Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) δημοσίευσε χθες Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2019, στα πλαίσια του προγράμματος Road Safety PIN (Performance Index), την 13η ετήσια έκθεση Road Safety PIN Report, που παρουσιάζει τα γενικά δεδομένα οδικής ασφάλειας στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε ακόμα τέσσερα γειτονικά κράτη, κατά το τέλος του 2018.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έκθεσης το 2018 ήταν η πέμπτη στη σειρά κακή χρονιά για την οδική ασφάλεια στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) από το 2014, αφού πέρυσι καταγράφηκε πολύ μικρή μείωση 1% στους οδικούς θανάτους και τις προηγούμενες τέσσερις χρονιές σημειώθηκαν από αμελητέες μειώσεις 2% μέχρι και αύξηση 1% το 2015. Συνολικά τα τελευταία πέντε χρόνια καταγράφηκε μείωση μόνο 4%, αντί για 30,4% που απαιτούνταν για να επιτευχθεί ο στόχος του 2020. Όπως εύστοχα παρατηρείται στην έκθεση, είναι πλέον εξαιρετικά απίθανο να επιτευχθεί ο ευρωπαϊκός στόχος για μείωση κατά 50% των οδικών θανάτων μέχρι το 2020, αφού απαιτείται τώρα μείωση 37% σε μόνο δύο χρόνια.
Η Κύπρος κατέγραψε πέρυσι μείωση 7,5% στους οδικούς θανάτους. Συγκεκριμένα, το 2018 καταγράφηκαν 49 οδικοί θάνατοι, που ήταν τέσσερις λιγότεροι από το 2017. Σημειώνεται πως τα τελευταία πέντε χρόνια παρατηρείται στη χώρα μας μια έντονη αυξομείωση στους οδικούς θανάτους, με μέσο όρο τους 50. Με την περσινή μείωση, η Κύπρος ανέβηκε δύο σκαλιά, από τη 19η στη 17η θέση στην ΕΕ στους θανάτους κατ’ αναλογία πληθυσμού.
Στην έκθεση αναφέρεται επίσης πως θα σώζονταν ακόμα 26.450 ζωές σε ολόκληρη την ΕΕ, αν είχε επιτευχθεί ο στόχος μέχρι σήμερα. Η απώλεια σε οικονομικό όφελος για τις ευρωπαϊκές κοινωνίες, από τη μέχρι σήμερα αποτυχία στην επίτευξη του στόχου, ανέρχεται περίπου στα 58 δισεκατομμύρια ευρώ, αφού η χρηματική αξία της αποτροπής ενός οδικού θανάτου, υπολογίζεται στα € 2,2 εκατομμύρια.