Οι 10 Μεγαλύτεροι Κίνδυνοι για τις Τηλεπικοινωνίες το 2025: Κυβερνοαπειλές, Τεχνητή Νοημοσύνη και Κακή Χρήση Δεδομένων

Related

Ρομποτικό χέρι μαγείρεψε πίτσα και δημιούργησε ελπίδες σε άτομα με κινητικά προβλήματα

Το άνοιγμα ενός βάζου, το κόψιμο των λαχανικών ή το σερβίρισμα για τους περισσότερους είναι καθημερινή ρουτίνα, όχι όμως και για τα άτομα με κινητικά προβλήματα. Τώρα, ένα ρομποτικό χέρι υπόσχεται να λύσει αυτό το πρόβλημα. Μηχανικοί στο Virginia Tech ανέπτυξαν το νέο ρομποτικό σύστημα, αξιοποιώντας χρηματοδότηση άνω των 600.000 δολαρίων από το Εθνικό Ίδρυμα

Παναθηναϊκός – Ρέιντζερς: Σέντρα στις 21:00 (COSMOTE SPORT 1 HD )

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΘΛΗΤΙΚΑ 30 Ιουλίου 2025 Με πίστη και πάθος για την ανατροπή του εις βάρος του 2-0 του πρώτου αγώνα στο Άϊμπροξ και την πρόκριση στον τρίτο προκριματικό γύρο του Champions League, ο Παναθηναϊκός θα φιλοξενήσει απόψε το βράδυ (21.00 COSMOTE SPORT 1 HD) τη Ρέιντζερς στο κατάμεστο ΟΑΚΑ, στη ρεβάνς του ματς της Γλασκώβης.

Η Ιταλία ερευνά τη Meta για παραβίαση κανόνων ανταγωνισμού μετά την εγκατάσταση εργαλείου Α.I. στο WhatsApp

Σεισμός-«μαμούθ» 8,8 Ρίχτερ και τσουνάμι, συναγερμός σε όλο τον Ειρηνικό – Κύματα έφτασαν σε Καλιφόρνια και Χαβάη: Όλες οι εξελίξεις Βορίδης στη Βουλή για ΟΠΕΚΕΠΕ: Δεν άκουσα καμία κατηγορία εις βάρος μου, για να υπάρχει έγκλημα θα πρέπει να υπάρχει και πράξη Bloomberg: Η ΕΕ εγκαινιάζει το νέο σύστημα ελέγχου συνόρων τον Οκτώβριο Στις 10

COSMOTE 5G WiFi: γρήγορο και αξιόπιστο ίντερνετ για το σπίτι και την επιχείρηση τώρα και με απεριόριστη ομιλία – Πρωινός Λόγος – Η καθημερινή...

Με απεριόριστα λεπτά ομιλίας1 εμπλουτίζονται τα προγράμματα COSMOTE 5G WiFi, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εμπειρία επικοινωνίας. Η υπηρεσία COSMOTE 5G WiFi, διαθέτει πλέον απεριόριστο WiFi internet, απεριόριστα λεπτά ομιλίας προς εθνικά σταθερά και κινητά, καθώς και δυνατότητα κλήσεων προς διεθνείς αριθμούς και αριθμούς έκτακτης ανάγκης, χωρίς καμία αλλαγή στο μηνιαίο πάγιο. Επιπλέον, παρέχεται δωρεάν ο εξοπλισμός

ChatGPT: Ένα βήμα πιο κοντά στην ανθρώπινη νοημοσύνη – Πέρασε το τεστ «Δεν είμαι ρομπότ»

Η νέα έκδοση του ChatGPT ξεπέρασε τα συστήματα ασφαλείας, εγείροντας ερωτήματα για το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης και τις διαχωριστικές γραμμές με τον άνθρωπο. Η εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης αγγίζει πλέον τα όρια της ανθρώπινης αντίληψης, καθιστώντας ολοένα και πιο δύσκολη τη διάκριση μεταξύ μηχανής και ανθρώπου. Η τελευταία γενιά του ChatGPT, με την ονομασία

Νέα έκθεση του Vodafone Group για το μέλλον της συνδεσιμότητας στην Ευρώπη

Η Ευρώπη υστερεί στον αγώνα για την ψηφιακή ηγεσία. Στις περισσότερες μετρήσεις, υπολείπεται έναντι των κορυφαίων οικονομιών στον κόσμο, σε πεδία όπως η υιοθέτηση του cloud, η τεχνητή νοημοσύνη, το IoT και το 5G Stand Alone. Ενώ οι ΗΠΑ και η Κίνα προχωρούν με τα δίκτυα επόμενης γενιάς, μόνο το 2% των Ευρωπαίων απολαμβάνουν επί

