Έρευνα COSMOTE – ΕLTRUN 2024: Συνεχής αύξηση στην ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ επιχειρήσεων στην Ελλάδα

Related

Παγκόσμια Διάκριση για την Intracom Telecom στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης

 Η Intracom Telecom, διεθνής κατασκευαστής τεχνολογικών συστημάτων & λύσεων, διακρίθηκε με το Βραβείο  «Αριστεία Τεχνητής Νοημοσύνης (AI Excellence)» στα 2024 WITSA Global Innovation & Tech Excellence Awards, στο Παγκόσμιο Συνέδριο Πληροφορικής (WCIT 2024), που πραγματοποιήθηκε στο Γερεβάν της Αρμενίας. Αυτή η παγκόσμια αναγνώριση αναδεικνύει, τόσο το ρόλο της Intracom Telecom, όσο και της πλατφόρμας NFV…

Η LG ανακοινώνει προκαταρκτικά αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο του 2024

Η LG Electronics Inc. (LG) ανακοίνωσε σήμερα τα προκαταρκτικά αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο του 2024, όπου κατέγραψε ενοποιημένα έσοδα ύψους 22,17 τρισεκατομμυρίων KRW (16,384 δισεκατομμύρια USD) και λειτουργικά κέρδη 751,1 δισεκατομμυρίων KRW (555,063 εκατομμύρια USD). Η εταιρεία πέτυχε ρεκόρ υψηλών εσόδων τριμήνου, καταγράφοντας αύξηση των εσόδων της σε ετήσια βάση για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο…

First Global Challenge: Διαγωνισμός ρομποτικής με «όχημα» τα γρήγορα δίκτυα της COSMOTE

Περισσότεροι από 3.000 μαθητές και μέντορες από 193 χώρες αξιοποίησαν τα γρήγορα δίκτυα της COSMOTE με ταχύτητες έως 1 Gbps, στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού μαθητικής ρομποτικής FIRST Global Challenge 2024, που φιλοξένησε η Αθήνα για πρώτη φορά. Η COSMOTE, ως χορηγός τηλεπικοινωνιών κάλυψε με υπερσύγχρονες δικτυακές υποδομές κινητής και σταθερής τις ανάγκες διεξαγωγής του.…

Έγινε γνωστή η ημερομηνία κυκλοφορίας του Apple Intelligence, έρχεται και αλλάζουν πολλά

Με ελλείψεις κυκλοφόρησε από την Apple μόλις τον περασμένο μήνα το iOS 18 και αναφερόμαστε στο γεγονός πως το νέο software δεν έφερε μαζί τους το σύνολο νέων χαρακτηριστικών που βασίζεται στην τεχνολογία Apple Intelligence. Τώρα, λοιπόν, περιμένουμε το iOS 18.1, όπου η πρώτη παρτίδα υλικού Apple Intelligence θα κάνει επιτέλους το ντεμπούτο της –…

Λίγο η φαντασία μας, λίγο η τεχνολογία και έχουμε νέα εικόνα από το κέντρο εντολών του One UI 7

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε τις κατάλληλες γνώσεις για να δημιουργήσουμε ένα οπτικό περιεχόμενο όπως θέλουμε και σε συνδυασμό με την φαντασία μας μπορούμε να δημιουργήσουμε μια εικόνα του Galaxy S25 Ultra να τρέχει το νέο UI 7 της Samsung.Βέβαια αυτό δεν το κάναμε εμείς αλλά μπήκε στον κόπο να το δημιουργήσει ο tipster Ice Universe στο…

Apple: Μας πείθει πως το iPhone 16 Pro θα μας κάνει κινηματογραφιστές του Hollywood

Σαν νέο προιόν, το iPhone 16 πρέπει να λάβει περισσότερης δημοσιότητας και γι΄αυτό η Apple φροντίζει μετά το σποτ μέσω του οποίου πρόβαλε τις δυνατότητες του ολοκαίνουργιου πλήκτρου Camera Control, τώρα η εταιρεία ανέβασε μια ολοκαίνουργια νέα διαφήμιση. Αυτό το νέο τηλεοπτικό σποτ έχει να κάνει με τη λήψη βίντεο σε αργή κίνηση, Cinematic 4K…

An Autistic Woman’s Guide to Asking for Help: Self-advocacy in the Workplace When Living With a Non-visible Disability

As part of the DisAbility Affinity Group's spotlight month, Trisha Matthews, the AG's professional development chair, reflects on her experience advocating for herself as a woman engineer with autism.

