Το Linux είναι η προτιμητέα επιλογή για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων με έξυπνα χαρακτηριστικά, άσχετα από τη διανομή.
Η Tesla επιλέγει, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το ZD Net, μία δική της εκδοχή του Linux, αλλά οι περισσότεροι κατασκευαστές επιλέγουν το Automotive Grade Linux, ή αλλιώς AGL. Περισσότεροι από 140 κατασκευαστές και άλλες εταιρείες ανήκουν στο εν λόγω κονσόρτσιουμ το οποίο έχει ως στόχο του την ανάπτυξη μία ανοιχτής πλατφόρμας, στην οποία θα βασίζονται τα διασυνδεδεμένα έξυπνα οχήματα. Μερικά από τα ηχηρά ονόματα που απαρτίζουν αυτή τη συνεργασία είναι οι Audi, Ford, Honda, Mazda, Nissan, Mercedes, Suzuki και Toyota.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι όσο σημαντικό είναι το να υπάρχει σπουδή πάνω στα μηχανικά μέρη ενός αυτοκινήτου, άλλο τόσο απαιτητικό είναι το κομμάτι της ανάπτυξης του λογισμικού πάνω στο οποίο θα βασίζονται όλες οι επιμέρους λειτουργίες στο εσωτερικό του μοντέρνου οχήματος και αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο το Linux πάντοτε θα υπερτερεί έναντι άλλων προτάσεων, μιας και δίνει στους προγραμματιστές την ελευθερία να δημιουργήσουν στο θέμα του interface και των λειτουργιών.
Το AGL βοηθά τους κατασκευαστές να μειώσουν το κόστος έρευνας και ανάπτυξης, καθώς μπορούν να χρησιμοποιούν τον ίδιο βασικό κώδικα, με τις εξελίξεις που προκαλεί ο ένας να βοηθά τον άλλον. Σε κάθε περίπτωση, με την εκτεταμένη χρήση του λογισμικού ανοιχτού κώδικα, όλοι φαίνεται πως βγαίνουν κερδισμένοι.