Το 79% των εταιρειών θέλει να ξέρει ποιος κρύβεται πίσω από μια ψηφιακή επίθεση

Related

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης: Πώς θα λειτουργεί, τι προβλέπει η νέα εθνική στρατηγική

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης: Πώς θα λειτουργεί, τι προβλέπει η νέα εθνική στρατηγική FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:53 SHARE Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου μιλάει στην παρουσίαση του πολυγλωσσικού «Ψηφιακού Βοηθού - «mAigov», σε εκδήλωση, στο υπουργείο Εξωτερικών, Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές Photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ Η Ελλάδα αποκτά Υπουργείο Τεχνητής Νοημοσύνης και

Θα μιλάμε με δελφίνια; Το νέο project της Google που υπόσχεται επανάσταση στη φύση

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:30 SHARE Η τεχνητή νοημοσύνη «σπάει τον κώδικα» της επικοινωνίας των δελφινιών — και ίσως φέρει την πιο βαθιά αναθεώρηση στη σχέση μας με τη φύση εδώ και αιώνες. Υπάρχουν επιστήμονες που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να κατανοήσουν τους ήχους που παράγουν τα δελφίνια — και αυτό μπορεί να έχει κοσμοϊστορικές

Το Netflix «ανεβάζει τον πήχη»: Προσωποποιημένο περιεχόμενο, φτιαγμένο για τα γούστα των χρηστών

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:15 SHARE Netflix sign in page displayed on a laptop sscreen and Netflix logo displayed on a phone screen are seen in this illustration photo taken in Krakow, Poland on January 2, 2023. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Trailers και διαδραστικά

Ανησυχία στην Ελλάδα για την τεχνητή νοημοσύνη: 9 στους 10 δεν εμπιστεύονται τις έξυπνες συσκευές

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 16:45 SHARE AI (Artificial Intelligence) concept. Communication network. Photo: Shutterstock 9 στους 10 Έλληνες φοβούνται για την ιδιωτικότητά τους στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, με τη Samsung να κρούει τον κώδωνα για διαφάνεια, ασφάλεια και ενημέρωση, προκειμένου οι καταναλωτές να εμπιστευτούν τις έξυπνες τεχνολογίες.   Στην Ελλάδα, 9 στους 10 καταναλωτές ανησυχούν

Το Fortune Greece στο Microsoft AI Tour: Στρατηγικοί partners της Microsoft μιλούν για την επόμενη ημέρα της τεχνητής νοημοσύνης

Στο Microsoft AI Tour στην Αθήνα, το Fortune Greece συνομίλησε με στρατηγικούς συνεργάτες της Microsoft, καταγράφοντας πώς η τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει τις επιχειρηματικές πρακτικές και οδηγεί την καινοτομία στην πράξη. Μετά από επιτυχημένες στάσεις σε περισσότερες από 15 πόλεις ανά τον κόσμο, το Microsoft AI Tour κατέφθασε για πρώτη φορά στην Αθήνα, μετατρέποντας το Κέντρο

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM . Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM – Τυπολογίες – όλα γύρω από τα media

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους[1] τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό

Magenta Moments: Νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Προνόμια, δώρα και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών στην Ελλάδα και το εξωτερικό Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές

Από την COSMOTE TELEKOM στην T-Mobile US: Η δύναμη του παγκόσμιου ομίλου TELEKOM

H εμπειρία ενός ταξιδιού στα κεντρικά της T-Mobile US στο Seattle μετατρέπεται σε απόδειξη του γιατί η εγχώρια COSMOTE TELEKOM, έχει πλέον παγκόσμιο αποτύπωμα.   Αποστολή στο Σιάτλ: Χρήστος Κάβουρας Τον περασμένο Απρίλιο ο όμιλος ΟΤΕ ανακοίνωσε τη μετονομασία της εμπορικής του μάρκας, COSMOTE, σε COSMOTE TELEKOM, σημειώνοντας πως πρόκειται για μία κίνηση που εδραιώνει

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους1 τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε χώρες

COSMOTE HISTORY HD: Η «Μηχανή του Χρόνου» ρίχνει αυλαία τη φετινή σεζόν με τα καλύτερα στιγμιότυπα της χρονιάς

Με ένα επεισόδιο αφιερωμένο στα καλύτερα στιγμιότυπα και τις σημαντικότερες ιστορικές αφηγήσεις της φετινής σεζόν, η εκπομπή «Μηχανή του Χρόνου» ρίχνει αυλαία τη Δευτέρα 30/6 στις 21.00, στο COSMOTE HISTORY HD. Η εκπομπή, με τον Χρίστο Βασιλόπουλο, ανανεώνει το ραντεβού της με τους συνδρομητές της COSMOTE TV για τη νέα τηλεοπτική σεζόν, με πλούσια δημοσιογραφική

