπιστήμια στην Ελλάδα.…

Xiaomi: Official Partner στο Gamers Lounge Hype Festival

Η Xiaomi, μια κορυφαία εταιρεία καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών και έξυπνων κατασκευών με smartphones και έξυπνο hardware, συνδεδεμένων μέσω μιας πλατφόρμας ΙοΤ στον πυρήνα της, εντυπωσίασε όπως πάντα τους φαν της στο πρώτο Gamers Lounge Hype Festival (GLHF), στην Ελλάδα! Το καινοτόμο αυτό event πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο 29 & 30 Ιουνίου, στο Παλιό Αμαξοστάσιο ΟΣΥ, «σαν…

Samsung: Σχεδιάζει νέο αισθητήρα τηλεφακού στα 200MP!

Τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, η Samsung παρουσίασε έναν νέο τηλεφακό με αισθητήρα εικόνας στα 200MP για smartphone με ενισχυμένη ικανότητα απορρόφησης φωτός. Έχουμε λοιπόν το νέο μοντέλο Isocell HP9 που έχει στο εσωτερικό του 200 ​​εκατομμύρια pixel μεγέθους 0,56 μικρομέτρων σε οπτική μορφή 1/1,4 ίντσας. Η Samsung είπε ότι χρησιμοποίησε ένα νέο υλικό για την…

Sunlight Group: Συνεργάζεται με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ)

Η Sunlight Group, μέλος του Ομίλου Olympia, προχώρησε στη σύναψη ετήσιας στρατηγικής συνεργασίας με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) για την προώθηση της τεχνολογίας στις μπαταρίες. Η πρωτοβουλία αυτή υπογραμμίζει τη δέσμευση του Ομίλου να πρωτοστατεί στον τομέα της αποθήκευσης ενέργειας, μέσω της έρευνας και ανάπτυξης υλικών αιχμής για νέες τεχνολογίες μπαταριών.…

Κομισιόν για Meta: Tα προκαταρκτικά πορίσματα για το μοντέλο διαφήμισης «πληρωμή ή συναίνεση»

Το μοντέλο της Meta «πληρωμή ή συναίνεση» παραβιάζει τους κανόνες για τις ψηφιακές αγορές και δεν συνάδει με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA). Αυτό έδειξαν τα προκαταρκτικά πορίσματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.  Κατά την προκαταρκτική άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αυτή το «δίλημμα» της Meta αναγκάζει τους χρήστες να συναινέσουν στο συνδυασμό των προσωπικών τους…

Κυκλοφόρησε το πρώτο teaser της σειράς Realme 13 Pro και δείχνει νέες δυνατότητες ΑΙ

Ο μήνας Ιούλιος ξεκίνησε και η Realme κυκλοφόρησε το πρώτο teaser της σειράς Realme 13 Pro στην Ινδία και καταλαβαίνουμε πως θα φτάσει ως ο διάδοχος της σειράς Realme 12 Pro, η οποία έκανε το ντεμπούτο της νωρίτερα φέτος σε πολλές αγορές. Η ανανεωμένη σειρά 13 Pro αναμένεται επίσης να περιλαμβάνει τουλάχιστον δύο μοντέλα, όπως το…

Η OLED έφτασε στο αποκορύφωμά της; Εξερευνώντας τις καινοτομίες OLED και Mini LED

Καθώς βυθίζεστε στον κόσμο των τηλεοράσεων τελευταίας τεχνολογίας, όροι όπως OLED και Mini LED κυριαρχούν συχνά στη συζήτηση, καθένας από τους οποίους προαναγγέλλει μια νέα εποχή στην τεχνολογία οθόνης. Αλλά πέρα από αυτούς τους τεχνολογικούς όρους, τι σημαίνουν πραγματικά αυτές οι εξελίξεις για το πώς ζούμε και βιώνουμε την τεχνολογία για την ψυχαγωγία μας; Πρόκειται…

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικρίνει την Apple που φέρνει τις λειτουργίες AI στην ΕΕ

To μισός μέρος της κεντρικής ομιλίας της Apple στο Παγκόσμιο Συνέδριο Προγραμματιστών της νωρίτερα αυτόν τον μήνα ήταν αφιερωμένο στις λειτουργίες AI και στον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία θα τις συνδυάσει στο επερχόμενο iOS 18 και iPadOS 18. Βέβαια εδώ θα αναφέρουμε πως τίποτα από όλα αυτά δεν έχει καμία σημασία για τους χρήστες…

Νέα εποχή στη συνεργασία Globe One Digital – Allianz European Reliance

Τη νέα εποχή στη στρατηγική συνεργασία τους εγκαινιάζουν η Globe One Digital, εκ των κορυφαίων digital marketing agencies στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, και η Allianz European Reliance, μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα, που προέκυψε από την εξαγορά της εταιρείας Ευρωπαϊκή Πίστη από την Allianz SE και τη συγχώνευσή της με την Allianz Ελλάδος. Αποτελώντας εδώ…

