Η ανάγκη να είμαστε μέσα σε όλα και οι αρνητικές επιπτώσεις της

Related

Τον Απρίλιο ενεργοποιείται το Kids Wallet – Πώς θα γίνεται η ταυτοποίηση των παιδιών

Από τις πρώτες χώρες, πανευρωπαϊκά, που έχει παρουσιάσει μια...

Η αιχμή της τεχνολογίας στην Πολιτική Προστασία: Η Nova ICT αναλαμβάνει να υλοποιήσει το Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης Κρίσεων και Εθνικής Βάσης Δεδομένων

Υπογράφηκε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, παρουσία του Υπουργού κ. Βασίλη Κικίλια, η σύμβαση του Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Κρίσεων και Εθνικής Βάσης Δεδομένων. Στην εκδήλωση παρέστη ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Ευάγγελος Τουρνάς, ο υποδιοικητής του ΕΣΚΕΔΙΚ, Αρχιπύραρχος κ. Αναστάσιος Μιχαλόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Κοινωνίας

Ομιλος ΟΤΕ: Ανάπτυξη του FTTH δικτύου και ενίσχυση του COSMOTE 5G WiFi το 2025

Τις στρατηγικές προτεραιότητες του ΟΤΕ για το 2025 παρουσίασαν ο Κώστας Νεμπής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, και η διοικητική ομάδα της εταιρείας, σε περίπου 1.100 στελέχη του ΟΤΕ απ’ όλη την Ελλάδα, στο πλαίσιο του Management Team Meeting  της εταιρείας με τίτλο “Connecting the dots”. Οι στόχοι της φετινής χρονιάς, αποτελούν το πρώτο μέρος του ταξιδιού προς την επίτευξη

Η Κίνα ανακοινώνει ταμείο υψηλής τεχνολογίας για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης και των αναδυόμενων βιομηχανιών

Μετά την παγκόσμια επιτυχία του τελευταίου μοντέλου συλλογιστικής τεχνητής νοημοσύνης της DeepSeek, οι κορυφαίοι οικονομικοί αξιωματούχοι της Κίνας υποσχέθηκαν να δημιουργήσουν ένα κρατικά υποστηριζόμενο ταμείο για τη στήριξη της τεχνολογικής καινοτομίας. Το «κρατικό ταμείο καθοδήγησης επιχειρηματικών κεφαλαίων» θα επικεντρωθεί σε τομείς αιχμής όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η κβαντική τεχνολογία και η αποθήκευση ενέργειας υδρογόνου, δήλωσε στους

Δύο μόνο οχήματα της Cosmote θα μπορούν να σταθμεύουν εντός του Δημοτικού Κήπου – Καβάλα, Πρωϊνή, Ραδιόφωνο, Εφημερίδα της Καβάλας, νέα, καβάλα ειδήσεις, μικρές...

Την Δευτέρα στη συνεδρίαση της Δημοτικής Κοινότητας, την Τρίτη το πρωί στη Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Καβάλας συζητήθηκε και εγκρίθηκε θέμα που αφορά την πρόσβαση οχημάτων της Cosmote στο κτίριο του ΟΤΕ στην πλατεία Καπνεργάτη. Ουσιαστικά νομιμοποιείται η παρουσία δίπλα στο κτίριο δύο μόνο συγκεκριμένων οχημάτων. Θα χρησιμοποιούν τη γνωστή δίοδο απέναντι από το κατάστημα

Στα ύψη οι νέες τιμές της CosmoteTV

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι αυξήσεις που ανακοίνωσε η πλατφόρμα του Netflix, για την μηνιαίες χρεώσεις της ανά συνδρομή, θα περνούσαν και στην Cosmote, στα πακέτα που εμπεριέχουν Cosmote TV και Netflix. Oι ανατιμήσεις που θα προκύψουν Tα πακέτα που συνδυάζουν COSMOTE TV & Netflix η προσαρμοσμένη αύξηση τιμής των πακέτων Netflix (Basic, Standard, Premium) θα