Cosmote Telekom: Τι είναι το Perplexity που έφερε από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού

Mία από τις κορυφαίες ΑΙ μηχανές έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM καθώς η ελληνική θυγατρική του Ομίλου TELEKOM, μετά από την αλλαγή της επωνυμίας, αξιοποιεί όλο και περισσότερο προγράμματα, πολιτικές και λύσεις που έχουν δοκιμαστεί στον οργανισμό και έχουν δυνατότητα εφαρμογής και στην χώρα μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν τα προγράμματα MagentaONE που πριν

COSMOTE TELEKOM: Από την Αθήνα στο Σιάτλ – η παγκόσμια συμμαχία που απογειώνει την ελληνική τεχνολογία

Πρόκειται για μία παγκόσμια "συμμαχία" που δεν περιορίζεται απλώς στην ανάπτυξη δικτύων και υποδομών, αλλά πολύ περισσότερο, αποτελεί καταλύτη για τη δυναμική είσοδο της χώρας μας σε αυτή τη νέα εποχή. Σε μία εποχή προκλήσεων και εντάσεων, όταν το πράσινο το μπλε και το ματζέντα (φούξια) ενώνονται, ανοίγει ο δρόμος προς προς μία νέα εποχή

8 στις 10 εταιρείες τεχνολογίας στην Ελλάδα σχεδιάζουν προσλήψεις εντός του 2025

Τη μεγαλύτερη ζήτηση εργαζομένων στην εγχώρια αγορά εργασίας συνεχίζει...

Η ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες και τα data centers

Για ένα νέο κεφάλαιο στις τηλεπικοινωνίες της Ελλάδας έκανε λόγο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, μιλώντας στους μετόχους κατά την ετήσια γενική συνέλευση της επιχείρησης: «Μόλις πριν μερικές ημέρες, αξιοποιώντας το υπερσύγχρονο και ταχύτατα αναπτυσσόμενο FTTH δίκτυό μας στην Ελλάδα, κάναμε την είσοδό μας στην λιανική αγορά τηλεπικοινωνιών, μέσω της διάθεσης

Share

Έρευνα της Kaspersky Lab δείχνει ένα εμφανές χάσμα μεταξύ των προληπτικών μέτρων που οι υπεύθυνοι για τη λήψη αποφάσεων στον τομέα της Πληροφορικής από ευρωπαϊκούς οργανισμούς ισχυρίζονται ότι λαμβάνουν και των μέτρων που ισχύουν πραγματικά.

Συγκεκριμένα, ενώ το 83% συμφωνεί ότι πράγματι λαμβάνονται μέτρα για την αποφυγή ψηφιακών επιθέσεων, μόνο το 41% παρέχει εκπαίδευση ασφάλειας σε όλους τους εργαζομένους και μόνο το 53% πιστεύει ότι ο οργανισμός του διαθέτει ισχυρές πολιτικές ασφάλειας. Η πλειονότητα των υπεύθυνων για τη λήψη αποφάσεων στον τομέα της Πληροφορικής εκφράζει επίσης το ενδιαφέρον της για την εξεύρεση του ποιος κρύβεται πίσω από μία επίθεση, σε περίπτωση που ο οργανισμός τους παραβιαστεί, με σχεδόν το 80% να συμφωνεί ότι θα ήθελε να μάθει την ταυτότητα του δράστη. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Kaspersky Lab μεταξύ των υπεύθυνων για τη λήψη αποφάσεων στον τομέα της Πληροφορικής από ευρωπαϊκούς οργανισμούς σε έξι χώρες: τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και τη Ρουμανία.

