Tα σοβαρά περιστατικά κυβερνοασφάλειας που αντιμετωπίζουν οι οργανισμοί αυξήθηκαν κατά 50% μέσα σε έναν χρόνο

Related

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης: Πώς θα λειτουργεί, τι προβλέπει η νέα εθνική στρατηγική

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης: Πώς θα λειτουργεί, τι προβλέπει η νέα εθνική στρατηγική FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:53 SHARE Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου μιλάει στην παρουσίαση του πολυγλωσσικού «Ψηφιακού Βοηθού - «mAigov», σε εκδήλωση, στο υπουργείο Εξωτερικών, Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές Photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ Η Ελλάδα αποκτά Υπουργείο Τεχνητής Νοημοσύνης και

Θα μιλάμε με δελφίνια; Το νέο project της Google που υπόσχεται επανάσταση στη φύση

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:30 SHARE Η τεχνητή νοημοσύνη «σπάει τον κώδικα» της επικοινωνίας των δελφινιών — και ίσως φέρει την πιο βαθιά αναθεώρηση στη σχέση μας με τη φύση εδώ και αιώνες. Υπάρχουν επιστήμονες που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να κατανοήσουν τους ήχους που παράγουν τα δελφίνια — και αυτό μπορεί να έχει κοσμοϊστορικές

Το Netflix «ανεβάζει τον πήχη»: Προσωποποιημένο περιεχόμενο, φτιαγμένο για τα γούστα των χρηστών

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:15 SHARE Netflix sign in page displayed on a laptop sscreen and Netflix logo displayed on a phone screen are seen in this illustration photo taken in Krakow, Poland on January 2, 2023. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Trailers και διαδραστικά

Ανησυχία στην Ελλάδα για την τεχνητή νοημοσύνη: 9 στους 10 δεν εμπιστεύονται τις έξυπνες συσκευές

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 16:45 SHARE AI (Artificial Intelligence) concept. Communication network. Photo: Shutterstock 9 στους 10 Έλληνες φοβούνται για την ιδιωτικότητά τους στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, με τη Samsung να κρούει τον κώδωνα για διαφάνεια, ασφάλεια και ενημέρωση, προκειμένου οι καταναλωτές να εμπιστευτούν τις έξυπνες τεχνολογίες.   Στην Ελλάδα, 9 στους 10 καταναλωτές ανησυχούν

Το Fortune Greece στο Microsoft AI Tour: Στρατηγικοί partners της Microsoft μιλούν για την επόμενη ημέρα της τεχνητής νοημοσύνης

Στο Microsoft AI Tour στην Αθήνα, το Fortune Greece συνομίλησε με στρατηγικούς συνεργάτες της Microsoft, καταγράφοντας πώς η τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει τις επιχειρηματικές πρακτικές και οδηγεί την καινοτομία στην πράξη. Μετά από επιτυχημένες στάσεις σε περισσότερες από 15 πόλεις ανά τον κόσμο, το Microsoft AI Tour κατέφθασε για πρώτη φορά στην Αθήνα, μετατρέποντας το Κέντρο

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM . Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM – Τυπολογίες – όλα γύρω από τα media

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους[1] τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό

Magenta Moments: Νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Προνόμια, δώρα και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών στην Ελλάδα και το εξωτερικό Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές

Από την COSMOTE TELEKOM στην T-Mobile US: Η δύναμη του παγκόσμιου ομίλου TELEKOM

H εμπειρία ενός ταξιδιού στα κεντρικά της T-Mobile US στο Seattle μετατρέπεται σε απόδειξη του γιατί η εγχώρια COSMOTE TELEKOM, έχει πλέον παγκόσμιο αποτύπωμα.   Αποστολή στο Σιάτλ: Χρήστος Κάβουρας Τον περασμένο Απρίλιο ο όμιλος ΟΤΕ ανακοίνωσε τη μετονομασία της εμπορικής του μάρκας, COSMOTE, σε COSMOTE TELEKOM, σημειώνοντας πως πρόκειται για μία κίνηση που εδραιώνει

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους1 τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε χώρες

COSMOTE HISTORY HD: Η «Μηχανή του Χρόνου» ρίχνει αυλαία τη φετινή σεζόν με τα καλύτερα στιγμιότυπα της χρονιάς

Με ένα επεισόδιο αφιερωμένο στα καλύτερα στιγμιότυπα και τις σημαντικότερες ιστορικές αφηγήσεις της φετινής σεζόν, η εκπομπή «Μηχανή του Χρόνου» ρίχνει αυλαία τη Δευτέρα 30/6 στις 21.00, στο COSMOTE HISTORY HD. Η εκπομπή, με τον Χρίστο Βασιλόπουλο, ανανεώνει το ραντεβού της με τους συνδρομητές της COSMOTE TV για τη νέα τηλεοπτική σεζόν, με πλούσια δημοσιογραφική

