ESET: Η ψηφιακή ασφάλεια και οι διαφορετικές γενιές

Related

Η κυκλική οικονομία αλλάζει την αγορά των smartphones – στα 150 δισ. δολάρια έως το 2027

Οι καταναλωτές ζητούν πιο βιώσιμες συσκευές, οι πάροχοι προσαρμόζονται και η κυκλικότητα μετατρέπεται σε στρατηγική ανάπτυξης για τους γίγαντες της κινητής τηλεφωνίας. Η αγορά των έξυπνων κινητών τηλεφώνων αλλάζει ριζικά καθώς η ολοένα μεγαλύτερη στροφή των καταναλωτών προς πιο βιώσιμες πρακτικές, όπως η επισκευή και η επαναχρησιμοποίηση των συσκευών, οδηγεί σε μια εκρηκτικά αναπτυσσόμενη αγορά

Η επανάσταση της κυκλικής κινητής τηλεφωνίας: Επισκευή και βιωσιμότητα αλλάζουν τους όρους της παγκόσμιας αγοράς

Η αγορά των έξυπνων κινητών τηλεφώνων αλλάζει ριζικά καθώς η ολοένα μεγαλύτερη στροφή των καταναλωτών προς πιο βιώσιμες πρακτικές, όπως η επισκευή και η επαναχρησιμοποίηση των συσκευών, οδηγεί σε μια εκρηκτικά αναπτυσσόμενη αγορά «κυκλικών» κινητών και σχετικών υπηρεσιών. Σύμφωνα με έκθεση της GSMA, που εκπροσωπεί τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας παγκοσμίως, η αγορά αυτή αναμένεται να

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (22/03)

Συνοπτικά, οι αθλητικές μεταδόσεις του Σαββάτου (22/03): 07:40 COSMOTE SPORT 5 HD WRC 2025 Κένυα, SS11 Sleeping Warrior 1 08:30 COSMOTE SPORT 5 HD WRC 2025 Κένυα, SS12 Elmenteita 1 09:00 ΑΝΤ1+ Formula 1 Shanghai International Circuit, Qualifying Μηχανοκίνητα 09:30 COSMOTE SPORT 5 HD WRC 2025 Κένυα, SS13 Soysambu 1 10:30 ΕΡΤ2 Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κλειστού Στίβου 2η

Οι αθλητικές μεταδόσεις του Σαββάτου

Η προσπάθεια του Καραλή και των Εμμανουηλίδου και Τσουκαλά στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα κλειστού στίβου, τα ματς για τα προκριματικά του Μουντιάλ 2026, η μονομαχία της Σάκκαρη με την Γκοφ στο Miami Open, οι αγώνες για τα πλέι οφ της Super League 2 και οι κατατακτήριες δοκιμές στο Grand Prix της Formula 1, ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα

Το εμβληματικό σήμα του Twitter πουλήθηκε σε δημοπρασία για σχεδόν 35.000 δολάρια

Το εμβληματικό λογότυπο του Twitter με το πουλί που αφαιρέθηκε από την πρώην έδρα της εταιρείας στο Σαν Φρανσίσκο όταν ο Έλον Μασκ ανέλαβε την εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης και την έκανε X, πωλήθηκε σε δημοπρασία για σχεδόν 35.000 δολάρια. Η δημοπρασία RR Auction, η οποία ασχολείται με «σπάνια και συλλεκτικά αντικείμενα», δήλωσε ότι η πινακίδα

H «Ώρα της Γης» εστιάζει στην προστασία των θαλασσών – Σημαντική η συμβολή της COSMOTE BLUE

Η «Ώρα της Γης» εστιάζει φέτος στην ανάγκη προστασίας των θαλασσών. Πρόκειται για την παγκόσμια συμμετοχική πρωτοβουλία για την προστασία του περιβάλλοντος στην οποία συμβάλλει και η COSMOTE για 17η συνεχή χρονιά. Στο θέμα της προστασίας των ελληνικών θαλασσών η εταιρεία έχει να επιδείξει σημαντικό έργο, μέσω της πρωτοβουλίας COSMOTE BLUE, που υλοποιείται σε συνεργασία

