H εμπειρία ενός ταξιδιού στα κεντρικά της T-Mobile US στο Seattle μετατρέπεται σε απόδειξη του γιατί η εγχώρια COSMOTE TELEKOM, έχει πλέον παγκόσμιο αποτύπωμα.
Αποστολή στο Σιάτλ: Χρήστος Κάβουρας
Τον περασμένο Απρίλιο ο όμιλος ΟΤΕ ανακοίνωσε τη μετονομασία της εμπορικής του μάρκας, COSMOTE, σε COSMOTE TELEKOM, σημειώνοντας πως πρόκειται για μία κίνηση που εδραιώνει τη θέση της εταιρείας ως μέλος της TELEKOM, ενός παγκόσμιου τηλεπικοινωνιακού Ομίλου με δυναμική παρουσία σε Ευρώπη, αλλά και Αμερική. Όπως είχε τονίσει τότε η Διοίκηση του ΟΤΕ, η ένωση των δυνάμεων της μάρκας COSMOTE με τη μάρκα TELEKOM, η αξία της οποίας ξεπερνά τα 85,3 δισ. δολάρια, συνεπάγεται την απόκτηση διεθνούς αποτυπώματος, που δημιουργεί πρόσθετη αξία για τους πελάτες της εταιρείας, τους ανθρώπους της, αλλά και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Το CNN Greece βρέθηκε στα κεντρικά γραφεία ενός ακόμα μέλους του ομίλου TELEKOM και κατέγραψε τι πραγματικά σημαίνει να ανήκεις σε αυτή την παγκόσμια «οικογένεια». Ο λόγος για την T–Mobile US, που εδρεύει στο Bellevue της Washington, λίγο έξω από το Seattle. Η πρώτη εικόνα από τα HQ της εταιρείας ήταν αυτή ενός μοντέρνου, ζωντανού οικοσυστήματος. Δεν επρόκειτο για έναν απρόσωπο επαγγελματικό χώρο, αλλά για ένα περιβάλλον που προάγει τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την καινοτομία – από τις open space εγκαταστάσεις, που ευνοούν την ανταλλαγή ιδεών, έως τις υποδομές που προσφέρουν ευελιξία στους εργαζομένους.

Σήμερα η T-Mobile US, αποτελεί βασικό μοχλό της δυναμικής που φέρει ο όμιλος TELEKOM. Η T-Mobile US δεν είναι απλώς ένας από τους κορυφαίους παρόχους στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά ένας από τους κύριους λόγους που ο όμιλος TELEKOM – η μητρική της COSMOTE TELEKOM – βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην κορυφή των τηλεπικοινωνιών παγκοσμίως. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι το 70% των εσόδων της TELEKOM, προέρχεται από τις ΗΠΑ και την T-Mobile US.
Το success story της T-Mobile US
Καθοριστική για τη σημερινή επιτυχημένη πορεία της T-Mobile US υπήρξε η ριζοσπαστική στρατηγική “Un-carrier“, που παρουσιάστηκε από την εταιρεία το 2013. Πρόκειται μεταξύ άλλων για την κατάργηση των μακροχρόνιων συμβολαίων, την απλοποίηση των προγραμμάτων και την προσφορά δωρεάν περιαγωγής. Χάρη στη στρατηγική της, η T-Mobile US έφερε επανάσταση στην αγορά και πέτυχε σημαντική αύξηση πελατών. Μόνο το 2013, η T-Mobile US απέκτησε 4,4 εκατ. νέους πελάτες. Από τότε και για 28 διαδοχικά τρίμηνα, η εταιρεία προσέθετε πάνω από 1 εκατ. νέους πελάτες ανά τρίμηνο — γεγονός που αποτελεί μοναδικό ρεκόρ στον κλάδο. Το 2020, η T-Mobile US ολοκλήρωσε έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια προσπαθειών τη συγχώνευσή της με τον πρώην ανταγωνιστή Sprint Corp., η οποία ανήκε κατά πλειοψηφία στον ιαπωνικό κολοσσό SoftBank. H συγχώνευση έδωσε στην T-Mobile US πρόσβαση στο πολύτιμο φάσμα συχνοτήτων μεσαίας ζώνης της Sprint, ιδιαίτερα στο φάσμα των 2,5 GHz, που αποτέλεσε θεμέλιο λίθο της πρωτοπορίας της στο 5G και της ραγδαίας εξέλιξής της σε ηγέτη του 5G στις ΗΠΑ. Η ανάπτυξη της T-Mobile US συνεχίστηκε το 2024, με την εξαγορά των Mint Mobile και Ultra Mobile.
Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει περισσότερους από 130 εκατομμύρια πελάτες και το μεγαλύτερο και ταχύτερο δίκτυο 5G στη χώρα. Μάλιστα, η T-Mobile US αποτελεί τον μοναδικό πάροχο στις ΗΠΑ που διαθέτει δίκτυο 5G SA (Stand-Alone).
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψή μας, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με στελέχη της T-Mobile US, όπως ο Srini Gopalan (Chief Operating Officer), o οποίος αναφερόμενος στη μετάβαση της T-Mobile US από challenger σε champion είπε: «Είναι πιο εύκολο να είσαι challenger από το να είσαι champion. Γιατί όταν είσαι challenger είναι πιο εύκολο να κάνεις τολμηρές κινήσεις και να ανέβεις. Όταν έχεις ανέβει ήδη ψηλά, είναι πιο δύσκολο να παραμείνεις.».
Ωστόσο, η πιο σημαντική του ατάκα να ήταν ότι πρέπει πάντα να θέτουμε τους κανόνες της αγοράς υπό αμφισβήτηση (το un-carrier mindset). Σημείωσε μάλιστα ότι είναι ιδιαίτερα σημαντική η ικανότητα να παραμένουμε περίεργοι, να μην εφησυχάζουμε, να μαθαίνουμε και να εξελισσόμαστε, αποδεικνύοντας τη μόνιμη ανάγκη για βελτίωση και εξερεύνηση νέων τεχνολογικών δυνατοτήτων.
Με την καινοτομία στο επίκεντρο
Χάρη και σε αυτό το mindset, μέσα σε δώδεκα χρόνια, η T-Mobile US μετατράπηκε από έναν λιγότερο γνωστό παίκτη της αμερικανικής αγοράς σε κορυφαίο πάροχο, που επενδύει στρατηγικά σε τεχνολογίες αιχμής. Αξίζει να σημειωθεί ότι η T-Mobile US είναι από τους πρώτους παρόχους στον κόσμο, που εφαρμόζουν δίκτυα ραδιοπρόσβασης με τεχνητή νοημοσύνη (AI-RAN), αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη σε πραγματικό χρόνο για τη βελτιστοποίηση της κίνησης στο δίκτυο και τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης. Μέσω στρατηγικών συνεργασιών με κορυφαίες εταιρείες όπως η NVIDIA, το Google Cloud και η OpenAI, η T-Mobile US αναβαθμίζει δυναμικά το δίκτυό της και τα εργαλεία εξυπηρέτησης πελατών.
Η δύναμη του global scale

Αυτή η δυναμική και τεχνογνωσία δεν μένει μόνο στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Αντιθέτως, μεταφέρεται σε όλες τις εταιρείες της TELEKOM. Αυτό οφείλεται στο μέγεθος και την παγκόσμια διάσταση του ομίλου.
Ο κ. Gopalan εξήγησε από πρώτο χέρι τι σημαίνει να είσαι μέρος ενός παγκόσμιου οικοσυστήματος όπως η TELEKOM. Όπως ανέφερε, στην Αμερική υπάρχουν 4 πάροχοι για πληθυσμό 340 εκατομμυρίων, όταν στην Ευρώπη υπάρχουν 127 πάροχοι για μικρότερο πληθυσμό. Kαι λόγω αυτού του fragmentation, η δυνατότητα της Ευρώπης για επενδύσεις στην τεχνολογία και την καινοτομία είναι μικρότερη από αυτή της Αμερικής. Γι’ αυτό το μέγεθος και το παγκόσμιο scale της TELEKOM είναι κλειδί για την καινοτομία, καθώς συνεπάγεται ικανότητα να επενδύεις στην τεχνολογία, ικανότητα να δημιουργείς συνέργειες ανάμεσα σε αγορές, και επιτρέπει την ανταλλαγή γνώσεων, ιδεών και ταλέντου. Όπως σχολιάστηκε, χάρη στο μέγεθός της, η εταιρεία έχει πρόσβαση σε συνεργασίες με παγκόσμιους κολοσσούς, όπως NVIDIA, OpenAI και Google.
