Πόλεμος για την ψηφιακή κυριαρχία: Γιατί το Facebook φοβάται το TikTok

Related

COSMOTE TV: Αποκλειστικά ο ημιτελικός του Περιστερίου στο Final 4 του BCL και τα ματς Παναθηναϊκός-Άρης, Ολυμπιακός-ΠΑΣ Λαμία, Γιουβέντους-Μίλαν και Νάπολι-Ρόμα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Την COSMOTE TV έχει ως αποκλειστικό προορισμό το Final 4 του FIBA Basketball Champrions League, που θα διεξαχθεί το τριήμερο 26-28/4. Τα κανάλια COSMOTE SPORT και οι απεσταλμένοι της COSMOTE TV, Ρήγας Δάρδαλης και Άρης Μπάρκας, θα δώσουν το «παρών» στο Βελιγράδι. Εκεί θα βρίσκεται και το Περιστέρι του Βασίλη Σπανούλη, το οποίο…

Οι Unboxholics στην εκπομπή Watch Next της COSMOTE TV

Λίγο μετά την πρεμιέρα της ταινίας τους «Μην Ανοίγεις την Πόρτα», οι Unboxholics φιλοξενούνται απόψε στις 20.00 (Παρασκευή 26/4, COSMOTE Cinema 1HD και Youtube κανάλι της COSMOTE TV) στην κινηματογραφική εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV. Ο Σάκης και ο Αλέξανδρος Καρπάς μιλούν στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία τους, που είναι…

Οι Unboxholics στην εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV

Home ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΕΛΛΑΔΑ MEDIA AYTOKINHTO ENGLISH 16:05 | 26 Απριλίου 2024 Media Λίγο μετά την πρεμιέρα της ταινίας τους «Μην Ανοίγεις την Πόρτα», οι Unboxholics φιλοξενούνται απόψε στις 20.00 (Παρασκευή 26/4, COSMOTE CINEMA 1HD & Youtube κανάλι της COSMOTE TV) στην κινηματογραφική εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV. Ο Σάκης και ο Αλέξανδρος Καρπάς μιλούν…

Underwonder: Η Ελλάδα μέσα από τα υποβρύχια σπήλαιά της

Με μία ξεχωριστή ειδική προβολή, παρουσία των συντελεστών, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 23 Απριλίου η επίσημη παρουσίαση του νέου ντοκιμαντέρ "UNDERWONDER”, σε παραγωγή της COSMOTE TV. Το "UNDERWONDER” είναι μία τετραμερής σειρά ντοκιμαντέρ, η οποία αποκαλύπτει υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας μέσα από τη σπηλαιοκατάδυση. Στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης, προβλήθηκε το πρώτο επεισόδιο της σειράς, το…

Εξάμηνο AI course για Marketers λανσάρει η Sherpa Society

Με εισηγητή τον Vincent Sider, AI Lead Course Director στο Chartered Institute of Marketing και ακαδημαϊκό υποστηρικτή το BCA College. H Sherpa Society, συνεχίζοντας να παρέχει στα στελέχη του Marketing αποτελεσματική εκπαίδευση που θα τους βοηθήσει να ξεχωρίσουν στην αγορά, δημιούργησε την “AI Academy for Marketers” σε συνεργασία με τον Vincent Sider, AI Trainer &…

Kaspersky: Απατεώνες στοχεύουν χρήστες του Telegram για να κλέψουν Toncoins

Οι απατεώνες προσπαθούν να κλέψουν Toncoins (TON) από χρήστες του Telegram σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιώντας ένα εξαιρετικά αναβαθμιζόμενο σύστημα που περιλαμβάνει ενισχυτές κρυπτονομισμάτων και παραπομπές φίλων σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky. Το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί τουλάχιστον από τον Νοέμβριο του 2023. Η εμφάνισή του εν μέσω της αυξανόμενης δημοτικότητας του TON και του Telegram…

Η νέα σειρά 12 Pro Series 5G έκλεψε την λάμψη στο catwalk της Kathy Heyndels, στο Athens Fashion Week

Με αφορμή τo 34ου AXDW η realme ήταν χορηγός στο εντυπωσιακό show της Kathy Heyndels και του Μάριου Τόγκου,  που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο Αθηνών το Σάββατο  20 Απριλίου και ώρα 21:30, όπου παρουσιάστηκε η νέα συλλογή της Kathy Heyndels η οποία αναδεικνύει την κάθε γυναίκα. Συγκεκριμένα η συλλογή αυτή έχει εμπνευστεί από τα λουλούδια…

