Στην επιβεβαίωση των πληροφοριών που είχαν διαρρεύσει την περασμένη Κυριακή για επίθεση από χάκερ που είχε σαν αποτέλεσμα την κλοπή προσωπικών στοιχείων περίπου 50 εκατ. πελατών προχώρησε η T-Mobile US, αφού –λέει- εξακρίβωσε τις πληροφορίες.
Το θέμα είχε φέρει στην επιφάνεια η πλατφόρμα του Vice, η οποία ανέφερε πως ένας χάκερ τους ενημέρωσε πως κατάφεραν να αποκτήσουν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών και ζητούσαν λύτρα ή τα διέθεταν προς πώληση σε τρίτους.
«Είμαστε πλέον σε θέση να επιβεβαιώσουμε πως τα στοιχεία που υπεκλάπησαν από τα συστήματα μας περιλαμβάνουν και προσωπικές πληροφορίες» αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωση της, διευκρινίζοντας ότι ερευνά τη διαρροή.
Τα στοιχεία περιλαμβάνουν πληροφορίες, όπως κωδικούς εισόδου στους λογαριασμούς, ονόματα, τηλέφωνα, αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης, διευθύνσεις κλπ, συνολικά 7,8 εκατ. νυν συνδρομητών της εταιρείας και περίπου 40 εκατ. πρώην συνδρομητών.
Πάντως, η εταιρεία, η οποία συνολικά αριθμεί πάνω από 100 εκατ. συνδρομητές, υποστήριξε πως δεν φαίνεται πως στα στοιχεία που διέρρευσαν να περιλαμβάνονται κρίσιμες οικονομικές πληροφορίες, όπως αριθμοί πιστωτικών καρτών, στοιχεία πληρωμών ή τραπεζικών λογαριασμών.
Επίσης, δεν διευκρίνισε αν οι χάκερς την έχουν προσεγγίσει ζητώντας και πόσα.
Οι κυβερνοεπιθέσεις τείνουν να μετατραπούν σε μάστιγα παγκοσμίως, ενώ οι τεχνολογικές εταιρίες βρίσκονται στην κορυφή της λίστας αποτελώντας συχνό στόχο των χάκερς. Θυμίζουμε τις επιθέσεις που έχουν δεχτεί παλαιότερα η Virgin Media, η TalkTalk και η Deutsche Telekom.
Την ίδια ώρα οι διεθνείς αρχές έχουν αρχίσει να επιβάλουν πολύ βαριά πρόστιμα στις εταιρείες που δεν έχουν διασφαλίσει επαρκή προστασία στα προσωπικά στοιχεία των πελατών τους. Ενδεικτικά αναφέρουμε την Uber, την Target, την Equitfax, την British Airways και την Capital One.