Κυριάκος Μητσοτάκης και Demis Hassabis στο Athens Innovation Summit

FORTUNE GREECE 29/07/2025, 16:40 SHARE Ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης , ο Νομπελίστας και συνιδρυτής & CEO της Google DeepMind , Demis Hassabis και η συνιδρύτρια & CEO της Endeavor , Linda Rottenberg , συναντώνται στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού για μία ξεχωριστή συζήτηση γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη, την ηθική και τις αξίες

ΟΤΕ: εγκρίθηκε η πώληση της Telekom Romania Mobile

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ρουμανίας ενέκρινε την πώληση της Telekom Romania Mobile Communications («TKRM»), σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΤΕ. Αναλυτικά η ανακοίνωση: O Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών της Ελλάδος Α.Ε. ανακοίνωσε ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ρουμανίας (RCC) ενέκρινε την πώληση της Telekom Romania Mobile Communications («TKRM»), μέσω συναλλαγής δύο βημάτων, η οποία περιλαμβάνει: • Την πώληση

Μία COSMOTE 5G WIFI: Μία εναλλακτική λύση για γρήγορο και αξιόπιστο Internet

Απεριόριστο WiFi internet σε όλη την Ελλάδα μέσω ενός πανίσχυρου router που μετατρέπει τη δύναμη του δικτύου κινητής COSMOTE 5G σε δίκτυο σταθερής, χωρίς δορυφορικά πιάτα και χωρίς να επηρεάζεται από καιρικές συνθήκες, φέρνει στους πελάτες της η COSMOTE TELEKOM, με την υπηρεσία COSMOTE 5G WiFi. Η υπηρεσία αυτή, που απευθύνεται σε όσους δεν έχει

COSMOTE 5G WiFi: γρήγορο και αξιόπιστο ίντερνετ για το σπίτι και την επιχείρηση τώρα και με απεριόριστη ομιλία

Δευτέρα 28 Ιουλίου, 2025, 15:41 Με απεριόριστα λεπτά ομιλίας εμπλουτίζονται τα προγράμματα COSMOTE 5G WiFi, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εμπειρία επικοινωνίας. Οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM, μέσω της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi, έχουν πλέον στη διάθεσή τους απεριόριστο WiFi internet, απεριόριστα λεπτά ομιλίας προς εθνικά σταθερά και κινητά, καθώς και δυνατότητα κλήσεων προς διεθνείς αριθμούς και

COSMOTE 5G WiFi: γρήγορο και αξιόπιστο ίντερνετ για το σπίτι και την επιχείρηση τώρα και με απεριόριστη ομιλία

Δευτέρα 28 Ιουλίου, 2025, 15:41 Με απεριόριστα λεπτά ομιλίας εμπλουτίζονται τα προγράμματα COSMOTE 5G WiFi, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εμπειρία επικοινωνίας. Οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM, μέσω της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi, έχουν πλέον στη διάθεσή τους απεριόριστο WiFi internet, απεριόριστα λεπτά ομιλίας προς εθνικά σταθερά και κινητά, καθώς και δυνατότητα κλήσεων προς διεθνείς αριθμούς και

Τεχνογνωσία χωρίς σύνορα: Inalan και Cablenet επενδύουν στην εξέλιξη

Η INALAN, κορυφαίος πάροχος FTTH (Fiber To The Home) υποδομών στην Ελλάδα, και η Cablenet, ο πιο καινοτόμος τηλεπικοινωνιακός πάροχος της Κύπρου, ενώνουν τις δυνάμεις τους μέσα από μια νέα στρατηγική συνεργασία με κοινό άξονα την τεχνολογική εξέλιξη και τις βέλτιστες εμπορικές πρακτικές. Στόχος της συνεργασίας είναι να αξιοποιηθεί η εμπειρία και τεχνογνωσία και των

COSMOTE TELEKOM / Παρουσιάζει τον Robbie Williams στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο

Τον Robbie Williams παρουσιάζει η COSMOTE TELEKOM, την Παρασκευή 2 Οκτωβρίου στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο, ως Μεγάλος Χορηγός σε ένα από τα μεγαλύτερα μουσικά events της χρονιάς. Οι πελάτες της έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν δωρεάν προσκλήσεις μέσα από το πρόγραμμα επιβράβευσης MAGENTA MOMENTS, στο app της COSMOTE TELEKOM. Συγκεκριμένα, μπαίνοντας στην ενότητα «Moments», μπορούν

