Ξεχάστε τα κλικ: Η εποχή της ιντερνετικής περιήγησης πέθανε

Related

Εκρηκτική ζήτηση για υψηλής χωρητικότητας διασύνδεση κέντρων δεδομένων

Η ζήτηση για διασύνδεση κέντρων δεδομένων (Data Centre Interconnect - DCI) υψηλής χωρητικότητας αυξάνεται ραγδαία, καθώς οι επιχειρήσεις και οι πάροχοι υπηρεσιών καλούνται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός ψηφιακού κόσμου που εξελίσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς.

Η Cosmote Telekom, χορηγός ονομαδοσίας στο Κλειστό του ΟΑΚΑ

Telekom Center Athens θα ονομάζεται πλέον το κλειστό γήπεδο μπάσκετ του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) και ο περιβάλλων χώρος του, καθώς η Cosmote Telekom ανέλαβε ρόλο χορηγού ονομαδοσίας για 5 χρόνια, έως το 2030. Το Telekom Center Athens περιλαμβάνει το ανακαινισμένο κλειστό γήπεδο μπάσκετ, τις συνδεδεμένες με αυτό προπονητικές εγκαταστάσεις, βοηθητικά κτίρια και όλον

Ξεχάστε τα κλικ: Η εποχή της ιντερνετικής περιήγησης πέθανε

Σε μια εποχή όπου σχεδόν το 60% των αναζητήσεων στην Google τελειώνει χωρίς κλικ, η θεμελιώδης αρχή της ψηφιακής παρουσίας καταρρέει, αναγκάζοντας τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν. Της Danika Wong Το διαδίκτυο υφίσταται τον πιο θεμελιώδη μετασχηματισμό του από τη γέννηση του προγράμματος περιήγησης ιστού και δώθε. Ενώ εκατομμύρια δολάρια συνεχίζουν να επενδύονται σε επανασχεδιασμούς αρχικής

Μητσοτάκης: «Όπως το MyCoast έβαλε τάξη στις παραλίες, το MyStreet θα βάλει τάξη στις πόλεις»

Η κυβέρνηση παρουσίασε την εφαρμογή MyStreet, ένα ψηφιακό εργαλείο που δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να εντοπίζουν παραβάσεις σε δημόσιους χώρους και να καταγγέλλουν σε πραγματικό χρόνο κάθε παράνομη κατάληψη δρόμων και πλατειών. Η εφαρμογή MyStreet, ένα σύγχρονο ψηφιακό εργαλείο που δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να συμβάλλουν στη διαφύλαξη της νομιμότητας και της διαφάνειας στους δημόσιους χώρους

Αγωγή-βόμβα: Το ChatGPT κατηγορείται ότι «βοήθησε» έφηβο να αυτοκτονήσει

FORTUNE GREECE 27/08/2025, 12:18 SHARE epa10511143 An illustration picture shows the login page of ChatGPT, an interactive AI chatbot model trained and developed by OpenAI, on its website in Beijing, China, 09 March 2023. According to the White Paper on the Development of Artificial Intelligence Industry released by Beijing economy and information technology bureau on

Ακίνητα σε ένα κλικ: Tο Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων ενώνει όλα τα στοιχεία για πολίτες και επαγγελματίες

FORTUNE GREECE 27/08/2025, 11:30 SHARE Το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων (Ε.Μ.Α.) φέρνει μια ψηφιακή επανάσταση στη διαχείριση περιουσίας, συγκεντρώνοντας όλα τα νομικά, φορολογικά και πολεοδομικά δεδομένα σε μία πλατφόρμα, με στόχο τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Μία από τις πιο καινοτόμες και φιλόδοξες ψηφιακές πρωτοβουλίες που υλοποιούνται στην Ελλάδα, με στόχο τη

