AI: Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ποια τα οφέλη για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Related

Εξαλείψτε κάθε αντανάκλαση σε κάθε σας λήψη με το νέο Oppo Find X8

Χωρίς ενδιάμεσες διακοπές, η Oppo συνεχίζει τα “πειράγματα” όσον αφορά την επερχόμενη σειρά Find X8 και σήμερα μέσω εκπροσώπου της ανακοίνωσε ένα χρήσιμο χαρακτηριστικό που θα έχουν οι συσκευές της. Θα μπορούν να αφαιρέσουν τις αντανακλάσεις από τις φωτογραφίες σας και παρακάτω μπορείτε να ρίξετε μια ματιά σε σχετικό βίντεο για να δείτε τη διαδικασία στην…

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός: Το «ντέρμπι αιωνίων» στην COSMOTE TV- Business Voice

Με πρωταγωνιστή το «ντέρμπι των αιωνίων», κορυφαία αθλητικά γεγονότα έρχονται την εβδομάδα 4 έως 10 Οκτωβρίου στην COSMOTE TV. Tο παιχνίδι ανάμεσα σε Παναθηναϊκό και Ολυμπιακό, θα διεξαχθεί την Κυριακή 06/10 στις 20:30, στο COSMOTE SPORT 1HD. Επιπλέον, η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη της νέας αγωνιστικής περιόδου του ΝΒΑ ξεκινάει με τα NBA Global…

Η κατασκευή του iPhone 16 Pro Max κοστίζει σχεδόν το 1/3 της λιανικής του τιμής

Καθόλου ασήμαντο δεν θεωρείται για πολλούς από εμάς το συνολικό κόστος κατασκευής ενός iPhone 16 Pro Max 256 GB και μάλιστα η εταιρεία ερευνών αγοράς TD Cowen αποκάλυψε το ακριβές κόστος που αφορά τα εξαρτήματα, τη συναρμολόγηση προϊόντος και τη συσκευασία του τηλεφώνου. Σύμφωνα με την έρευνά τους, το συνολικό κόστος για την κατασκευή της έκδοσης…

Το δημοφιλές Palworld μπαίνει και στα κινητά

Το παιχνίδια φαινόμενο, Palworld, έχει καταιγίσει τον κόσμο του gaming και ήδη θεωρείται ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια δράσης περιπέτειας, επιβίωσης και δαμασμού τεράτων που δημιουργήθηκε ποτέ! Παρά το γεγονός ότι το παιχνίδι κυκλοφόρησε σε Early Access, οπότε δεν έχει καν τελειώσει, το Palworld ξεχωρίζει από παρόμοια παιχνίδια που αναπτύχθηκαν κυρίως από τη Nintendo.…

Συναρπαστικές εμπειρίες σε όλο τον κόσμο από την COSMOTE, με τη δύναμη της Telekom

Οι τυχεροί νικητές από την Ελλάδα ταξίδεψαν στην μεγαλύτερη έκθεση τεχνολογίας και καινοτομίας στην Γερμανία.  Ρομπότ που μαζεύει αποτσίγαρα, ποδόσφαιρο με drones (!), και μια κοινότητα που είναι έτοιμη να καλωσορίσει σήμερα, όσα συναρπαστικά φέρνει η τεχνολογία του αύριο. Αυτά συνάντησαν οι υπερτυχεροί νικητές που χάρη στην COSMOTE και το World Pass powered by Telekom,…

Παναθηναϊκός-Ολυμπιακός: Το «ντέρμπι αιωνίων» κάνει σέντρα στην COSMOTE TV

04/10/2024@14:57 «Ζέσταμα» πριν την έναρξη του NBA με τα NBA Global Games Όλη η δράση του MotoGP Ιαπωνίας στο COSMOTE SPORT 5HD Κορυφαία αθλητικά γεγονότα έρχονται την εβδομάδα 4-10/10 στην COSMOTE TV. Ξεχωρίζει το «ντέρμπι αιωνίων» ανάμεσα σε Παναθηναϊκό και Ολυμπιακό, το οποίο θα διεξαχθεί την Κυριακή 6/10 στις 20.30, στο COSMOTE SPORT 1HD. Επιπλέον,…

