Το 2020, στο αποκορύφωμα της πανδημίας του Covid, ο Guillaume Broche ήταν όπως εκατομμύρια άλλοι σε όλο τον κόσμο.
«Βαριόταν τη δουλειά του και ήθελε να κάνει κάτι διαφορετικό».
Εργαζόμενος εκείνη την εποχή για τον γαλλικό γίγαντα παιχνιδιών Ubisoft, είχε μια ιδέα για το δικό του έργο –ένα παιχνίδι ρόλων εμπνευσμένο από ένα από τα αγαπημένα παιχνίδια της παιδικής του ηλικίας, την κλασική ιαπωνική σειρά Final Fantasy.
Αυτό θα γινόταν το Clair Obscur: Expedition 33, το οποίο, πέντε χρόνια αργότερα, έχει γίνει αίσθηση.
Πούλησε ένα εκατομμύριο αντίτυπα σε μόλις τρεις ημέρες, κατέκτησε την κορυφή των viral charts του Spotify με το soundtrack του και κέρδισε ακόμη και τα εύσημα του Γάλλου προέδρου Emmanuel Macron.

Αλλά ένα από τα πιο αξιοσημείωτα πράγματα σχετικά με αυτό είναι η ιστορία του πώς δημιουργήθηκε -μια ιστορία τυχαίων μηνυμάτων στο Reddit, «τεράστιας τύχης» και μιας ασυνήθιστης προσέγγισης στην ανάπτυξη παιχνιδιών.
Το Expedition 33 διαδραματίζεται στο Lumiere, έναν φανταστικό κόσμο που επισκιάζεται από έναν τεράστιο μονόλιθο που φέρει έναν λαμπερό αριθμό στο πρόσωπό του.
Κάθε χρόνο μια οντότητα γνωστή ως The Paintress εμφανίζεται και μειώνει τον αριθμό κατά ένα, προκαλώντας την εξαφάνιση όλων των ατόμων αυτής της ηλικίας, και το παιχνίδι ακολουθεί μια ομάδα σε μια αποστολή να καταστρέψει το μυστηριώδες ον.
Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα προετοιμασία για μια επική ιστορία, αλλά η αισθητική του παιχνιδιού, εμπνευσμένη από τη Γαλλία του 19ου αιώνα, και οι μάχες με βάση το turn-based παιχνίδι παλαιάς σχολής το κάνουν να ξεχωρίζει.
Αλλά η συμβατική άποψη όταν ξεκίνησε ο Guillaume ήταν ότι οι παίκτες δεν ήθελαν κάτι τέτοιο.
Έτσι, όπως αναφέρει το BBC, πριν από πέντε χρόνια, άρχισε να στρατολογεί ανθρώπους για το έργο πάθους του, στέλνοντας μηνύματα στο Reddit και σε διαδικτυακά φόρουμ σε πιθανούς συναδέλφους.
Μία από αυτούς που ανταποκρίθηκαν ήταν η Jennifer Svedberg-Yen, η οποία βρισκόταν υπό περιορισμό στην Αυστραλία εκείνη την περίοδο.
«Είδα μια δημοσίευση στο Reddit από τον Guillaume που ζητούσε ηθοποιούς φωνής να ηχογραφήσουν κάτι δωρεάν για ένα demo», λέει.
«Ήμουν σαν: ‘Δεν το έχω κάνει ποτέ αυτό, ακούγεται κάπως ωραίο’, οπότε του έστειλα για οντισιόν».
Η Jennifer είχε αρχικά επιλεγεί ως βασικός χαρακτήρας σε μια πρώιμη έκδοση του παιχνιδιού, αλλά τελικά άλλαξε ρόλο και έγινε η επικεφαλής συγγραφέας της ομάδας.
Ο Guillaume άφησε τελικά την Ubisoft και ίδρυσε την Sandfall Interactive για να εργαστεί στο Clair Obscur με πλήρη απασχόληση από τη βάση της στο Μονπελιέ της Γαλλίας.