Οι συμβουλές του Sam Altman για νέους επαγγελματίες

FORTUNE GREECE 21/03/2025, 17:00 Ο Sam Altman προειδοποιεί: η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά τον κόσμο της εργασίας — και η εξοικείωση με τα εργαλεία AI είναι το νέο «κώδικας» για μια καριέρα με διάρκεια. Ο Sam Altman, CEO της OpenAI, εντείνει τις συμβουλές του προς τους φοιτητές που ετοιμάζονται να μπουν σε μια αγορά εργασίας

Η Ιαπωνία εφαρμόζει τεχνητή νοημοσύνη για την αντιμετώπιση της έλλειψης εργαζομένων στη φροντίδα ηλικιωμένων

Η Ιαπωνία αντιμετωπίζει μια κρίσιμη έλλειψη εργαζομένων στον τομέα της φροντίδας των ηλικιωμένων, καθώς ο πληθυσμός της γερνάει με ταχείς ρυθμούς. Προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτή την πρόκληση, η Sompo Holdings, μια από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες της χώρας, στρέφεται στην τεχνητή νοημοσύνη και άλλες καινοτόμες τεχνολογίες. Η χρήση αυτών των εργαλείων βοηθά όχι μόνο στην

Cosmote blue: Στην προστασία των θαλασσών εστιάζει η «Ώρα της Γης»

Σημαντική η συμβολή της πρωτοβουλίας COSMOTE BLUE για τις θάλασσες όπου μέχρι τώρα: έχουν συγκεντρωθεί 64,15 τόνοι πλαστικού, ανακυκλωθεί 37 τόνοι και εκπαιδευτεί 261 ψαράδες, σε συνεργασία με την «ΕΝΑΛΕΙΑ» Στην ανάγκη προστασίας των θαλασσών εστιάζει φέτος η «Ώρα της Γης», η παγκόσμια συμμετοχική πρωτοβουλία για την προστασία του περιβάλλοντος στην οποία συμβάλλει και η

Στην προστασία των θαλασσών εστιάζει η «Ώρα της Γης» – Σημαντική η συμβολή της πρωτοβουλίας COSMOTE BLUE

Μέχρι σήμερα έχουν συγκεντρωθεί 64,15 τόνοι πλαστικού, ανακυκλωθεί 37 τόνοι και εκπαιδευτεί 261 ψαράδες, σε συνεργασία με την «ΕΝΑΛΕΙΑ» Στην ανάγκη προστασίας των θαλασσών εστιάζει φέτος η «Ώρα της Γης», η παγκόσμια συμμετοχική πρωτοβουλία για την προστασία του περιβάλλοντος στην οποία συμβάλλει και η COSMOTE για 17η συνεχή χρονιά. Στο θέμα της προστασίας των ελληνικών

Στην προστασία των θαλασσών εστιάζει η «Ώρα της Γης» – Σημαντική η συμβολή της πρωτοβουλίας COSMOTE BLUE

Στην ανάγκη προστασίας των θαλασσών εστιάζει φέτος η «Ώρα της Γης», η παγκόσμια συμμετοχική πρωτοβουλία για την προστασία του περιβάλλοντος στην οποία συμβάλλει και η COSMOTE για 17η συνεχή χρονιά. Στο θέμα της προστασίας των ελληνικών θαλασσών η εταιρεία έχει να επιδείξει σημαντικό έργο, μέσω της πρωτοβουλίας COSMOTE BLUE, που υλοποιείται σε συνεργασία με την

