Γιατί τα brands απορρίπτουν την τεχνητή νοημοσύνη στη διαφήμιση

Related

Αυτός είναι ο λόγος που το πορτοκαλί iPhone 17 Pro αλλάζει… χρώμα και γίνεται ροζ

FORTUNE GREECE 23/10/2025, 22:00 SHARE iPhone 17 Pro Max is seen at the store in Krakow, Poland on October 8, 2025. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Ένας χρήστης του Reddit υποστηρίζει ότι το νέο του iPhone 17 Pro “Cosmic Orange” έγινε… ροζ. Η Apple κατάφερε –για

Νέα Ζηλανδία: «Φρένο» στη χρήση των social media από εφήβους

FORTUNE GREECE Η κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας θα καταθέσει στο κοινοβούλιο σχέδιο νόμου που στοχεύει στον περιορισμό της πρόσβασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε παιδιά κάτω των 16 ετών Η Νέα Ζηλανδία προστίθεται στη λίστα με τις χώρες που λαμβάνουν μέτρα για τον έλεγχο της πρόσβασης σε social media σε παιδιά μίας ηλικίας και κάτω.

Γιατί τα brands απορρίπτουν την τεχνητή νοημοσύνη στη διαφήμιση

Ένα κύμα αντι-AI διαφημίσεων ξεσπά παγκοσμίως, σε τηλεοράσεις, billboard και social media, καθώς οι μεγάλες μάρκες “ακουμπούν” την κόπωση των καταναλωτών απέναντι στην υπερβολική χρήση της τεχνολογίας. Μέσα σε απόσταση… βολής από τα καταστήματα της Apple στο Μανχάταν και τα κεντρικά της Google στη Νέα Υόρκη, αφίσες σε στάσεις λεωφορείου χλεύαζαν τους τεχνολογικούς κολοσσούς. «Η

Ζητούνται $2 τρισ. ετησίως για την ανάπτυξη της ΑΙ έως το 2030

Το ιλιγγιώδες ποσό των $2 τρισ. ετησίως θα απαιτηθεί με ορίζοντα το 2030, για να καλυφθεί η εκρηκτική ζήτηση σε υπολογιστική ισχύ, που προκαλεί η ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI).

Η Meta καταργεί 600 θέσεις εργασίας στο τμήμα Τεχνητής Νοημοσύνης

Ο όμιλος Meta (Facebook, Instagram) αποφάσισε να καταργήσει κάπου 600 θέσεις στο τμήμα της που είναι αφοσιωμένο στην τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ), στο πλαίσιο του εξορθολογισμού της λειτουργίας του, έπειτα από σειρά προσλήψεων, ανέφεραν χθες Τετάρτη αμερικανικά μέσα ενημέρωσης. Η απόφαση της διοίκησης της Meta σκοπό έχει, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας New York Times, να

Τι αθλητικές μεταδόσεις έχει η τηλεόραση, σήμερα Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου 2025

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας με όλη την αθλητική δράση. Το τηλεοπτικό πρόγραμμα αγώνων ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις και των λοιπών σπορ με όλους τους αγώνες live από τις αγαπημένες σου ομάδες και αθλήματα. Αναλυτικά όλες οι αθλητικές μεταδόσεις της τηλεόρασης για σήμερα Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου 2025 14:30 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 500 Βιέννη 15:00

Η Amazon σχεδιάζει να αντικαταστήσει 600.000 εργαζόμενους με ρομπότ

Η Amazon φαίνεται έτοιμη να κάνει το επόμενο βήμα προς ένα πλήρως αυτοματοποιημένο μέλλον. Σύμφωνα με πρόσφατες διαρροές στρατηγικών εγγράφων, ο τεχνολογικός κολοσσός σχεδιάζει να αντικαταστήσει έως 600.000 εργαζόμενους στις ΗΠΑ με ρομπότ μέχρι το 2033 -μια κίνηση που υπόσχεται δραστική μείωση κόστους και ενίσχυση της αποδοτικότητας, αλλά ταυτόχρονα εγείρει σοβαρά ερωτήματα για το μέλλον

Ο νέος αλγόριθμος κβαντικού υπολογιστή «Quantum Echoes» της Google ανοίγει τον δρόμο για επιστημονικές ανακαλύψεις

