Ξεχάστε τα κλικ: Η εποχή της ιντερνετικής περιήγησης πέθανε

Related

Η Meta καταργεί 600 θέσεις εργασίας στο τμήμα Τεχνητής Νοημοσύνης

Ο όμιλος Meta (Facebook, Instagram) αποφάσισε να καταργήσει κάπου 600 θέσεις στο τμήμα της που είναι αφοσιωμένο στην τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ), στο πλαίσιο του εξορθολογισμού της λειτουργίας του, έπειτα από σειρά προσλήψεων, ανέφεραν χθες Τετάρτη αμερικανικά μέσα ενημέρωσης. Η απόφαση της διοίκησης της Meta σκοπό έχει, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας New York Times, να

Η Amazon σχεδιάζει να αντικαταστήσει 600.000 εργαζόμενους με ρομπότ

Η Amazon φαίνεται έτοιμη να κάνει το επόμενο βήμα προς ένα πλήρως αυτοματοποιημένο μέλλον. Σύμφωνα με πρόσφατες διαρροές στρατηγικών εγγράφων, ο τεχνολογικός κολοσσός σχεδιάζει να αντικαταστήσει έως 600.000 εργαζόμενους στις ΗΠΑ με ρομπότ μέχρι το 2033 -μια κίνηση που υπόσχεται δραστική μείωση κόστους και ενίσχυση της αποδοτικότητας, αλλά ταυτόχρονα εγείρει σοβαρά ερωτήματα για το μέλλον

Ο νέος αλγόριθμος κβαντικού υπολογιστή «Quantum Echoes» της Google ανοίγει τον δρόμο για επιστημονικές ανακαλύψεις

Τον πρωτοποριακό αλγόριθμο κβαντικού υπολογιστή «Quantum Echoes», που εκτελείται στο κβαντικό τσιπ Willow 13.000 φορές πιο γρήγορα από τον καλύτερο κλασικό αλγόριθμο στον ταχύτερο υπερυπολογιστή του κόσμου και για πρώτη φορά έχει επαληθεύσιμα αποτελέσματα δημοσιεύει σήμερα η Google στο περιοδικό Nature. Η έρευνα αυτή ανοίγει τον δρόμο για σημαντικές επιστημονικές ανακαλύψεις και, όπως δηλώνει ο

Η INALAN στην κορυφή του Gaming Experience σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σύμφωνα με τις μετρήσεις τις Ookla®

Η INALAN, πάροχος συμμετρικού και αξιόπιστου Internet, αναδείχθηκε για μία ακόμη φορά η ταχύτερη στις μετρήσεις σταθερής σύνδεσης, σύμφωνα με ανάλυση της Ookla® στα δεδομένα Speedtest Intelligence® για το πρώτο εξάμηνο του 2025, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στα σημεία όπου υφίσταται το δίκτυό της. Επιπλέον, βάσει της ίδιας ανάλυσης, η INALAN αναδείχθηκε στην κορυφή όσον αφορά την εμπειρία gaming

SOS από πάνω από 700 επιστήμονες και διασημότητες – Ζητούν να σταματήσει η ανάπτυξη της τεχνητής υπερνοημοσύνης

Περισσότεροι από 700 επιστήμονες, πολιτικές προσωπικότητες, επιχειρηματίες, διασημότητες, αλλά και ο Στιβ Μπάνον και ο Γκλεν Μπεκ, προσωπικότητες των αμερικανικών μέσων ενημέρωσης που ανήκουν στη δεξιά, ζήτησαν σήμερα να σταματήσουν οι εργασίες με στόχο την ανάπτυξη μιας τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ, AI) ικανής να υπερβεί τις ανθρώπινες δυνατότητες, ώστε να αποφευχθούν οι κίνδυνοι που θα δημιουργούσε

Η OpenAI λανσάρει το νέο πρόγραμμα περιήγησης με τεχνητή νοημοσύνη, ChatGPT Atlas, για να ανταγωνιστεί τον Google Chrome

Η εταιρεία OpenAI, δημιουργός του ChatGPT, παρουσίασε ένα νέο πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο που αξιοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, με στόχο να ανταγωνιστεί μεγάλες πλατφόρμες όπως το Google Chrome, το πιο δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησης στον κόσμο. Το νέο πρόγραμμα περιήγησης, με την ονομασία ChatGPT Atlas, καταργεί τη γραμμή διευθύνσεων που αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό στις αναζητήσεις. Ο διευθύνων