ΓΕΡΜΑΝΟΣ: 20% payzy cashback για αγορά μικροσυσκευών

Το 20% της αξίας των αγορών τους σε ευρώ (cashback) κερδίζουν οι καταναλωτές που θα αποκτήσουν στον ΓΕΡΜΑΝΟ οικιακές μικροσυσκευές με payzy by COSMOTE. Η προσφορά ισχύει μέχρι και τις 17 Οκτωβρίου αποκλειστικά για αγορά οικιακών μικροσυσκευών συνολικής αξίας, ανά συναλλαγή, 79€ και άνω, στα φυσικά καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ σε όλη την Ελλάδα ή online στο…

ΓΕΡΜΑΝΟΣ> 20% payzy cashback για αγορά οικιακών μικροσυσκευών

Το 20% της αξίας των αγορών τους σε ευρώ (cashback) κερδίζουν οι καταναλωτές που θα αποκτήσουν στον ΓΕΡΜΑΝΟ οικιακές μικροσυσκευές με payzy by COSMOTE. Η προσφορά ισχύει μέχρι και τις 17 Οκτωβρίου αποκλειστικά για αγορά οικιακών μικροσυσκευών συνολικής αξίας, ανά συναλλαγή, 79€ και άνω, στα φυσικά καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ σε όλη την Ελλάδα ή online στο…

Οι τρεις κορυφαίες ψηφιακές απειλές για τις σύγχρονες σχέσεις

Η ψηφιακή εποχή έχει κάνει πιο εύκολη τη γνωριμία με νέους ανθρώπους, αλλά μαζί φέρνει και νέους κινδύνους. Οι εφαρμογές διαδικτυακών γνωριμιών, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ανταλλαγής μηνυμάτων μπορούν να ανοίξουν την πόρτα τόσο στην εκμετάλλευση όσο και στην κακοποίηση στις σχέσεις. Η Kaspersky επισημαίνει τους αυξανόμενους κινδύνους που παρουσιάζει η τεχνολογία για τις…

ΓΕΡΜΑΝΟΣ: 20% payzy cashback για αγορά οικιακών μικροσυσκευών

Το 20% της αξίας των αγορών τους σε ευρώ (cashback) κερδίζουν οι καταναλωτές που θα αποκτήσουν στον ΓΕΡΜΑΝΟ οικιακές μικροσυσκευές με payzy by COSMOTE. Η προσφορά ισχύει μέχρι και τις 17 Οκτωβρίου αποκλειστικά για αγορά οικιακών μικροσυσκευών συνολικής αξίας, ανά συναλλαγή, 79€ και άνω, στα φυσικά καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ σε όλη την Ελλάδα ή online στο…

«Πάγωσαν» συσκευές Galaxy μετά την ενημέρωση ενός app

Άτυχοι είναι αρκετοί ιδιοκτήτες συσκευών Galaxy καθώς από το πρωί περνούν μια όχι και τόσο διασκεδαστική μέρα σήμερα, με τα τηλέφωνα τους να έχουν κολλήσει σε ατελείωτα bootloop μετά από μια ενημέρωση εφαρμογής συστήματος του SmartThings. Οι συσκευές που επηρεάζονται περιλαμβάνουν τη σειρά Galaxy S10, καθώς και τη σειρά Galaxy Note 10. Η πλήρης λίστα…

ΟΤΕ: Οπτικές ίνες, 5G και οι πέντε προτεραιότητες του κ. Νεμπή

Ποιος θα είναι ο ΟΤΕ το 2030 μετά από υλοποίηση επενδύσεων 3 δισ. ευρώ και πως θα φθάσει ως εκεί; Τους στόχους και τον οδικό χάρτη, μοιράστηκε με όλους τους εργαζομένους του Ομίλου ο νέος επικεφαλής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, Κώστας Νεμπής. Ταυτόχρονα περιέγραψε περιεκτικά το σχέδιό του, για τα χαρακτηριστικά που θέλει να…

