Πώς μας κλέβουν μεμονωμένα ηλεκτρονικά καταστήματα

Related

Ρυθμίσεις, όρια, αθλητισμός: Η τριπλή πρόταση Μητσοτάκη για την προστασία των παιδιών από την AI

FORTUNE GREECE 20/06/2025, 14:45 Συζήτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τη Βαρόνη Beeban Kidron, Μέλος της Βουλής των Λόρδων του Ηνωμένου Βασιλείου, στο πλαίσιο του συνεδρίου "The Lyceum Project 2025 - Children in the age of AI", στο Ωδείο Αθηνών, Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025. (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI) Photo: Eurokinissi Ο Κυριάκος Μητσοτάκης απηύθυνε προειδοποίηση για τον

Αδιανόητο κενό ασφαλείας με 16 δισεκατομμύρια κωδικούς να διαρρέουν – Άνοιξε η πρόσβαση σε Facebook, Google, Apple και κάθε άλλη υπηρεσία

Η υπερβολική συγκέντρωση ευαίσθητων δεδομένων, ακόμα και αν δεν γίνεται με κακόβουλο σκοπό, μπορεί να αποβεί το ίδιο επιζήμια με την ενεργή κλοπή τους. Η ερευνητική ομάδα της Cybernews εντόπισε δεκάδες τεράστιες βάσεις δεδομένων που περιέχουν δισεκατομμύρια στοιχεία σύνδεσης. Από κοινωνικά δίκτυα και εταιρικές πλατφόρμες μέχρι VPN και προγραμματιστικά portals, δεν άφησαν τίποτα ανεξερεύνητο. Η

Διαρροή-μαμούθ: 16 δισεκατομμύρια κωδικοί από Apple, Google & Facebook εκτέθηκαν στο διαδίκτυο

FORTUNE GREECE 20/06/2025, 13:15 Πρόκειται για τη  μεγαλύτερη διαρροή προσωπικών δεδομένων όλων των εποχών. Μια από τις μεγαλύτερες διαρροές δεδομένων όλων των εποχών φαίνεται πως σημειώθηκε τις τελευταίες ημέρες, με ειδικούς στην κυβερνοασφάλεια να κάνουν λόγο για έναν τεράστιο όγκο στοιχείων που εκτέθηκαν δημόσια στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με σχετική έρευνα που παρουσιάστηκε από το Cybernews

Ένα ρολόι, χίλιοι ρόλοι: Πώς το HUAWEI WATCH FIT 4 Pro φέρνει την τεχνολογία ευεξίας στην καθημερινότητά σου

Τα smartwatches έχουν εξελιχθεί ριζικά μέσα στην τελευταία δεκαετία. Από απλοί βηματομετρητές ή χρονόμετρα, έχουν μετατραπεί σε καθημερινούς προσωπικούς βοηθούς για την υγεία, τη φυσική κατάσταση και τον σύγχρονο τρόπο ζωής. Για πολλούς, είναι πλέον εξίσου σημαντικά με το smartphone τους. Και όχι άδικα: μια τέτοια συσκευή δεν λέει απλώς την ώρα – βοηθά να

Τι αθλητικές μεταδόσεις έχει η τηλεόραση, σήμερα Παρασκευή, 20 Ιουνίου 2025

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας με όλη την αθλητική δράση. Το τηλεοπτικό πρόγραμμα αγώνων ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις και των λοιπών σπορ με όλους τους αγώνες live από τις αγαπημένες σου ομάδες και αθλήματα. Αναλυτικά όλες οι αθλητικές μεταδόσεις της τηλεόρασης για σήμερα Παρασκευή, 20 Ιουνίου 2025 09:55 COSMOTE SPORT 5 HD Moto3 Γκραν Πρι Ιταλίας

Ψηφιακή μετάβαση: Ο ρόλος της τεχνολογίας στην εκπαίδευση

FORTUNE GREECE Η πανδημία επιτάχυνε την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Σήμερα, το στοίχημα για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι η ισότητα, η ποιότητα και η καινοτομία. Η εκπαίδευση αλλάζει μορφή. Οι ψηφιακές πλατφόρμες, τα διαδραστικά εργαλεία και η υβριδική μάθηση έχουν μπει στην καθημερινότητα εκπαιδευτικών και μαθητών. Η Ελλάδα επένδυσε σημαντικά σε ψηφιακές υποδομές