Η Ευρώπη «διψά» για AI όμως τα data centers απειλούν τα αποθέματα νερού

Η Ευρώπη επιδιώκει να γίνει παγκόσμιο κέντρο τεχνητής νοημοσύνης, αλλά η ραγδαία ανάπτυξη data centers απειλεί να εντείνει τη λειψυδρία σε χώρες όπως η Ελλάδα και η Ισπανία — αποκαλύπτοντας τη νέα, «αόρατη» περιβαλλοντική κρίση της ψηφιακής εποχής. Η φιλόδοξη στρατηγική της Ευρώπης για την τεχνητή νοημοσύνη απειλεί να συγκρουστεί με ένα συχνά παραγνωρισμένο —αλλά

Νέα «έξυπνη» κάμερα με ΑΙ «διαβάζει» την υγεία παρακολουθώντας τη λεκάνη της τουαλέτας

Η Kohler εισέρχεται στην αγορά ψηφιακής υγείας με ένα ασυνήθιστο προϊόν –μια κάμερα τοποθετημένη στην τουαλέτα, που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να παρακολουθεί την ευεξία των χρηστών. Η συσκευή, με κόστος 599 δολάρια και όνομα Dekoda, αναλύει τα απορρίμματα για να παρακολουθεί την ενυδάτωση, την υγεία του εντέρου και να ανιχνεύει ίχνη αίματος. Πρόκειται για

Η Ι.Μ. Νέας Ιωνίας δημιουργεί το πρώτο εργαλείο “Τεχνητής Νοημοσύνης” για θέματα πίστης

Η Ι.Μ. Νέας Ιωνίας δημιουργεί το πρώτο εργαλείο “Τεχνητής Νοημοσύνης” για θέματα πίστης FORTUNE GREECE 21/10/2025, 16:16 SHARE Μπορούν να συνυπάρξουν τεχνητή νοημοσύνη και θρησκεία; Η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας δημιούργησε έναν “σύγχρονο βοηθό για κάθε πιστό, που επιθυμεί να ενημερώνεται και να εμβαθύνει σε θέματα πίστεως”. Η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και

Έρχεται το «άπειρο Μπερναμπέου» από την Apple με προσθήκη 100 καμερών

Ο πρόεδρος της Ρεάλ Μαδρίτης, Φλορεντίνο Πέρες, μίλησε στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση των μελών του συλλόγου για ένα καινοτόμο έργο που έχει στα σκαριά, σε συνεργασία με την Apple, με στόχο να ικανοποιηθεί η τεράστια ζήτηση των φιλάθλων που επιθυμούν να βρεθούν στο Σαντιάγο Μπερναμπέου. Όπως εξήγησε, η ιδέα του προέκυψε από την αδυναμία να

HUAWEI Pura 80 Series: Η Τέχνη της Φωτογραφίας και του Design σε Νέα Εποχή

Από τις 20 Οκτωβρίου 2025, η Huawei φέρνει στην ελληνική αγορά τη νέα, εμβληματική σειρά HUAWEI Pura 80 Series, θέτοντας νέα πρότυπα στην κινητή φωτογραφία και το design. Η νέα σειρά περιλαμβάνει τα HUAWEI Pura 80 Ultra και Pura 80 Pro, με κάθε μοντέλο να φέρνει την υπογραφή του εμβληματικού design της σειράς Pura, προηγμένες

Παραγουάη – Η Silicon valley της Νότιας Αμερικής;

Η Γκαμπριέλα Σίμπιλς έχει μια αποστολή – να βοηθήσει...

Share

Σε μια εποχή όπου σχεδόν το 60% των αναζητήσεων στην Google τελειώνει χωρίς κλικ, η θεμελιώδης αρχή της ψηφιακής παρουσίας καταρρέει, αναγκάζοντας τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν.

Της Danika Wong

Το διαδίκτυο υφίσταται τον πιο θεμελιώδη μετασχηματισμό του από τη γέννηση του προγράμματος περιήγησης ιστού και δώθε. Ενώ εκατομμύρια δολάρια συνεχίζουν να επενδύονται σε επανασχεδιασμούς αρχικής σελίδας, μια τεκτονική μετατόπιση στη συμπεριφορά καθιστά αυτές τις προσπάθειες παρωχημένες. Οι αριθμοί δεν λένε ψέματα: έχουμε εισέλθει στην εποχή του ερωτήματος, όχι του κλικ.

Η μεγάλη ύφεση των κλικ

Το 2024, σχεδόν το 60% των αναζητήσεων στην Google έληξε χωρίς ούτε ένα κλικ, σε σύγκριση με μόλις 26% το 2022. Δεν πρόκειται για σταδιακή μείωση. Πρόκειται για μια επανάσταση συμπεριφοράς. Οι χρήστες δεν περιηγούνται πλέον∙ ρωτούν. Και όταν η τεχνητή νοημοσύνη παρέχει την απάντηση απευθείας στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης, απλά δεν χρειάζεται ο χρήστης να επισκεφθεί την προσεκτικά σχεδιασμένη αρχική σελίδα σας.

