ESET: Η ψηφιακή ασφάλεια και οι διαφορετικές γενιές

Related

Θα παντρευόσουν ένα ρομπότ; Το 80% της Gen Z λέει «ναι»

FORTUNE GREECE 05/07/2025, 19:00 SHARE Η νέα γενιά στρέφεται σε ψηφιακούς συντρόφους, με 8 στους 10 Gen Z να δηλώνουν πως θα έκαναν σχέση – ακόμη και γάμο – με τεχνητή νοημοσύνη. Το 80% των εκπροσώπων της Generation Z δηλώνει πως θα παντρευόταν μια τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας chatbots Joi AI. Επιπλέον

Μακριά από τα κινητά πιο κοντά στη μάθηση – Τι δείχνει νέα έρευνα σε 317 σχολεία

FORTUNE GREECE 05/07/2025, 14:02 SHARE Teenage boys using smartphone in living room. (Photo by Sam Edwards/CAIA IMAGE/SCIENCE P / NEW / Science Photo Library via AFP) Photo: AFP Νέα μελέτη δείχνει ότι η απαγόρευση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία της Ολλανδίας οδήγησε σε αυξημένη συγκέντρωση, καλύτερη κοινωνική αλληλεπίδραση και ενισχυμένη σχολική απόδοση. Απαγόρευση κινητών και άλλων

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της η COSMOTE TELEKOM .   Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε

Παναθηναϊκός – Νόρτζελαντ (5/7, 15:00, Cosmote Sport 1HD): Δεύτερο «πράσινο» τεστ τριών… ημιχρόνων

STOIXIMAN SUPERLEAGUE Ο Παναθηναϊκός συνεχίζει την καλοκαιρινή του προετοιμασία στο Μπαντ Χάρινγκ της Αυστρίας, όπου πραγματοποιεί το βασικό στάδιο των προπονήσεών του ενόψει της νέας σεζόν. Η αναμέτρηση με τη Νόρτζελαντ είναι προγραμματισμένη να διεξαχθεί στο γήπεδο «Kaiserwinkl Arena Kössen» στις 15:00 (Cosmote Sport 1 HD), σε έναν σαφώς πιο «νορμάλ» αγωνιστικό χώρο σε σχέση με το

Η Meta στηρίζει την Ελλάδα – Πράσινο φως για ενιαία ψηφιακή ηλικία ενηλικίωσης

Η Meta, μητρική των Facebook και Instagram, δηλώνει επίσημα τη στήριξή της στην ελληνική πρόταση για καθιέρωση ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.           Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της

Η Meta υπέρ του ελληνικού σχεδίου για την καθιέρωση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης

Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της ανακοίνωσε ότι στηρίζει αυτές τις προτάσεις. Στο non-paper που παρουσίασε πρόσφατα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, για την προστασία των ανηλίκων από τον εθισμό στο διαδίκτυο, το

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα Newsroom ακρόαση άρθρου ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ Όλοι οι δικαιούχοι συνδρομητές ενημερώνονται για την ενεργοποίηση των δωρεάν πακέτων μέσω γραπτών μηνυμάτων (SMS) Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης

Η Apple κάνει εκατομμυριούχο όποιον «σπάσει» το iPhone σου

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 18:45 SHARE epa11615092 A customer checks the new iPhone 16 model before buying at an Apple Store in Bangkok, Thailand, 20 September 2024. According to Apple Inc, the new iPhone 16 features Apple Intelligence - the new platform for artificial intelligence (AI) capability, larger display sizes, new creative capabilities as well as

Νέα πιστοποίηση ISO για το Cosmote eValue

Η Cosmote eValue, μέλος του ομίλου ΟΤΕ, είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που λαμβάνει την πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 για Customer Contact Centers, από την TÜV Nord Ελλάδας, όπως επισημαίνει σχετική ανακοίνωση. Σημειώνεται ότι είναι η 14η πιστοποίηση ISO που λαμβάνει η Cosmote eValue (διαθέτει μεταξύ άλλων τα ISO 9001, ISO 27701, ISO 27001, ISO

Δωρεάν μαθήματα τεχνολογίας για 65+ και ΑμεΑ – Όλες οι λεπτομέρειες του νέου προγράμματος

