Η Amazon λανσάρει μια νέα επιλογή αποστολής για τους αγοραστές που δεν θέλουν να περιμένουν να φτάσει το δέμα τους μέσω ταχυδρομείου.
Η εταιρεία «ανέβασε» την Πέμπτη το Local Selling, μια σουίτα υπηρεσιών που επιτρέπει στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που πωλούν προϊόντα στο Amazon, να προσφέρουν παραλαβή από το κατάστημα και γρήγορη παράδοση σε αγοραστές που ζουν κοντά στα φυσικά καταστήματα λιανικής τους.
Η νέα αυτή υπηρεσία θα μπορούσε να βοηθήσει την Amazon να κρατήσει τους αγοραστές στον ιστότοπό της αντί να αναζητούν αυτό που θέλουν σε ανταγωνιστές της, όπως τα ηλεκτρονικά καταστήματα των ίδιων των εμπόρων λιανικής ή τις αγορές των ανταγωνιστών της.
Για συγκεκριμένα προϊόντα, οι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν παραλαβή από το κατάστημα κατά την υποβολή της παραγγελίας τους και, στη συνέχεια, να παραλάβουν το πακέτο τους την ίδια ημέρα. Η Amazon μάλιστα ξεκαθάρισε ότι η παραλαβή από το κατάστημα δεν θα κοστίζει επιπλέον.
Τοπική παράδοση
Για την τοπική παράδοση, οι πωλητές θα χρησιμοποιήσουν τα δικά τους οχήματα για να μεταφέρουν τα αντικείμενα στον τόπο παράδοσης που έχουν υποδείξει οι αγοραστές. Οι πωλητές μπορούν επίσης να επιλέξουν να ομαδοποιήσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες προσθέτοντας πέρα από την παράδοση, τη συναρμολόγηση ή την εγκατάσταση προϊόντος.
Εναπόκειται στους πωλητές να αποφασίσουν την ταχύτητα παράδοσης και το κόστος αποστολής, αλλά η Amazon σημείωσε ότι πολλοί έμποροι είναι σε θέση να εξασφαλίσουν τοπική παράδοση σε χρόνο μιας έως δύο ημερών χωρίς επιπλέον κόστος.
Με την επιλογή γρήγορης τοπικής παράδοσης, η Amazon επιδιώκει να εκμεταλλευτεί το τεράστιο δίκτυο φυσικού αποτυπώματος τρίτων πωλητών της για να επιταχύνει τη διαδικασία παράδοσης των πακέτων στις πόρτες των πελατών. Είναι μια παρόμοια τακτική που ακολουθείται από εταιρείες όπως η Walmart και η Target, οι οποίες έχουν χρησιμοποιήσει τις βιτρίνες των καταστημάτων τους για να προσφέρουν παράδοση αυθημερόν για παραγγελίες που γίνονται ηλεκτρονικά.
«Οι πωλητές χρησιμοποιούν στην πραγματικότητα τη δική τους υποδομή για παράδοση, είτε πρόκειται για εξειδικευμένο εξοπλισμό είτε απλώς για τοπική υποδομή παράδοσης που διαθέτουν σήμερα», δήλωσε ο Πατ Μπίγκατελ, διευθυντής του Local Selling, σε σχετική συνέντευξή του. «Η υπόσχεση παράδοσης, επειδή είναι τοπική, είναι ταχύτερη από ένα δέμα που αποστέλλεται συνήθως από έναν πωλητή σε πανεθνικό επίπεδο.»
Αύξηση της παραλαβής από κατάστημα
Η παραλαβή έξω από το κατάστημα και η αγορά στο διαδίκτυο με παραλαβή μέσα από το κατάστημα, έχουν σημειώσει αύξηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς οι αγοραστές φρόντιζαν να μειώσουν τον χρόνο που περνούν στα καταστήματα και εν μέσω μιας ευρύτερης στροφής προς το ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι πωλήσεις “click-and-collect” στις ΗΠΑ αυξήθηκαν σχεδόν 107% σε ετήσια βάση στα 72,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 και προβλέπεται ότι θα συνεχίσουν να αυξάνονται, σύμφωνα με το eMarketer.
Εταιρείες όπως η Walmart, η Target, η Kohl’s και η Best Buy διαφημίζουν όλο και περισσότερο την παραλαβή έξω από το κατάστημα ως εναλλακτική για τους αγοραστές, ενώ η Amazon είχε πειραματιστεί προηγουμένως με τις επιλογές παραλαβής εντός του καταστήματος, σε συνεργασία με τους εμπόρους λιανικής με τους οποίους συνεργάζεται.