Κακή ποιότητα υπηρεσιών, το πιο αργό ίντερνετ στην Ελλάδα, συνεχή blackout με κορυφαια τρία μεγάλα πανελλαδικά αλλά και πολύ ακριβότερες τιμές σε σχέση με το εξωτερικό είναι τα σημεία που συνθέτουν την εικόνα της πάλαι ποτέ κραταιάς εταιρείας στο χώρο των τηλεπικοινωνιών.
Παράγοντες με μεγάλη γνώση της αγοράς τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα αποδίδουν την παραπάνω εικόνα στις πενιχρές επενδύσεις της εταιρείας σε εξοπλισμό και δίκτυα αλλά και στον εργασιακό μεσαίωνα που επικρατεί εδώ και αρκετό καιρό στην εταιρεία.
Η σχεδόν απαρχαιωμένη πια τεχνική υποδομή της εταιρείας έχει οδηγήσει τους τελευταίους μήνες σε τρία μεγάλα blackout με τους συνδρομητές της να μην μπορούν να έχουν ούτε Internet ούτε σταθερή τηλεφωνία και φυσικά σήμα στο κινητό τους.
Πριν από 1 μήνα για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες εβδομάδες, χιλιάδες συνδρομητές σταθερών επικοινωνιών της Vodafone έμειναν χωρίς σύνδεση στο Ιντερνετ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εντοπίστηκε εκτεταμένο πρόβλημα σε κόμβο της εταιρείας στη Μεταμόρφωση. Η εταιρεία υποστήριξε ότι το πρόβλημα στην Αττική αφορούσε τα Βόρεια Προάστια. Οπως εν τέλει ενημέρωσε το απόγευμα η βλάβη αποκαταστάθηκε πλήρως.
Το πρόβλημα εμφανίστηκε σε πανελλαδική σχεδόν κλίμακα. Στις περιοχές περιλαμβάνονταν η Αττική, η Κρήτη, η Δράμα και η Καβάλα. Συνδρομητές της εταιρείας έλαβαν μήνυμα που αναφέρει ότι «υφίσταται γενικό πρόβλημα δικτύου, που επηρεάζει αδιευκρίνιστο αριθμό γραμμών σταθερής σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας».
Πριν από δύο εβδομάδες, ανάλογο θέμα είχαν επίσης χιλιάδες συνδρομητές, οι οποίοι ενημερώθηκαν μέσω email ή μήνυμα για το σχετικό πρόβλημα.
«Σας ενημερώνουμε ότι λόγω προσωρινού τεχνικού προβλήματος στο δίκτυό μας, ενδέχεται να επηρεαστεί η υπηρεσία Τηλεφωνίας & Internet της/των σύνδεση/ών σας. Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την άμεση επίλυση του προβλήματος», ήταν το μήνυμα της εταιρείας προς τους συνδρομητές.
Τα προβλήματα όμως φαίνεται να ξεπερνούν τα σύνορά μας καθώς την 31 Μαρτίου, επεσε το δίκτυο της εταιρείας στην Ιταλία. Τα προβλήματα ξεκίνησαν το πρωί εως νωρίς το απόγευμα. Τα περισσότερα προβλήματα αναφέρονται στην πλειονότητα της Ιταλίας. Οι πόλεις που επλήγησαν περισσότερο ήταν: Τορίνο, Μιλάνο, Βερόνα, Πάρμα, Μπολόνια, Περούτζια, Ρώμη, Νάπολη και Μπάρι.
Νωριτερα στα τελη του 2020 χιλιάδες πελάτες της Vodafone έμειναν τραβώντας τα μαλλιά τους στην Ιρλανδία καθώς ο γίγαντας των τηλεπικοινωνιών υπέστη μακροχρόνιες διακοπές στις υπηρεσίες του. Στο Twitter, η Vodafone παραδέχτηκε ότι “αντιμετώπισε διακοπές σε ορισμένες από τις υπηρεσίες δεδομένων μας”.
Ένας εκπρόσωπος πρόσθεσε ότι οι τεχνικές ομάδες της εταιρείας “εργάζονται για να επιλύσουν το ζήτημα το συντομότερο δυνατό.” Πολλοί πελάτες της Vodafone έμειναν απογοητευμένοι σήμερα το απόγευμα λόγω αναφορών διακοπών στο Διαδίκτυο και προβλημάτων τηλεφώνου.Στο Twitter, κάποιος έγραψε ότι το απόγευμα της Παρασκευής τους ήταν «βασικά σε παύση» ως αποτέλεσμα των προβλημάτων, μεταξύ πολλών καταγγελιών από μέλη του κοινού.
Πιο ακριβή στην Ελλάδα
Στην Ιταλία, η τιμή καταλόγου της Vodafone για πρόγραμμα κινητής που περιλαμβάνει 50 gigab δεδομένων (και απεριόριστα λεπτά ομιλίας και SMS) είναι 12.99 ευρώ.
Ωστόσο, οι καταναλωτές που ζητούν νέο αριθμό σύνδεσης και οι καταναλωτές που προτίθενται να αλλάξουν πάροχο, απολαμβάνουν έκπτωση περίπου 31%, καθώς η χρέωση γι αυτούς είναι 8,99 EUR ανά μήνα.