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 16:15 SHARE Με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής ισότητας, ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για 6.400 ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία, μέσω του «Ελλάδα 2.0». Πιλοτικό πρόγραμμα για την ψηφιακή ενδυνάμωση 3.600 ατόμων ηλικίας άνω των 65 και 2.800 ατόμων με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 6,8 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα

Ψηφιακή ασφάλεια στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης: Μια αποκάλυψη που αλλάζει τα πάντα

Το Fortune Greece παρακολούθησε από κοντά το συνέδριο Kaspersky Horizons στη Μαδρίτη και μίλησε με τους ανθρώπους οι οποίοι ζουν καθημερινά την πραγματική εικόνα του κόσμου του cyber security. Αποστολή στη Μαδρίτη Στην εποχή των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, κάθε μέρα μας φέρνει καινούριες ανακαλύψεις, αποκαλύψεις αλλά και εκπλήξεις. Όσο κι αν ακόμα και οι πιο

Η Meta γίνεται ο πρώτος tech γίγαντας που στηρίζει το ελληνικό Kids Wallet

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 14:45 SHARE (FILES) A logo of US company's Meta is displayed during the Vivatech technology startups and innovation fair, at the Porte de Versailles exhibition center in Paris, on May 22, 2024. Social media giant Meta announced on January 7, 2025, a significant rollback of its content moderation policies, including the termination

Πιστοποίηση ISO από TÜV NORD Ελλάδας για την εξυπηρέτηση πελατών της Cosmote eValue

Η Cosmote eValue είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που ανέπτυξε Σύστημα Διαχείρισης και Πιστοποιείται με το συγκεκριμένο Διεθνές Πρότυπο, γεγονός που καθιστά τη διαδικασία ιδιαίτερα σημαντική, τόσο για τον κλάδο των υπηρεσιών εξυπηρέτησης πελατών, όσο και για τη συνολική ενίσχυση της ποιότητας στις επιχειρησιακές λειτουργίες των Contact Centres στη χώρα μας. Η Πιστοποίηση αυτή

Το case study της T-Mobile US και η στρατηγική μετάβαση της COSMOTE TELEKOM

Οι συνεργασίες, η είσοδος σε νέα retail προϊόντα και η υιοθέτηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης τοποθετούν τον πελάτη στο επίκεντρο ενός οικοσυστήματος που αλλάζει ριζικά την εμπειρία επικοινωνίας. Και η Cosmote, χάρη στη στρατηγική υποστήριξη του ομίλου, φέρνει πρώτη στην Ελλάδα τις υπηρεσίες του αύριο: 5G slicing, τεχνητή νοημοσύνη, loyalty προγράμματα και συνέργειες. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά

Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές σε Σπάτα, Ραφήνα και Ιεράπετρα

Σε έμπρακτη υποστήριξη των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα και Ιεράπετρα, που πλήττονται από πυρκαγιές, προχωρά η COSMOTE TELEKOM. Για τις αυξημένες ανάγκες επικοινωνίας των παραπάνω συνδρομητών, η εταιρεία προσφέρει δωρεάν 1.500 λεπτά ομιλίας προς όλα τα εθνικά δίκτυα και δωρεάν απεριόριστο internet από το κινητό για 15 ημέρες. Διακαιούχοι είναι όλοι οι συνδρομητές κινητής

Share

Η αντίληψη ότι μόνο οι νέοι είναι αυτοί που χρησιμοποιούν το Internet έχει ξεπεραστεί προ πολλού. Το γεγονός είναι ένα: ο διαδικτυακός κόσμος, μας έχει απορροφήσει όλους. Μπορεί να μη μας αρέσει, αλλά με τον όρο «όλους», εννοούμε από τα νήπια μέχρι και τους ηλικιωμένους.

Και ως εκ τούτου, όλοι ανήκουμε στην ψηφιακή γενιά. «Αυτό όμως δε σημαίνει ότι όλοι αντιλαμβανόμαστε και χρησιμοποιούμε την τεχνολογία με τον ίδιο τρόπο» αναφέρει η Alžbeta Kovaľová από την παγκόσμια εταιρεία ψηφιακής ασφάλειας ESET.