TikTok: 15 λειτουργίες ασφαλείας για τους εφήβους – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς

Συνεργασία με τη βιομηχανία και την κοινωνία των πολιτών για την επίτευξη συναίνεσης σχετικά με τη διασφάλιση της ηλικίας. Το TikTok ανακοίνωσε νέες λειτουργίες στο Family Pairing που προσφέρονται στους γονείς, ώστε να θέτουν όρια και να προσαρμόζουν περιορισμούς στην πλατφόρμα σύμφωνα με τις ανάγκες της οικογένειάς τους. Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, καθημερινά οι

Η θρησκεία θα είναι το ζητούμενο στο «Intergalactic: The Heretic Prophet» της Naughty Dog

Ο επικεφαλής της Naughty Dog, Νιλ Ντράκμαν, μοιράστηκε περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο παιχνίδι του στούντιο, Intergalactic: The Heretic Prophet. Το Intergalactic: The Heretic Prophet ανακοινώθηκε στο τέλος του περασμένου έτους με ένα τρέιλερ που παρουσίαζε μια ρετρό – φουτουριστική ενέργεια και μας εισήγαγε στην κυνηγό επικυρηγμένων, Τάτι Γκαμπριέλ, η οποία υποδύεται η Τζόρνταν Α.

Η Aloy του «Horizon» αλληλοεπιδρά μέσω τεχνητής νοημοσύνης – «Αυτό είναι απλώς μια γεύση από όσα είναι δυνατά»

Νέα διαρροή αποκαλύπτει ότι η Sony, εργάζεται σε χαρακτήρες για το PlayStation που καθοδηγούνται από τεχνητή νοημοσύνη, συμπεριλαμβανομένης της Aloy από τη σειρά Horizon. Πρόκειται για μια επιλογή που φαντάζει κάπως ειρωνική, δεδομένου ότι η Aloy είναι χαρακτήρας που μεγαλώνει σε έναν μετα-αποκαλυπτικό κόσμο γεμάτο από μηχανές ελεγχόμενες από τεχνητή νοημοσύνη. Στο υλικό που διέρρευσε

iPad Air, iPad & Magic Keyboard σε COSMOTE & ΓΕΡΜΑΝΟ

Τα ολοκαίνουργια iPad Air με επεξεργαστή M3 και iPad με επεξεργαστή A16, μαζί με το νέο Magic Keyboard, ήρθαν στην Ελλάδα και είναι διαθέσιμα στα καταστήματα COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ και online στα www.cosmote.gr και www.germanos.gr. Εξοπλισμένα με πανίσχυρους επεξεργαστές, εξαιρετικές οθόνες και προηγμένες κάμερες, τα νέα iPad είναι ακόμα πιο γρήγορα και αποδοτικά, προφέροντας μοναδική

Τα νέα iPad Air (M3), iPad (A16) και Magic Keyboard διαθέσιμα σε COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

Τα ολοκαίνουργια iPad Air με επεξεργαστή M3 και iPad με επεξεργαστή A16, μαζί με το νέο Magic Keyboard, ήρθαν στην Ελλάδα και είναι διαθέσιμα στα καταστήματα COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ και online στα www.cosmote.gr και www.germanos.gr. Εξοπλισμένα με πανίσχυρους επεξεργαστές, εξαιρετικές οθόνες και προηγμένες κάμερες, τα νέα iPad είναι ακόμα πιο γρήγορα και αποδοτικά, προφέροντας μοναδική

Το Gemini για το Google Workspace τώρα υποστηρίζεται και στα ελληνικά

Για περισσότερα από 20 χρόνια, το Google Workspace είναι κάτι περισσότερο από μία σουίτα εργαλείων. Είναι ένας χώρος όπου οι ομάδες δημιουργούν, αναπτύσσονται και εξελίσσονται μαζί. Η Google έχει ενδυναμώσει περισσότερες από 10 εκατομμύρια επιχειρήσεις όλων των μεγεθών — από καινοτόμες νεοφυείς επιχειρήσεις (startups) έως παγκόσμιες επιχειρήσεις— να μεταμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται.

