Το Tom Clancy’s: The Division της Ubisoft όταν έκανε την εμφάνιση του τον Μάρτιο του 2016, αποτέλεσε ένα από τα πιο φιλόδοξα projects που είχε παρουσιάσει μέχρι τότε η γνωστή εταιρεία. Συνδυάζοντας το στοιχείο του online shooter, μαζί με RPG χαρακτηριστικά και πολυεπίπεδο ΜΜΟ-based open-world gameplay που περιλάμβανε από crafting και διαχείριση πρώτων υλών, μέχρι ομαδικά instances και bosses, το The Division προσέφερε έναν τεράστιο χώρο παιχνιδιού, χωρίς ενοχλητικές διακοπές και loading screens, προσφέροντας μοναδικές δυνατότητες εξερεύνησης στους παίκτες, co-op based gameplay και με μπόλικες πινελιές tactical προσέγγισης και στρατηγικής, το The Division σίγουρα αποτέλεσε μια κατηγορία από μόνο του. Μάλιστα, με τις βελτιώσεις που έκανε η Ubisoft στο core παιχνίδι με την πάροδο των μηνών μετά το release του παιχνιδιού, κατόρθωσε να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των gamers!
Fast forward στον Μάρτιο του 2019 και βρισκόμαστε μια ανάσα πριν από το release του The Division 2, ενός sequel που η gaming community περίμενε πως και πως. Με το πρώτο game της σειράς να έχει ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη, το sequel καλείται όχι μόνο να κρατήσει τη σημαία της σειράς ψηλά, αλλά παράλληλα να προσθέσει όλες εκείνες τις απαραίτητες πινελιές που θα βοηθήσουν το νέο τίτλο να ξεπεράσει τον προκάτοχο του. Για να συμβεί βέβαια αυτό, οι developers πραγματοποίησαν μια σειρά από μεγάλες αλλαγές, οι οποίες τελειοποιούν κατά πολύ την εμπειρία που προσέφερε το The Division 1… Για αυτό λοιπόν, προσδεθείτε και ελάτε να γνωρίσουμε όλες τις μεγάλες αλλαγές και τις σημαντικές προσθήκες που θα δούμε στο Division 2 σε σχέση με το πρώτο μέρος…
Εν αρχή ην το… setting!
Το The Division 1 έμεινε στην ιστορία για την πραγματικά εκπληκτική (και άκρως… dark) δυστοπική post-apocalyptic απεικόνιση της Νέας Υόρκης και ειδικότερα της ευρύτερης περιοχής του Manhattan. To The Division 2 πηγαίνει μερικά χιλιόμετρα πιο δυτικά, καθώς τα γεγονότα του διαδραματίζονται στην πρωτεύουσα των Η.Π.Α, Washington D.C. Αν και ορισμένοι ενδεχομένως να μην εντυπωσιαστούν τόσο σε σύγκριση με τη Νέα Υόρκη, ωστόσο το νέο setting προσφέρει πολλά περισσότερο, χαρίζοντας μεγαλύτερη ποικιλία στο gameplay. H πρωτεύουσα των H.Π.Α προσφέρει πιο πολλούς «ανοικτούς χώρους», κάτι το οποίο μοιραία αυξάνει το επίπεδο πρόκλησης του παιχνιδιού, καλλιεργώντας ακόμη περισσότερο τον tactical χαρακτήρα. Εν αντιθέσει με τη Νέα Υόρκη, η Washington προσφέρει 6 διαφορετικά “biomes” (μεγάλες διακριτές περιοχές / διαφορετικούς τύπους περιβάλλοντος), ενώ το Μεγάλο Μήλο είχε 2. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους developers στην D.C. υπάρχουν οι residential, commercial, governmental, historic, Wide-Open και nature.
Η Dark Zone αναβαθμίζεται!