Cosmote Telekom: Τι είναι το Perplexity που έφερε από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού

Mία από τις κορυφαίες ΑΙ μηχανές έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM καθώς η ελληνική θυγατρική του Ομίλου TELEKOM, μετά από την αλλαγή της επωνυμίας, αξιοποιεί όλο και περισσότερο προγράμματα, πολιτικές και λύσεις που έχουν δοκιμαστεί στον οργανισμό και έχουν δυνατότητα εφαρμογής και στην χώρα μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν τα προγράμματα MagentaONE που πριν

COSMOTE TELEKOM: Από την Αθήνα στο Σιάτλ – η παγκόσμια συμμαχία που απογειώνει την ελληνική τεχνολογία

Πρόκειται για μία παγκόσμια "συμμαχία" που δεν περιορίζεται απλώς στην ανάπτυξη δικτύων και υποδομών, αλλά πολύ περισσότερο, αποτελεί καταλύτη για τη δυναμική είσοδο της χώρας μας σε αυτή τη νέα εποχή. Σε μία εποχή προκλήσεων και εντάσεων, όταν το πράσινο το μπλε και το ματζέντα (φούξια) ενώνονται, ανοίγει ο δρόμος προς προς μία νέα εποχή

8 στις 10 εταιρείες τεχνολογίας στην Ελλάδα σχεδιάζουν προσλήψεις εντός του 2025

Τη μεγαλύτερη ζήτηση εργαζομένων στην εγχώρια αγορά εργασίας συνεχίζει...

Η ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες και τα data centers

Για ένα νέο κεφάλαιο στις τηλεπικοινωνίες της Ελλάδας έκανε λόγο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, μιλώντας στους μετόχους κατά την ετήσια γενική συνέλευση της επιχείρησης: «Μόλις πριν μερικές ημέρες, αξιοποιώντας το υπερσύγχρονο και ταχύτατα αναπτυσσόμενο FTTH δίκτυό μας στην Ελλάδα, κάναμε την είσοδό μας στην λιανική αγορά τηλεπικοινωνιών, μέσω της διάθεσης

Share

Έρευνα που βασίζεται στην ανάλυση περιστατικών που αναφέρθηκαν από πελάτες του Kaspersky Managed Detection and Response (MDR), αποκάλυψε ότι το μερίδιο των σοβαρών περιστατικών που αντιμετωπίζουν οι οργανισμοί αυξήθηκε από ένα στα δέκα (9%) το 2020, σε ένα στα επτά (14%) το 2021.

Οι ολοένα και πιο περίπλοκες υποδομές, η έλλειψη εξειδικευμένων επαγγελματιών και η αυξανόμενη πολυπλοκότητα των επιθέσεων μπορούν με τη σειρά τους να επηρεάσουν την αποτελεσματικότητα των ομάδων κυβερνοασφάλειας και την ικανότητά τους να εντοπίζουν την εχθρική δραστηριότητα πριν συμβούν περιστατικά. Για να παρέχει πληροφορίες σχετικά με το τρέχον τοπίο απειλών, η Kaspersky ανέλυσε ανώνυμα περιστατικά πελατών που εντοπίστηκαν μέσω της MDR υπηρεσίας της το 2021.

Σύμφωνα με την έκθεση που προέκυψε, οι οργανισμοί σε όλους τους κλάδους αντιμετώπισαν περιστατικά υψηλής σοβαρότητας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, με τους περισσότερους να αντιμετωπίζουν πολλούς τύπους περιστατικών. Οι πιο συχνές αιτίες κρίσιμων περιστατικών παρέμειναν οι ίδιες με το προηγούμενο έτος, με το μεγαλύτερο ποσοστό (40,7%) να ανήκει σε στοχευμένες επιθέσεις. Κακόβουλο λογισμικό με κρίσιμο αντίκτυπο εντοπίστηκε στο 14% των περιπτώσεων και λίγο λιγότερο από το 13% των περιστατικών υψηλής σοβαρότητας ταξινομήθηκαν ως εκμετάλλευση κρίσιμων τρωτών σημείων που εκτέθηκαν δημόσια. Η κοινωνική μηχανική παρέμεινε επίσης μια σχετική απειλή, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 5,5% των περιστατικών που προκλήθηκαν.