Όσοι χρησιμοποιούν το ChatGPT γίνονται… χαζοί: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη φθείρει τον εγκέφαλο

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι το μέλλον, σύμφωνα με τους ειδικούς, ωστόσο η συνεχής χρήση της, όπως η εφαρμογή ChatGPT μπορεί να βλάψει τον εγκέφαλο, κάνοντας χαζούς τους ανθρώπους. Επιστήμονες από το MIT Media Lab έκαναν μελέτη, παρακολουθώντας την εγκεφαλική δραστηριότητα σε 54 φοιτητές, έγραψε η Daily Mail. Οι ειδικοί χώρισαν τους συμμετέχοντες σε

Cosmote: Νέο πρόγραμμα επιβράβευσης και απεριόριστο internet με 8.50 ευρώ – LimnosReport.gr :: Ειδήσεις από τη Λήμνο και το Β. Αιγαίο

Το WHAT’S UP Experiences γίνεται MAGENTA MOMENTS και σου φέρνει ακόμα περισσότερα! Κάνε τώρα την εγγραφή σου και μπες σε έναν κόσμο γεμάτο μοναδικές εμπειρίες, δώρα, εκπλήξεις,  προνόμια και προσφορές, σε Ελλάδα & εξωτερικό! Βρες το MAGENTA MOMENTS  αποκλειστικά μέσα στο app του WHAT’S UP • Μπες στην ενότητα Moments • Δες τις διαθέσιμες προσφορές και διαγωνισμούς • Ενεργοποίησε δωρεάν τα κουπόνια προσφορών που σε

Το X του Έλον Μασκ γίνεται… ψηφιακή τράπεζα – Έρχονται συναλλαγές και επενδύσεις στην πλατφόρμα

FORTUNE GREECE 19/06/2025, 16:51 The X logo is displayed on a mobile phone with the Xmoney website visible in the background in this photo illustration in Brussels, Belgium, on January 29, 2025. (Photo by Jonathan Raa/NurPhoto) (Photo by Jonathan Raa / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Η Λίντα Γιακαρίνο αποκάλυψε ότι η πλατφόρμα X ετοιμάζεται

COSMOTE TV  / Γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής

Με ένα ξεχωριστό αφιέρωμα σε κορυφαίους καλλιτέχνες και δημοφιλείς διοργανώσεις της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας, γιορτάζει η COSMOTE TV την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής (21/6). Το Σάββατο 21/6, στο ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα του COSMOTE CINEMA 2HD, οι τηλεθεατές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν βιογραφικά ντοκιμαντέρ θρύλων της μουσικής (Dolly Parton, ABBA), τα καλύτερα στιγμιότυπα του Glastonbury

Cosmote: Νέο πρόγραμμα επιβράβευσης και απεριόριστο internet με 8.50 ευρώ

Το WHAT’S UP Experiences γίνεται MAGENTA MOMENTS και σου φέρνει ακόμα περισσότερα! Κάνε τώρα την εγγραφή σου και μπες σε έναν κόσμο γεμάτο μοναδικές εμπειρίες, δώρα, εκπλήξεις,  προνόμια και προσφορές, σε Ελλάδα & εξωτερικό! Βρες το MAGENTA MOMENTS  αποκλειστικά μέσα στο app του WHAT’S UP • Μπες στην ενότητα Moments • Δες τις διαθέσιμες προσφορές και διαγωνισμούς • Ενεργοποίησε δωρεάν τα κουπόνια προσφορών που σε

Η COSMOTE TV γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής – Τυπολογίες – όλα γύρω από τα media

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Με ένα ξεχωριστό αφιέρωμα σε κορυφαίους καλλιτέχνες και δημοφιλείς διοργανώσεις της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας, γιορτάζει η COSMOTE TV την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής (21/6). Το Σάββατο 21/6, στο ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα του COSMOTE CINEMA 2HD, οι τηλεθεατές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν βιογραφικά ντοκιμαντέρ θρύλων της μουσικής (Dolly Parton, ABBA), τα καλύτερα στιγμιότυπα