Οι gamers του πρώτου The Division, σίγουρα θα ξόδεψαν αμέτρητες ώρες στην Dark Zone, του παιχνιδιού, ένα είδος PvP arena όπου οι παίκτες μπορούσαν να την οργώσουν για να συγκεντρώσουν ακόμη καλύτερα αντικείμενα, αντιμετωπίζοντας όμως πουσαρισμένα mobs που σίγουρα δεν αστειεύονταν και φρόντιζαν ώστε να κάνουν τη ζωή σας δυσκολότερη. Φυσικά σε όλο αυτό το concept υπήρχε ένα «catch», καθώς από τη στιγμή που όλη η ζώνη θεωρείται μολυσμένη, τα αντικείμενα που συνέλεγαν οι gamers έπρεπε να «εξαγνιστούν» πριν μπουν στο κανονικό τους inventory. Για να γίνει αυτό έπρεπε στη συνέχεια να τα μεταφέρετε μέσω ενός ελικοπτέρου και εκεί ακριβώς ήταν που ξεκινούσε το… «πάρτι», καθώς αυτή η κίνηση προσέλκυε όχι μόνο περισσότερους εχθρούς, αλλά και άλλους παίκτες, οι οποίοι θα έκαναν τα πάντα για να αποσπάσουν το loot σας. Στο Dark Zone του Division 1, το PvP είναι διαρκώς ενεργοποιημένο και μετά από μερικούς μήνες έγινε αποκλειστική «κατοικία» των πιο hardcore gamers. Στο The Division 2, η εμπειρία που προσφέρει το Dark Zone έχει επανασχεδιαστεί προς το καλύτερο, κάνοντας την ουσιαστικά προσιτή για όλους τους gamers του παιχνιδιού, ανεξαρτήτως level.
Ειδικότερα, στο The Division 2 υπάρχουν 3 διακριτές Dark Zones, οι οποίες βρίσκονται σε αντίθετα σημεία του χάρτη του παιχνιδιού. Στην ανατολή υπάρχει η Union Station, στο νότο το Fisherman’s Wharf και στα δυτικά η Georgetown. Η ιδέα που σκέφτηκαν οι developers στο νέο game της σειράς είναι η υιοθέτηση μιας πιο εξισορροπημένης λογικής, καθώς ναι μεν το gear που θα διαθέτετε θα σας προσφέρει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, ωστόσο τα βασικά stats του χαρακτήρα σας θα μειώνονται, έτσι ώστε να υπάρχει ένα κοινό επίπεδο για τους περισσότερους παίκτες. Με αυτό τον τρόπο, οι developers πιστεύουν ότι θα μπορούν να επιβιώσουν και gamers που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να θεωρηθούν experts και pro στο παιχνίδι. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι το επιθετικό (και εντελώς free) PvP gameplay που αγάπησαν οι φανατικοί φίλοι του The Division ότι θα απουσιάζει, καθώς αυτό που σκέφτηκαν οι δημιουργοί της Massive είναι ότι μια φορά την εβδομάδα μία από τις 3 προαναφερθείσες Dark Zones θα μετατρέπεται σε “Occupied”, πράγμα που σημαίνει ότι οι πιο casual μάλλον καλό θα είναι να μην πλησιάζουν, καθώς εκεί θα δρουν οι high-level παίκτες, οι οποίοι θα συγκρούονται μέχρι τελικής πτώσεως για να εξασφαλίσουν τα top rewards του παιχνιδιού.
Τέλος, στο Division 2 θα υπάρχει «μη-μολυσμένο» loot, το οποίο έτσι θα κάνει το game πιο rewarding, εξαλείφοντας τις περιπτώσεις του Division 1 όπου ορισμένοι gamers ήταν απλώς «εξειδικευμένοι» στο να αποσπούν το loot των αντιπάλων τους. Σε γενικές γραμμές, το στοιχείο που θα υπερισχύει στις Dark Zones του The Division 2 είναι αυτό του πιο «εξισορροπημένου» gameplay.
Specializations και πιο ρεαλιστικοί εχθροί & NPCs!
Μία από τις σημαντικότερες (και πιο εμφανείς) νέες προσθήκες στο Division 2, έχει να κάνει με το Specialization system, το οποίο ουσιαστικά λειτουργεί ως ένα νέο μονοπάτι εξερεύνησης των δυνατοτήτων του χαρακτήρα σας. Με το που θα φτάσετε στο level cap σας, θα σας δοθεί η δυνατότητα να ξεκλειδώστε τρία progression trees (Survivalist, Sharpshooter και Demolitionist), με την κάθε επιλογή να προσφέρει ένα όπλο «σήμα κατατεθέν», αλλά και το ξεκλείδωμα νέων μοναδικών skills. Το θετικό είναι ότι το εν λόγω σύστημα σας δίνει τη δυνατότητα εναλλαγής ανάμεσα στα 3 διαθέσιμα specialization, προσφέροντας σας έτσι επιπλέον κίνητρα για να εξερευνήσετε ακόμη περισσότερο τον κόσμο του παιχνιδιού και να βιώσετε το gameplay μέσα από μια διαφορετική οπτική.