Τον πρωτοποριακό αλγόριθμο κβαντικού υπολογιστή «Quantum Echoes», που εκτελείται στο κβαντικό τσιπ Willow 13.000 φορές πιο γρήγορα από τον καλύτερο κλασικό αλγόριθμο στον ταχύτερο υπερυπολογιστή του κόσμου και για πρώτη φορά έχει επαληθεύσιμα αποτελέσματα δημοσιεύει σήμερα η Google στο περιοδικό Nature. Η έρευνα αυτή ανοίγει τον δρόμο για σημαντικές επιστημονικές ανακαλύψεις και, όπως δηλώνει ο

Η INALAN στην κορυφή του Gaming Experience σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σύμφωνα με τις μετρήσεις τις Ookla®

Η INALAN, πάροχος συμμετρικού και αξιόπιστου Internet, αναδείχθηκε για μία ακόμη φορά η ταχύτερη στις μετρήσεις σταθερής σύνδεσης, σύμφωνα με ανάλυση της Ookla® στα δεδομένα Speedtest Intelligence® για το πρώτο εξάμηνο του 2025, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στα σημεία όπου υφίσταται το δίκτυό της. Επιπλέον, βάσει της ίδιας ανάλυσης, η INALAN αναδείχθηκε στην κορυφή όσον αφορά την εμπειρία gaming

SOS από πάνω από 700 επιστήμονες και διασημότητες – Ζητούν να σταματήσει η ανάπτυξη της τεχνητής υπερνοημοσύνης

Περισσότεροι από 700 επιστήμονες, πολιτικές προσωπικότητες, επιχειρηματίες, διασημότητες, αλλά και ο Στιβ Μπάνον και ο Γκλεν Μπεκ, προσωπικότητες των αμερικανικών μέσων ενημέρωσης που ανήκουν στη δεξιά, ζήτησαν σήμερα να σταματήσουν οι εργασίες με στόχο την ανάπτυξη μιας τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ, AI) ικανής να υπερβεί τις ανθρώπινες δυνατότητες, ώστε να αποφευχθούν οι κίνδυνοι που θα δημιουργούσε

Η OpenAI λανσάρει το νέο πρόγραμμα περιήγησης με τεχνητή νοημοσύνη, ChatGPT Atlas, για να ανταγωνιστεί τον Google Chrome

Η εταιρεία OpenAI, δημιουργός του ChatGPT, παρουσίασε ένα νέο πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο που αξιοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, με στόχο να ανταγωνιστεί μεγάλες πλατφόρμες όπως το Google Chrome, το πιο δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησης στον κόσμο. Το νέο πρόγραμμα περιήγησης, με την ονομασία ChatGPT Atlas, καταργεί τη γραμμή διευθύνσεων που αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό στις αναζητήσεις. Ο διευθύνων

Η Ευρώπη «διψά» για AI όμως τα data centers απειλούν τα αποθέματα νερού

Η Ευρώπη επιδιώκει να γίνει παγκόσμιο κέντρο τεχνητής νοημοσύνης, αλλά η ραγδαία ανάπτυξη data centers απειλεί να εντείνει τη λειψυδρία σε χώρες όπως η Ελλάδα και η Ισπανία — αποκαλύπτοντας τη νέα, «αόρατη» περιβαλλοντική κρίση της ψηφιακής εποχής. Η φιλόδοξη στρατηγική της Ευρώπης για την τεχνητή νοημοσύνη απειλεί να συγκρουστεί με ένα συχνά παραγνωρισμένο —αλλά

Share

Γιατί τα brands απορρίπτουν την τεχνητή νοημοσύνη στη διαφήμιση

Ένα κύμα αντι-AI διαφημίσεων ξεσπά παγκοσμίως, σε τηλεοράσεις, billboard και social media, καθώς οι μεγάλες μάρκες “ακουμπούν” την κόπωση των καταναλωτών απέναντι στην υπερβολική χρήση της τεχνολογίας.

Μέσα σε απόσταση… βολής από τα καταστήματα της Apple στο Μανχάταν και τα κεντρικά της Google στη Νέα Υόρκη, αφίσες σε στάσεις λεωφορείου χλεύαζαν τους τεχνολογικούς κολοσσούς.

«Η AI δεν μπορεί να σου βάλει άμμο ανάμεσα στα δάχτυλα των ποδιών» ανέφερε μία, ενώ μια άλλη υπενθύμιζε πως «κανείς δεν είπε στο τέλος της ζωής του, ότι θα ήθελε να είχε περάσει περισσότερο χρόνο στο κινητό του».