Το 2021, το Pew Research Center διεξήγαγε μια έρευνα, στην οποία κατέγραψε τη χρήση του ψηφιακού κόσμου από τις διαφορετικές γενιές. Το ενδιαφέρον εύρημα της μελέτης είναι ότι από το 2000 μέχρι σήμερα, το χάσμα μεταξύ των παλαιότερων και των νεότερων χρηστών του διαδικτύου έχει μειωθεί από τις 56 στις 44 ποσοστιαίες μονάδες.  

Τα στοιχεία δε λένε ψέματα και αποδεικνύουν ότι στην πραγματικότητα όλες οι γενιές αποτελούν μέρος του ψηφιακού κόσμου. Η διαφορά εντοπίζεται στη συμμετοχή τους, στις πεποιθήσεις τους και στον τρόπο που τη χρησιμοποιούν. Οι γενιές αντιλαμβάνονται την τεχνολογία και την καινοτομία με βάση το δικό τους υπόβαθρο και τις δικές τους γνώσεις. Και αυτό παρουσιάζει διαφορές ανάμεσα σε όλες σχεδόν τις γενεές. Πολλές από αυτές ήρθαν σε έναν κόσμο που ήταν ήδη γεμάτος τεχνολογία, άλλες πάλι έπρεπε να προσαρμοστούν σε αυτήν σε πιο ώριμη ηλικία.

Διαφορετικές γενιές, διαφορετική ψηφιακή συμπεριφορά

Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με την ψηφιακή ασφάλεια. Το να μεγαλώνει μια γενιά με την τεχνολογία δεν την κάνει αυτόματα πιο συνειδητοποιημένη όσον αφορά την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια. Η μελέτη του ηγέτη της βιομηχανίας NTT δείχνει ότι οι άνθρωποι άνω των 30 ετών είναι πιο πιθανό να υιοθετήσουν καλύτερες πρακτικές ασφάλειας από ό,τι η νεότερη γενιά Z. 

Η γενιά Z (οι γεννημένοι τη δεκαετία του 90 έως τις αρχές της δεκαετίας του 2010), παρόλο που μεγάλωσε περιτριγυρισμένη από την τεχνολογία και τους κινδύνους που αυτή εγκυμονεί, είναι πολύ πιο χαλαρή και λιγότερο υπεύθυνη. Εκτιμούν την ευελιξία και την παραγωγικότητα έναντι της προσοχής και της υπευθυνότητας. Επιπλέον, η μελέτη διαπίστωσε ότι σχεδόν το 40% των Millennials (γεννημένοι τη δεκαετία του 80 έως τα τέλη της δεκαετίας του 90) θα επέλεγαν να πληρώσουν λύτρα ή έχουν ήδη πληρώσει στο παρελθόν σε επιθέσεις ransomware. 

Κάτι αντίστοιχο δείχνει και μια ακόμα μελέτη. Η LastPass μελέτησε τη διαδικτυακή συμπεριφορά των ανθρώπων σχετικά με τους κωδικούς πρόσβασης. Αποκάλυψε ότι από τους Baby Boomers (γεννημένοι μεταξύ 1946 και 1964), μέχρι τη γενιά Z, οι άνθρωποι προσεγγίζουν διαφορετικά την ψηφιακή τους ασφάλεια και προστασία. Διαπίστωσαν ότι παρά την έκθεσή τους στην τεχνολογία σε νεαρή ηλικία, όσοι ανήκουν στην γενιά Z ανησυχούν λιγότερο για την ασφάλειά τους. 

Αντίθετα, οι Millennials και οι Baby Boomers ανησυχούν περισσότερο για την ασφάλειά τους στο διαδίκτυο και λαμβάνουν επιπλέον μέτρα για να διασφαλίσουν την ψηφιακή τους ασφάλεια.

Διαφορετικές γενιές, διαφορετικές ψηφιακές απειλές

Η χρήση της τεχνολογίας και οι προσεγγίσεις της ψηφιακής ασφάλειας από τις διάφορες γενιές δεν είναι μόνο διαφορετικές, αλλά και οι απειλές που τις περιμένουν στον ψηφιακό κόσμο είναι επίσης διαφορετικές. 