Τop 5 καλύτεροι ιστότοποι για αγορά followers Instagram με Έλληνες & δωρεάν επιλογές

Το Instagram και το Tiktok είναι από τα πιο εμβληματικά κοινωνικά δίκτυα στον κόσμο, προσφέροντας τεράστιες ευκαιρίες σε άτομα και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που θέλουν να επεκτείνουν το κοινό τους, να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να αποκτήσουν αναγνωρισιμότητα για το brand τους. Όμως, πρέπει να είστε πολύ ενεργοί στα social media και να δημοσιεύετε συχνά

5 ασφαλείς ιστότοποι για αγορά followers Instagram και TikTok με Έλληνες & δωρεάν επιλογές

Το Instagram και το Tiktok είναι από τα πιο εμβληματικά κοινωνικά δίκτυα στον κόσμο, προσφέροντας τεράστιες ευκαιρίες σε άτομα και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που θέλουν να επεκτείνουν το κοινό τους, να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να αποκτήσουν αναγνωρισιμότητα για το brand τους. Όμως, πρέπει να είστε πολύ ενεργοί στα social media και να δημοσιεύετε συχνά

«ΡΙΦΙΦΙ»: Ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα της νέας σειράς μυθοπλασίας της COSMOTE TV

Ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα της νέας σειράς μυθοπλασίας της COSMOTE TV, με τίτλο «ΡΙΦΙΦΙ». Τα γυρίσματα διήρκησαν περίπου τρεις μήνες και πραγματοποιήθηκαν εξολοκλήρου στην Αττική. Η σειρά, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια και σενάριο Βασίλη Ρίσβα και Δήμητρας Σακαλή, ετοιμάζεται να κάνει πρεμιέρα τη νέα τηλεοπτική σεζόν αποκλειστικά στην COSMOTE TV. Η υπόθεση Το «ΡΙΦΙΦΙ» είναι εμπνευσμένο

Share

Η καθημερινότητά μας «βομβαρδίζεται» συνεχώς από πληροφορίες, δημοσιεύματα και διάφορα νέα, για τα οποία προκαλείται η ανάγκη να ασχολούμαστε και να τα ακολουθούμε, προκειμένου να μην μένουμε πίσω. Η απαίτηση, λοιπόν, που δημιουργεί η σύγχρονη εποχή, να είμαστε μέσα σε όλα, έχει και επιπτώσεις, όπως η μείωση της παγκόσμιας συλλογικής προσοχής.

Οι άνθρωποι του τώρα έχουν πολύ περισσότερα πράγματα στα οποία επικεντρώνουν την προσοχή τους, με αποτέλεσμα συχνά να αφιερώνουν πολύ λιγότερο χρόνο στο καθένα από αυτά, σύμφωνα με μια νέα ευρωπαϊκή επιστημονική μελέτη. Όλα αυτά συντείνουν στο ότι ο δημόσιος διάλογος έχει σε μεγάλο βαθμό «επιταχυνθεί» και κατακερματιστεί.

Αν και το θέμα των αρνητικών συνεπειών της χρήσης των κοινωνικών δικτύων και της ολοένα ταχύτερης ανανέωσης των ειδήσεων έχει συζητηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια, δεν υπήρχαν μέχρι σήμερα εμπειρικά δεδομένα που να επιβεβαιώνουν αυτή την «κοινωνική επιτάχυνση».

Η νέα αυτή μελέτη επιβεβαιώνει ότι η ολοένα ταχύτερη παραγωγή και κατανάλωση περιεχομένου, με αποτέλεσμα τη μείωση της προσοχής των ανθρώπων, όντως συμβαίνει και είναι κάτι που αφορά όχι μόνο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά επίσης τα βιβλία, τις διαδικτυακές αναζητήσεις, τη δημοφιλία των ταινιών κ.α.