COSMOTE: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες για το Πάσχα για όλους τους συνδρομητές της

Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η COSMOTE, για να μπορούν να σερφάρουν ξένοιαστα από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται. Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους τους…

Ferrari και HP ανακοινώνουν την νέα τους ονομαστική συνεργασία

Η Ferrari και η HP ανακοίνωσαν μια ιστορική, πολυετή συνεργασία. Συνδέοντας δύο από τις πιο εμβληματικές εταιρείες στον κόσμο, η συνεργασία περιλαμβάνει μια κοινή δέσμευση για την προώθηση της βιώσιμης καινοτομίας και την επιτάχυνση της στοχευμένης τεχνολογίας στην ομάδα Scuderia Ferrari Formula 1, στην ομάδα Scuderia Ferrari Esports και στην Scuderia Ferrari Driver Academy. Επιπλέον,…

COSMOTE: απεριόριστα δεδομένα για 1 μήνα -η πιο φθηνή τιμή της αγοράς

Απεριόριστα δεδομένα (data) για 1 ολόκληρο μήνα δίνει η Cosmote με 11.90 ευρώ που αυτή τη στιγμή αποτελεί ίσως το φθηνότερο πακέτο και το μεγαλύτερο σε διάρκεια. Η προσφορά είναι διαθέσιμη για τους συνδρομητές COSMOTE: Οικιακού Συμβολαίου, Καρτοσυμβολαίου & Mobile Internet Συμβολαίου Εταιρικού Συμβολαίου & Business Cost Control COSMOTE Neo Cosmote: Απεριόριστα data για 7 ημέρες…

Cosmote: Δωρεάν απεριόριστα data 7 μέρες για Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές

Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η Cosmote, για να μπορούν να σερφάρουν από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται.Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους τους οικιακούς και…

COSMOTE: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες για το Πάσχα για όλους τους συνδρομητές της

Στο μεγαλύτερο δίκτυο κινητής στη χώρα με κορυφαίες ταχύτητες

COSMOTE: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες για το Πάσχα για όλους τους συνδρομητές της

Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η COSMOTE, για να μπορούν να σερφάρουν ξένοιαστα από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται. Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους τους…

Η.Π.Α.: Οι πωλήσεις iPhone επιβραδύνονται, ενώ το Android κερδίζει συνεχώς έδαφος!

Ως γνωστόν εδώ και αρκετά χρόνια, iOS και Android δίνουν μια μάχη μέχρι τελικής πτώσεως. Ενώ η Apple ανανεώνει σε ετήσια βάση τη σειρά iPhone, κατασκευαστές όπως η Samsung, η Xiaomi και η Oppo δίνουν μεγάλη μάχη για να εξασφαλίσουν όλο και πιο αυξημένο μερίδιο αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση ένα νέο report, το…

OnePlus 8 και 8 Pro: Φτάνουν στο… τέλος της διαδρομής, καθώς μόλις έλαβαν το τελευταίο τους OS update!

Δύο smartphones της OnePlus που παρουσουάστηκαν τ0 2020, έλαβαν πρόσφατα την ενημέρωση OxygenOS 13 και μάλλον όπως όλα δείχνουν αυτό ήταν και το τελευταίο τους update.  Φυσικά μιλάμε για τα OnePlus 8 και OnePlus 8 Pro που έχουν φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους αφού εκτελούσαν την πιο πρόσφατη έκδοση OxygenOS 13.1.0.587. Αυτό δείχνει…

Share

Η μητρική εταιρεία του Facebook, Meta και ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης Μαρκ Ζούκερμπεργκ εδώ και μήνες κινούνται στον αστερισμό του Metaverse. Ένα πολυδάπανο στοίχημα που είτε θα αλλάξει τη ζωή μας και τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο, είτε θα οδηγήσει σε μία εκκωφαντική πτώση ενός τεράστιου εταιρικού κολοσσού.