Τα συμπεριφορικά στοιχεία είναι παντού. Το ChatGPT έφτασε τα 700 εκατομμύρια εβδομαδιαίους χρήστες τον Αύγουστο, επεξεργαζόμενο 2,5 δισεκατομμύρια ερωτήσεις καθημερινά. Επιπλέον, η παρουσία των Google AI Overviews έχει οδηγήσει σε αισθητή πτώση του CTR για πολλούς ιστότοπους. Σήμερα, τα AI Overviews της Google εμφανίζονται σε περίπου 18% των αποτελεσμάτων αναζήτησης και αυτός ο αριθμός αυξάνεται ταχύτερα κάθε μέρα.

Η επανάσταση της συνομιλίας: γιατί οι παραδοσιακοί ιστότοποι αποτυγχάνουν

Η στροφή από το κλικ στο απλό ερώτημα έχει να κάνει με κάτι περισσότερο από την ευκολία. Το γνωστικό φορτίο μειώνεται δραματικά σε ένα περιβάλλον συνομιλίας. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η ταχύτητα υιοθέτησης του ChatGPT ανέτρεψε ακόμη και τα πρώτα νούμερα του Instagram. Οι χρήστες δεν θέλουν να αποκωδικοποιούν δομές μενού ή να αναζητούν πράγματα μέσα από στατικές σελίδες στον ιστότοπό σας. Κάνουν ερωτήσεις στις οποίες θέλουν απαντήσεις, όπως «Πώς συγκρίνεστε με τους ανταγωνιστές σας στην ασφάλεια δεδομένων;» και περιμένουν μια άμεση απάντηση.

Ο παραδοσιακός σχεδιασμός ιστοσελίδων βασίζεται στην ιδέα ότι οι άνθρωποι απολαμβάνουν την εξερεύνηση σύνθετης αρχιτεκτονικής πληροφοριών. Αυτή η υπόθεση είναι ξεπερασμένη. Οι χρήστες που φτάνουν μέσω σημείων εισόδου στην τεχνητή νοημοσύνη κάνουν bounce πιο εύκολα, αφιερώνουν λιγότερο χρόνο στην πλοήγηση και χρησιμοποιούν λιγότερες κλασικές λειτουργίες μενού. Ο σημερινός επισκέπτης εμφανίζεται με πρόθεση. Η περιέργεια από μόνη της έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα.

Αυτή η νέα συμπεριφορά ήρθε για να μείνει. Το 57% των ενηλίκων στις ΗΠΑ λένε ότι αλληλεπιδρούν με την τεχνητή νοημοσύνη τουλάχιστον αρκετές φορές την εβδομάδα. Ο CEO της OpenAI, Σαμ Άλτμαν, προβλέπει ότι πλησιάζουμε στο τέλος της εξυπηρέτησης πελατών μεταξύ ανθρώπων. Πλέον, το …σύνθημα είναι σαφές και αποτυπώνεται σε δισεκατομμύρια καθημερινές αλληλεπιδράσεις.

Το δικό μας ταξίδι αντικατοπτρίζει αυτήν την αλλαγή. Δημιουργούμε conversational agents τεχνητής νοημοσύνης εδώ και μια δεκαετία για σχεδόν 800 πελάτες στους κλάδους του αθλητισμού, της ψυχαγωγίας, του τουρισμού και της εκπαίδευσης. Γνωρίζουμε από πρώτο χέρι ότι η συνομιλία γίνεται ο κεντρικός τρόπος με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τα brands.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: τα intent data μας σε όλους τους πελάτες δείχνουν ότι πάνω από το 42% όλων των ερωτήσεων των πελατών αφορούν εισιτήρια και το 62% αυτών των συνομιλιών σχετίζεται συγκεκριμένα με την αγορά εισιτηρίων. Το γεγονός ότι οι ιστότοποι αθλητισμού και ψυχαγωγίας βελτιστοποιούν τις παροτρύνσεις για αγορές εισιτηρίων και προωθούν την έκδοση εισιτηρίων, αλλά εξακολουθούν να λαμβάνουν πολλές ερωτήσεις σχετικά με τα εισιτήρια στη συνομιλία, υποδηλώνει ότι δεν απαντούν επαρκώς στις ερωτήσεις των πελατών. Αυτό δείχνει επίσης ότι οι πελάτες προτιμούν τις άμεσες απαντήσεις από την αναζήτηση πληροφοριών.

Η επιχειρηματική λογική για μια σχεδίαση που δίνει προτεραιότητα στη συνομιλία

Οι επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις είναι τεράστιες. Κάθε ερώτηση πελάτη γίνεται αξιοποιήσιμη πληροφορία. Οι εταιρείες βλέπουν επιτέλους τι απαιτούν οι άνθρωποι, και όχι τι θέλει να αναδείξει το μάρκετινγκ. Γι’ αυτό η αγορά τεχνολογίας chatbot έχει πλέον μια αποτίμηση άνω των 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων και βρίσκεται σε πορεία να τριπλασιαστεί έως το 2029.