King & Conqueror – Δείτε την σειρά αποκλειστικά στην COSMOTE TV

Το πολυαναμενόμενο επικό δράμα «King & Conqueror», που ζωντανεύει μία από τις πιο εμβληματικές στιγμές της ευρωπαϊκής ιστορίας, φέρνει αποκλειστικά στην Ελλάδα η COSMOTE TV. Η νέα σειρά της Paramount Global Content Distribution, μεταφέρει στην μικρή οθόνη τη θρυλική σύγκρουση ανάμεσα στον Harold Godwinson, κόμη του Wessex, και τον William, δούκα της Νορμανδίας, η οποία

Δικαστική ήττα για την Tesla: 243 εκατ. αποζημιώσεις στην υπόθεση Autopilot

Η Tesla βρέθηκε αντιμέτωπη με μια από τις πιο βαριές δικαστικές ήττες της μέχρι σήμερα, καθώς η κριτική επιτροπή στη Φλόριντα επέβαλε αποζημιώσεις ύψους 243 εκατομμυρίων δολαρίων για θανατηφόρο δυστύχημα που συνέβη το 2019 με όχημα Model S εξοπλισμένο με Autopilot. Η απόφαση ήρθε αφότου η εταιρεία του Έλον Μασκ είχε απορρίψει πρόταση διακανονισμού 60

Η Apple σχεδιάζει iPhone με καμπύλο γυαλί για τα 20 χρόνια του εμβληματικού της smartphone

Η Apple ετοιμάζεται να γιορτάσει την 20ή επέτειο του iPhone με μια σημαντική σχεδιαστική αναβάθμιση που θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για τη ναυαρχίδα της. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, το επετειακό μοντέλο –το iPhone 20, που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2027– θα διαθέτει καμπύλες γυάλινες άκρες σε όλο το περίγραμμά του, υιοθετώντας

Pixel 10: Το νέο κινητό της Google μεταφράζει τις κλήσεις σας σε πραγματικό χρόνο, με τη φωνή σας

Η Google κυκλοφορεί το Pixel 10, ένα νέο smartphone που υπόσχεται ότι μπορεί να μεταφράζει τις κλήσεις σας σε πραγματικό χρόνο και μάλιστα χρησιμοποιώντας τη φωνή σας. Αξιοποιώντας το τσιπ Tensor G5 και το μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης Gemini Nano AI, μεταφράζει γρήγορα τις κλήσεις, οι οποίες δεν καταγράφονται και παραμένουν ιδιωτικές. Η μετάφραση υποστηρίζει 11

Γιατί οι ανθρώπινες δεξιότητες είναι το κλειδί στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

Γιατί οι ανθρώπινες δεξιότητες είναι το κλειδί στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης FORTUNE GREECE 26/08/2025, 18:01 SHARE Ορισμένοι ηγέτες της τεχνολογίας πιστεύουν ότι ένα πτυχίο στην επικοινωνία μπορεί στην πραγματικότητα να είναι πιο πολύτιμο από ένα πτυχίο στην επιστήμη των υπολογιστών. Της Kristin Stoller Την περασμένη εβδομάδα, στο Σικάγο, η Διευθύντρια Μετασχηματισμού της ServiceNow, Kelley

Σάλος με το YouTube: Με τεχνητή νοημοσύνη αλλοιώνει στα κρυφά βίντεο

Αναβρασμό προκαλεί η απόφαση του YouTube να επεξεργάζεται κρυφά δημοσιευμένα βίντεο χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη, με αποτέλεσμα να αλλοιώνει το περιεχόμενο τους. Μάλιστα, παρά τα προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν, δεν προχωρά σε επίσημη ενημέρωση. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Interesting Engineering το YouTube χωρίς καμία επίσημη ενημέρωση ξεκίνησε να δοκιμάζει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για μοντάζ σε