Δεδομένου ότι όλες οι γενιές συμπεριφέρονται και ενεργούν με διαφορετικό τρόπο, είναι ευάλωτες σε διαφορετικούς τύπους απειλών για την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, για τους εφήβους και τους νεαρούς ενήλικες, επί του παρόντος γενιά Z και Alpha (η γενιά που γεννήθηκε από τη δεκαετία του 2010 έως τα μισά της δεκαετίας που διατρέχουμε), μία από τις μεγαλύτερες απειλές είναι ο εκφοβισμός στο διαδίκτυο. Οι μεγαλύτερες γενιές κινδυνεύουν κυρίως από επιθέσεις οικονομικού χαρακτήρα, κλοπή ταυτότητας και άλλες επιθέσεις ασφαλείας.

Οι γνώσεις τους γύρω από το συγκεκριμένο θέμα επίσης ποικίλλουν, καθιστώντας τους περισσότερο ή λιγότερο ευάλωτους στις ψηφιακές απειλές.  

Όσον αφορά στη χρήση, τα παιδιά από την ηλικία των 3 ετών χρησιμοποιούν τις συσκευές για να παρακολουθούν βίντεο, ενώ οι μεγαλύτεροι τις χρησιμοποιούν για να παραμένουν συνδεδεμένοι με τις οικογένειές τους. Και για όλους τους ενδιάμεσους, είτε πρόκειται για Millennials είτε για Baby Boomers, οι διαδικτυακές συμπεριφορές είναι διαφορετικές και είναι προφανές ότι υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις ψηφιακής ασφάλειας. 

Ωστόσο, είτε είστε ειδικός στην ασφάλεια είτε ένας απλός χρήστης, χωρίς την κατάλληλη προστασία και εκπαίδευση, μπορεί να πέσετε θύμα κακόβουλων παικτών στο διαδίκτυο ανά πάσα στιγμή.

Ψηφιακή ασφάλεια στον… αυτόματο;

Γίνεται φανερό ότι δεν υπάρχει μία προσέγγιση για την ψηφιακή ασφάλεια που να ταιριάζει σε όλους. 

Είτε πρόκειται για την προσωπική ασφάλεια, την προστασία της ιδιωτικής ζωής και την ασφάλεια του ατόμου είτε για την προστασία μιας επιχείρησης, η λύση δεν είναι καθορισμένη. Η εξατομικευμένη προστασία, ωστόσο, δεν είναι πάντα δυνατή. Οι ανάγκες του καθενός είναι διαφορετικές και το να τους ικανοποιήσει όλους θα ήταν πρακτικά αδύνατο. Ορισμένοι άνθρωποι και επιχειρήσεις προτιμούν να έχουν κάπως μεγαλύτερο ή μικρότερο έλεγχο της προστασίας τους, ενώ άλλοι προτιμούν να μην ασχολούνται καθόλου με αυτήν. 

Ίσως η ευκολότερη λύση σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να έχουμε προστασία για την οποία δε θα φροντίζουμε εμείς. Κάτι σαν έναν διακριτικό ιππότη που θα προστατεύει τον ψηφιακό μας κόσμο ανά πάσα στιγμή.  

Μια τέτοια λύση είναι όταν η εταιρεία τηλεπικοινωνιών ή ο πάροχος υπηρεσιών διαδικτύου φροντίζει άμεσα για την προστασία μας, ώστε να μην χρειάζεται εμείς καν να ασχοληθούμε. Μια τέτοια λύση μπορεί να ενσωματωθεί σε ένα προϊόν που προσφέρει ο ISP ή η εταιρεία τηλεπικοινωνιών. Αυτή η προσέγγιση ασφάλειας μπορεί να δώσει στους πελάτες ηρεμία, γνωρίζοντας ότι ο πάροχος τους φροντίζει για την ψηφιακή τους ασφάλεια.

Πρόκειται για προϊόντα που παρέχουν πλήρη προστασία από κακόβουλο λογισμικό, προστασία της ιδιωτικής ζωής και προστασία από το phishing σε όλες τις προσωπικές συσκευές. Τέλος, καθιστούν την ασφαλή και προστατευμένη περιήγηση αυτονόητη, διατηρώντας τις συσκευές ασφαλείς και την online περιήγηση ασφαλή από ύποπτα domain και ιστοσελίδες.