Η COSMOTE TELEKOM μεγάλος χορηγός του Stoiximan AegeanBall Festival 2025

ΞΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ 19.06.2025 • 10:29 Το Stoiximan AegeanBall Festival 2025, ένα από τα κορυφαία τουρνουά 3X3 μπάσκετ στην Ελλάδα, επιστρέφει για 7η χρονιά στη Σύρο, με την COSMOTE TELEKOM να το στηρίζει ως Μεγάλος Χορηγός. Το φεστιβάλ, που έχει ως εμπνευστή τον Γιώργο Πρίντεζη, θα διεξαχθεί από τις 27 έως τις 29 Ιουνίου 2025 στην

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (19/6)

ATP 500 2025 ΧάλεΤένις COSMOTE Sport 612:30COSMOTE Sport 7ATP 500 2025 ΛονδίνοΤένις COSMOTE Sport 714:00COSMOTE Sport 6ATP 500 2025 ΧάλεΤένις COSMOTE Sport 614:30COSMOTE Sport 7ATP 500 2025 ΛονδίνοΤένις COSMOTE Sport 716:00COSMOTE Sport 6ATP 500 2025 ΧάλεΤένις COSMOTE Sport 616:30NOVASPORTS 6WTA 500 2025 Βερολίνο, Φάση των 16Τένις NOVASPORTS 617:00Novasports StartΕλβετία - ΤουρκίαΕυρωμπάσκετ Γυναικών Novasports Start17:30ΕΡΤ2Ελβετία -

Έγραψες κάτι προσωπικό στη Meta AI; Ίσως το διαβάζει ήδη όλος ο κόσμος

FORTUNE GREECE 18/06/2025, 23:00 23 May 2025, Saxony, Dresden: The logo of the AI software Meta AI from the Facebook group Meta is displayed on the screen of a laptop and iPhone (illustration). The Cologne Higher Regional Court is set to announce its decision on Friday in the case of the urgent action brought by

Share

Το 35% των αναφορών που διαχειρίστηκε η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» το 2018 αφορούσε εξ αποστάσεως συναλλαγές, σημείωσε η αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή Δρ. Αθηνά Κοντογιάννη, σε σημερινή ομιλία της στο συνέδριο Athens InfoLaw Conference Δίκαιο, Διαδίκτυο και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης», το οποίο πραγματοποιείται από τη νομική ιστοσελίδα  LAWSPOT και την Ευρωπαϊκή Ένωση Νέων Νομικών Ελλάδας (ELSA Greece) στο Πολεμικό Μουσείο.

Όπως είπε η κυρία Κοντογιάννη: «οι συνθήκες της οικονομικής κρίσης καθιστούν τους καταναλωτές πιο επιρρεπείς σε παραπλανητικές προσφορές και δωρεάν παροχή υπηρεσιών και προϊόντων ή παροχές όπου το αντάλλαγμα είναι ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. Οι ευάλωτοι καταναλωτές αποφασίζουν πολύ εύκολα, προκειμένου να αποκτήσουν ένα δωρεάν δείγμα από ένα προϊόν ή μια δοκιμαστική υπηρεσία ή έστω μια έκπτωση, να γνωστοποιήσουν σε εταιρείες τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου, το e-mail τους κλπ. ή να συναινέσουν ανεπιφύλακτα στη λήψη εμπορικών προωθητικών ενημερώσεων κάθε είδους, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι έχουν πληρώσει πολύ ακριβά το «δώρο» ή την έκπτωση. Και φυσικά, στη συνέχεια, βομβαρδίζονται, με ή χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση από προωθητικές κλήσεις, μηνύματα και spamming mails. Ή ανακαλύπτουν μετά την ανάλωση του δώρου ότι έχουν δεσμευθεί σε επαχθείς και μακράς διάρκειας συμβάσεις παροχής υπηρεσιών».

Αυτά, συνέχισε η ίδια, είναι μερικά από τα δεδομένα της Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς από τα οποία προκύπτει ότι είναι αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή, ώστε να παραμείνει το επίπεδο της προστασίας να παραμείνει υψηλό.