Πώς έκλεισε πέρυσι ο τζίρος του payzy της Cosmote

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη  Με σημαντική άνοδο στον τζίρο αλλά και με διεύρυνση ζημιών έκλεισε το 2023 για το payzy by Cosmote. Σημειώνεται ότι η χρονιά που μας πέρασε σηματοδοτεί ουσιαστικά την πρώτη ολοκληρωμένη οικονομική χρήση λειτουργίας για την εφαρμογή ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου, η οποία λανσαρίστηκε επίσημα από τον όμιλο ΟΤΕ τον Οκτώβριο του…

Redmi Pad Pro: Μια ταμπλέτα που διεκδικεί με αξιώσεις μερίδιο της ψυχαγωγίας σας

Δοκιμάσαμε το 12,1 ιντσών tablet της Xiaomi, μια συσκευή που δίνει έμφαση στον οπτικοακουστικό τομέα και που μπορεί με την προσθήκη των κατάλληλων περιφερειακών να… υπονομεύσει το laptop σας! Με έναν μεταλλικό unibody σχεδιασμό και τρεις διαθέσιμες αποχρώσεις (Graphite Gray, Mint Green και Ocean Blue), το Redmi Pad Pro επιχειρεί με μια πλούσια λίστα τεχνικών…

«Αλλάζω και Εξοικονομώ» για το σπίτι με πολλά οφέλη από τα Public

Τα Public συνεχίζουν να αφουγκράζονται τις ανάγκες των καταναλωτών και προσφέρουν επιπλέον σημαντικά οφέλη με κάθε αγορά προϊόντος μέσω της πρωτοβουλίας «Αλλάζω Εξοικονομώ»: Σε μια προσπάθεια καταπολέμησης της ακρίβειας και προώθησης της ενεργειακής αναβάθμισης, το νέο τους πρόγραμμα βοηθάει όλα τα νοικοκυριά να αναβαθμίσουν μια σειρά ηλεκτρικών συσκευών με στόχο την ποιοτικότερη ζωή στο σπίτι.…

Share

Στο σημερινό ψηφιακό κόσμο είναι σχεδόν αδύνατον να αποφύγουμε τις διαφημίσεις. Από τις αναδυόμενες διαφημίσεις σε online παιχνίδια μέχρι τις αναρτήσεις για πωλήσεις στους αγαπημένους σας λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, βομβαρδιζόμαστε συνεχώς με μηνύματα μάρκετινγκ που προωθούν προϊόντα και υπηρεσίες – και τα παιδιά δεν αποτελούν εξαίρεση.

Ενώ η διαφήμιση μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις, ο αντίκτυπός της στα νεαρά μυαλά συχνά υποτιμάται και παραβλέπεται. «Οι έρευνες δείχνουν ότι λόγω του ότι η κριτική σκέψη τους βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης, οι ανήλικοι επηρεάζονται περισσότερο από τις διαφημίσεις αυτές απ’ ό,τι οι ενήλικες. Και, αν σκεφτείτε ότι ο μέσος έφηβος περνάει πάνω από 8,5 ώρες την ημέρα κοιτάζοντας μια οθόνη, μπορείτε να φανταστείτε πόσες διαφημίσεις βλέπουν» αναφέρουν ειδικοί από την παγκόσμια εταιρία ψηφιακής ασφάλειας ESET.

Αυτή η έκθεση μπορεί να οδηγήσει σε πολλαπλά προβλήματα αν δεν γίνει σωστή διαχείριση και συζήτηση, με τους κολοσσούς της τεχνολογίας να δέχονται ακόμη και πιέσεις για να απαγορεύσουν εντελώς τις διαφημίσεις που απευθύνονται σε παιδιά.

Ποιοι είναι, όμως, σύμφωνα με τους ειδικούς της ESET, οι κίνδυνοι που συνδέονται με το γεγονός ότι οι νέοι άνθρωποι γίνονται τακτικά στόχος αυτών των  μηνυμάτων, είτε το γνωρίζουν είτε όχι; 

 Τους διερευνούμε παρακάτω…

1. Κανονικοποίηση ακατάλληλων συμπεριφορών

Ένας από τους πιο προφανείς κινδύνους είναι η έκθεση των παιδιών σε ακατάλληλο περιεχόμενο, προϊόντα και υπηρεσίες. Είτε πρόκειται για υλικό ακατάλληλο για ανηλίκους είτε για βία, η προβολή αυτού του είδους του περιεχομένου, ακόμη και σε υποσυνείδητο επίπεδο, μπορεί να περάσει το μήνυμα ότι αυτές οι συμπεριφορές είναι φυσιολογικές και να δημιουργήσει μια στρεβλή αίσθηση του τι είναι σωστό και τι όχι.