Αφού εξασφάλισε χρηματοδότηση από τον εκδότη Kepler Interactive, η βασική ομάδα αυξήθηκε σε περίπου 30 άτομα. Πολλοί από αυτούς βρέθηκαν με παρόμοιο, ασυνήθιστο τρόπο με τη Jennifer.
Ο συνθέτης Lorien Testard -ο οποίος δεν είχε δουλέψει ποτέ πριν σε βιντεοπαιχνίδι- ανακαλύφθηκε μέσω αναρτήσεων στον ιστότοπο ανταλλαγής μουσικής Soundcloud.
«Το ονομάζω αυτό το φαινόμενο Guillaume. Είναι πολύ καλός στο να βρίσκει πραγματικά ωραίους ανθρώπους», λέει η Jennifer.
Ο Guillaume αποδίδει πιο μετριοπαθώς το ποσοστό επιτυχίας του στον Covid, σε ανθρώπους που αναζητούν μια δημιουργική διέξοδο και επίσης στην «τεράστια τύχη».
«Είναι πάντα η ίδια ιστορία», λέει. «Έχω μια λίστα με 15 άτομα που πρέπει να επικοινωνήσω και λέω: ‘Εντάξει, μάλλον δεν θα βρω κανέναν’. Και κάθε φορά ο πρώτος είναι σαν: Ναι, ας το κάνουμε».
Αλλά ο Guillaume παραδέχεται ότι στόχευσε ανθρώπους που έμοιαζαν να είναι «σύμφωνοι με την κατεύθυνση» που ήθελε να πάρει το έργο.
«Ο Lorien, όταν συζητήσαμε για πρώτη φορά για το παιχνίδι, είχαμε ακριβώς τις ίδιες αναφορές», λέει.

«Μας άρεσε το ίδιο πράγμα. Παρακολουθούσαμε τα ίδια πράγματα. Η συζήτηση ήταν τόσο ρευστή».
Το Expedition 33 έχει, επίσης, επαινεθεί ευρέως για τις αξίες παραγωγής του -οι οποίες είναι εφάμιλλες εκείνων των παιχνιδιών που έχουν εκπονηθεί από εκατοντάδες, ακόμη και χιλιάδες υπαλλήλους.
Ο Guillaume αποδίδει ένα μέρος αυτού του γεγονότος στις πρόσφατες εξελίξεις στα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία παιχνιδιών, τα οποία επέτρεψαν στην ομάδα να εργαστεί πιο αποτελεσματικά.
Η υποστήριξη της Kepler επέτρεψε στο στούντιο να προσελκύσει ηθοποιούς όπως ο Charlie Cox του Daredevil, ο Andy Serkis, πρωταγωνιστής του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, και οι ηθοποιοί βιντεοπαιχνιδιών Jennifer English και Ben Starr.
Και ενώ το Sandfall χρειάστηκε επιπλέον συμβολή από στούντιο υποστήριξης, μουσικούς και άλλους ειδικούς, η Jennifer και ο Guillaume λένε ότι η βασική ομάδα κατέληξε να «φοράει πολλά διαφορετικά καπέλα».
«Και έτσι όλοι συμμετέχουμε και κάνουμε διαφορετικά μέρη, πράγματα που μπορεί να είναι εκτός του παραδοσιακού μας ρόλου», λέει η Jennifer, η οποία ήταν, επίσης, υπεύθυνη για τη μετάφραση του παιχνιδιού σε διάφορες γλώσσες.
«Έχουμε, νομίζω, μια καταπληκτική ομάδα κυρίως από νεαρά άτομα, αλλά είναι τόσο απίστευτα αφοσιωμένοι στο έργο και ταλαντούχοι», λέει ο Guillaume.
«Με κάποιο τρόπο λειτούργησε, κάτι που εξακολουθεί να μην μου βγάζει νόημα μετά από τόσα χρόνια».
*Φωτογραφίες: @expedition33.com