Το COSMOTE HISTORY HD τιμά την επέτειο της 25ης Μαρτίου

Με ένα ολοήμερο αφιέρωμα που περιλαμβάνει 16 ντοκιμαντέρ, το COSMOTE HISTORY HD τιμά την επέτειο της 25ης Μαρτίου, αναδεικνύοντας τις προσωπικότητες και τα γεγονότα που καθόρισαν την Ελληνική Επανάσταση. Οι προβολές θα ξεκινήσουν ανήμερα της επετείου (Τρίτη 25/3) στις 09.00 και θα διαρκέσουν έως αργά το βράδυ της ίδιας μέρας, προσφέροντας ένα ταξίδι στην ιστορία

GenZ, η γενιά που ψηφίζει ψηφιακές πληρωμές και φυσικά καταστήματα

ΣΟΦΙΑ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ 21/03/2025, 11:10 Close up photo of digital camera with young female influencer vlogger blogger online broadcasting in social media. Woman showing thumbs up sign on camera. Content maker concept Photo: Shutterstock Τι έδειξε η έρευνα που ανέθεσε η Visa στο Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ. Η ψηφιακή γενιά απολαμβάνει τα ψώνια τόσο online όσο και

Open-Ear Ήχος & Smart Ευεξία: Η Huawei παρουσιάζει τα HUAWEI FreeArc & HUAWEI Band 10!

Η Huawei παρουσιάζει στην ελληνική αγορά δύο νέες πρωτοποριακές συσκευές, σχεδιασμένες να προσφέρουν κορυφαία τεχνολογία και άνεση: τα HUAWEI FreeArc, τα πρώτα open-ear ακουστικά της εταιρείας με earhooks, και το HUAWEI Band 10, ένα σύγχρονο smartwatch που εστιάζει στην ολιστική ευεξία και τη βελτίωση της καθημερινής ζωής. Με την αφοσίωση της Huawei στην καινοτομία και

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (21/3)

ATP Masters 1000 2025, ΜαϊάμιΤένις COSMOTE Sport 600:00COSMOTE Sport 7Γκόλντεν Στέιτ Ουόριορς - Τορόντο ΡάπτορςNBA COSMOTE Sport 704:00ΕΡΤ21η Μέρα ΠρωίΠαγκόσμιο Πρωτάθλημα Κλειστού Στίβου ΕΡΤ204:00COSMOTE Sport 4Λος Άντζελες Λέικερς - Μιλγουόκι ΜπακςNBA COSMOTE Sport 404:30ANΤ1+Shanghai International Circuit, Practice 1Formula 1 ANΤ1+05:30ΕΡΤ21η Μέρα ΠρωίΠαγκόσμιο Πρωτάθλημα Κλειστού Στίβου ΕΡΤ206:00COSMOTE Sport 5Κένυα, SS3 Camp Moran 1WRC COSMOTE Sport 506:25COSMOTE

Share

Η αντίληψη ότι μόνο οι νέοι είναι αυτοί που χρησιμοποιούν το Internet έχει ξεπεραστεί προ πολλού. Το γεγονός είναι ένα: ο διαδικτυακός κόσμος, μας έχει απορροφήσει όλους. Μπορεί να μη μας αρέσει, αλλά με τον όρο «όλους», εννοούμε από τα νήπια μέχρι και τους ηλικιωμένους.

Και ως εκ τούτου, όλοι ανήκουμε στην ψηφιακή γενιά. «Αυτό όμως δε σημαίνει ότι όλοι αντιλαμβανόμαστε και χρησιμοποιούμε την τεχνολογία με τον ίδιο τρόπο» αναφέρει η Alžbeta Kovaľová από την παγκόσμια εταιρεία ψηφιακής ασφάλειας ESET.

Το 2021, το Pew Research Center διεξήγαγε μια έρευνα, στην οποία κατέγραψε τη χρήση του ψηφιακού κόσμου από τις διαφορετικές γενιές. Το ενδιαφέρον εύρημα της μελέτης είναι ότι από το 2000 μέχρι σήμερα, το χάσμα μεταξύ των παλαιότερων και των νεότερων χρηστών του διαδικτύου έχει μειωθεί από τις 56 στις 44 ποσοστιαίες μονάδες.  