Νέες ταινίες της Disney διαθέσιμες για αγορά στο Movies Club της COSMOTE TV

Τη δυνατότητα να αγοράσουν ταινίες της Disney, λίγο μετά την προβολή τους στις κινηματογραφικές αίθουσες, και να τις παρακολουθήσουν όποτε και όσες φορές επιθυμούν, έχουν για πρώτη φορά οι συνδρομητές της COSMOTE TV, μέσω της on demand υπηρεσίας Movies Club. Οι πρώτες ταινίες που είναι διαθέσιμες για αγορά, είναι το blockbuster του φετινού καλοκαιριού, «Deadpool…

Συμφωνία ΠΣΑΤ με COSMOTE και NOVA

Η COSMOTE TV προχώρησε πρόσφατα σε συμφωνία με την Nova για την ανταλλαγή των αθλητικών τους καναλιών. Στο πλαίσιο αυτό, διατίθεται στους δημοσιογράφους, μέλη του Συνδέσμου ένα νέο πακέτο, το οποίο περιλαμβάνει τα αθλητικά κανάλια Novasports. Η προσθήκη αυτή έρχεται να εμπλουτίσει τα υπάρχοντα δημοσιογραφικά πακέτα της COSMOTE TV που διαθέτει εδώ και χρόνια. Αναλυτικά:…

Η ADAM Audio ανακοινώνει τα ακουστικά κλειστού τύπου H200

Η ADAM Audio ανακοινώνει με υπερηφάνεια την άφιξη τωνκαινούριων ακουστικών κλειστού τύπου H200, που φέρνουντην κληρονομιά των καινοτόμων τεχνολογιών της ADAM σε νέο επίπεδο. Ο σχεδιασμός των ακουστικών H200 έγινε από την R&D ομάδα της ADAM, σε συνεργασία με κορυφαίους μηχανικούς ακουστικών του χώρου. Τα 40mm PEEK διαφράγματα των drivers μαζί με την καινοτόμο διαχείριση…

Share

Η Accenture, σε συνεργασία με τη Microsoft, εκπόνησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα μελέτη για την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) με τίτλο «Greece: With an AI to the Future». 

Η μελέτη προσεγγίζει τέσσερις διακριτούς θεματικούς άξονες: πώς αντιλαμβάνεται η ελληνική κοινωνία την Τεχνητή Νοημοσύνη, πώς αντιλαμβάνονται οι διοικήσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών την Τεχνητή Νοημοσύνη, ποιες είναι οι οικονομικές προοπτικές για την ελληνική οικονομία και ποιες είναι οι προτεινόμενες δράσεις που θα πρέπει να υλοποιήσουν οι φορείς χάραξης πολιτικής και οι επιχειρήσεις για την περαιτέρω αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης.  

Η αντίληψη των Ελλήνων για την Τεχνητή Νοημοσύνη  

Σύμφωνα με την έρευνα, η προοπτική ενός μέλλοντος με κεντρικό άξονα το ΑΙ, συναρπάζει τους Έλληνες, ωστόσο προκαλεί ταυτόχρονα προβληματισμό. Οι πολίτες έχουν μια καλή αντίληψη για το AI, με ποσοστό 65% να συσχετίζει ως πρώτη σκέψη τον όρο με εφαρμογές, όπως chatbots, digital assistants και ρομπότ, ενώ μόλις 2% του πληθυσμού να δηλώνει άγνοια.  Ένας στους δύο ερωτηθέντες (56%) ενστερνίζεται την άποψη ότι το ΑΙ θα επιφέρει σημαντικά οφέλη στην κοινωνία, ενώ μεγάλο ποσοστό αναγνωρίζει τα προφανή οφέλη, σε κλάδους όπως η ιατρική και οι επιστήμες. Παρόλα αυτά ο φόβος του αγνώστου, του νέου και η αβεβαιότητα που συνεπάγεται κάνουν τους Έλληνες να αισθάνονται μπερδεμένοι και προβληματισμένοι. 