Φοιτητικό Σπίτι: Στα Public σε περιμένουν μοναδικές προσφορές και προνόμια

H νέα ακαδημαϊκή χρονιά ξεκινά για όλους τους φοιτητές και μαζί της έρχεται η ιδανική ευκαιρία να διαμορφώσεις τον προσωπικό σου χώρο όπως πάντα ονειρευόσουν. Και για το φοιτητικό σπίτι, τα Public είναι εδώ για να σου προσφέρουν όλα όσα θα χρειαστείς για το νέο ξεκίνημα, μέσα από μία μεγάλη ποικιλία προϊόντων τεχνολογίας, οικιακών συσκευών,…

Νέα εκπαιδευτικά προγράμματα και ιστορίες επικοινωνίας από το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ

Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ συνεχίζει για 14η χρονιά με νέα εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις για σχολεία και οικογένειες, που συνδυάζουν τεχνολογία, ψυχαγωγία, μάθηση και δημιουργικότητα. Όπως κάθε χρόνο έτσι και για τα φετινά εκπαιδευτικά προγράμματα «Ένας Κόσμος Ιστορίες» η συμμετοχή είναι δωρεάν για όλους και οι κρατήσεις γίνονται online στο www.otegroupmuseum.gr. Τα περισσότερα…

Cosmote – Nova: Τα κέρδη από τη συνεργασία τους δείχνουν ποιος ήταν ο μεγάλος νικητής

Επικαιρότητα Η «επανάσταση» στη συνδρομητική τηλεόρασηΗ συνεργασία της Nova με την Cosmote φαίνεται πως έχει θετικό πρόσημο για τις δύο εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη συνδρομητική τηλεόραση.Αναλυτικά εδώ To Panathinaikos24.gr είναι δίπλα σε κάθε άθλημα και κάθε στιγμή του Παναθηναϊκού. Είτε πρόκειται για μπάλα ποδοσφαίρου είτε για μπάλα μπάσκετ, είτε για το παρκέ του βόλεϊ, αλλά…

Θετικά βλέπει η Google το σενάριο χρήσης ενός επεξεργαστή MediaTek για το Galaxy S25

Για τις αρχές του 2025 έχει προγραμαμτιστεί από την Samsung η επικείμενη κυκλοφορία της σειράς Galaxy S25 και ήδη έχουν τεθεί ερωτήματα σχετικά με την επιλογή του chipset. Ωστόσο, ο ιστότοπος DeepMind της Google μπορεί να υπαινίσσεται την χρήσης ενός νέου κορυφαίου chipset της MediaTek για ένα μελλοντικό τηλέφωνο Samsung. Η τεχνολογία AlphaChip αποτελεί μέρος…

TCL 50 PRO NXTPAPER 5G & TCL 50 NXTPAPER 5G: Έφτασαν με ενισχύμενα AI features!

Η TCL, πρωτοπόρος στην τεχνολογία οθονών σε smartphones, tablet και connected devices πλούσιες σε χαρακτηριστικά, ανακοινώνει τη διαθεσιμότητα των TCL 50 PRO NXTPAPER 5G και TCL 50 NXTPAPER 5G που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στην IFA 2024 στο Βερολίνo. Αυτά τα smartphones με AI ενίσχυση πρόκειται να επαναπροσδιορίσουν την αγορά συνδυάζοντας μια μοναδική αντιθαμβωτική οθόνη…

Μάχη δίνει η Samsung με την παραγωγή του chipset Exynos 2500 για τη σειρά Galaxy S25