Οι οργανισμοί παντού επενδύουν σε υποδομές συνομιλίας, γνωρίζοντας πού οδεύει ο κόσμος. Ήρθε η ώρα να κάνουν το επόμενο βήμα. Αντί να επενδύουν σε αρχικές σελίδες ως ψηφιακές πινακίδες, θα πρέπει να δημιουργούν ιστότοπους συνομιλίας ικανούς να ανταποκρίνονται έξυπνα σε ό,τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι χρήστες, σε οποιοδήποτε βάθος λεπτομέρειας. Η οργανωτική επιτυχία με τα chatbot τεχνητής νοημοσύνης οδηγεί τώρα τις συζητήσεις με τους πελάτες μας σχετικά με τη χρήση του conversational AI ως θεμέλιο της διαδικτυακής παρουσίας τους.

Αντί για ένα μενού που κρύβεται στα περιθώρια, οι οργανισμοί θα πρέπει να αναδιαρθρώσουν τις έξυπνες συνομιλίες τους και να τις τοποθετήσουν στο κεντρικό προσκήνιο του ιστότοπου. Η πλοήγηση δεν σημαίνει πλέον σάρωση για αναπτυσσόμενα μενού ή ιεραρχίες σελίδων.

Αυτή η εμπειρία συνομιλίας περιστρέφεται πλέον γύρω από μια εξέχουσα διεπαφή συνομιλίας που εκτείνεται στο μεγαλύτερο μέρος της οθόνης, πάντα παρούσα, και καθοδηγεί ενεργά τους χρήστες να ρωτούν, να ανακαλύπτουν και να συμμετέχουν. Τα οπτικά στοιχεία εξακολουθούν να παίζουν ρόλο, αλλά υποστηρίζουν, αντί να ανταγωνίζονται, τη συνομιλία.

Ο σχεδιασμός ενός ιστότοπου συνομιλίας σκόπιμα βγάζει τη συνομιλία από την περιφέρεια και τη μετατρέπει στην οργανωτική αρχή ολόκληρης της ψηφιακής εμπειρίας. Το αποτέλεσμα είναι ένας ιστότοπος όπου οι επισκέπτες δεν αναζητούν απαντήσεις. Προσκαλούνται να ξεκινήσουν έναν διάλογο από την πρώτη στιγμή.

Οι κορυφαίες ψηφιακές εμπειρίες του 2026 θα είναι συστήματα συνομιλίας με απρόσκοπτη οπτική υποστήριξη, όχι ιστότοποι με την παραδοσιακή έννοια. Οι οργανισμοί που προετοιμάζονται για το μέλλον σχεδιάζουν γύρω από το ερώτημα ως τη βασική διεπαφή και μετρούν την επιτυχία με βάση τη χρησιμότητα και τις συνομιλίες.

Η αρχική σελίδα των τελευταίων 30 ετών τελειώνει. Στο μέλλον, η συνομιλία θα είναι αυτή που θα ηγείται.

*Η Danika Wong είναι επικεφαλής μάρκετινγκ της Satisfi Labs, μιας εταιρείας conversational AI που εξυπηρετεί πελάτες σε κλάδους όπως ο αθλητισμός, η ψυχαγωγία και ο τουρισμός.

Η Ευρώπη «διψά» για AI όμως τα data centers απειλούν τα αποθέματα νερού

Η Ευρώπη επιδιώκει να γίνει παγκόσμιο κέντρο τεχνητής νοημοσύνης, αλλά η ραγδαία ανάπτυξη data centers απειλεί να εντείνει τη λειψυδρία σε χώρες όπως η Ελλάδα και η Ισπανία — αποκαλύπτοντας τη νέα, «αόρατη» περιβαλλοντική κρίση της ψηφιακής εποχής. Η φιλόδοξη στρατηγική της Ευρώπης για την τεχνητή νοημοσύνη απειλεί να συγκρουστεί με ένα συχνά παραγνωρισμένο —αλλά

Η Ι.Μ. Νέας Ιωνίας δημιουργεί το πρώτο εργαλείο “Τεχνητής Νοημοσύνης” για θέματα πίστης

Η Ι.Μ. Νέας Ιωνίας δημιουργεί το πρώτο εργαλείο “Τεχνητής Νοημοσύνης” για θέματα πίστης FORTUNE GREECE 21/10/2025, 16:16 SHARE Μπορούν να συνυπάρξουν τεχνητή νοημοσύνη και θρησκεία; Η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας δημιούργησε έναν “σύγχρονο βοηθό για κάθε πιστό, που επιθυμεί να ενημερώνεται και να εμβαθύνει σε θέματα πίστεως”. Η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και