Πώς ο δανεισμός τροφοδοτεί την άνθηση της Τεχνητής Νοημοσύνης

Αλλά και τους φόβους για φούσκα. Οι επενδυτές που βασίζονται σε δάνεια ρίχνουν δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη, ακριβώς τη στιγμή που στελέχη και αναλυτές του κλάδου εγείρουν ερωτήματα σχετικά με το εάν η νέα τεχνολογία τροφοδοτεί μια ακόμη φούσκα. Η JPMorgan Chase & Co. και η Mitsubishi UFJ Financial Group ηγούνται της

Από τα παραπλανητικά mails στα deepfakes – Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει το phishing

Η ψηφιακή απειλή του phishing αλλάζει πρόσωπο και γίνεται πιο επικίνδυνη από ποτέ. Σύμφωνα με νέα έκθεση της Kaspersky, περισσότερες από 142 εκατομμύρια επιθέσεις καταγράφηκαν το β’ τρίμηνο του 2025, σηματοδοτώντας άνοδο 3,3% σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες. Αυτό που ανησυχεί, ωστόσο, δεν είναι μόνο η αύξηση στον όγκο, αλλά και η ποιότητα των

Τα Apple Watch δεν θα μπορούν πλέον να διαφημίζονται ως «ελεύθερα διοξειδίου του άνθρακα» στη Γερμανία

Η Apple δεν θα μπορεί πλέον να διαφημίζει το ρολόι Apple Watch ως ένα «προϊόν ελεύθερο διοξειδίου του άνθρακα» στη Γερμανία έπειτα από σημερινή απόφαση δικαστηρίου που συντάχθηκε με περιβαλλοντιστές, κρίνοντας ότι η αμερικανική τεχνολογική εταιρεία παραπλάνησε τους καταναλωτές. Η Apple προωθούσε το ρολόι διαδικτυακά ως το «πρώτο προϊόν ελεύθερο διοξειδίου του άνθρακα της εταιρείας»

Share

Σε μια εποχή όπου σχεδόν το 60% των αναζητήσεων στην Google τελειώνει χωρίς κλικ, η θεμελιώδης αρχή της ψηφιακής παρουσίας καταρρέει, αναγκάζοντας τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν.

Της Danika Wong

Το διαδίκτυο υφίσταται τον πιο θεμελιώδη μετασχηματισμό του από τη γέννηση του προγράμματος περιήγησης ιστού και δώθε. Ενώ εκατομμύρια δολάρια συνεχίζουν να επενδύονται σε επανασχεδιασμούς αρχικής σελίδας, μια τεκτονική μετατόπιση στη συμπεριφορά καθιστά αυτές τις προσπάθειες παρωχημένες. Οι αριθμοί δεν λένε ψέματα: έχουμε εισέλθει στην εποχή του ερωτήματος, όχι του κλικ.

Η μεγάλη ύφεση των κλικ

Το 2024, σχεδόν το 60% των αναζητήσεων στην Google έληξε χωρίς ούτε ένα κλικ, σε σύγκριση με μόλις 26% το 2022. Δεν πρόκειται για σταδιακή μείωση. Πρόκειται για μια επανάσταση συμπεριφοράς. Οι χρήστες δεν περιηγούνται πλέον∙ ρωτούν. Και όταν η τεχνητή νοημοσύνη παρέχει την απάντηση απευθείας στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης, απλά δεν χρειάζεται ο χρήστης να επισκεφθεί την προσεκτικά σχεδιασμένη αρχική σελίδα σας.

Τα συμπεριφορικά στοιχεία είναι παντού. Το ChatGPT έφτασε τα 700 εκατομμύρια εβδομαδιαίους χρήστες τον Αύγουστο, επεξεργαζόμενο 2,5 δισεκατομμύρια ερωτήσεις καθημερινά. Επιπλέον, η παρουσία των Google AI Overviews έχει οδηγήσει σε αισθητή πτώση του CTR για πολλούς ιστότοπους. Σήμερα, τα AI Overviews της Google εμφανίζονται σε περίπου 18% των αποτελεσμάτων αναζήτησης και αυτός ο αριθμός αυξάνεται ταχύτερα κάθε μέρα.