Το χάσμα μεταξύ αντίληψης και πραγματικότητας


Το γεγονός ότι η ψηφιακή ασφάλεια έχει κερδίσει τη θέση της στην ημερήσια διάταξη τα τελευταία χρόνια, βοηθά τις εταιρείες να αποκτήσουν μεγαλύτερη επίγνωση των πολύπλοκων ζημιών που μπορεί να τους προκαλέσει μια ψηφιακή επίθεση. Σύμφωνα με την τελευταία μας έρευνα, ένας στους δύο υπεύθυνους λήψης αποφάσεων στον τομέα της Πληροφορικής (51%) θα δυσκολευόταν να εκτιμήσει τις συνολικές απώλειες μετά από μία ψηφιακή επίθεση, καθώς αντιλαμβάνεται ότι ο αντίκτυπος είναι ευρέως διαδεδομένος και περιλαμβάνει απώλεια φήμης. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο (62%), ακολουθούμενο από την Ισπανία (54%). Ταυτόχρονα, το 57% των υπεύθυνων λήψης αποφάσεων στον τομέα της Πληροφορικής γνωρίζει ότι οι επιτιθέμενοι βελτιώνουν συνεχώς τα εργαλεία και τις τακτικές τους, ενώ αισθάνεται ότι είναι εύκολο για τους επιδρομείς του κυβερνοχώρου να εκτελούν τις επιθέσεις τους χωρίς να αφήνουν ενδείξεις ως προς την ταυτότητά τους.

Σύμφωνα με την έρευνα, όταν γίνεται μία ψηφιακή επίθεση, το 79% των υπευθύνων λήψης αποφάσεων στον τομέα της Πληροφορικής θα ήθελε να μάθει ποιος ήταν πίσω από την επίθεση. Ωστόσο, το 68% αυτών πιστεύει επίσης ότι είναι πολύ σπάνιο οι ψηφιακοί επιτιθέμενοι να συλληφθούν και να προσαχθούν ενώπιον της δικαιοσύνης.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ της αυτοπεποίθησης που έχουν οι επιχειρήσεις ότι θα μπορούσαν να σταματήσουν ψηφιακές επιθέσεις και των προληπτικών μέτρων που πράγματι λαμβάνουν. Πάνω από ένας στους δύο ερωτηθέντες (53%) συμφωνούν ότι ο οργανισμός τους μπορεί να σταματήσει αποτελεσματικά όλες τις ψηφιακές επιθέσεις στην περίμετρό τους και η συντριπτική πλειονότητα – 83% – ισχυρίζεται ότι ο οργανισμός τους λαμβάνει μέτρα για την πρόληψη ψηφιακών περιστατικών. Ωστόσο, αν μπούμε σε λεπτομέρειες, τα πράγματα αλλάζουν δραματικά. Παρόλο που το 53% των υπεύθυνων λήψης αποφάσεων στον τομέα της Πληροφορικής συμφωνεί ότι ο οργανισμός του έχει ισχυρές πολιτικές ασφάλειας, μόνο τέσσερις στις δέκα ευρωπαϊκές επιχειρήσεις (41%) παρέχουν κατάρτιση σε θέματα ψηφιακής ασφάλειας σε όλους τους εργαζομένους. Δυστυχώς, έχουμε δει αρκετές φορές τεράστια διαφορά μεταξύ της γραπτής και της πραγματικής πολιτικής ασφάλειας ώστε να είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι η θέσπιση πολιτικών ασφάλειας χωρίς κατάλληλη και τακτική εκπαίδευση είναι πρακτικά άχρηστη.

Ο αριθμός των οργανισμών που παρέχουν κατάρτιση στον τομέα της ψηφιακής ασφάλειας στα τμήματα Πληροφορικής είναι ελαφρώς υψηλότερος από εκείνους που παρέχουν κατάρτιση σε όλους τους εργαζομένους: 43% έναντι 41%. Ωστόσο, αυτό δεν αρκεί, καθώς προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι σχεδόν τα μισά (46%) από τα περιστατικά στον κυβερνοχώρο το 2017 προκλήθηκαν από υπαλλήλους – οι περισσότεροι από τους οποίους εργάζονταν σε τμήματα εκτός της Πληροφορικής.

Περισσότερη πληροφόρηση, καλύτερα προετοιμασμένοι για τη μάχη με τους εισβολείς

Μια θετική πτυχή που επισημάνθηκε από την έρευνα είναι ότι σχεδόν το ένα τρίτο των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων προσφεύγει σε αναφορές πληροφόρησης απειλών (30%), γεγονός που υποδηλώνει ότι όλο και περισσότεροι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων στον τομέα πληροφορικής αντιλαμβάνονται τη σημασία του να είναι σε θέση οι ομάδες ΙΤ να βασίζονται σε υψηλής ποιότητας πληροφόρηση απειλών προκειμένου να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι να ανταποκριθούν στο περιστατικό.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Kaspersky Lab σε έξι χώρες – Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ρουμανία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο – από την Arlington Research. 300 συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν σε κάθε χώρα, 1.800 συνολικά. Το δείγμα αποτελούνταν από υπεύθυνους λήψης αποφάσεων από ισόποση διάσπαση μικρομεσαίων με 2 – 499 υπαλλήλους και μεγάλων επιχειρήσεων (500+ εργαζόμενους).