Vaccination cyberthreat: Ψηφιακές απάτες με «δόλωμα» τον εμβολιασμό

Related

COSMOTE TV: Αποκλειστικά ο ημιτελικός του Περιστερίου στο Final 4 του BCL και τα ματς Παναθηναϊκός-Άρης, Ολυμπιακός-ΠΑΣ Λαμία, Γιουβέντους-Μίλαν και Νάπολι-Ρόμα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Την COSMOTE TV έχει ως αποκλειστικό προορισμό το Final 4 του FIBA Basketball Champrions League, που θα διεξαχθεί το τριήμερο 26-28/4. Τα κανάλια COSMOTE SPORT και οι απεσταλμένοι της COSMOTE TV, Ρήγας Δάρδαλης και Άρης Μπάρκας, θα δώσουν το «παρών» στο Βελιγράδι. Εκεί θα βρίσκεται και το Περιστέρι του Βασίλη Σπανούλη, το οποίο…

Οι Unboxholics στην εκπομπή Watch Next της COSMOTE TV

Λίγο μετά την πρεμιέρα της ταινίας τους «Μην Ανοίγεις την Πόρτα», οι Unboxholics φιλοξενούνται απόψε στις 20.00 (Παρασκευή 26/4, COSMOTE Cinema 1HD και Youtube κανάλι της COSMOTE TV) στην κινηματογραφική εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV. Ο Σάκης και ο Αλέξανδρος Καρπάς μιλούν στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία τους, που είναι…

Οι Unboxholics στην εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV

Home ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΕΛΛΑΔΑ MEDIA AYTOKINHTO ENGLISH 16:05 | 26 Απριλίου 2024 Media Λίγο μετά την πρεμιέρα της ταινίας τους «Μην Ανοίγεις την Πόρτα», οι Unboxholics φιλοξενούνται απόψε στις 20.00 (Παρασκευή 26/4, COSMOTE CINEMA 1HD & Youtube κανάλι της COSMOTE TV) στην κινηματογραφική εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV. Ο Σάκης και ο Αλέξανδρος Καρπάς μιλούν…

Underwonder: Η Ελλάδα μέσα από τα υποβρύχια σπήλαιά της

Με μία ξεχωριστή ειδική προβολή, παρουσία των συντελεστών, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 23 Απριλίου η επίσημη παρουσίαση του νέου ντοκιμαντέρ "UNDERWONDER”, σε παραγωγή της COSMOTE TV. Το "UNDERWONDER” είναι μία τετραμερής σειρά ντοκιμαντέρ, η οποία αποκαλύπτει υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας μέσα από τη σπηλαιοκατάδυση. Στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης, προβλήθηκε το πρώτο επεισόδιο της σειράς, το…

Εξάμηνο AI course για Marketers λανσάρει η Sherpa Society

Με εισηγητή τον Vincent Sider, AI Lead Course Director στο Chartered Institute of Marketing και ακαδημαϊκό υποστηρικτή το BCA College. H Sherpa Society, συνεχίζοντας να παρέχει στα στελέχη του Marketing αποτελεσματική εκπαίδευση που θα τους βοηθήσει να ξεχωρίσουν στην αγορά, δημιούργησε την “AI Academy for Marketers” σε συνεργασία με τον Vincent Sider, AI Trainer &…

Kaspersky: Απατεώνες στοχεύουν χρήστες του Telegram για να κλέψουν Toncoins

Οι απατεώνες προσπαθούν να κλέψουν Toncoins (TON) από χρήστες του Telegram σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιώντας ένα εξαιρετικά αναβαθμιζόμενο σύστημα που περιλαμβάνει ενισχυτές κρυπτονομισμάτων και παραπομπές φίλων σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky. Το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί τουλάχιστον από τον Νοέμβριο του 2023. Η εμφάνισή του εν μέσω της αυξανόμενης δημοτικότητας του TON και του Telegram…

Η νέα σειρά 12 Pro Series 5G έκλεψε την λάμψη στο catwalk της Kathy Heyndels, στο Athens Fashion Week

Με αφορμή τo 34ου AXDW η realme ήταν χορηγός στο εντυπωσιακό show της Kathy Heyndels και του Μάριου Τόγκου,  που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο Αθηνών το Σάββατο  20 Απριλίου και ώρα 21:30, όπου παρουσιάστηκε η νέα συλλογή της Kathy Heyndels η οποία αναδεικνύει την κάθε γυναίκα. Συγκεκριμένα η συλλογή αυτή έχει εμπνευστεί από τα λουλούδια…

COSMOTE: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες για το Πάσχα για όλους τους συνδρομητές της

Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η COSMOTE, για να μπορούν να σερφάρουν ξένοιαστα από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται. Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους τους…