Στη συνέχεια παρέθεσε παραδείγματα από την εμπειρία αναφορών από καταναλωτές στον Συνήγορο του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας από τις οποίες διαπιστώνονται κενά στην προστασία του καταναλωτή από μαζικές αθέμιτες εμπορικές πρακτικές ηλεκτρονικών καταστημάτων ιδιαίτερα μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Παράδειγμα

Όπως είπε, το 2018 και το 2019 ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας δέχθηκαν αναφορές καταναλωτών για μεμονωμένα ηλεκτρονικά καταστήματα που είτε δεν παραδίδουν το προϊόν που παραγγέλθηκε είτε παραδίδουν σκοπίμως προϊόντα, χωρίς τις συνομολογημένες ιδιότητες, π.χ. παπούτσια σε διαφορετικό νούμερο από το παραγγελθέν, οπότε, όταν ο καταναλωτής τα επιστρέφει για να λάβει το προϊόν της επιλογής του, χάνει, τελικά, και τα χρήματα που κατέβαλε (εκτός εάν ευοδωθεί η διαδικασία της αμφισβήτησης συναλλαγής) και το προϊόν.

Συνήθης πρακτική, στις περιπτώσεις αυτές, είναι η μετεγκατάσταση του ηλεκτρονικού καταστήματος, μετά από 6 μήνες -1 έτος δραστηριότητας, σε άλλο κράτος μέλος, τις περισσότερες φορές σε όμορες Βαλκανικές χώρες, όπου οι έλεγχοι για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές δεν είναι πάντοτε εντατικοί. Ή η μετονομασία του και η εγγραφή του στο ΓΕΜΗ υπό νέα επωνυμία, αλλά με την ίδια έδρα, το ίδιο τηλέφωνο ή τον ίδιο νομικό εκπρόσωπο, ώστε να συνεχισθεί η παράνομη εμπορική δραστηριότητα, με περιορισμένο τον κίνδυνο συσχετισμού των δύο εταιρειών.

Οι πωλήσεις των προϊόντων γίνονται σε κάποιες περιπτώσεις μέσα από ιστοσελίδες στις περισσότερες περιπτώσεις, όμως, μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (ιδίως facebook και Instagram).

Επίσης, συνέχισε η ίδια, κάποιες από τις πραγματοποιηθείσες συναλλαγές αφορούσαν προϊόντα που φαίνονταν ως γνήσια από τις φωτογραφίες που προβάλλονταν, προσφέρονταν σε ιδιαίτερα δελεαστικές τιμές και, τελικά, είτε δεν παραδίδονταν καθόλου είτε οι καταναλωτές παραλάμβαναν προϊόντα απομίμησης χαμηλής ποιότητας.

Η αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή σημείωσε ότι, εκτός από το παρεμπόριο,  τα εν λόγω ηλεκτρονικά καταστήματα ή προφίλ δεν πληρούσαν τις απαιτήσεις πληροφόρησης του ν. 2251/1994 ούτε του Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο που ορίζουν ότι στην ιστοσελίδα θα πρέπει να αναφέρεται η ταυτότητα του προμηθευτή (επωνυμία), η γεωγραφική του διεύθυνση, τηλέφωνο επικοινωνίας, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ΑΦΜ, αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ αν εδρεύει στην Ελλάδα, ουσιώδεις πληροφορίες που αφορούν τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, την επιβάρυνση του καταναλωτή και βασικές πληροφορίες για την εμπορική πολιτική του (κόστος μεταφορικών, πρόσθετες χρεώσεις, φόροι και τέλη κλπ.), καθώς και αναφορά στο δικαίωμα υπαναχώρησης.

‘Αρα, υπογράμμισε η ίδια, δεν ασκούσαν νομίμως την εμπορική δραστηριότητά τους και, όταν δημιουργήθηκαν τα προβλήματα, οι καταναλωτές που προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με το ηλεκτρονικό κατάστημα για να παραπονεθούν διαπίστωσαν απενεργοποίηση των λογαριασμών στα social media και αδυναμία επικοινωνίας ελλείψει άλλων στοιχείων.