Στοχευμένες επιθέσεις το 2021 εντοπίστηκαν σε κάθε κλάδο που εκπροσωπήθηκε στην έρευνα, εκτός από την εκπαίδευση και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, παρόλο που αναφέρθηκαν περιστατικά που σχετίζονται με στοχευμένες επιθέσεις εντός οργανισμών μέσων ενημέρωσης. Ο μεγαλύτερος αριθμός επιθέσεων που προκλήθηκαν από ανθρώπινο λάθος εντοπίστηκε σε κυβερνητικούς, βιομηχανικούς, IT και χρηματοοικονομικούς κλάδους.

Τα περιστατικά υψηλής σοβαρότητας διακρίνονται από την ευρεία χρήση δυαδικών αρχείων LotL (living-off-the-land), μη κακόβουλου χαρακτήρα, που είναι ήδη διαθέσιμα σε ένα στοχευμένο σύστημα. Αυτά τα εργαλεία επιτρέπουν στους εγκληματίες του κυβερνοχώρου να κρύβουν τη δραστηριότητά τους και να ελαχιστοποιούν τις πιθανότητες να εντοπιστούν κατά τα πρώτα στάδια μιας επίθεσης. Εκτός από τα ευρέως χρησιμοποιούμενα rundll32.exe, powershell.exe και cmd.exe, εργαλεία όπως τα reg.exe, te.exe και certutil.exe χρησιμοποιούνται συχνά σε κρίσιμα περιστατικά.

Για να προετοιμαστούν καλύτερα έναντι στοχευμένων επιθέσεων, οι οργανισμοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες που διεξάγουν ηθικές επιθετικές ασκήσεις. Αυτός ο τύπος δραστηριότητας προσομοιώνει σύνθετες αντίπαλες επιθέσεις για να εξετάσει την κυβερνο-ανθεκτικότητα μιας εταιρείας. Σύμφωνα με τους αναλυτές MDR της Kaspersky, αυτό εφαρμόστηκε μόνο στο 16% των οργανισμών. 

«Η έκθεση MDR δείχνει, για άλλη μια φορά, ότι οι εξελιγμένες επιθέσεις ήρθαν για να μείνουν και ότι όλο και περισσότεροι οργανισμοί αντιμετωπίζουν κρίσιμα περιστατικά. Ένα από τα πιο πιεστικά ζητήματα εδώ είναι ότι τα περιστατικά υψηλής σοβαρότητας απαιτούν περισσότερο χρόνο για τη διερεύνηση και την παροχή συστάσεων για τα βήματα αποκατάστασης. Πέρυσι, οι αναλυτές της Kaspersky κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά αυτόν τον δείκτη από 52,6 λεπτά το 2020, σε 41,4 λεπτά. Αυτό επιτεύχθηκε με την προσθήκη περισσότερων καρτών αναφοράς περιστατικών και την εισαγωγή νέων εμπλουτισμών τηλεμετρίας που επιταχύνουν τη διαλογή», ​​σχολιάζει ο Sergey Soldatov, Head of Security Operations Center της Kaspersky.

Για να προστατέψετε τον οργανισμό σας από προηγμένες επιθέσεις, η Kaspersky συνιστά τα εξής:

  • Αναπτύξτε μια λύση που συνδυάζει δυνατότητες ανίχνευσης και απόκρισης και διαχειριζόμενη αναζήτηση απειλών για να βοηθήσει στον εντοπισμό τόσο γνωστών όσο και άγνωστων απειλών χωρίς τη συμμετοχή πρόσθετων εσωτερικών πόρων. Μια alert-driven προσέγγιση δεν είναι πλέον αποτελεσματική για την αντίδραση σε σύγχρονες απειλές.
  • Παρέχετε στην ομάδα SOC σας πρόσβαση στην πιο πρόσφατη ανάλυση απειλών, για να διασφαλίσετε κατανόηση σε βάθος σχετικά με κυβερνοαπειλές που στοχεύουν τον οργανισμό σας.
  • Πραγματοποιήστε το πρόγραμμα εκπαίδευσης Incident Response ώστε να βελτιώσετε την τεχνογνωσία της εσωτερικής σας ομάδας ψηφιακής εγκληματολογίας και αντιμετώπισης περιστατικών. Αυτό θα βοηθήσει στην ταχύτερη επαλήθευση και χειρισμό των απειλών και στην ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων του συμβάντος.
  • Για να μειώσετε την πιθανότητα στοχευμένων επιθέσεων, παρέχετε στο προσωπικό σας βασικές γνώσεις για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Η κοινωνική μηχανική εξακολουθεί να είναι πολύ δημοφιλής και εφαρμόζεται ακόμη και σε περιστατικά υψηλής σοβαρότητας.

Η πλήρης αναφορά βρίσκεται διαθέσιμη εδώ.