Τα στοιχεία δε λένε ψέματα και αποδεικνύουν ότι στην πραγματικότητα όλες οι γενιές αποτελούν μέρος του ψηφιακού κόσμου. Η διαφορά εντοπίζεται στη συμμετοχή τους, στις πεποιθήσεις τους και στον τρόπο που τη χρησιμοποιούν. Οι γενιές αντιλαμβάνονται την τεχνολογία και την καινοτομία με βάση το δικό τους υπόβαθρο και τις δικές τους γνώσεις. Και αυτό παρουσιάζει διαφορές ανάμεσα σε όλες σχεδόν τις γενεές. Πολλές από αυτές ήρθαν σε έναν κόσμο που ήταν ήδη γεμάτος τεχνολογία, άλλες πάλι έπρεπε να προσαρμοστούν σε αυτήν σε πιο ώριμη ηλικία.

Διαφορετικές γενιές, διαφορετική ψηφιακή συμπεριφορά

Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με την ψηφιακή ασφάλεια. Το να μεγαλώνει μια γενιά με την τεχνολογία δεν την κάνει αυτόματα πιο συνειδητοποιημένη όσον αφορά την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια. Η μελέτη του ηγέτη της βιομηχανίας NTT δείχνει ότι οι άνθρωποι άνω των 30 ετών είναι πιο πιθανό να υιοθετήσουν καλύτερες πρακτικές ασφάλειας από ό,τι η νεότερη γενιά Z. 

Η γενιά Z (οι γεννημένοι τη δεκαετία του 90 έως τις αρχές της δεκαετίας του 2010), παρόλο που μεγάλωσε περιτριγυρισμένη από την τεχνολογία και τους κινδύνους που αυτή εγκυμονεί, είναι πολύ πιο χαλαρή και λιγότερο υπεύθυνη. Εκτιμούν την ευελιξία και την παραγωγικότητα έναντι της προσοχής και της υπευθυνότητας. Επιπλέον, η μελέτη διαπίστωσε ότι σχεδόν το 40% των Millennials (γεννημένοι τη δεκαετία του 80 έως τα τέλη της δεκαετίας του 90) θα επέλεγαν να πληρώσουν λύτρα ή έχουν ήδη πληρώσει στο παρελθόν σε επιθέσεις ransomware. 

Κάτι αντίστοιχο δείχνει και μια ακόμα μελέτη. Η LastPass μελέτησε τη διαδικτυακή συμπεριφορά των ανθρώπων σχετικά με τους κωδικούς πρόσβασης. Αποκάλυψε ότι από τους Baby Boomers (γεννημένοι μεταξύ 1946 και 1964), μέχρι τη γενιά Z, οι άνθρωποι προσεγγίζουν διαφορετικά την ψηφιακή τους ασφάλεια και προστασία. Διαπίστωσαν ότι παρά την έκθεσή τους στην τεχνολογία σε νεαρή ηλικία, όσοι ανήκουν στην γενιά Z ανησυχούν λιγότερο για την ασφάλειά τους. 

Αντίθετα, οι Millennials και οι Baby Boomers ανησυχούν περισσότερο για την ασφάλειά τους στο διαδίκτυο και λαμβάνουν επιπλέον μέτρα για να διασφαλίσουν την ψηφιακή τους ασφάλεια.

Διαφορετικές γενιές, διαφορετικές ψηφιακές απειλές

Η χρήση της τεχνολογίας και οι προσεγγίσεις της ψηφιακής ασφάλειας από τις διάφορες γενιές δεν είναι μόνο διαφορετικές, αλλά και οι απειλές που τις περιμένουν στον ψηφιακό κόσμο είναι επίσης διαφορετικές. 