Πίσω από το concept βρισκόταν η Polaroid, που διαφήμιζε τη νέα της φωτογραφική Flip. «Είμαστε ένα τόσο αναλογικό brand, που αυτό μας έδωσε την άδεια να μπούμε σε αυτή τη συζήτηση», δήλωσε η creative director της, Patricia Varella. Όμως η Polaroid δεν είναι μόνη. Ένα κύμα αντι-AI διαφημίσεων ξεσπά παγκοσμίως, σε τηλεοράσεις, billboard και social media, καθώς οι μεγάλες μάρκες “ακουμπούν” την κόπωση των καταναλωτών απέναντι στην υπερβολική χρήση της τεχνολογίας.

Η Heineken τάχθηκε στο πλευρό όσων απέρριψαν το AI wearable Friend, με καμπάνια που σημείωνε: «Ο καλύτερος τρόπος να κάνεις φίλους είναι πίνοντας μια μπύρα». Η Aerie δεσμεύτηκε να μην χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη στις διαφημίσεις της — ανάρτηση που έγινε η πιο δημοφιλής της στο Instagram τον τελευταίο χρόνο. Στην Ινδία, η Cadbury 5 Star λάνσαρε τη σατιρική πρωτοβουλία «Make AI Mediocre Again», πλημμυρίζοντας το διαδίκτυο με ανούσιες ιστοσελίδες για να μπερδέψει τα bots συλλογής περιεχομένου. Ακόμη και η DC Comics, μέσω του Jim Lee, ανακοίνωσε ότι δεν θα στηρίξει έργα ή σενάρια που έχουν παραχθεί μέσω AI.

Οι αντιδράσεις δεν προέρχονται μόνο από το κοινό. Οι λεγόμενοι Never-AI Gen Zers απορρίπτουν την τεχνολογία επικαλούμενοι λόγους που σχετίζονται με το περιβάλλον και την ψυχική υγεία, ενώ και εργαζόμενοι σε μεγάλες εταιρείες των ΗΠΑ αντιστέκονται στην πίεση να υιοθετήσουν εργαλεία AI στη δουλειά τους. Ωστόσο, η οικονομική λογική για τις επιχειρήσεις —αν η τεχνολογία όντως εξοικονομεί χρόνο και χρήμα— παραμένει ισχυρή.

Η αυθεντικότητα νικά

Η άλλη πλευρά των πραγμάτων δείχνει ότι οι AI διαφημίσεις δεν πείθουν. Η Coca-Cola παρουσίασε πέρυσι μια χριστουγεννιάτικη καμπάνια με φορτηγά, πολικές αρκούδες και ανθρώπινα πρόσωπα – όλα δημιουργημένα από AI. Το αποτέλεσμα χαρακτηρίστηκε διαδικτυακά «άψυχο». Παρόμοια μοίρα είχε και η διαφήμιση της Toys “R” Us που δημιούργησε η OpenAI, απεικονίζοντας τον ιδρυτή της ως παιδί. Οι H&M, Skechers και Guess δέχθηκαν επίσης κριτική για τη χρήση ψηφιακών «μοντέλων» αντί για πραγματικούς ανθρώπους.

«Το κοινό θέλει αυθεντικότητα», λέει η Haley Hunter, συνιδρύτρια της Party Land, διαφημιστικής με πελάτες όπως το Twitch και τη Liquid Death. «Οι νέοι δεν ψάχνουν το τέλειο ή το λείο. Θέλουν κάτι ακατέργαστο, ειλικρινές, που να νιώθουν ότι προέρχεται από ανθρώπους».

Τα δεδομένα την επιβεβαιώνουν. Έρευνα του Pew Research τον Σεπτέμβριο έδειξε πως οι μισοί Αμερικανοί αισθάνονται περισσότερο ανησυχία παρά ενθουσιασμό για την εξάπλωση της AI, με το 57% να θεωρεί ότι τα κοινωνικά ρίσκα είναι υψηλά. Πιο συχνή ανησυχία; Η απώλεια ανθρώπινων δεξιοτήτων και σχέσεων. Παρότι οι περισσότεροι θεωρούν σημαντικό να μπορούν να ξεχωρίσουν περιεχόμενο ανθρώπινης προέλευσης, μόνο το 12% δηλώνει βέβαιο ότι μπορεί να το κάνει.