Στα τέλη Ιανουαρίου του 2022 το Facebook και ο Ζούκερμπεργκ κατέγραψαν 2 ιστορικές «σφαλιάρες». Η πρώτη είχε να κάνει με το γεγονός ότι οι ημερήσιοι χρήστες είχαν πτώση για πρώτη φορά σε 18 χρόνια. Η Meta Networks, ανέφερε ότι οι ημερήσιοι χρήστες μειώθηκαν στα 1,929 δισ. το τρίμηνο έως το τέλος Δεκεμβρίου, σε σύγκριση με 1,930 δισ. το προηγούμενο τρίμηνο.

Η εταιρεία προειδοποίησε επίσης για επιβράδυνση της αύξησης των εσόδων ενόψει του ανταγωνισμού από ανταγωνιστές όπως το TikTok και το YouTube, ενώ οι διαφημιστές περιορίζουν επίσης τις δαπάνες. Έναν ανταγωνισμό, κυρίως με το TikTok που το Facebook φαίνεται να χάνει.

Τότε αρκετοί αναλυτές προέβλεψαν μια μάχη χαρακωμάτων μεταξύ των δύο κολοσσών Facebook και TikTok. Κυρίως από την πλευρά του Facebook. Και δεν λάθεψαν.

Facebook vs TikTok: Η έκθεση για στοχοποίηση από τη Meta

Όπως παρουσίασε το BBC, ο διευθύνων σύμβουλος μιας εταιρείας παροχής πολιτικών συμβουλών απάντησε σε μια έκθεση που ισχυρίζεται ότι η Meta πλήρωσε την εταιρεία του για να «υπονομεύσει» το TikTok.

Εσωτερικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τα οποία φέρεται να είδε η Washington Post, φέρονται να υποδηλώνουν ότι η εκστρατεία της Targeted Victory είχε ως στόχο να παρουσιάσει το TikTok «ως κίνδυνο για τα παιδιά των Αμερικανών».

Ο Zac Moffatt έγραψε στο Twitter ότι το δημοσίευμα της Post χαρακτήριζε εσφαλμένα το έργο τους και ότι «τα βασικά σημεία είναι απλώς ψευδή».

Ένας εκπρόσωπος της Meta δήλωσε: «Η Meta δεν έχει καμία σχέση με το θέμα. Πιστεύουμε ότι όλες οι πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένου του TikTok, θα πρέπει να αντιμετωπίζουν ένα επίπεδο ελέγχου που συνάδει με την αυξανόμενη επιτυχία τους».

Paper push – Πώς το Facebook στοχοποίησε μέσω του Τύπου το TikTok

Οθόνη κινητού με σήματα application

Η εκστρατεία με «γυμνές γροθιές» φέρεται να περιελάμβανε την τοποθέτηση άρθρων γνώμης και επιστολών προς τον συντάκτη σε περιφερειακά ειδησεογραφικά πρακτορεία των ΗΠΑ «προωθώντας αμφίβολες ιστορίες σχετικά με υποτιθέμενες τάσεις του TikTok που στην πραγματικότητα προέρχονταν από το Facebook», έγραψαν οι δημοσιογράφοι της Post.

Κανένα από τα άρθρα γνώμης ή τις επιστολές δεν αποκάλυψαν ότι μια ομάδα που χρηματοδοτείται από τη Meta τα προωθούσε, πρόσθεσε η εφημερίδα. Σε απάντηση του άρθρου, ο κ. Moffat έγραψε στο Twitter ότι: «Το άρθρο συμπεραίνει ότι τα λόγια των επιστολών δεν ήταν των συντακτών, ούτε γνώριζαν για την εμπλοκή της Meta. Αυτό είναι ψευδές. Θα το επιβεβαιώσουν».

Σε εσωτερικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ισχυρίστηκε η εφημερίδα, η Targeted Victory προέτρεπε τους συνεργάτες της να βάλουν ιστορίες στα τοπικά μέσα ενημέρωσης που συνέδεαν το TikTok με επικίνδυνες τάσεις.

«Το όνειρο θα ήταν να παίρνουμε ιστορίες με τίτλους όπως “Από τους χορούς στον κίνδυνο: Πώς το TikTok έχει γίνει ο πιο επιβλαβής χώρος κοινωνικής δικτύωσης για τα παιδιά”», φέρεται να έγραψε ένα μέλος του προσωπικού της Targeted Victory σε ένα email που φαίνεται να έχει στην κατοχή της η Post.