Δεδομένου ότι όλες οι γενιές συμπεριφέρονται και ενεργούν με διαφορετικό τρόπο, είναι ευάλωτες σε διαφορετικούς τύπους απειλών για την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, για τους εφήβους και τους νεαρούς ενήλικες, επί του παρόντος γενιά Z και Alpha (η γενιά που γεννήθηκε από τη δεκαετία του 2010 έως τα μισά της δεκαετίας που διατρέχουμε), μία από τις μεγαλύτερες απειλές είναι ο εκφοβισμός στο διαδίκτυο. Οι μεγαλύτερες γενιές κινδυνεύουν κυρίως από επιθέσεις οικονομικού χαρακτήρα, κλοπή ταυτότητας και άλλες επιθέσεις ασφαλείας.

Οι γνώσεις τους γύρω από το συγκεκριμένο θέμα επίσης ποικίλλουν, καθιστώντας τους περισσότερο ή λιγότερο ευάλωτους στις ψηφιακές απειλές.  

Όσον αφορά στη χρήση, τα παιδιά από την ηλικία των 3 ετών χρησιμοποιούν τις συσκευές για να παρακολουθούν βίντεο, ενώ οι μεγαλύτεροι τις χρησιμοποιούν για να παραμένουν συνδεδεμένοι με τις οικογένειές τους. Και για όλους τους ενδιάμεσους, είτε πρόκειται για Millennials είτε για Baby Boomers, οι διαδικτυακές συμπεριφορές είναι διαφορετικές και είναι προφανές ότι υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις ψηφιακής ασφάλειας. 

Ωστόσο, είτε είστε ειδικός στην ασφάλεια είτε ένας απλός χρήστης, χωρίς την κατάλληλη προστασία και εκπαίδευση, μπορεί να πέσετε θύμα κακόβουλων παικτών στο διαδίκτυο ανά πάσα στιγμή.

Ψηφιακή ασφάλεια στον… αυτόματο;

Γίνεται φανερό ότι δεν υπάρχει μία προσέγγιση για την ψηφιακή ασφάλεια που να ταιριάζει σε όλους. 

Είτε πρόκειται για την προσωπική ασφάλεια, την προστασία της ιδιωτικής ζωής και την ασφάλεια του ατόμου είτε για την προστασία μιας επιχείρησης, η λύση δεν είναι καθορισμένη. Η εξατομικευμένη προστασία, ωστόσο, δεν είναι πάντα δυνατή. Οι ανάγκες του καθενός είναι διαφορετικές και το να τους ικανοποιήσει όλους θα ήταν πρακτικά αδύνατο. Ορισμένοι άνθρωποι και επιχειρήσεις προτιμούν να έχουν κάπως μεγαλύτερο ή μικρότερο έλεγχο της προστασίας τους, ενώ άλλοι προτιμούν να μην ασχολούνται καθόλου με αυτήν. 

Ίσως η ευκολότερη λύση σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να έχουμε προστασία για την οποία δε θα φροντίζουμε εμείς. Κάτι σαν έναν διακριτικό ιππότη που θα προστατεύει τον ψηφιακό μας κόσμο ανά πάσα στιγμή.  

Μια τέτοια λύση είναι όταν η εταιρεία τηλεπικοινωνιών ή ο πάροχος υπηρεσιών διαδικτύου φροντίζει άμεσα για την προστασία μας, ώστε να μην χρειάζεται εμείς καν να ασχοληθούμε. Μια τέτοια λύση μπορεί να ενσωματωθεί σε ένα προϊόν που προσφέρει ο ISP ή η εταιρεία τηλεπικοινωνιών. Αυτή η προσέγγιση ασφάλειας μπορεί να δώσει στους πελάτες ηρεμία, γνωρίζοντας ότι ο πάροχος τους φροντίζει για την ψηφιακή τους ασφάλεια.

Πρόκειται για προϊόντα που παρέχουν πλήρη προστασία από κακόβουλο λογισμικό, προστασία της ιδιωτικής ζωής και προστασία από το phishing σε όλες τις προσωπικές συσκευές. Τέλος, καθιστούν την ασφαλή και προστατευμένη περιήγηση αυτονόητη, διατηρώντας τις συσκευές ασφαλείς και την online περιήγηση ασφαλή από ύποπτα domain και ιστοσελίδες.