Ferrari και HP ανακοινώνουν την νέα τους ονομαστική συνεργασία

Η Ferrari και η HP ανακοίνωσαν μια ιστορική, πολυετή συνεργασία. Συνδέοντας δύο από τις πιο εμβληματικές εταιρείες στον κόσμο, η συνεργασία περιλαμβάνει μια κοινή δέσμευση για την προώθηση της βιώσιμης καινοτομίας και την επιτάχυνση της στοχευμένης τεχνολογίας στην ομάδα Scuderia Ferrari Formula 1, στην ομάδα Scuderia Ferrari Esports και στην Scuderia Ferrari Driver Academy. Επιπλέον,…

COSMOTE: απεριόριστα δεδομένα για 1 μήνα -η πιο φθηνή τιμή της αγοράς

Απεριόριστα δεδομένα (data) για 1 ολόκληρο μήνα δίνει η Cosmote με 11.90 ευρώ που αυτή τη στιγμή αποτελεί ίσως το φθηνότερο πακέτο και το μεγαλύτερο σε διάρκεια. Η προσφορά είναι διαθέσιμη για τους συνδρομητές COSMOTE: Οικιακού Συμβολαίου, Καρτοσυμβολαίου & Mobile Internet Συμβολαίου Εταιρικού Συμβολαίου & Business Cost Control COSMOTE Neo Cosmote: Απεριόριστα data για 7 ημέρες…

Cosmote: Δωρεάν απεριόριστα data 7 μέρες για Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές

Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η Cosmote, για να μπορούν να σερφάρουν από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται.Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους τους οικιακούς και…

COSMOTE: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες για το Πάσχα για όλους τους συνδρομητές της

Στο μεγαλύτερο δίκτυο κινητής στη χώρα με κορυφαίες ταχύτητες

COSMOTE: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες για το Πάσχα για όλους τους συνδρομητές της

Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η COSMOTE, για να μπορούν να σερφάρουν ξένοιαστα από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται. Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους τους…

Η.Π.Α.: Οι πωλήσεις iPhone επιβραδύνονται, ενώ το Android κερδίζει συνεχώς έδαφος!

Ως γνωστόν εδώ και αρκετά χρόνια, iOS και Android δίνουν μια μάχη μέχρι τελικής πτώσεως. Ενώ η Apple ανανεώνει σε ετήσια βάση τη σειρά iPhone, κατασκευαστές όπως η Samsung, η Xiaomi και η Oppo δίνουν μεγάλη μάχη για να εξασφαλίσουν όλο και πιο αυξημένο μερίδιο αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση ένα νέο report, το…

OnePlus 8 και 8 Pro: Φτάνουν στο… τέλος της διαδρομής, καθώς μόλις έλαβαν το τελευταίο τους OS update!

Δύο smartphones της OnePlus που παρουσουάστηκαν τ0 2020, έλαβαν πρόσφατα την ενημέρωση OxygenOS 13 και μάλλον όπως όλα δείχνουν αυτό ήταν και το τελευταίο τους update.  Φυσικά μιλάμε για τα OnePlus 8 και OnePlus 8 Pro που έχουν φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους αφού εκτελούσαν την πιο πρόσφατη έκδοση OxygenOS 13.1.0.587. Αυτό δείχνει…

Share

Ο εμβολιασμός κατά της Covid-19 βρέθηκε τους πρώτους μήνες του 2021 στο στόχαστρο της διαδικτυακής απάτης. Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου εκμεταλλεύτηκαν την επιθυμία των ανθρώπων να εμβολιαστούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα, προκειμένου να τους παγιδεύσουν για να αποκομίσουν οικονομικά οφέλη.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έλαβαν ορισμένοι κάτοικοι του Ηνωμένου Βασιλείου και τα οποία έμοιαζαν να προέρχονται από την Εθνική Υπηρεσία Υγείας. Πού ήταν κρυμμένη η απάτη; Ο παραλήπτης προκειμένου να εμβολιαστεί κλήθηκε να επιβεβαιώσει τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα εμβολιασμού, κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο.

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση της Kaspersky, «SpamandPhisinginQ1 2021», όπως η πανδημία μέσα στο 2020 δημιούργησε το έδαφος για μια από τις πιο κερδοφόρες onlineαπάτες, με όχημα τα spamemailκαι τις σελίδες phishing, έτσι οι απατεώνες του διαδικτύου συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται την επιδημιολογική κρίση, εστιάζοντας πια στη διαδικασία εμβολιασμού.

Οι ειδικοί της Kasperskyεντόπισαν διάφορους τύπους ιστοσελίδων phishingπου διανέμονται παγκοσμίως. Μέσω των spamemails, οι παραλήπτες καλούνταν να εμβολιαστούν, να λάβουν μέρος σε μια έρευνα ή να διαγνωστούν για COVID-19. Επίσης, για να κλείσουν ραντεβού για εμβολιασμό, έπρεπε να συμπληρώσουν μια φόρμα με τα προσωπικά τους δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων της τραπεζικής τους κάρτας.