Οι έρευνες δείχνουν ότι η παρατεταμένη έκθεση σε αυτού του είδους το υλικό μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του προμετωπιαίου φλοιού του εγκεφάλου! Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη επιθετικότητα και ανασταλτική συμπεριφορά, η οποία θα ακολουθεί τους ανήλικους για όλη τους τη ζωή και μπορεί να τους βάλει σε μπελάδες στο μέλλον.

2. Διαστρεβλωμένη αντίληψη της πραγματικότητας

Τα μηνύματα των διαφημίσεων, τα οποία τα παιδιά τείνουν να δέχονται άκριτα, μπορούν να διαμορφώσουν την αντίληψή τους για τον κόσμο γύρω τους. Με την άνοδο των influencers στα κοινωνικά δίκτυα και του επιμελημένου διαδικτυακού περιεχομένου, οι διαφημίσεις συχνά απεικονίζουν μια εξιδανικευμένη εκδοχή της πραγματικότητας που μπορεί να μην αντικατοπτρίζει την πολυπλοκότητα της καθημερινής ζωής. Για παράδειγμα, με το λογισμικό επεξεργασίας εικόνων, την τεχνητή νοημοσύνη και τα φίλτρα, οι νέοι μπορεί να εκτίθενται τακτικά σε μια διαστρεβλωμένη ιδέα για το πώς “πρέπει” να μοιάζουν, τι “πρέπει να τρώνε”, πώς “πρέπει” να συμπεριφέρονται και τι “πρέπει” να μοιράζονται στο διαδίκτυο.

Αυτή η στρέβλωση μπορεί να οδηγήσει σε ανέφικτες προσδοκίες, χαμηλή αυτοεκτίμηση και στρεβλή κατανόηση των κοινωνικών προτύπων. Το αποτέλεσμα είναι η αύξηση των διατροφικών διαταραχών, του άγχους, της αϋπνίας και της κατάθλιψης στους νέους ανθρώπους. Οι γονείς ή οι υπεύθυνοι ενήλικες πρέπει να βοηθήσουν τα παιδιά να αξιολογήσουν τα μηνύματα των μέσων ενημέρωσης και να αναπτύξουν μια ισορροπημένη προοπτική.

3. Ενθάρρυνση ανθυγιεινών συνηθειών

Όταν ο σκοπός των διαφημίσεων είναι η προώθηση των πωλήσεων, η φύση των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προωθούνται είναι σημαντική για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να επηρεάσουν τις καταναλωτικές συνήθειες των νεότερων.

Για παράδειγμα, πάνω από το 85% των εφήβων εκτίθενται σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού στο Instagram, το Facebook και το Twitter. Η έρευνα δείχνει ότι η αυξημένη έκθεση σε αυτές τις διαφημίσεις συσχετίζεται άμεσα με την αυξημένη κατανάλωση τροφίμων με υψηλότερη περιεκτικότητα σε αλάτι, ζάχαρη και λιπαρά. Και δεν είναι μόνο οι διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων που αποτελούν πρόβλημα: τα προϊόντα αλκοόλ και καπνού που προωθούνται ύπουλα σε διάφορες πλατφόρμες μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε κακές συνήθειες.

4. Αγορές εντός εφαρμογής και οικονομικοί κίνδυνοι

Η δυνατότητα αγοράς εικονικών νομισμάτων, πόντων, όπλων κ.λπ. στα παιχνίδια για κινητά έχει ανοίξει μια νέα οδό για τους διαφημιστές ώστε να προσεγγίζουν παιδιά. Ενώ αυτές οι αγορές μπορεί να φαίνονται αβλαβείς στην αρχή, μπορούν γρήγορα να κλιμακωθούν, οδηγώντας σε σημαντικές χρεώσεις για τους γονείς ή όποιον πληρώνει το λογαριασμό.

Τα ειδικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού, οι τροποποιήσεις και τα εικονικά νομίσματα δελεάζουν τα παιδιά (και τους ενήλικες) και τους οδηγούν στο να ξοδεύουν πραγματικά χρήματα μέσα στις εφαρμογές, συχνά χωρίς να κατανοούν πλήρως τις οικονομικές επιπτώσεις. Έχουν υπάρξει ακόμη και ακραίες περιπτώσεις, όπου ένα παιδί ξόδεψε χωρίς να το καταλάβει 16.000 δολάρια από τα χρήματα των γονιών για αγορές εντός της εφαρμογής. Αυτή η επιπλέον οικονομική δαπάνη μπορεί να επιβαρύνει τον οικογενειακό προϋπολογισμό και να οδηγήσει ακόμη και σε απερίσκεπτες καταναλωτικές συνήθειες στο μέλλον.