Ως αποτέλεσμα αυτού του παραδόξου, οι Έλληνες ενώ θα εμπιστευόντουσαν τις τεχνολογίες ΑΙ για εφαρμογές Οικιακής Κατανάλωσης Ενέργειας (84%), Οικιακής Ασφάλειας (84%) και Παρακολούθησης Υγείας (69%), είναι δύσπιστοι σε ότι αφορά εφαρμογές για τη Διαχείριση Οικονομικών (58%), την Ασφάλεια Παιδιών (58%) και την Αυτόνομη Οδήγηση (57%). Ανεξάρτητα από τις εφαρμογές, ένα ποσοστό 64% δηλώνει ότι δε θα εμπιστεύονταν πλήρως τις τεχνολογίες ΑΙ, χωρίς τη δυνατότητα ελέγχου και παρέμβασης από ανθρώπους. 

Τεχνητή Νοημοσύνη ως «καταλύτης αλλαγής» για τις επιχειρήσεις 

Παρόμοια είναι και η αντιμετώπιση του ΑΙ από ηγετικά στελέχη επιχειρήσεων στην Ελλάδα, τα οποία ενώ αναγνωρίζουν τη δυναμική της Τεχνητής Νοημοσύνης, είναι διστακτικοί στο να επενδύσουν συστηματικά.  Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 85% των ερωτηθέντων στελεχών πιστεύει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη παρουσιάζει τεράστιες ευκαιρίες στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, υπηρεσιών και επιχειρηματικών ιδεών.

Την ίδια στιγμή, 7 στους 10 (73%) προβλέπουν ότι το ΑΙ θα αλλάξει τη φύση του ανταγωνισμού τα επόμενα 3 χρόνια, προκαλώντας ισχυρές μεταβολές στην αγορά. Το ίδιο περίπου ποσοστό (71%) εκφράζει την αγωνία ότι εάν η εταιρεία τους δεν αξιοποιήσει συστηματικά τις δυνατότητες που προσφέρει το ΑΙ, θα κληθεί να αντιμετωπίσει ένα ισχυρό ανταγωνιστικό μειονέκτημα. 

Ωστόσο, ενώ οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα θεωρούν το ΑΙ ως «καταλύτη αλλαγής», φαίνονται μάλλον διστακτικές στο να επενδύσουν αυτή τη στιγμή στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Συγκεκριμένα, το 54% των στελεχών αισθάνεται ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς, θεωρώντας ότι το ΑΙ βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, οπότε προτιμά να περιμένει έως ότου ωριμάσουν οι σχετικές τεχνολογίες και συνθήκες.  Πολύ μικρός αριθμός επιχειρήσεων (3%) έχει υλοποιήσει ολοκληρωμένα προγράμματα ΑΙ σε σχέση με το 45% των επιχειρήσεων από το αντίστοιχο παγκόσμιο δείγμα. Ωστόσο, ελπιδοφόρο είναι το γεγονός ότι 23% των επιχειρήσεων βρίσκεται σε αρχικά στάδια επενδύσεων επάνω στο ΑΙ, ενώ 37% πειραματίζεται με διάφορες πιλοτικές εφαρμογές.

Οι τρεις βασικότεροι λόγοι που εξηγούν την αδράνεια των επιχειρήσεων, σύμφωνα με τις απόψεις των στελεχών, είναι η έλλειψη ΑΙ δεξιοτήτων (69%), η ασυμβατότητα με τα παραδοσιακά-legacy συστήματα των επιχειρήσεων (57%) καθώς και η ποιότητα των δεδομένων (37%). Κύριοι τομείς εφαρμογής των πρωτοβουλιών ΑΙ αναμένεται να είναι σε ΙΤ, Marketing, Πωλήσεις και Operations, ενώ τα βασικά οφέλη από την υλοποίηση τέτοιων λύσεων σχετίζονται με τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών, το μετασχηματισμό προϊόντων και υπηρεσιών, τη βελτίωση των σχέσεων με τους πελάτες (customer engagement) και την ενδυνάμωση του προσωπικού.  

Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως μοχλός ανάπτυξης της Ελλάδας 

Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης για την οικονομία της Ελλάδας, καθώς διαπιστώνεται ότι έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει σωρευτικά σε άνοδο του ΑΕΠ κατά 195 δισεκατομμύρια δολάρια, στα επόμενα 15 χρόνια (από το 2020 έως το 2035). Βάσει οικονομετρικών μοντέλων, η μελέτη δείχνει ότι η αύξηση αυτή θα σημειωθεί κυρίως ως απόρροια της «έξυπνης αυτοματοποίησης» και της «ενδυνάμωσης του ανθρώπινου δυναμικού και του κεφαλαίου».

Συγκεκριμένα, η ελληνική οικονομία θα ενισχυθεί τα 15 αυτά χρόνια με επιπλέον 79 δισεκατομμύρια δολάρια, χάρη στις δυνατότητες που συνεπάγεται η έξυπνη αυτοματοποίηση. Την ίδια στιγμή, η Τεχνητή Νοημοσύνη αναμένεται να δώσει την ευκαιρία στο ανθρώπινο δυναμικό της χώρας και το κεφάλαιο να γίνουν πιο αποδοτικά, οδηγώντας στην αύξηση του ΑΕΠ κατά 88 δισεκατομμύρια δολάρια αθροιστικά. Τέλος, εκτιμάται ότι η καινοτομία, η οποία αναμένεται να τονωθεί χάρη στις τεχνολογίες ΑΙ, θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 29 δισεκατομμύρια δολάρια, μέσα στα επόμενα 15 χρόνια. 

Προτεινόμενες Δράσεις

Η μελέτη της Accenture καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η συζήτηση γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη και τις προοπτικές του είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι για να μην μην χαθεί η δυναμική, οι φορείς χάραξης πολιτικής (policy makers) και τα ηγετικά στελέχη του επιχειρηματικού κόσμου οφείλουν να δουλέψουν μαζί, προκειμένου να ξεκλειδώσουν την αξία που φέρνει το ΑΙ στην καθημερινή ζωή και τις επιχειρήσεις, για ένα βιώσιμο και συναρπαστικό μέλλον. Συγκεκριμένα, οι φορείς χάραξης πολιτικής πρέπει να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που συνεπάγεται η Τεχνητή Νοημοσύνη, σε οργανωτική, τεχνολογική, πολιτική, ηθική και κοινωνική διάσταση.

Ως εκ τούτου, θα πρέπει να εστιάσουν στην:

• Επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας

• Προετοιμασία της νέας γενιάς για την εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

• Ανάπτυξη κώδικα δεοντολογίας για την Τεχνητή Νοημοσύνη

• Εφαρμογή πολιτικών και δράσεων ένταξης και συνολικής προόδου. 

Παράλληλα, οι επικεφαλής των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως κλάδου, θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα στη συστηματική επένδυση και εφαρμογή των τεχνολογιών AI συνολικά στους οργανισμούς τους, το οποίο απαιτεί τις κάτωθι πρωτοβουλίες:

• Μετάβαση από την απλή αυτοματοποίηση προς την ολιστική αξιοποίηση του ΑΙ και της καινοτομίας

• Διαρκής πειραματισμός με τεχνολογίες ΑΙ 

• Πλήρης αξιοποίηση των δεδομένων 

• Ανασχεδιασμός της φύσης της εργασίας

• Ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων (new-skilling) σε όλα τα επίπεδα της επιχείρησης για την αποδοτικότερη συνεργασία με τις έξυπνες μηχανές