Η πανδημία εκτόξευσε το e-commerce: 6 στους 10 Έλληνες ψωνίζουν online

Related

Απολύσεις λόγω Tεχνητής Nοημοσύνης: Πώς το ΑΙ αλλάζει την αγορά εργασίας

Ολοένα και περισσότερες μεγάλες επιχειρήσεις παραδέχονται πλέον ότι η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται πίσω από περικοπές θέσεων εργασίας, πάγωμα προσλήψεων και αναδιάρθρωση διοικητικών ρόλων. Οι μεγάλες εταιρείες αρχίζουν πλέον να ομολογούν ανοιχτά ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί βασικό παράγοντα για περικοπές προσωπικού, πάγωμα προσλήψεων και ανασχεδιασμό οργανωτικών δομών, αξιοποιώντας το αφήγημα της «αποδοτικότητας» για να καθησυχάσουν

Orb: Πώς θα αποδείξεις ότι είσαι άνθρωπος στον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης

FORTUNE GREECE 20/11/2025, 18:30 SHARE Η startup Tools for Humanity, που ιδρύθηκε από τον Sam Altman, αναπτύσσει το Orb, μια μεταλλική σφαίρα που σαρώνει την ίριδα για να δημιουργήσει έναν ανώνυμο κρυπτογραφημένο κωδικό, με στόχο να επιβεβαιώσει ποιος είναι άνθρωπος στον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης. Η startup Tools for Humanity, που ιδρύθηκε από τον Σαμ

Ολοκληρώθηκε το κυρίως τμήμα του μεγαλύτερου υποθαλάσσιου καλωδιακού συστήματος οπτικών ινών στον κόσμο, 2Africa

Ολοκληρώθηκε η κατασκευή του κυρίως τμήματος του 2Africa, του μεγαλύτερου υποθαλάσσιου καλωδίου οπτικών ινών στον κόσμο, χωρητικότητας έως 180 terabits/δευτερόλεπτο. Το καλωδιακό σύστημα είναι αποτέλεσμα 6ετούς στενής συνεργασίας και καινοτομίας των μελών της κοινοπραξίας Vodafone Group, Meta, Bayobab, center3, CMI, Orange, Telecom Egypt και WIOCC, ενώ η Alcatel Submarine Networks υλοποίησε την κατασκευή και εγκατάσταση

Τζένσεν Χουάνγκ: «Καμία φούσκα στο AI», αλλά οι κίνδυνοι για την αγορά μεγαλώνουν

FORTUNE GREECE 20/11/2025, 14:01 SHARE Ο Τζένσεν Χουάνγκ επιμένει ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν κινείται σε τροχιά «φούσκας», αλλά βρίσκεται στην αρχή μιας τεχνολογικής επανάστασης. Η εταιρεία παραμένει εξαρτημένη από τέσσερις μεγάλους πελάτες, που αντιστοιχούν στο 61% των εσόδων του τριμήνου. Η Nvidia έχει δεσμευθεί σε «κλειστό κύκλωμα» συμβολαίων: αγοράζει πίσω υπολογιστική ισχύ από cloud

Απολύσεις με επίκληση στο AI, ένα «εύκολο άλλοθι» – Από πίσω κρύβονται άλλοι παράγοντες εταιρικών αναδιαρθρώσεων

Η συζήτηση γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και τις επιπτώσεις της στην αγορά εργασίας έχει αναζωπυρωθεί με ένταση, καθώς ολοένα και περισσότερες μεγάλες εταιρείες επικαλούνται την τεχνολογία ως βασικό λόγο για περικοπές προσωπικού ή πάγωμα προσλήψεων. Η γερμανική Deutsche Lufthansa AG ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να καταργήσει 4.000 διοικητικές θέσεις έως το 2030, επικαλούμενη «την

Η Amazon Web Services φέρνει το Kiro: Τεχνητή Νοημοσύνη που «σκέφτεται« ως προγραμματιστής

FORTUNE GREECE 19/11/2025, 18:16 SHARE Η Amazon Web Services (AWS) παρουσίασε το Kiro, ένα νέο περιβάλλον για προγραμματιστές που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη (AI), με στόχο να οργανώσει καλύτερα τον τρόπο που γράφεται ο κώδικας του λογισμικού. Αντί ο προγραμματιστής να δίνει «σκόρπια» μηνύματα (prompts) στο AI και να παίρνει πίσω αποσπασματικά κομμάτια κώδικα, το Kiro