Οι ερευνητές από τη Γερμανία, τη Δανία και την Ιρλανδία, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Communications» και όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ανέλυσαν τις πωλήσεις εισιτηρίων κινηματογραφικών ταινιών σε βάθος 40 ετών (πόσο χρόνο μια ταινία έμενε ανάμεσα στις κορυφαίες), τα δημοφιλή βιβλία στο Google Books, δεδομένα του Twitter από το 2013 έως το 2016, τον χρόνο προσοχής στη Wikipedia από το 2012 έως το 2017, στοιχεία από το Google Trends (2010-2018) κ.α.

Στη συνέχεια οι ερευνητές δημιούργησαν ένα μαθηματικό μοντέλο για να προβλέψουν τρεις παράγοντες: «το ενδιαφέρον του θέματος, τον χρόνο που παραμένει δημοφιλές στη δημόσια σφαίρα και την επιθυμία για ένα νέο θέμα», όπως δήλωσε ο δρ. Φίλιπ Χόβελ, καθηγητής εφαρμοσμένων μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κορκ της Ιρλανδίας.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως όταν παράγεται περισσότερο περιεχόμενο σε λιγότερο χρόνο, η συλλογική προσοχή εξαντλείται νωρίτερα. Όταν ένα θέμα γίνεται δραματικά δημοφιλές για σύντομο όμως χρονικό διάστημα, ακολουθείται άμεσα από το επόμενο θέμα, λόγω του έντονου ανταγωνισμού για καινοτομία.

Βρέθηκε, επίσης, ότι σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους υπήρξαν θέματα που τραβούσαν απότομα την προσοχή του κοινού, αλλά για πολύ σύντομες χρονικές περιόδους. Για παράδειγμα, μια παγκόσμια τάση στο Twitter το 2013 διαρκούσε κατά μέσον όρο 17,5 ώρες (τόσο έμενε ένα hashtag στο Top 50), σε αντίθεση με το 2016, όταν το θέμα έμενε «καυτό» μόνο για 11,9 ώρες. Τα ευρήματα αυτά δεν ίσχυαν πάντως για την Βικιπαίδεια, ούτε για τα επιστημονικά περιοδικά, για λόγους που παραμένουν ασαφείς.

Ο καθηγητής του Τεχνικού Πανεπιστημίου της Δανίας Σουν Λέμαν υπογράμμισε ότι το εύρος της προσοχής είναι συγκεκριμένο, σήμερα όμως υπάρχουν πολύ περισσότερα πολιτιστικά αντικείμενα που την απαιτούν, με αποτέλεσμα η προσοχή να πρέπει να χωριστεί σε πολλά περισσότερα δεδομένα και κατ’ επέκταση να μειώνεται.

Ο Φίλιπ Λόρεντς-Σπρέεν, ερευνητής μέλος του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ για την Ανθρώπινη Ανάπτυξη, που συμμετείχε στη μελέτη, δήλωσε ότι «ο αυξανόμενος όγκος των πληροφοριών που εξαντλεί την προσοχή μας και την επείγουσα ανάγκη για καινοτομία, μας οδηγεί συλλογικά να αλλάζουμε θέματα πολύ πιο τακτικά».

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι τα ευρήματά τους ισχύουν σε συλλογικό επίπεδο για το ευρύτερο κοινό και όχι για όσους επαγγελματίες -όπως οι δημοσιογράφοι- παράγουν τις πληροφορίες και ανταγωνίζονται για την ταχύτητα της είδησης, ούτε για το πώς η είδηση καταναλώνεται σε ατομικό επίπεδο, κάτι το οποίο, όπως τονίζουν, αξίζει να μελετηθεί στο μέλλον.