Οι επικίνδυνες υποτιθέμενες προκλήσεις που γίνονταν viral στο TikTok

Οθόνη κινητού με σήματα application

Η εφημερίδα ισχυρίζεται ότι η Targeted Victory ενθάρρυνε τους πράκτορες να ενισχύουν τις αναφορές για επικίνδυνες τάσεις που συνδέονται με το TikTok.

Αυτό περιελάμβανε μια υποτιθέμενη πρόκληση με το όνομα «Devious Licks», η οποία ενθάρρυνε τους χρήστες να κάνουν ζημιές σε σχολική περιουσία, και αναφορές για μια φημολογούμενη πρόκληση υπό το όνομα «Slap a Teacher», η οποία, σύμφωνα με έρευνα του ειδησεογραφικού ιστότοπου Insider, δεν υπήρχε στην πραγματικότητα.

Αλλά οι δημοσιογραφικές έρευνες, ανέφερε η Post, έδειξαν ότι οι ιστορίες για τις δύο προκλήσεις άρχισαν να διαδίδονται στο Facebook. Μετά τη δημοσίευση, η Randi Weingarten, πρόεδρος της Αμερικανικής Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών -ενός μεγάλου συνδικάτου εκπαιδευτικών στις ΗΠΑ- κατηγόρησε το Facebook ότι υποδαύλισε τη φλόγα του Devious Licks και τρομοκράτησε «εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς σε όλη την Αμερική ως αποτέλεσμα».

Οι φόβοι αυτοί επαναλήφθηκαν από το ίδιο το TikTok. Σε απάντηση του άρθρου, η εταιρεία δήλωσε στο BBC: «Ανησυχούμε βαθύτατα ότι η υποδαύλιση των αναφορών των τοπικών μέσων ενημέρωσης σχετικά με υποτιθέμενες τάσεις που δεν έχουν βρεθεί στην πλατφόρμα θα μπορούσαν να προκαλέσουν ζημιά στον πραγματικό κόσμο».

Απαντώντας στο άρθρο, ο δημοσιογράφος τεχνολογίας Casey Newton έγραψε στο ενημερωτικό του δελτίο Platformer ότι το αποτέλεσμα ξεπερνά την ενόχληση, αλλά κινδυνεύει να εμπνεύσει τους ανθρώπους να πραγματοποιήσουν τις υποτιθέμενες προκλήσεις. «Ακόμα και το γεγονός ότι το Meta θα μπορούσε να βοηθήσει στην έμπνευση τέτοιων αντιγραφέων θα έπρεπε να ήταν αρκετό για να σκοτώσει αυτό το έργο όταν ακόμα ήταν στον λευκό πίνακα», έγραψε.

Στρατηγικές των μέσων ενημέρωσης

Sήματα γνωστών application

Η Targeted Victory περιγράφει τον εαυτό της ως «κεντροδεξιά», αλλά ο κ. Moffatt δήλωσε ότι διαχειρίζεται «διακομματικές ομάδες». Το 2016, ο κ. Moffatt συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ως μέλος μιας ομάδας συντηρητικών προσωπικοτήτων υψηλού προφίλ, μετά από ισχυρισμούς – τους οποίους η εταιρεία αρνήθηκε – ότι αλλοίωσε τη λειτουργία Trending Topics, για να προωθήσει «προοδευτικές» απόψεις.

Τώρα είναι η «συνεργασία» του κ. Moffatt με τη Meta που προσελκύει τον έλεγχο. Ωστόσο, αυτό το τελευταίο περιστατικό δεν είναι η πρώτη φορά που επικρίνεται η στρατηγική των εταιρειών που προσλαμβάνονται από τον γίγαντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Το 2018, οι New York Times αποκάλυψαν τις τακτικές που χρησιμοποιούσε μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων, η Definers, που είχε προσληφθεί από το Facebook.

Η εφημερίδα ανέφερε ότι η εταιρεία κυκλοφόρησε ένα έγγραφο που ισχυριζόταν ψευδώς ότι η ομάδα εκστρατείας κατά του Facebook «Freedom From Facebook» υποστηρίζεται από τον χρηματοδότη Τζορτζ Σόρος. Ο κ. Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι δεν είχε λάβει γνώση των ενεργειών της Definers και δήλωσε ότι η εταιρεία δεν θα συνεργάζεται πλέον με την εταιρεία.

- -