Ένας ακόμη τρόπος για να αποκτήσουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών ήταν μέσω ψεύτικων ερευνών εμβολιασμού. Οι απατεώνες έστελναν emailγια λογαριασμό μεγάλων φαρμακευτικών εταιρειών που παράγουν εμβόλια COVID-19, καλώντας τον παραλήπτη να συμμετάσχει σε μια σύντομη έρευνα. Σε όλους τους συμμετέχοντες υπόσχονταν δώρο για τη συμμετοχή τους στην έρευνα. Αφού απαντούσε στις ερωτήσεις, το θύμα ανακατευθυνόταν σε μια σελίδα με το «δώρο». Για να λάβει το βραβείο, ζητήθηκε από τον χρήστη να συμπληρώσει μια λεπτομερή φόρμα με τα προσωπικά του στοιχεία. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι επιτιθέμενοι ζήτησαν την πληρωμή ενός διακριτικού ποσού, για παράδοση.

Τέλος, ειδικοί της Kasperskyβρήκαν spamemailπου προσφέρουν υπηρεσίες εκ μέρους Κινέζων κατασκευαστών. Αυτά προσέφεραν προϊόντα για τη διάγνωση και τη θεραπεία του ιού, αλλά η έμφαση δόθηκε στην πώληση συρίγγων εμβολιασμού.

«Το 2021, είδαμε τη συνέχιση των τάσεων του 2020. Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ενεργά το θέμα COVID-19 για να προσελκύσουν δυνητικά θύματα. Καθώς τα προγράμματα εμβολιασμού έχουν τεθεί σε εφαρμογή, οι spammersέχουν υιοθετήσει τη διαδικασία ως δόλωμα. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι παρόλο που τέτοιες προσφορές μπορεί να φαίνονται πολύ δελεαστικές, η πιθανότητα να κλείσετε μια συμφέρουσα συμφωνία είναι μηδενική. Ο χρήστης μπορεί να αποφύγει την απώλεια δεδομένων ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, χρημάτων, εάν παραμείνει σε εγρήγορση για τις υποτιθέμενες προσοδοφόρες προσφορές που διανέμονται στο διαδίκτυο», σχολιάζει η TatyanaShcherbakova, ειδικός ασφαλείας της Kaspersky, παγκόσμιας εταιρείας ψηφιακής ασφάλειας.

Για να μην πέσουν θύματα απάτης, οι χρήστες παρακινούνται:

·       Να είναι δύσπιστοι με τυχόν ασυνήθιστα γενναιόδωρες προσφορές και προωθητικές ενέργειες.

·       Να επαληθεύουν ότι τα μηνύματα προέρχονται από αξιόπιστες πηγές.

·       Να μην ακολουθούν συνδέσμους από ύποπτα email, άμεσα μηνύματα ή επικοινωνίες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

·       Να ελέγχουν την αυθεντικότητα των ιστότοπων που επισκέπτεστε.

·       Να εγκαταστήσουν μια λύση ασφάλειας με ενημερωμένες βάσεις δεδομένων που περιλαμβάνουν γνώση των πιο πρόσφατων phishingκαι spamemail.

Περίπου η μισή παγκόσμια κίνηση οφείλεται σε spams

Σύμφωνα με την έκθεση, το πρώτο τρίμηνο του 2021, το μερίδιο των ανεπιθύμητων μηνυμάτων στην παγκόσμια κίνηση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας βαίνει μειούμενο, μια τάση που παρατηρήθηκε και στα τέλη του 2020. Ανήλθε κατά μέσο όρο σε 45,67%, μειωμένο κατά 2,11 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του 4ουτριμήνου του 2020 (47,78%).

Το υψηλότερο ποσοστό ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καταγράφηκε τον Ιανουάριο (46,12%), ενώ ο πιο ήπιος μήνας μέχρι στιγμής ήταν ο Μάρτιος, κατά τον οποίο τα spam αντιπροσώπευαν μόνο το 45,1% όλων των email.

Το 2020, η Ρωσία και η Γερμανία ηγήθηκαν του όγκου των εξερχόμενων spams, όπως συνέβη, κατά τα αποτελέσματα της έκθεσης, και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Η Ρωσία αντιπροσώπευε το 22,47% των ανεπιθύμητων μηνυμάτων και το μερίδιο της Γερμανίας ήταν 14,89%. Στην τρίτη θέση βρέθηκαν οι ΗΠΑ (12,98%) και στην τέταρτη η Κίνα (7,38%). Στην Ελλάδα, αντιστοιχεί μόλις το 0,21% των εξερχόμενων ανεπιθύμητων μηνυμάτων.

Οι ειδικοί της Kasperskyκατέγραψαν τον μεγαλύτερο αριθμό προσπαθειών για άνοιγμα κακόβουλων συνημμένων στην Ισπανία (8,74%). Αυτή η χώρα ήταν ο κορυφαίος κακόβουλος στόχος αλληλογραφίας καθ ‘όλη τη διάρκεια του 2020 και διατηρήθηκε στην πρώτη θέση σε αυτό το τρίμηνο αναφοράς. Η Ιταλία (7,59%) ανέβηκε στη δεύτερη θέση και η τρίτη θέση στη Γερμανία (5,84%).