Έναν κόσμο καλύτερο για όλους, με ίση πρόσβαση στην τεχνολογία για κάθε ηλικία, προσφέρει το πρόγραμμα «Πρόσβαση στον Ψηφιακό Κόσμο» του φορέα 50 και Ελλάς με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE, που έχει στόχο την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας. Το πρόγραμμα συνεχίζεται για 5η χρονιά και φέτος επεκτείνεται ώστε να καλύψει τις ανάγκες των κατοίκων σε όλη την Αττική και την Θεσσαλονίκη.
Από το 2018, στο πρόγραμμα «Πρόσβαση στον Ψηφιακό Κόσμο» έχουν ενταχθεί οι δήμοι Αθηναίων και Θεσσαλονίκης με νέα εκπαιδευτικά κέντρα, και μαζί με τους ήδη συνεργαζόμενους δήμους Πειραιώς και Αμαρουσίου εξυπηρετούν τους κατοίκους όλης της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Οι κάτοικοι άνω των 50 ετών μπορούν να μάθουν να χρησιμοποιούν tablets, να πλοηγούνται στο Διαδίκτυο, να χρησιμοποιούν τα Social Media, και άλλες χρήσιμες εφαρμογές (π.χ. σημειώσεις, email, χάρτες Google), κάνοντας πιο εύκολη την καθημερινότητα και την επικοινωνία με τους αγαπημένους τους.
Ο Δήμαρχος Αθηναίων κ. Γεώργιος Καμίνης ανέφερε σχετικά: «Η πρόσβαση στις ψηφιακές δεξιότητες είναι μία από τις πέντε προτεραιότητές μας, στον Οδικό Χάρτη για την Ψηφιακή Αθήνα και τολμώ να πω η σημαντικότερη. Πάνω από 10.000 άτομα έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες, μέσα από προγράμματα του δήμου Αθηναίων, όπως τα Ανοιχτά Σχολεία. Με τη συνεργασία της COSMOTE, η οποία είναι μέλος του Ψηφιακού Συμβουλίου της Αθήνας, θα φτάσουμε σε ακόμα περισσότερους ανθρώπους, όλων των ηλικιών».
Για το πρόγραμμα που ξεκινά πρώτη φορά στην Θεσσαλονίκη, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης, δήλωσε σχετικά: «Χαίρομαι πολύ που και ο Δήμος Θεσσαλονίκης συμμετέχει, ώστε οι πολίτες άνω των 50 ετών να μπορούν να κάνουν δωρεάν μαθήματα για τη χρήση των νέων τεχνολογιών. Θα μπορέσουν, έτσι, να χρησιμοποιήσουν κι αυτοί tablets, smartphones και ίντερνετ. Και η ζωή τους θα γίνει πραγματικά πιο εύκολη, η καθημερινότητά τους πιο απλή».
Πίστη της COSMOTE είναι ότι η τεχνολογία πρέπει να είναι προσιτή σε όλους έτσι ώστε να μειωθεί το ψηφιακό χάσμα στην ελληνική κοινωνία και να αποκτήσουν όλοι ίση πρόσβαση στις δυνατότητες της νέας ψηφιακής εποχής.
«Σήμερα, πολλοί συνάνθρωποί μας, κυρίως άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, δεν γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν βασικά αγαθά της σύγχρονης ψηφιακής εποχής, όπως είναι το Internet ή τα Social Media, με αποτέλεσμα να νιώθουν ότι ‘μένουν πίσω’ στην εξέλιξη, ότι γίνεται πιο δύσκολη η καθημερινότητά τους», ανέφερε η κα Ντέπη Τζιμέα, Executive Director Εταιρικής Επικοινωνίας του Ομίλου ΟΤΕ. «Οι ψηφιακές δεξιότητες πρέπει να είναι ένα αγαθό για όλους, ανεξαιρέτως ηλικίας. Αυτός είναι ο στόχος του προγράμματος που στηρίζουμε εδώ και μία πενταετία και συνεχώς αναπτύσσουμε ώστε να βελτιώσει την καθημερινότητα όλο και περισσότερων συνανθρώπων μας. Θέλουμε έναν κόσμο καλύτερο για όλους», συνέχισε η κα Τζιμέα.
“Όραμα της 50 και Ελλάς είναι η καταπολέμηση του ψηφιακού αναλφαβητισμού ειδικά για τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Με τη διαρκή στήριξη και στρατηγική συνεργασία της COSMOTE του προγράμματος «Πρόσβαση στον Ψηφιακό Κόσμο», ερχόμαστε κάθε μέρα πιο κοντά σε αυτόν το στόχο», ανέφερε η Διευθύνων Σύμβουλος του φορέα, Δρ. Μυρτώ-Μαρία Ράγγα.
Το Πρόγραμμα «Πρόσβαση στον Ψηφιακό Κόσμο» περιλαμβάνεται στις δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης του Ομίλου ΟΤΕ. Από την αρχή του προγράμματος το 2012 μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 7.500 άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας έχουν αναπτύξει τις ψηφιακές δεξιότητές τους σε δεκατρείς δήμους της Αττικής.
Για συμμετοχή στα μαθήματα του προγράμματος «Πρόσβαση στον Ψηφιακό Κόσμο»
Τα μαθήματα έχουν ξεκινήσει σε εκπαιδευτικά κέντρα στις περιοχές του Πειραιά, Αμαρουσίου και Θεσσαλονίκης, αλλά και σε Παγκράτι και Πετράλωνα, σε συνεργασία με τα Ανοιχτά Σχολεία του δήμου Αθηναίων. Το πρόγραμμα Ανοιχτά Σχολεία του δήμου Αθηναίων υλοποιείται με αποκλειστικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και τον συντονισμό του Athens Partnership.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή καλώντας στο 210-6249300 (καθημερινά από τις 09:00-21:00), το τηλεφωνικό κέντρο του προγράμματος «Πρόσβαση στον Ψηφιακό Κόσμο» που υποστηρίζει η COSMOTE e–value.