COSMOTE TELEKOM: Η εγχώρια δύναμη με παγκόσμιο αποτύπωμα
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Ομίλου TELEKOM, τα οποία έγιναν ξεκάθαρα μέσα από την εμπειρία του Seattle, όπως το global scale, τα κορυφαία δίκτυα και η καινοτομία αποτυπώνονται στη στρατηγική και τις προτεραιότητες και της COSMOTE TELEKOM.
To όραμα της εταιρείας να εξελιχθεί από κορυφαίος τηλεπικοινωνιακός πάροχος στην Ελλάδα σήμερα, στον κορυφαίο ψηφιακό τηλεπικοινωνιακό πάροχο στην Ευρώπη, οδηγώντας παράλληλα και την Ελλάδα προς τις κορυφαίες θέσεις ψηφιακοποίησης στην Ευρώπη ενισχύεται από τη δύναμη και την τεχνογνωσία που διαθέτει η ΤELEKOM ως ένα παγκόσμιο telco powerhouse, αλλά και από τη δύναμη του brand της, που σύμφωνα με τη μελέτη «Brand Finance 500», αποτελεί το κορυφαίο στις τηλεπικοινωνίες.

Επιπλέον, το μέγεθος της TELEKOM και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, της δίνει τη δυνατότητα να καλλιεργεί συνεργασίες διεθνούς βεληνεκούς από τις οποίες επωφελείται όλος ο όμιλος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η συνεργασία με το Perplexity, μία AI εφαρμογή που λειτουργεί ως ψηφιακός / ΑΙ βοηθός για καθημερινές ανάγκες στο οποίο έχουν πρόσβαση οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM.
Στον τομέα της ψυχαγωγίας, η TELEKOM προχώρησε σε συνεργασία με το Netflix. Η συνεργασία αυτή, αξιοποιείται σε αρκετές εταιρείες του Ομίλου TELEKOM, μεταξύ των οποίων και ο ΟΤΕ, καθώς το Netflix διατίθεται και μέσω της streaming υπηρεσίας της COSMOTE TV.

Το MagentaONE στη διάθεση του πελάτη
Η πελατοκεντρική φιλοσοφία και η αντιμετώπιση του πελάτη ως μέλος της οικογένειας TELEKOM, είναι στο DNA όλου του Ομίλου, και «μεταφράζεται» σε αποκλειστικά προνόμια και οφέλη.
Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα της παγκόσμιας στρατηγικής που υλοποιείται και στη χώρα μας είναι το MagentaONE. Πρόκειται για μια ενοποιημένη πρόταση που συνδυάζει τηλεπικοινωνιακές και μη υπηρεσίες (σταθερή, κινητή, τηλεόραση, παραγγελίες φαγητού, ασφαλιστικές υπηρεσίες, έξυπνο σπίτι κ.ά.). Ειδικότερα, ανάλογα με τις συνδέσεις που συνδυάζει, ο πελάτης κερδίζει εκπτώσεις σε προγράμματα σταθερής, κινητής, δωρεάν λεπτά ομιλίας στα καρτοκινητά κ.α. Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για τοπική εφαρμογή του «un-carrier mindset» που απογείωσε την T-Mobile στις ΗΠΑ και το οποίο βασίζεται στην απλοποίηση, την προσβασιμότητα και την προσαρμογή στις πραγματικές ανάγκες του πελάτη.
Εν κατακλείδι, το ταξίδι στο Seattle και στον κόσμο της T–Mobile, ήταν μια εμβάθυνση σε έναν παγκόσμιο οργανισμό που καθορίζει το μέλλον των τηλεπικοινωνιών. Και το πιο σημαντικό; Η COSMOTE TELEKOM είναι μέρος αυτού του μέλλοντος.