5. Κίνδυνοι ασφάλειας και προστασίας της ιδιωτικής ζωής

Ορισμένες διαφημίσεις στις οποίες ενδέχεται να εκτεθούν τα παιδιά μπορεί να ενέχουν σημαντικούς κινδύνους για την ασφάλεια και την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Αυτό μπορεί να συμβαίνει μέσω συγκεκριμένων banners, εικόνων ή microsites, που έχουν δημιουργηθεί από κυβερνοεγκληματίες και περιέχουν κακόβουλο λογισμικό ή οδηγούν σε απάτες phishing, θέτοντας σε κίνδυνο τις συσκευές και τις προσωπικές πληροφορίες των παιδιών. Εν τω μεταξύ, ακόμη και γνωστές εταιρείες μπορεί να παρακολουθούν τα παιδιά μέσω διαφημίσεων, θέτοντας σε κίνδυνο την ιδιωτικότητα τους και συλλέγοντας ευαίσθητα δεδομένα χωρίς τη συγκατάθεση των γονέων.

Η προστασία από αυτούς τους κινδύνους απαιτεί ισχυρά μέτρα κυβερνοασφάλειας και γονική εποπτεία. Τα εργαλεία γονικού ελέγχου μπορούν να αποδειχθούν εξαιρετικά πολύτιμα σε αυτές τις περιπτώσεις, δίνοντας στους γονείς και τους κηδεμόνες τη δυνατότητα να διαχειρίζονται ποιες εφαρμογές μπορούν να εγκατασταθούν και σε ποιες ιστοσελίδες μπορούν να έχουν πρόσβαση τα παιδιά.

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους ανήλικους να βλέπουν τις διαφημίσεις με μια πιο ασφαλή ματιά;

Ενώ οι κίνδυνοι μπορεί να φαίνονται τρομακτικοί, οι γονείς και οι κηδεμόνες μπορούν να κάνουν πολλά για να προστατεύσουν τα παιδιά από τις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει η έκθεση σε διαφημίσεις. Η προληπτική παροχή υποστήριξης και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τους συνεχιζόμενους κινδύνους μπορούν να βοηθήσουν τους φροντιστές να παραμείνουν ένα βήμα μπροστά από αυτό το αναπόφευκτο κομμάτι της καθημερινότητας.

  • Ανοικτός διάλογος: Ο ανοιχτός διάλογος και η επικοινωνία διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη ψηφιακού αλφαβητισμού και ανθεκτικότητας. Η συζήτηση για τους πιθανούς κινδύνους της διαφήμισης μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στους νέους να κάνουν συνειδητές επιλογές σχετικά με τον τρόπο που λαμβάνουν και ερμηνεύουν τις διαφημίσεις. Με αυτή τη γνώση και την κατανόηση, οι νεότεροι άνθρωποι μπορεί να είναι περισσότερο εξοπλισμένοι για να απορρίψουν τη διαστρεβλωμένη πραγματικότητα και τις ανθυγιεινές συμπεριφορές που εξιδανικεύονται στις διαφημίσεις που βλέπουν.
  • Εργαλεία και πόροι: Εκτός από τον ανοιχτό διάλογο, το λογισμικό γονικού ελέγχου μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο για τη διαχείριση των διαδικτυακών εμπειριών των παιδιών. Αξιόπιστες λύσεις γονικού ελέγχου προσφέρουν αποκλεισμό εφαρμογών, φιλτράρισμα ιστοσελίδων και διαχείριση του χρόνου μπροστά στην οθόνη, επιτρέποντας στους γονείς και τους κηδεμόνες να προσαρμόσουν το ψηφιακό περιβάλλον των παιδιών στις συγκεκριμένες ανάγκες και ανησυχίες τους. Χρησιμοποιώντας αυτά τα εργαλεία σε συνδυασμό με την προληπτική επικοινωνία, οι γονείς μπορούν να δημιουργήσουν ένα ασφαλέστερο διαδικτυακό περιβάλλον για τα παιδιά τους.

Η επιρροή των διαφημίσεων στην ευημερία των παιδιών είναι μεγάλη. Ωστόσο, με την άγρυπνη γονική εποπτεία, την ανοιχτή επικοινωνία και τις κατάλληλες τεχνολογικές λύσεις, οι γονείς και οι κηδεμόνες μπορούν να συμβάλουν στον μετριασμό αυτών των κινδύνων και να δώσουν στα παιδιά τους τη δυνατότητα να περιηγηθούν στον ψηφιακό κόσμο με ασφάλεια και υπευθυνότητα.