Η Aerie τοποθετήθηκε ξεκάθαρα: θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά «πραγματικούς ανθρώπους» στις καμπάνιες της, επεκτείνοντας τη δέσμευσή της εδώ και πάνω από μία δεκαετία να μην ρετουσάρει φωτογραφίες μοντέλων. Η CMO της εταιρείας, Stacey McCormick, σημείωσε ότι βλέπει ισχυρές αρνητικές αντιδράσεις απέναντι σε AI περιεχόμενο και εξέφρασε την ελπίδα να εμπνεύσει μεγαλύτερη διαφάνεια και ευθύτητα στον χώρο της διαφήμισης.

Ο Ian Forrester, CEO της DAIVID –μιας πλατφόρμας που μετρά την συναισθηματική απόκριση των θεατών– επισημαίνει ότι οι AI διαφημίσεις «είναι ψυχρές, άψυχες, δεν συγκινούν». Η εταιρεία του ανέλυσε 21 τέτοιες καμπάνιες από brands όπως η Volvo και η Microsoft: παρότι είχαν ελαφρώς καλύτερη αναγνωρισιμότητα, ήταν 12% πιο πιθανό να δημιουργήσουν αίσθημα δυσπιστίας και 3% λιγότερο πιθανό να προκαλέσουν θετικά συναισθήματα.

Η NielsenIQ, σε δική της μελέτη το 2024, κατέληξε πως ακόμα και οι πιο καλοδουλεμένες AI διαφημίσεις δεν ενεργοποιούν αποτελεσματικά τη μνήμη του θεατή. «Ο εγκέφαλος έχει ένα πρότυπο για ό,τι βιώνει· όταν κάτι διαφέρει ελάχιστα από αυτό, δίνει σήμα ότι κάτι δεν πάει καλά», εξηγεί η Megan Belden, επικεφαλής της διαφημιστικής ανάλυσης της NielsenIQ. Το φαινόμενο είναι πιο αισθητό στις διαφημίσεις με ανθρώπινα πρόσωπα και κινήσεις — εκεί όπου η παραμικρή απόκλιση από το φυσικό “μπλερ” της πραγματικότητας γίνεται αισθητή. «Είμαστε εξαιρετικοί στο να αναγνωρίζουμε την αυθεντικότητα», προσθέτει.

Παρότι οι διαφημίσεις πλήρους AI ίσως βρίσκονται ακόμη στην εποχή του “uncanny valley”, η διασύνδεση της διαφήμισης με την τεχνητή νοημοσύνη είναι πλέον δεδομένη. Όμιλοι όπως οι WPP, Publicis και Omnicom επενδύουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στην τεχνολογία, προβάλλοντάς την ως σύμμαχο των δημιουργικών ομάδων. Οι εταιρείες δύσκολα θα μπορέσουν να την αγνοήσουν χωρίς να μειώσουν την ανταγωνιστικότητά τους.

Προς το παρόν, πάντως, τα brands που επιλέγουν να «κρατήσουν το ανθρώπινο στοιχείο» φαίνεται να έχουν το κοινό με το μέρος τους. Όπως λέει η Varella της Polaroid, «πάντα θα υπάρχει μέσα μας αυτό το αναλογικό στοιχείο, η ατέλεια που μας κάνει όμορφα ανθρώπινους — και αξίζει να το θυμίσουμε σε όλους».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

  • Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη απειλεί τα τραπεζικά κέρδη – Έως 170 δισ. δολάρια σε κίνδυνο
  • Οι βοηθοί τεχνητής νοημοσύνης παραποιούν έως και το 45% του ειδησεογραφικού περιεχομένου, αποκαλύπτει μελέτη
  • AI vs Αναλυτές: Η OpenAI βάζει στο στόχαστρο τους εργαζόμενους της Wall Street

Αυτός είναι ο λόγος που το πορτοκαλί iPhone 17 Pro αλλάζει… χρώμα και γίνεται ροζ

FORTUNE GREECE 23/10/2025, 22:00 SHARE iPhone 17 Pro Max is seen at the store in Krakow, Poland on October 8, 2025. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Ένας χρήστης του Reddit υποστηρίζει ότι το νέο του iPhone 17 Pro “Cosmic Orange” έγινε… ροζ. Η Apple κατάφερε –για

Νέα Ζηλανδία: «Φρένο» στη χρήση των social media από εφήβους

FORTUNE GREECE Η κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας θα καταθέσει στο κοινοβούλιο σχέδιο νόμου που στοχεύει στον περιορισμό της πρόσβασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε παιδιά κάτω των 16 ετών Η Νέα Ζηλανδία προστίθεται στη λίστα με τις χώρες που λαμβάνουν μέτρα για τον έλεγχο της πρόσβασης σε social media σε παιδιά μίας ηλικίας και κάτω.