Σε αντίστοιχη περίπτωση, η Vodafone Ελλάδος παρέχει έκπτωση στην χρέωση καταλόγου του πακέτου RED Start κατά 35%, από 43 ευρώ σε 27,95 ευρώ το μήνα, μόνο όταν ο καταναλωτής ζητάει νέο αριθμό σύνδεσης ή όταν προτίθεται να αλλάξει πάροχο.
Ωστόσο, ακόμα και στην τιμή αυτή, το εν λόγω πρόγραμμα που παρέχει μόνο 3 gigabytes δεδομένων και 1000 λεπτά ομιλίας και SMS κοστίζει τρεις φορές περισσότερο από ό,τι πληρώνουν κάποιοι Ιταλοί καταναλωτές για να αγοράσουν 50 gigabytes δεδομένων (και απεριόριστα λεπτά ομιλίας και SMS!)
Αυτό είναι ένα στοιχείο που «φωτογραφίζει» εμμέσως πλην σαφώς το εγχώριο παράρτημα της Vodafone, η οποία τους προηγούμενους μήνες του εγκλεισμού και της καραντίνας, με τις ανάγκες για σύνδεση ιδιαίτερα αυξημένες, δέχθηκε έντονες διαμαρτυρίες στο τηλεφωνικό της κέντρο και στα Social Μedia για χαμηλή συνδεσιμότητα και συχνή πτώση του δικτύου…
Εργασιακός μεσαίωνας
Την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου από το μεσημέρι και μέχρι το απόγευμα, εκπρόσωποι της διοίκησης της εταιρείας έρχονταν σε τηλεφωνική επικοινωνία με συναδέλφους από τα τμήματα migration και back office της πρώην cyta, ενημερώνοντάς τους ότι η Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021 πρόκειται να είναι η τελευταία μέρα εργασίας στην εταιρεία.
Συγκεκριμένα στέλεχος του διεύθυνσης προσωπικού συνεπικουρούμενο από έναν manager καλούσαν τους συναδέλφους για να τους «πληροφορήσουν» ότι δεν υπάρχει κάποια διαθέσιμη θέση εργασίας και τους καλούσαν να υπογράψουν οικειοθελή αποχώρηση προσφέροντάς τους κάποια χρήματα επιπλέον της νόμιμης αποζημίωσης ως δέλεαρ.
Συνολικά περίπου 30 συνάδελφοι, μεταξύ των οποίων και εκλεγμένος συνδικαλιστής στο διοικητικό συμβούλιο του σωματείου εργαζομένων της Cyta Hellas, έχουν ενημερωθεί πως την Παρασκευή θα πρέπει να δεχτούν την απόλυση – «παραίτηση» τους.
Μάλιστα ενημέρωσαν λίγο πριν τους συναδέλφους, ότι θα τους μοιράσουν τις απολύσεις με κούριερ στα σπίτια τους.
Υποθέτουμε πως κάτι παρόμοιο σχεδιάζει η διοίκηση και σε άλλα τμήματα, προκειμένου να προχωρήσει ουσιαστικά στην tech εταιρεία που τόσο διαφημίζει.
Η Cyta Hellas εξαγοράστηκε πριν από σχεδόν 2 χρόνια από τη Vodafone και από τους 850 υπαλλήλους τους οποίους απασχολούσε, αυτή τη στιγμή εργάζονται ως υπάλληλοι στη Vodafone λιγότεροι από 150.
Παρόμοιες συνέπειες έχουν λίγο – πολύ όλες οι εξαγορές εταιρειών, όπως προηγουμένων η HOL, με την πλειοψηφία των εργαζόμενων να δουλεύει μέχρι να ολοκληρωθεί η συγχώνευση των συστημάτων των δύο εταιρειών και έπειτα να απολύονται χωρίς να τους δίνεται κάποια εναλλακτική επιλογή.
Το δε προκλητικό είναι ότι υπάρχουν πολλές θέσεις που θα μπορούσαν να καλυφθούν, πολλές ανάγκες σε τμήματα, αλλά αυτό δεν αρκεί για να παραμείνουν οι συνάδελφοι στην εργασία.
Η διοίκηση εκμεταλλεύεται την τηλεργασία και την κοινωνική απομόνωση των εργαζομένων προκειμένου να αισθάνονται ευάλωτοι και χωρίς συναδελφική βοήθεια, για να μπορέσει να προχωρήσει ανεμπόδιστα στα σχέδια της.
Εν μέσω πανδημίας, μια από τις πλέον κερδοφόρες επιχειρήσεις πανελλαδικά κάνει μαζικές απολύσεις, εξυπηρετούμενη από την τηλεργασία και την βολική νομοθεσία.
Στις κλήσεις τα διοικητικά στελέχη που καλούν τους συναδέλφους μας παρουσιάζουν την απόλυση – παραίτηση ως την μοναδική επιλογή, φτάνοντάς στο σημείο να προεξοφλήσουν και το αποτέλεσμα της καταγγελίας στην Επιθεώρηση Εργασίας.