Μέχρι τον Ιανουάριο η Samsung θα έχει τα πάντα έτοιμα για να τη σειρά Galaxy S25 με chip Exynos για τις εκδόσεις vanilla και Plus και Snapdragon για το ανώτερο μοντέλο Ultra. Αναφορές από την Κορέα αποκάλυψαν ότι αυτό μπορεί να μην ισχύει τίποτα και η εταιρεία μπορεί να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει chip’s Snapdragon σε…

Η Samsung ξεκινά τη μαζική παραγωγή του πιο ισχυρού SSD στον κλάδο των PC, ειδικά σχεδιασμένου για εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης

Η Samsung Electronics, ανακοίνωσε ότι έχει αρχίσει να παράγει μαζικά τον PM9E1, έναν SSD PCle 5.0 με την υψηλότερη απόδοση και τη μεγαλύτερη χωρητικότητα του κλάδου των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Βασισμένος στον εσωτερικό controller 5nm και στην τεχνολογία V-NAND (V8) όγδοης γενιάς, ο PM9E1 θα προσφέρει ισχυρές αποδόσεις και καλύτερη ισχύ, καθιστώντας τον τη βέλτιστη λύση…

Exploring SWE Affinity Groups: SWE Athletes

Each month, we spotlight a SWE Affinity Group. This month, we are excited to highlight the SWE Athletes Affinity Group.

Share

Συνεχής αύξηση στην ψηφιακή ωριμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) παρατηρήθηκε το 2024 στη χώρα μας, σύμφωνα με την έρευνα «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα», που εκπόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την COSMOTE. Όπως προκύπτει από την έρευνα, καταγράφεται αύξηση 17% στον μέσο όρο του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας σε σχέση με το 2022. Η διαχείριση σχέσεων με πελάτες, η αποτελεσματική επικοινωνία και η βελτίωση της εμπειρίας πελάτη είναι τα κυριότερα οφέλη από τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών. 

Η έρευνα διεξήχθη πανελλαδικά τον Μάιο του 2024σε συνέχεια προηγούμενων αντίστοιχων ερευνών το 2022 και το 2020. Καταγράφει την ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ σε όλους τους κλάδους της αγοράς (εμπόριο, μεταποίηση, επαγγελματίες-επιστήμονες, τουρισμός-εστίαση, κατασκευαστικές-οικοδομικές εταιρείες, υπηρεσίες), με βάση την υιοθέτηση και χρήση 10 σημαντικών ψηφιακών εργαλείων και υποδομών. Τα ψηφιακά αυτά εργαλεία αφορούν: στην Ψηφιακή Παρουσία και Επικοινωνία (ιστοσελίδα, τηλεφωνικό κέντρο, τηλεδιάσκεψη), τις Ψηφιακές Συναλλαγές και Προώθηση (e-shop, digital campaigns, Social Media), τις Ψηφιακές Υποδομές (ψηφιακή ασφάλεια, Cloud) και τα Διοικητικά Συστήματα για τη διαχείριση πόρων (ERP, CRM, IoT ή data analytics ή ΑΙ).

Όπως ανέδειξε η έρευνα, η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και η αυξημένη παραγωγικότητα αποτελούν τα κύρια επιτεύγματα των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες. Αντίθετα, οι περιορισμένοι χρηματοοικονομικοί πόροι και η έλλειψη ενημέρωσης και εκπαίδευσης του προσωπικού, κρίνονται ως ανασταλτικοί παράγοντες στην αξιοποίηση των τεχνολογιών για τις ΜμΕ. Ωστόσο, αναφορικά με τους πόρους, αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο το 25% των ΜμΕ αξιοποίησε σχετικές επιχορηγήσεις / επιδοτήσεις.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης της έρευνας δόθηκε, επίσης, έμφαση στην ψηφιακή ασφάλεια των επιχειρήσεων, οι οποίες οφείλουν να οργανώσουν ένα σχέδιο δράσης (εκπαίδευση προσωπικού, οργανωμένα backup, λύσεις ασφαλείας στο cloud, στο IoT ή τα managed security services) για να προστατευτούν από πιθανές κυβερνοεπιθέσεις και να διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία τους. 

«Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι κρίσιμο ζήτημα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και είναι σημαντικό να τις βοηθήσουμε όλοι. Όπως είδαμε στην έρευνα, οι ΜμΕ έχουν προοδεύσει αρκετά στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού τους, υπάρχουν όμως περιθώρια βελτίωσης. Στην COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, στεκόμαστε σταθερά στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων, στηρίζοντας έμπρακτα την ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας με υπηρεσίες, εργαλεία, λύσεις και την υποστήριξη που χρειάζονται για να το πετύχουν»,  δήλωσε ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ.

Ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), κ. Γιώργος Δουκίδης, δήλωσε σχετικά: «Τα τελευταία χρόνια υπάρχει σημαντική πρόοδος στην ψηφιακή αναβάθμιση των μικρών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Παρ’ όλα αυτά η ψηφιακή τους ετοιμότητα είναι ακόμη σε πρώιμα στάδια αφού χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο μόνο το 50% των γνωστών ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών, ενώ μόνο το 25% αξιοποίησαν επιχορηγήσεις ή επιδοτήσεις για τις τεχνολογικές επενδύσεις που έκαναν».

Βασικά συμπεράσματα της έρευνας:

Με βάση τα ευρήματα της έρευνας καταγράφεται πρόοδος της τάξης του 17% στον μέσο όρο του δείκτη ψηφιακής ετοιμότητας σε σχέση με το 2022, από 4,49/10 σε 5,24/10 το 2024. Ειδικότερα, το 2024 το 39% των ΜμΕ στην Ελλάδα βρίσκεται ακόμη στα δυο πρώτα στάδια του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας (Elementary και Basic), ενώ το 33% κατατάσσεται στα δύο προχωρημένα στάδια (Advanced και Ideal), με τις ΜμΕ που ανήκουν στo Advanced στάδιο να σημειώνουν αύξηση, από 18% το 2022 σε 32%. Παρατηρείται δηλαδή μια σημαντική μετακίνηση των ΜμΕ από τα πρώτα στάδια του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας προς τα προχωρημένα στάδια.

Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι η ψηφιακή ετοιμότητα επηρεάζεται και από το μέγεθος και από τον κλάδο των επιχειρήσεων. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις (>10 εργαζόμενοι) και οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τοποθετούνται υψηλότερα στον δείκτη, με τους κλάδους του εμπορίου, των επιστημονικών δραστηριοτήτων και της βιομηχανίας-μεταποίησης να ακολουθούν.Ωστόσο, ακόμα και πολύ μικρές επιχειρήσεις (1-10 εργαζόμενοι) μπορούν να βελτιώσουν την λειτουργία και την ανταγωνιστικότητα τους, αρκεί να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες.

Σημαντική παραμένει το 2024 η παρουσία των ΜμΕ στο διαδίκτυο (7 στις 10). Επίσης, στις περισσότερες ψηφιακές τεχνολογίες καταγράφεται αύξηση των ποσοστών χρήσης, με την μεγαλύτερη να είναι στις ψηφιακές καμπάνιες και στη χρήση social media, στην αξιοποίηση υποδομών Cloud και στις εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας. Αντίθετα, περιορισμένη είναι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI). Ωστόσο, 8 στις 10 ΜμΕ δηλώνουν πρόθυμες να χρησιμοποιήσουν εργαλεία Generative AI στο μέλλον. Τέλος, αν και 8 στις 10 ΜμΕ χρησιμοποιούν λύσεις ψηφιακής ασφάλειας, η συντριπτική πλειοψηφία περιορίζεται σε βασικές λύσεις όπως antivirus.

Αναφορικά με τις ψηφιακές δεξιότητες των εργαζομένων, 1 στους 2 δεν διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις για τη σωστή αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών, ενώ μόνο 1 στους 3 παρακολουθεί εκπαιδευτικά προγράμματα. Ένα θετικό εύρημα είναι ότι οι μισές ΜμΕ έχουν την αναγκαία επιχειρηματική κουλτούρα αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών, αφού 1 στις 2 βάζουν υψηλή προτεραιότητα στις ψηφιακές τεχνολογίες και υποστηρίζουν τους εργαζόμενους στις τεχνολογικές αλλαγές.