Σε ο,τι αφορά στην προστασία του καταναλωτή, η κυρία Κοντογιάννη σημείωσε: «Εν προκειμένω οι διατάξεις για τις παράνομες και αθέμιτες εμπορικές πρακτικές που προβλέπουν παύση της πρακτικής και παράλειψής της στο μέλλον δεν προσφέρουν ικανοποιητική προστασία σε εξωδικαστικό επίπεδο και εκτός της ποινικής διαδικασίας: Ο ν. 2251/1994 παρέχει στους θιγόμενους από αθέμιτη εμπορική πρακτική καταναλωτές να ζητούν μεμονωμένα ή από κοινού τη δικαστική παύση της πρακτικής, την παράλειψή της στο μέλλον και την επιδίκαση αποζημίωσης για ζημία που προκλήθηκε εξαιτίας της. Επίσης, προβλέπονται μια σειρά από διοικητικές κυρώσεις και μέτρα που μπορεί να επιβληθούν, με όχι ταχείες διαδικασίες, από το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης. Στην πράξη, όμως, ακόμη και αν διακοπεί η λειτουργία της επιχείρησης είτε παραμένει η ιστοσελίδα και το προφίλ της ενεργό είτε επανέρχεται με νέο προφίλ και νέα ιστοσελίδα. Αν μάλιστα πρόκειται για επιχείρηση που εδρεύει σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. δεν είναι δυνατό να εφαρμοσθούν ούτε οι ανωτέρω διατάξεις του ν. 2251/1994, αλλά πρέπει να γίνει μια χρονοβόρα διασυνοριακή συνεργασία με αμφίβολα αποτελέσματα».

Αυστηρότερη νομοθεσία από το 2020

Για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των περιπτώσεων που αναφέρθηκαν παραπάνω, σημαντική αναμένεται να είναι η συμβολή του νέου Κανονισμού 2017/2394 σχετικά με τη συνεργασία μεταξύ των εθνικών αρχών που είναι αρμόδιες για την επιβολή της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών ο οποίος θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τις 17 Ιανουαρίου 2020. Και αυτό γιατί θέσπισε, στο άρθρο 9, ελάχιστες δυνατότητες έρευνας και ελάχιστες δυνατότητες επιβολής της καταναλωτικής νομοθεσίας από τις αρμόδιες αρχές (στην Ελλάδα αρμόδια είναι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή) για:

-Διεξαγωγή επιτόπιων επιθεωρήσεων, mystery shopping, συλλογής στοιχείων (π.χ. χρηματοοικονομικών ροών, ροών δεδομένων, στοιχείων ταυτότητας ιδιοκτητών των διαδικτυακών τόπων και άλλων κατά νόμον υπευθύνων) από πιστωτικά ιδρύματα, φορείς τηλεπικοινωνιών, καταχωρητών μητρώων, παρόχων υπηρεσιών φιλοξενίας και κάθε είδους άλλων δημόσιων ή ιδιωτικών φορέων, προκειμένου να διαπιστωθεί η παράβαση της καταναλωτικής νομοθεσίας. Επίσης την κατάσχεση αναγκαίων εγγράφων και δεδομένων από τους τόπους επαγγελματικής δραστηριότητας των παραβατών, τηρουμένων των σχετικών όρων της ελληνικής νομοθεσίας.

-Επιβολή κυρώσεων, όπως πρόστιμα, αλλά και δεσμεύσεων για τη μελλοντική συμμόρφωση των εμπόρων.

-Αποτελεσματική παύση και παράλειψη στο μέλλον των κάθε είδους πρακτικών που παραβιάζουν την καταναλωτική νομοθεσία. Ιδιαίτερα πρωτοποριακή είναι η πρόβλεψη ότι, όταν δεν υπάρχουν άλλα αποτελεσματικά μέσα για την επίτευξη της παύσης ή της απαγόρευσης της παράβασης που καλύπτεται από τον παρόντα κανονισμό και προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος σοβαρής βλάβης των συλλογικών συμφερόντων των καταναλωτών, οι αρμόδιες αρχές μπορούν να προχωρήσουν σε διαγραφή περιεχομένου από επιγραμμική διεπαφή ή η διαταγή ρητής προειδοποίησης των καταναλωτών κατά την πρόσβασή τους στην επιγραμμική διεπαφή ως προσωρινό μέτρο για την προστασία των συλλογικών συμφερόντων των καταναλωτών, αλλά και να διατάσσουν καταχωρητές ή μητρώα τομέα να διαγράψουν ένα πλήρως εγκεκριμένο όνομα τομέα και να επιτρέπουν στην οικεία αρμόδια αρχή να προβεί σε σχετική καταχώρηση, μεταξύ άλλων, ζητώντας από τρίτο μέρος ή άλλη δημόσια αρχή να εφαρμόσει αυτά τα μέτρα. ‘Αρα, η αρμόδια διοικητική αρχή κάθε κράτους μέλους, έχει την εξουσία, σε μια ακραία εκδοχή, υπό τους όρους της αρχής της αναλογικότητας ενόψει και της ανάγκης προστασίας των συλλογικών συμφερόντων των καταναλωτών, να διατάξει άλλο φορέα, δημόσιο ή ιδιωτικό, να λάβει μέτρα ώστε να «κατέβει» κάθε είδους λογισμικό που λειτουργεί ως ηλ. κατάστημα. Δεδομένου, όμως, ότι θα υπάρξουν εθνικά μέτρα εξειδίκευσης του Κανονισμού, αναμένεται να δούμε πώς το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης θα οργανώσει την εφαρμογή της διάταξης.