Η επανάσταση της συνομιλίας: γιατί οι παραδοσιακοί ιστότοποι αποτυγχάνουν

Η στροφή από το κλικ στο απλό ερώτημα έχει να κάνει με κάτι περισσότερο από την ευκολία. Το γνωστικό φορτίο μειώνεται δραματικά σε ένα περιβάλλον συνομιλίας. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η ταχύτητα υιοθέτησης του ChatGPT ανέτρεψε ακόμη και τα πρώτα νούμερα του Instagram. Οι χρήστες δεν θέλουν να αποκωδικοποιούν δομές μενού ή να αναζητούν πράγματα μέσα από στατικές σελίδες στον ιστότοπό σας. Κάνουν ερωτήσεις στις οποίες θέλουν απαντήσεις, όπως «Πώς συγκρίνεστε με τους ανταγωνιστές σας στην ασφάλεια δεδομένων;» και περιμένουν μια άμεση απάντηση.

Ο παραδοσιακός σχεδιασμός ιστοσελίδων βασίζεται στην ιδέα ότι οι άνθρωποι απολαμβάνουν την εξερεύνηση σύνθετης αρχιτεκτονικής πληροφοριών. Αυτή η υπόθεση είναι ξεπερασμένη. Οι χρήστες που φτάνουν μέσω σημείων εισόδου στην τεχνητή νοημοσύνη κάνουν bounce πιο εύκολα, αφιερώνουν λιγότερο χρόνο στην πλοήγηση και χρησιμοποιούν λιγότερες κλασικές λειτουργίες μενού. Ο σημερινός επισκέπτης εμφανίζεται με πρόθεση. Η περιέργεια από μόνη της έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα.

Αυτή η νέα συμπεριφορά ήρθε για να μείνει. Το 57% των ενηλίκων στις ΗΠΑ λένε ότι αλληλεπιδρούν με την τεχνητή νοημοσύνη τουλάχιστον αρκετές φορές την εβδομάδα. Ο CEO της OpenAI, Σαμ Άλτμαν, προβλέπει ότι πλησιάζουμε στο τέλος της εξυπηρέτησης πελατών μεταξύ ανθρώπων. Πλέον, το …σύνθημα είναι σαφές και αποτυπώνεται σε δισεκατομμύρια καθημερινές αλληλεπιδράσεις.

Το δικό μας ταξίδι αντικατοπτρίζει αυτήν την αλλαγή. Δημιουργούμε conversational agents τεχνητής νοημοσύνης εδώ και μια δεκαετία για σχεδόν 800 πελάτες στους κλάδους του αθλητισμού, της ψυχαγωγίας, του τουρισμού και της εκπαίδευσης. Γνωρίζουμε από πρώτο χέρι ότι η συνομιλία γίνεται ο κεντρικός τρόπος με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τα brands.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: τα intent data μας σε όλους τους πελάτες δείχνουν ότι πάνω από το 42% όλων των ερωτήσεων των πελατών αφορούν εισιτήρια και το 62% αυτών των συνομιλιών σχετίζεται συγκεκριμένα με την αγορά εισιτηρίων. Το γεγονός ότι οι ιστότοποι αθλητισμού και ψυχαγωγίας βελτιστοποιούν τις παροτρύνσεις για αγορές εισιτηρίων και προωθούν την έκδοση εισιτηρίων, αλλά εξακολουθούν να λαμβάνουν πολλές ερωτήσεις σχετικά με τα εισιτήρια στη συνομιλία, υποδηλώνει ότι δεν απαντούν επαρκώς στις ερωτήσεις των πελατών. Αυτό δείχνει επίσης ότι οι πελάτες προτιμούν τις άμεσες απαντήσεις από την αναζήτηση πληροφοριών.