To ERYTOS II – COSMOTE είναι ο νικητής του 62ου Ράλλυ Αιγαίου

Με τον τίτλο του 62ου Ράλλυ Αιγαίου συνοδεύτηκε η επιστροφή του σκάφους ERYTOS II, μετά από δεκαπέντε χρόνια απουσίας, στον δεύτερο τη τάξει παλαιότερο αγώνα ανοικτής θάλασσας της Μεσογείου. Το πλήρωμα του Κώστα Μάνθου, εκμεταλλεύτηκε τις 2 πρωτιές στις ισάριθμες πρώτες ιστιοδρομίες του Ράλλυ και άντεξε στην αντεπίθεση που εξαπέλυσε στα δύο τελευταία μπράτσα το

Τι φοβάται ο Σαμ Άλτμαν για το μέλλον της AI; – «Κανείς δεν ξέρει τι θα συμβεί στη συνέχεια»

FORTUNE GREECE 27/07/2025, 15:26 SHARE (FILES) Sam Altman, CEO of OpenAI, speaks during The Wall Street Journal's WSJ Tech Live Conference in Laguna Beach, California on October 17, 2023. OpenAI, the company that created ChatGPT a year ago, said November 17 it had dismissed CEO Sam Altman as it no longer had confidence in his

Share

Η επιφυλακτικότητα των πελατών για την κακή χρήση δεδομένων κυριαρχεί στην κατάταξη κινδύνων της EY για τις τηλεπικοινωνίες

Σύμφωνα με την EY, οι αυξανόμενες κυβερνοαπειλές και η ανησυχία για την τεχνητή νοημοσύνη (AI) συγκαταλέγονται στους μεγαλύτερους κινδύνους που θα αντιμετωπίσουν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών (telcos) το 2025, σύμφωνα με την ετήσια έκθεσή της για τους κορυφαίους 10 κινδύνους στον κλάδο. Οι πάροχοι υπηρεσιών επικοινωνίας (CSPs) βρίσκονται αντιμέτωποι με σημαντικές προκλήσεις που αφορούν τον ρόλο τους ως θεματοφύλακες δεδομένων, έναν ρόλο που γίνεται όλο και πιο σύνθετος σε ένα περιβάλλον γεμάτο νέες απειλές και υψηλές προσδοκίες από τους πελάτες.

Οι μεγάλες προκλήσεις στον ρόλο ως “φύλακες δεδομένων”

Η εμπιστοσύνη των πελατών βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο της συζήτησης για τις τηλεπικοινωνίες, κάτι απολύτως λογικό δεδομένου του μεγάλου αριθμού περιστατικών παραβίασης δεδομένων που έχουν εντοπιστεί τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα, η AT&T αποκάλυψε ότι τον Ιούλιο του 2024, χάκερ κατάφεραν να εισβάλουν στα συστήματά της και να υποκλέψουν αρχεία κλήσεων και αναφορές μηνυμάτων από σχεδόν 100 εκατομμύρια πελάτες, συμπεριλαμβανομένων και πράκτορων της FBI.

Παρόμοια προβλήματα αντιμετώπισε η T-Mobile US, με επαναλαμβανόμενα περιστατικά παραβίασης δεδομένων από το 2021 μέχρι το 2023, τα οποία οδήγησαν σε πρόστιμα ύψους $15,75 εκατομμυρίων από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών των ΗΠΑ (FCC). Αντίστοιχα, στην Αυστραλία, η μεγάλη παραβίαση δεδομένων της εταιρείας Optus το 2022 έθεσε σε κίνδυνο εκατομμύρια αριθμούς διαβατηρίων και προσωπικών δεδομένων πελατών.

Οι επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης

Η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) έχει καταφέρει να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες των χάκερ, οι οποίοι πλέον χρησιμοποιούν την AI για να αναβαθμίζουν τους τρόπους επίθεσης και να αποφεύγουν τις στρατηγικές κυβερνοάμυνας. Συγχρόνως, οι πελάτες εκφράζουν όλο και περισσότερο τις ανησυχίες τους σχετικά με το πώς χρησιμοποιούνται τα προσωπικά τους δεδομένα, ειδικά όταν επικοινωνούν με ψηφιακούς AI agents για την εξυπηρέτησή τους. Ο συνδυασμός αυτών των παραγόντων έχει εντάξει την ανασφάλεια των πελατών για τη χρήση των δεδομένων τους στην κορυφή της λίστας κινδύνων για το 2025.

