Facebook – Κατηγορίες ότι επέτρεψε καμπάνια παραπληροφόρησης από πετρελαιοβιομηχανίες

Related

Θα παντρευόσουν ένα ρομπότ; Το 80% της Gen Z λέει «ναι»

FORTUNE GREECE 05/07/2025, 19:00 SHARE Η νέα γενιά στρέφεται σε ψηφιακούς συντρόφους, με 8 στους 10 Gen Z να δηλώνουν πως θα έκαναν σχέση – ακόμη και γάμο – με τεχνητή νοημοσύνη. Το 80% των εκπροσώπων της Generation Z δηλώνει πως θα παντρευόταν μια τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας chatbots Joi AI. Επιπλέον

Μακριά από τα κινητά πιο κοντά στη μάθηση – Τι δείχνει νέα έρευνα σε 317 σχολεία

FORTUNE GREECE 05/07/2025, 14:02 SHARE Teenage boys using smartphone in living room. (Photo by Sam Edwards/CAIA IMAGE/SCIENCE P / NEW / Science Photo Library via AFP) Photo: AFP Νέα μελέτη δείχνει ότι η απαγόρευση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία της Ολλανδίας οδήγησε σε αυξημένη συγκέντρωση, καλύτερη κοινωνική αλληλεπίδραση και ενισχυμένη σχολική απόδοση. Απαγόρευση κινητών και άλλων

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της η COSMOTE TELEKOM .   Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε

Παναθηναϊκός – Νόρτζελαντ (5/7, 15:00, Cosmote Sport 1HD): Δεύτερο «πράσινο» τεστ τριών… ημιχρόνων

STOIXIMAN SUPERLEAGUE Ο Παναθηναϊκός συνεχίζει την καλοκαιρινή του προετοιμασία στο Μπαντ Χάρινγκ της Αυστρίας, όπου πραγματοποιεί το βασικό στάδιο των προπονήσεών του ενόψει της νέας σεζόν. Η αναμέτρηση με τη Νόρτζελαντ είναι προγραμματισμένη να διεξαχθεί στο γήπεδο «Kaiserwinkl Arena Kössen» στις 15:00 (Cosmote Sport 1 HD), σε έναν σαφώς πιο «νορμάλ» αγωνιστικό χώρο σε σχέση με το

Η Meta στηρίζει την Ελλάδα – Πράσινο φως για ενιαία ψηφιακή ηλικία ενηλικίωσης

Η Meta, μητρική των Facebook και Instagram, δηλώνει επίσημα τη στήριξή της στην ελληνική πρόταση για καθιέρωση ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.           Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της

Η Meta υπέρ του ελληνικού σχεδίου για την καθιέρωση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης

Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της ανακοίνωσε ότι στηρίζει αυτές τις προτάσεις. Στο non-paper που παρουσίασε πρόσφατα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, για την προστασία των ανηλίκων από τον εθισμό στο διαδίκτυο, το

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα Newsroom ακρόαση άρθρου ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ Όλοι οι δικαιούχοι συνδρομητές ενημερώνονται για την ενεργοποίηση των δωρεάν πακέτων μέσω γραπτών μηνυμάτων (SMS) Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης

Η Apple κάνει εκατομμυριούχο όποιον «σπάσει» το iPhone σου

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 18:45 SHARE epa11615092 A customer checks the new iPhone 16 model before buying at an Apple Store in Bangkok, Thailand, 20 September 2024. According to Apple Inc, the new iPhone 16 features Apple Intelligence - the new platform for artificial intelligence (AI) capability, larger display sizes, new creative capabilities as well as

Νέα πιστοποίηση ISO για το Cosmote eValue

Η Cosmote eValue, μέλος του ομίλου ΟΤΕ, είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που λαμβάνει την πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 για Customer Contact Centers, από την TÜV Nord Ελλάδας, όπως επισημαίνει σχετική ανακοίνωση. Σημειώνεται ότι είναι η 14η πιστοποίηση ISO που λαμβάνει η Cosmote eValue (διαθέτει μεταξύ άλλων τα ISO 9001, ISO 27701, ISO 27001, ISO

Δωρεάν μαθήματα τεχνολογίας για 65+ και ΑμεΑ – Όλες οι λεπτομέρειες του νέου προγράμματος

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 16:15 SHARE Με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής ισότητας, ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για 6.400 ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία, μέσω του «Ελλάδα 2.0». Πιλοτικό πρόγραμμα για την ψηφιακή ενδυνάμωση 3.600 ατόμων ηλικίας άνω των 65 και 2.800 ατόμων με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 6,8 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα

Ψηφιακή ασφάλεια στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης: Μια αποκάλυψη που αλλάζει τα πάντα

Το Fortune Greece παρακολούθησε από κοντά το συνέδριο Kaspersky Horizons στη Μαδρίτη και μίλησε με τους ανθρώπους οι οποίοι ζουν καθημερινά την πραγματική εικόνα του κόσμου του cyber security. Αποστολή στη Μαδρίτη Στην εποχή των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, κάθε μέρα μας φέρνει καινούριες ανακαλύψεις, αποκαλύψεις αλλά και εκπλήξεις. Όσο κι αν ακόμα και οι πιο

Η Meta γίνεται ο πρώτος tech γίγαντας που στηρίζει το ελληνικό Kids Wallet

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 14:45 SHARE (FILES) A logo of US company's Meta is displayed during the Vivatech technology startups and innovation fair, at the Porte de Versailles exhibition center in Paris, on May 22, 2024. Social media giant Meta announced on January 7, 2025, a significant rollback of its content moderation policies, including the termination

Πιστοποίηση ISO από TÜV NORD Ελλάδας για την εξυπηρέτηση πελατών της Cosmote eValue

Η Cosmote eValue είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που ανέπτυξε Σύστημα Διαχείρισης και Πιστοποιείται με το συγκεκριμένο Διεθνές Πρότυπο, γεγονός που καθιστά τη διαδικασία ιδιαίτερα σημαντική, τόσο για τον κλάδο των υπηρεσιών εξυπηρέτησης πελατών, όσο και για τη συνολική ενίσχυση της ποιότητας στις επιχειρησιακές λειτουργίες των Contact Centres στη χώρα μας. Η Πιστοποίηση αυτή

Το case study της T-Mobile US και η στρατηγική μετάβαση της COSMOTE TELEKOM

Οι συνεργασίες, η είσοδος σε νέα retail προϊόντα και η υιοθέτηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης τοποθετούν τον πελάτη στο επίκεντρο ενός οικοσυστήματος που αλλάζει ριζικά την εμπειρία επικοινωνίας. Και η Cosmote, χάρη στη στρατηγική υποστήριξη του ομίλου, φέρνει πρώτη στην Ελλάδα τις υπηρεσίες του αύριο: 5G slicing, τεχνητή νοημοσύνη, loyalty προγράμματα και συνέργειες. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά

Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές σε Σπάτα, Ραφήνα και Ιεράπετρα

Σε έμπρακτη υποστήριξη των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα και Ιεράπετρα, που πλήττονται από πυρκαγιές, προχωρά η COSMOTE TELEKOM. Για τις αυξημένες ανάγκες επικοινωνίας των παραπάνω συνδρομητών, η εταιρεία προσφέρει δωρεάν 1.500 λεπτά ομιλίας προς όλα τα εθνικά δίκτυα και δωρεάν απεριόριστο internet από το κινητό για 15 ημέρες. Διακαιούχοι είναι όλοι οι συνδρομητές κινητής

Share

Νέα ανάλυση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη κατηγορεί το Facebook ότι δεν κατάφερε να εφαρμόσει τους ίδιους του τους κανόνες, προκειμένου να αποτρέψει καμπάνια παραπληροφόρησης από μια βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου, γύρω από την κλιματική αλλαγή κατά τη διάρκεια των αμερικανικών προεδρικών εκλογών.

Η έκθεση, την οποία δημοσίευσε η βρετανική δεξαμενή σκέψης InfluenceMap, εντόπισε αύξηση των διαφημίσεων στα κοινωνικά δίκτυα από μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία, αλλά και από άλλες επιχειρήσεις του κλάδου, που είχαν στόχο να επηρεάσουν τον δημόσιο διάλογο γύρω από τις πολιτικές αντιμετώπισης της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Η InfluenceMap ανέφερε ότι σύμφωνα με την έρευνά της οι πετρελαιοβιομηχανίες πλέον δεν αρνούνται ευθέως την κλιματική κρίση, αλλά χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να παρουσιάσουν το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο ως μέρος της λύσης.

Επιπλέον, η έκθεση εστιάζει στον φερόμενο ρόλο του Facebook στη διευκόλυνση της διασποράς ψευδών ισχυρισμών για την υπερθέρμανση του πλανήτη, μέσα από την επανειλημμένη αποτυχία του να εφαρμόσει τις ίδιες του τις πολιτικές για να σταματήσει τις ψευδείς διαφημίσεις.

