Το Twitter προχώρησε στο λανσάρισμα εργαλείων που θα είναι διαθέσιμα στην Ευρώπη και θα επιτρέπουν στους ψηφοφόρους να αναγνωρίζουν τις πολιτικές διαφημιστικές καμπάνιες, ενόψει ευρωεκλογών.
Σύμφωνα με το Reuters η κίνηση του Twitter έρχεται στον απόηχο των κατηγοριών για χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ώστε να ελεγχθούν τα αποτελέσματα διαφόρων εκλογικών αναμετρήσεων. Να υπενθυμίσουμε ότι υπηρεσίες όπως το Twitter ή το Facebook έχουν βρεθεί στο επίκεντρο δριμείας κριτικής, με κυρίαρχο το αίτημα να παρθούν δραστικά μέτρα για την καταπολέμηση των ψευδών ειδήσεων (fake news), την διάδοση του εξτρεμισμού και την ανεξέλεγκτη προπαγάνδα.
Η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκφράσει τις υποψίες της για τον ρόλο της Ρωσίας σε τέτοιου είδους εκστρατείες. Από την πλευρά της η Ρωσία αρνείται κατηγορηματικά οποιαδήποτε σχετική ανάμιξη. Το Twitter ήδη έχει εφαρμόσει την αναθεωρημένη πολιτική της σχετικά με τις πολιτικές διαφημίσεις, τόσο κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκλογών στις ΗΠΑ όσο και σε Ινδία και Αυστραλία, χώρες στις οποίες σύντομα θα διεξαχθούν εκλογικές αναμετρήσεις.
Στην ουσία, η νέα πολιτική του Twitter θα επιτρέπει την προβολή μέσω της υπηρεσίας πολιτικών διαφημίσεων/ αναρτήσεων Ads Transparency Center (Κέντρο Διαφάνειας Διαφημίσεων) με λεπτομέρειες σχετικά με τα στοιχεία χρέωσης, τις δαπάνες διαφημίσεων και τη δημογραφική στόχευση. Οι διαφημίσεις θα είναι διαθέσιμες επ’ αόριστο. Έτσι, και σε συνδυασμό με την οπτική επισήμανση που θα υπάρχει στις σχετικές αναρτήσεις (αντικείμενο προωθητικής ενέργειας), θα είναι εφικτό στους χρήστες να αναγνωρίζουν άμεσα μία πολιτική διαφημιστική καμπάνια και ποιος είναι ο χρηματοδότης της.
Σε σχετική ανάρτηση το Twitter επισημαίνει: «Η πολιτική μας για τις διαφημιστικές καμπάνιες διευρύνεται για να καλύψει τις #EUElections2019, παρέχοντας στο κοινό ένα επιπλέον επίπεδο γνώσης για το ποιος εκτελεί διαφημίσεις πολιτικής καμπάνιας στο Twitter». Όπως αναφέρει το Reuters, οι υποψήφιοι ή οι κομματικοί οργανισμοί θα πρέπει να περάσουν από μια διαδικασία πιστοποίησης με απόδειξη ταυτότητας πριν μπορέσουν να προβούν σε πολιτικές διαφημιστικές εκστρατείες στο Twitter. Αυτή η διαδικασία πρόκειται να ξεκινήσει στις 11 Μαρτίου.