-Οι παραπάνω ελάχιστες αρμοδιότητες, τόσο οι ερευνητικές όσο και οι αρμοδιότητες επιβολής, μπορούν να ασκούνται είτε από τις ίδιες τις αρμόδιες διοικητικές αρχές υπ’ ευθύνη τους, είτε με προσφυγή σε άλλες αρχές είτε με διαβίβαση εντολών σε εντεταλμένους φορείς, π.χ. επιθεωρητές ελεγκτές, είτε, ακόμη, με αίτηση στις δικαστικές αρχές (άρθρο 10 του Κανονισμού).

Οι προαναφερθείσες κυρώσεις δεν ισχύουν μόνο για το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά αφορούν κάθε ουσιώδη παράβαση της καταναλωτικής νομοθεσίας. Στην πράξη ενισχύουν το οπλοστάσιο των διοικητικών κυρώσεων και διοικητικών μέτρων του ν. 2251/1994, το οποίο, όπως προαναφέρθηκε δεν παρείχε τόσο ευρείες εξουσίες σε εξωδικαστικό επίπεδο. Και, βεβαίως, καλύπτουν κενά που είχαν αναδειχθεί μέσα από την ψηφιακή ενιαία αγορά: Κυρίως το ζήτημα των διασυνοριακών παραβιάσεων, όπου ο Κανονισμός 2017/2394 καθιερώνει, μεταξύ άλλων, ανταλλαγή πληροφοριών μέσω έκδοσης προειδοποιήσεων, σαρώσεις, συντονισμένες δράσεις μεταξύ των κρατών μελών.

Για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητα της παρέμβασης κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική η συμμόρφωση στην οποία έχουν κληθεί από την Ε.Ε. οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης Facebook, Twitter και Google+ για την προστασία των καταναλωτών από διαδικτυακές απάτες και αθέμιτες συμπεριφορές ηλεκτρονικών καταστημάτων που προβάλλονται από αυτές. Η Επιτροπή έχει ζητήσει, όταν ενεργοποιείται ο «μηχανισμός αναγγελίας και δράσης» που χρησιμοποιούν οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών για να επισημαίνουν παράνομο περιεχόμενο και ζητούν από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύων την αφαίρεσή του να ανταποκρίνονται άμεσα. Παρά το ότι η Google+ εφαρμόζει ένα πρωτόκολλο με προθεσμίες για τη διεκπεραίωση των σχετικών αιτημάτων, το Facebook και το Twitter θέτουν απλώς στη διάθεση των εθνικών αρχών μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ώστε να τους κοινοποιούνται οι όποιες παραβιάσεις χωρίς όμως να έχουν δεσμευτεί σε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια για τη διεκπεραίωση των σχετικών αιτημάτων. Ωστόσο, στο πλαίσιο του νέου Κανονισμού 2017/2394, φορείς που μπορούν να διαταχθούν από τις αρμόδιες εποπτικές αρχές σε αφαίρεση ή διαγραφή περιεχόμενου αν δεν υπάρχει άλλο αποτελεσματικό μέτρο, μπορούν να θεωρηθούν και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. ‘Αρα, όταν τεθεί σε εφαρμογή ο Κανονισμός, μπορεί να ζητηθεί η άμεση διαγραφή των συγκεκριμένων προφίλ από το Facebook αλλά και ηλ. καταστημάτων που εφαρμόζουν παραπλανητικές πρακτικές που αφορούν πληρωμές εκ μέρους των καταναλωτών, διάθεση προϊόντων απομίμησης και απατηλές προσφορές και παγίδες συνδρομητικής εγγραφής χωρίς ενημέρωση και συναίνεση του καταναλωτή (γεγονός που έχει προκαλέσει ήδη αρκετές αντιδράσεις).