«Παρά τη δημόσια υποστήριξη του Facebook προς τις δράσεις για την αποτροπή της κλιματικής αλλαγής, εξακολουθεί να επιτρέπει στην πλατφόρμα του να χρησιμοποιείται για τη διασπορά προπαγάνδας για τα ορυκτά καύσιμα», υποστηρίζει η έκθεση. «Το Facebook όχι απλώς εφαρμόζει ανεπαρκώς τις υπάρχουσες πολιτικές του για τις διαφημίσεις, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι οι πολιτικές αυτές δεν είναι αντίστοιχες με την τεράστια ανάγκη για επιτακτική κλιματική δράση».

Η έκθεση διαπίστωσε ότι 25 οργανισμοί της βιομηχανίας πετρελαίου και φυσικού αερίου δαπάνησαν τουλάχιστον $9,5 εκατ. για να τοποθετήσουν στο αμερικανικό Facebook περισσότερες από 25.000 διαφημίσεις, οι οποίες συγκέντρωσαν περισσότερες από 431 εκατ. προβολές.

«Η βιομηχανία χρησιμοποιεί ένα εύρος τακτικών που είναι πολύ πιο εκλεπτυσμένες από την απλή άρνηση της κλιματικής αλλαγής. Ορισμένες από τις σημαντικότερες τακτικές που εντοπίστηκαν συμπεριλαμβάνουν την σύνδεση της χρήσης πετρελαίου και φυσικού αερίου με τη διατήρηση μιας καλής ποιότητας ζωής, την προώθηση των ορυκτών καυσίμων ως «πράσινων» και τη δημοσίευση των εθελοντικών δράσεων της βιομηχανίας για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής», επισημαίνει η έκθεση.

Επιπλέον, σημειώνει την αύξηση στις δαπάνες για διαφημίσεις στο Facebook αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια του Ιουλίου του 2020, αμέσως μετά την ανακοίνωση ενός περιβαλλοντικού προγράμματος αξίας $2 τρισ. από τον τότε υποψήφιο για την προεδρία, Τζο Μπάιντεν, που περιλάμβανε την προώθηση της χρήσης καθαρών μορφών ενέργειας. Οι δαπάνες παρέμειναν υψηλές μέχρι και τις εκλογές που πραγματοποιήθηκαν τέσσερις μήνες αργότερα.

«Αυτό δείχνει ότι η βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου χρησιμοποίησε στρατηγικά τις διαφημίσεις του Facebook και έχοντας πολιτικά κίνητρα», σημειώνει η έκθεση.

Η InfluenceMap αναφέρει ότι διαπίστωσε πως πέρσι εμφανίστηκαν στο Facebook 6.782 διαφημίσεις της βιομηχανίας ενέργειας που προωθούσαν τον ισχυρισμό ότι το φυσικό αέριο είναι πράσινο καύσιμο ή έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα, παρά το γεγονός ότι έρευνα του Διακυβερνητικού Πάνελ για την Κλιματική Αλλαγή υποστηρίζει το αντίθετο.

Επιπλέον, η δεξαμενή σκέψης υποστηρίζει ότι υπήρξε προσπάθεια μετατόπισης της ευθύνης για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τη βιομηχανία, στους απλούς πολίτες και τις καθημερινές τους συνήθειες.

Ακόμη, σημειώνει ότι η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας υπολογίζει ότι οι παγκόσμιοι στόχοι για τη μείωση των εκπομπών στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στη μετατόπιση της βιομηχανίας ενέργειας σε πράσινες τεχνολογίες, ενώ μόλις το 8% της μείωσης μπορεί να προκύψει από τις αλλαγές των καταναλωτικών μας συνηθειών – συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των πτήσεων.

Η InfluenceMap τονίζει ότι αν και το Facebook απομάκρυνε ορισμένες από αυτές τις διαφημίσεις εξαιτίας των ψευδών ισχυρισμών που συμπεριλάμβαναν, άφησε άλλες να κυκλοφορούν ανενόχλητα.

Το Facebook δήλωσε στον Guardian ότι έχει λάβει μέτρα απέναντι σε ορισμένες ομάδες που δημοσιεύουν διαφημίσεις υπέρ των ορυκτών καυσίμων και ότι έχει απορρίψει πολλαπλές διαφημίσεις επειδή δεν περιείχαν disclaimer που να αναφέρει ότι έχουν πολιτικό χαρακτήρα.