Εκτός από το Specialization system, οι developers στο Division 2 έχουν προσθέσει περισσότερες πινελιές ρεαλισμού στους AI-Controlled εχθρούς σε σχέση με το πρώτο game, βελτιστοποιώντας σημαντικά τα boss fights. Ειδικότερα, υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία τα οποία μπορείτε να χτυπήσετε και τα οποία επηρεάζουν όχι μόνο την εξωτερική τους εμφάνιση αλλά και τη δυνατότητα τους στη μάχη. Μάλιστα, το πιο ρεαλιστικό αυτό σύστημα επιτρέπει στους παίκτες να χτυπούν στα αδύναμα σημεία των bosses που αντιμετωπίζουν. Τέλος, οι δημιουργοί του The Division 2 εστίασαν και στην βελτιστοποίηση των NPCs, όπου θα παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του παιχνιδιού, με την ύπαρξη των settlements να είναι ένας μηχανισμός που θα χαρίζει περισσότερο βάθος στο gameplay.
Raids 8 παικτών και Clans!
Μια εξαιρετική προσθήκη που αδιαμφισβήτητα θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των high-level players έχει να κάνει με την ύπαρξη raids με τη συμμετοχή 8 παικτών. Αν και στο αρχικό παιχνίδι υπήρχαν τα incursions, η αλήθεια είναι ότι δεν προσέφεραν το υψηλό επίπεδο πρόκλησης που προσφέρει ένα «βαρύ» και πιο… «hardcore» raid, το οποίο παραδοσιακά απαιτεί από τους παίκτες του, αίμα, δάκρυα και… μπόλικο ιδρώτα για να ολοκληρωθεί. Τα Raids 8 παικτών που υπάρχουν στο The Division 2, βασίζονται σε πιο πολύπλοκους μηχανισμούς, εστιάζοντας στην καλύτερη οργάνωση και συνεργασία μεταξύ των παικτών, με το επίπεδο της πρόκλησης να είναι πιο υψηλό από κάθε άλλη φορά. Παράλληλα, οι developers της Massive έριξαν το βάρος στη δημιουργία ενός πιο απλοποιημένου clan system, το οποίο όχι μόνο θα φέρνει τους gamers πιο κοντά, αλλά παράλληλα θα ενδυναμώνει το στοιχείο του co-op. Στο επίκεντρο θα βρίσκεται η δυνατότητα να βρίσκεις τους κατάλληλους συντρόφους σου την κατάλληλη χρονική στιγμή. Επιπλέον, η συνεργασία σας με κάποιο clan θα σας δίνει τη δυνατότητα απόκτησης ακόμη πιο special αντικειμένων.
History will remember… part 2!
Ολοκληρώνοντας, μια σημαντική διαφορά σε σύγκριση με το πρώτο game έχει να κάνει με την πρόθεση της Ubisoft να κυκλοφορεί δωρεάν DLCs για το παιχνίδι για χρονική διάρκεια ενός έτους για όλους τους gamers, προσφέροντας νέες περιοχές, story missions και φρέσκα modes που θα κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον των παικτών μετά το launch. Κρίνοντας με βάση τα παραπάνω, καθίσταται σαφές ότι το The Division 2 σε σύγκριση με το πρώτο μέρος έχει αλλάξει προς το καλύτερο, καθώς έχει γίνει περισσότερο… massive, πιο πλούσιο, αλλά και πιο balanced, διορθώνοντας τις κυριότερες παραλείψεις (και ελλείψεις) του πρώτου παιχνιδιού. Αναμφίβολα, τo δεύτερο game της ήδη αγαπημένης σειράς είναι αυτή τη στιγμή πληρέστερο και πιο άρτιο σε σύγκριση με το αρχικό παιχνίδι και είναι βέβαιο ότι θα κερδίσει τις καρδιές των φανατικών φίλων του The Division, αλλά και όλων εκείνων που είχαν κάπως απογοητευτεί από ορισμένες πτυχές του gameplay του πρώτου παιχνιδιού και από πράγματα τα οποία δεν λειτούργησαν όπως θα έπρεπε.
Το Tom Clancy’s The Division 2 κυκλοφορεί από την CD Media σε PlayStation 4, Xbox One και PC.
[embedded content]