Ποια είναι η κορυφαία γλώσσα για εποικοινωνία με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Νέα διεθνής μελέτη του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ και της Microsoft αποκαλύπτει ποια είναι η γλώσσα με ακρίβεια 88% σε σύνθετες εργασίες, αφήνοντας πίσω τα αγγλικά, τα κινεζικά και άλλες «μεγάλες» γλώσσες. Στις δοκιμές 26 γλωσσών σε κορυφαία μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, η δεκάδα με την καλύτερη επίδοση περιλαμβάνει κατά σειρά τα πολωνικά, γαλλικά, ιταλικά, ισπανικά, ρωσικά.

Η AI αναβιώνει τον Μολιέρο με ένα νέο έργο!

Ποιο θα μπορούσε να ήταν το επόμενο έργο του...

Πολλές εταιρείες τηλεπικοινωνιών προχωρούν δυναμικά με τις μετασχηματισμούς CPQ

Οι κορυφαίοι οργανισμοί τηλεπικοινωνιών είναι σε καλό δρόμο για...

Επένδυση μαμούθ από την Nvidia και τη Microsoft σε εταιρεία ΑΙ, ενώ η Google προειδοποιεί για «φούσκα»

Οι τεχνολογικοί γίγαντες Nvidia και Microsoft ανακοίνωσαν ότι θα επενδύσουν 10 δισεκατομμύρια δολάρια και 5 δισεκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα, στη νεοσύστατη εταιρεία που εξειδικεύεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη, Anthropic, γνωστή για το εργαλείο παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης Claude. Η start-up, από την πλευρά της, δεσμεύεται να αγοράσει χωρητικότητα αξίας 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την Azure, την πλατφόρμα cloud

Nvidia – Microsoft επενδύουν 15 δισ. δολάρια στην AI startup Anthropic

FORTUNE GREECE 18/11/2025, 18:46 SHARE The Anthropic logo appears on a smartphone screen and as the background on a laptop computer screen in this photo illustration in Athens, Greece, on November 12, 2025. Anthropic PBC plans to spend $50 billion to build custom data centers for artificial intelligence work in several US locations, including Texas

Share

Ως καταλύτης για το ηλεκτρονικό εμπόριο λειτουργεί η πανδημία -και- στην Ελλάδα, όπως άλλωστε και διεθνώς. Από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης μέχρι σήμερα, όχι μόνο εκτοξεύθηκε το ποσοστό όσων ψωνίζουν online, αλλά αυξήθηκαν και οι δαπάνες για τις ηλεκτρονικές αγορές.

Όχι μόνο αυξήθηκαν οι καταναλωτές που αγοράζουν online, αλλά ξοδεύουν και περισσότερα για τις ηλεκτρονικές αγορέςΟι 6 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου (58%), πλέον, αξιοποιούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, αγοράζοντας προϊόντα και υπηρεσίες. Πριν από την πανδημία του COVID-19 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 40%. Ήτοι, από την έναρξη της κρίσης μέχρι και σήμερα (Δεκέμβριος 2020), το ποσοστό των online αγοραστών έχει αυξηθεί κατά μιάμιση φορά (+18%).

Μάλιστα, όπως προκύπτει από έρευνα της Pulse RC για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητήριου Αθηνών, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες (εκτός της «60 και άνω») και σε όλους τους εργαζόμενους, το ποσοστό όσων αγοράζουν online είναι πλέον πλειοψηφικό.

Στο μεταξύ, την ίδια στιγμή που πλειοψηφία των Ελλήνων ξοδεύει πλέον λιγότερα από ό,τι πριν από την πανδημία, μια από τις λίγες καταναλωτικές συνήθειες, όπου καταγράφεται σημαντική αύξηση, είναι οι online αγορές. Συγκεκριμένα, το 56% (όλων όσοι παραγγέλνουν / αγοράζουν από e-shops), δήλωσε ότι αύξησε κάπως ή πολύ τις online παραγγελίες.