Η επιχειρηματική λογική για μια σχεδίαση που δίνει προτεραιότητα στη συνομιλία

Οι επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις είναι τεράστιες. Κάθε ερώτηση πελάτη γίνεται αξιοποιήσιμη πληροφορία. Οι εταιρείες βλέπουν επιτέλους τι απαιτούν οι άνθρωποι, και όχι τι θέλει να αναδείξει το μάρκετινγκ. Γι’ αυτό η αγορά τεχνολογίας chatbot έχει πλέον μια αποτίμηση άνω των 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων και βρίσκεται σε πορεία να τριπλασιαστεί έως το 2029.

Οι οργανισμοί παντού επενδύουν σε υποδομές συνομιλίας, γνωρίζοντας πού οδεύει ο κόσμος. Ήρθε η ώρα να κάνουν το επόμενο βήμα. Αντί να επενδύουν σε αρχικές σελίδες ως ψηφιακές πινακίδες, θα πρέπει να δημιουργούν ιστότοπους συνομιλίας ικανούς να ανταποκρίνονται έξυπνα σε ό,τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι χρήστες, σε οποιοδήποτε βάθος λεπτομέρειας. Η οργανωτική επιτυχία με τα chatbot τεχνητής νοημοσύνης οδηγεί τώρα τις συζητήσεις με τους πελάτες μας σχετικά με τη χρήση του conversational AI ως θεμέλιο της διαδικτυακής παρουσίας τους.

Αντί για ένα μενού που κρύβεται στα περιθώρια, οι οργανισμοί θα πρέπει να αναδιαρθρώσουν τις έξυπνες συνομιλίες τους και να τις τοποθετήσουν στο κεντρικό προσκήνιο του ιστότοπου. Η πλοήγηση δεν σημαίνει πλέον σάρωση για αναπτυσσόμενα μενού ή ιεραρχίες σελίδων.

Αυτή η εμπειρία συνομιλίας περιστρέφεται πλέον γύρω από μια εξέχουσα διεπαφή συνομιλίας που εκτείνεται στο μεγαλύτερο μέρος της οθόνης, πάντα παρούσα, και καθοδηγεί ενεργά τους χρήστες να ρωτούν, να ανακαλύπτουν και να συμμετέχουν. Τα οπτικά στοιχεία εξακολουθούν να παίζουν ρόλο, αλλά υποστηρίζουν, αντί να ανταγωνίζονται, τη συνομιλία.

Ο σχεδιασμός ενός ιστότοπου συνομιλίας σκόπιμα βγάζει τη συνομιλία από την περιφέρεια και τη μετατρέπει στην οργανωτική αρχή ολόκληρης της ψηφιακής εμπειρίας. Το αποτέλεσμα είναι ένας ιστότοπος όπου οι επισκέπτες δεν αναζητούν απαντήσεις. Προσκαλούνται να ξεκινήσουν έναν διάλογο από την πρώτη στιγμή.

Οι κορυφαίες ψηφιακές εμπειρίες του 2026 θα είναι συστήματα συνομιλίας με απρόσκοπτη οπτική υποστήριξη, όχι ιστότοποι με την παραδοσιακή έννοια. Οι οργανισμοί που προετοιμάζονται για το μέλλον σχεδιάζουν γύρω από το ερώτημα ως τη βασική διεπαφή και μετρούν την επιτυχία με βάση τη χρησιμότητα και τις συνομιλίες.

Η αρχική σελίδα των τελευταίων 30 ετών τελειώνει. Στο μέλλον, η συνομιλία θα είναι αυτή που θα ηγείται.

*Η Danika Wong είναι επικεφαλής μάρκετινγκ της Satisfi Labs, μιας εταιρείας conversational AI που εξυπηρετεί πελάτες σε κλάδους όπως ο αθλητισμός, η ψυχαγωγία και ο τουρισμός.