“Καθώς η συνδεσιμότητα παίζει έναν ολοένα και πιο καθοριστικό ρόλο στη βιομηχανική ψηφιοποίηση, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών θα πρέπει να αναγνωρίζουν τους κινδύνους που εμφανίζονται εκτός της οργανωσιακής τους σφαίρας, είτε αυτοί συνδέονται με υπαρκτές αλυσίδες εφοδιασμού, μεταβαλλόμενες ανάγκες πελατών, είτε πιο σύνθετα πολιτικά και ρυθμιστικά περιβάλλοντα”, δήλωσε ο Cédric Foray, επικεφαλής τηλεπικοινωνιών της EY.

Ο Foray πρόσθεσε ότι οι εταιρείες πρέπει να κατανοήσουν τη σύνδεση μεταξύ των αναδυόμενων κινδύνων και να αναπτύξουν στρατηγικές που να τους αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά. Συγχρόνως, η ραγδαία αύξηση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης (Generative AI) και η επιρροή της τόσο στο εργασιακό όσο και στο πελατειακό κομμάτι απαιτεί μεγαλύτερη προσοχή από τις εταιρείες, ώστε να μετριαστούν οι αρνητικές επιπτώσεις.


Επιπλέον προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι τηλεπικοινωνίες

Η αναφορά της EY καταγράφει και άλλα κρίσιμα ζητήματα που επηρεάζουν τη στρατηγική και τη λειτουργία των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών. Τα πιο σημαντικά είναι:

  1. Η προσέλκυση και διατήρηση ταλέντων: Περίπου το 85% των εργαζομένων στις CSPs που συμμετείχαν στην έρευνα της EY προβλέπει ότι τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού θα χρειαστούν σημαντική αναδιαμόρφωση μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες στρατηγικές ανάγκες. Παρά τη δημιουργία ευέλικτων μεθόδων εργασίας (όπου το 41% των εταιρειών προσφέρει πλήρως απομακρυσμένη εργασία), η συνεργασία μεταξύ συναδέλφων αλλά και η πρόσβαση στην απαραίτητη τεχνολογία συνεχίζουν να αποτελούν μεγάλες προκλήσεις.
  2. Ανεπαρκής διαχείριση τεχνολογικού μετασχηματισμού: Η ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών, όπως αυτοματοποίηση και δίκτυα βασισμένα σε λογισμικό (software-based networks), θεωρείται απαραίτητη. Ωστόσο, σύμφωνα με την EY, απαιτείται προσεκτικός σχεδιασμός και εφαρμογή, αξιοποίηση KPIs και αποτελεσματικά στάδια υλοποίησης για να μεγιστοποιηθεί η δημιουργία αξίας.
  3. Κίνδυνοι από τον ανταγωνισμό και τη διαταραχή της αλυσίδας αξίας: Η διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για συνδεσιμότητα και νέες υπηρεσίες δημιουργεί ανταγωνιστική πίεση στις παραδοσιακές telcos. Οι εικονικοί πάροχοι κινητής τηλεφωνίας (MVNOs) θεωρούνται σήμερα η μεγαλύτερη απειλή. Ωστόσο, το 76% των τηλεπικοινωνιακών στελεχών πιστεύει ότι οι υπερπαρόχοι υποδομών cloud (hyperscalers) θα είναι σημαντικότερη πηγή αναστάτωσης τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ το 29% ανησυχεί για τον ανταγωνισμό από δορυφορικούς παρόχους.
  4. Η διαχείριση βιωσιμότητας και ρυθμιστικών αλλαγών: Οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες πρέπει να προσαρμόζονται συνεχώς σε νέα μοντέλα βιώσιμης ανάπτυξης, ενώ αντιμετωπίζουν σημαντικές πιέσεις από τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ρυθμιστικές απαιτήσεις.

Με δεδομένο το πλήθος των κινδύνων αλλά και το πολυδιάστατο τοπίο της βιομηχανίας τηλεπικοινωνιών, οι επιχειρήσεις πρέπει να στραφούν σε ολιστικές στρατηγικές αντιμετώπισης κινδύνων, επενδύοντας στη διαφάνεια, την τεχνολογία, και την εμπιστοσύνη των πελατών. Η κακή χρήση δεδομένων και οι κυβερνοαπειλές δεν είναι απλώς πρόβλημα ασφαλείας αλλά ζήτημα στρατηγικής επιβίωσης.