Ηλεκτρικές-ηλεκτρονικές συσκευές

Από τις τέσσερις βασικές κατηγορίες, που μετρήθηκαν στην έρευνα, τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση παραγγελιών μέσα από e-shops είναι οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές. Χαμηλότερα ποσοστά αύξησης παρατηρούνται στις αγορές ρούχων και υποδημάτων (απόρροια και της μεγαλύτερης δυσκολίας στην παραγγελία ρούχων από απόσταση). 

Επίσης, μικρότερα είναι τα ποσοστά αύξησης των online αγορών σε τρόφιμα και ποτά (καθώς τα αντίστοιχα τα φυσικά καταστήματα παραμένουν ανοιχτά). Επίσης μικρότερα είναι τα ποσοστά αύξησης στην κατηγορία «έτοιμο φαγητό και καφέ» (όπου υπήρχαν και πριν από την πανδημία σημαντικές online παραγγελίες μέσα από τις ειδικευμένες εφαρμογές. 

Περί ικανοποίησης

Από τα πιο ενδιαφέροντα αποτελέσματα της έρευνας, καταγράφονται στους δείκτες ικανοποίησης και αξιολόγησης της «ποικιλίας – ποιότητας» και της «ποιότητας εξυπηρέτησης» από τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Αν και το πλήθος το πελατών, όπως και οι παραγγελίες, αυξήθηκαν εντυπωσιακά την περίοδο της πανδημίας, η ικανοποίηση και η αξιολόγησή τους επιδεινώθηκαν σημαντικά. 

Η «κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών από την ποικιλία και την ποιότητα των ειδών» διατηρεί θετικό ισοζύγιο αξιολόγησης:  46% υψηλή ικανοποίηση έναντι 14% χαμηλής. Η «ικανοποίηση από την ποιότητα εξυπηρέτησης» όμως (ίσως κυρίως λόγω των προβλημάτων μεταφοράς και παράδοσης) καταγράφει σχεδόν ισοπαλία υψηλής και χαμηλής αξιολόγησης: 28% – 25%. 

Χρήση Διαδικτύου

Όπως προκύπτει από την έρευνα, πλέον σχεδόν όλοι οι Έλληνες (89%) χρησιμοποιούν τακτικά το Ίντερνετ (από «κάποιες φορές την εβδομάδα» έως «κάθε μέρα» – η συντριπτική πλειονότητα: 77%). Ενδιαφέρουσα είναι η διαπίστωση ότι οι μισοί συνταξιούχοι (και οι μισοί της ηλικιακής ομάδας «60 ετών και άνω») μπαίνουν στο Ίντερνετ κάθε μέρα (και πάνω από 7 στους 10, μπαίνουν τακτικά). 

Όσον αφορά το πόσα ξοδεύουν οι Έλληνες την περίοδο της πανδημίας, -και στις τρεις βασικές κατηγορίες που μετρήθηκαν: αγορές-ψώνια, αποταμίευση, ασφάλειες- οι περισσότεροι μείωσαν τα χρήματα που ξοδεύουν σε σύγκριση με πριν από την εμφάνιση του νέου κορωνοϊού. Μόνο το 11% αύξησε τα χρήματα που ξοδεύει για «αγορές και ψώνια» – ενώ το 31% τα κράτησε σταθερά. 

Επίσης, μόνο το 21% αύξησε την «αποταμίευσή» του – ενώ το 31% την διατήρησε στα ίδια επίπεδα. Εξάλλου, μόλις το 6% αύξησε τα χρήματα που διαθέτει για «ασφάλειες και ασφαλιστικά προγράμματα» – ενώ το 34% τα κράτησε σταθερά.

Η AI αναβιώνει τον Μολιέρο με ένα νέο έργο!

Ποιο θα μπορούσε να ήταν το επόμενο έργο του Μολιέρου αν ο Γάλλος θεατρικός συγγραφέας του 17ου αιώνα δεν είχε πεθάνει αφού κατέρρευσε στη...

Πολλές εταιρείες τηλεπικοινωνιών προχωρούν δυναμικά με τις μετασχηματισμούς CPQ

Οι κορυφαίοι οργανισμοί τηλεπικοινωνιών είναι σε καλό δρόμο για ψηφιακούς μετασχηματισμούς και, με αυτούς, τα οφέλη που μπορεί να παρέχει το καλύτερο λογισμικό CPQ....