AI στην υπηρεσία των χάκερς: Πώς ανοίγουν οι «κερκόπορτες» μέσα από open-source μοντέλα

Related

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης: Πώς θα λειτουργεί, τι προβλέπει η νέα εθνική στρατηγική

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης: Πώς θα λειτουργεί, τι προβλέπει η νέα εθνική στρατηγική FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:53 SHARE Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου μιλάει στην παρουσίαση του πολυγλωσσικού «Ψηφιακού Βοηθού - «mAigov», σε εκδήλωση, στο υπουργείο Εξωτερικών, Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές Photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ Η Ελλάδα αποκτά Υπουργείο Τεχνητής Νοημοσύνης και

Θα μιλάμε με δελφίνια; Το νέο project της Google που υπόσχεται επανάσταση στη φύση

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:30 SHARE Η τεχνητή νοημοσύνη «σπάει τον κώδικα» της επικοινωνίας των δελφινιών — και ίσως φέρει την πιο βαθιά αναθεώρηση στη σχέση μας με τη φύση εδώ και αιώνες. Υπάρχουν επιστήμονες που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να κατανοήσουν τους ήχους που παράγουν τα δελφίνια — και αυτό μπορεί να έχει κοσμοϊστορικές

Το Netflix «ανεβάζει τον πήχη»: Προσωποποιημένο περιεχόμενο, φτιαγμένο για τα γούστα των χρηστών

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:15 SHARE Netflix sign in page displayed on a laptop sscreen and Netflix logo displayed on a phone screen are seen in this illustration photo taken in Krakow, Poland on January 2, 2023. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Trailers και διαδραστικά

Ανησυχία στην Ελλάδα για την τεχνητή νοημοσύνη: 9 στους 10 δεν εμπιστεύονται τις έξυπνες συσκευές

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 16:45 SHARE AI (Artificial Intelligence) concept. Communication network. Photo: Shutterstock 9 στους 10 Έλληνες φοβούνται για την ιδιωτικότητά τους στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, με τη Samsung να κρούει τον κώδωνα για διαφάνεια, ασφάλεια και ενημέρωση, προκειμένου οι καταναλωτές να εμπιστευτούν τις έξυπνες τεχνολογίες.   Στην Ελλάδα, 9 στους 10 καταναλωτές ανησυχούν

Το Fortune Greece στο Microsoft AI Tour: Στρατηγικοί partners της Microsoft μιλούν για την επόμενη ημέρα της τεχνητής νοημοσύνης

Στο Microsoft AI Tour στην Αθήνα, το Fortune Greece συνομίλησε με στρατηγικούς συνεργάτες της Microsoft, καταγράφοντας πώς η τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει τις επιχειρηματικές πρακτικές και οδηγεί την καινοτομία στην πράξη. Μετά από επιτυχημένες στάσεις σε περισσότερες από 15 πόλεις ανά τον κόσμο, το Microsoft AI Tour κατέφθασε για πρώτη φορά στην Αθήνα, μετατρέποντας το Κέντρο

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM . Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM – Τυπολογίες – όλα γύρω από τα media

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους[1] τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό

Magenta Moments: Νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Προνόμια, δώρα και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών στην Ελλάδα και το εξωτερικό Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές

Από την COSMOTE TELEKOM στην T-Mobile US: Η δύναμη του παγκόσμιου ομίλου TELEKOM

H εμπειρία ενός ταξιδιού στα κεντρικά της T-Mobile US στο Seattle μετατρέπεται σε απόδειξη του γιατί η εγχώρια COSMOTE TELEKOM, έχει πλέον παγκόσμιο αποτύπωμα.   Αποστολή στο Σιάτλ: Χρήστος Κάβουρας Τον περασμένο Απρίλιο ο όμιλος ΟΤΕ ανακοίνωσε τη μετονομασία της εμπορικής του μάρκας, COSMOTE, σε COSMOTE TELEKOM, σημειώνοντας πως πρόκειται για μία κίνηση που εδραιώνει

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους1 τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε χώρες

COSMOTE HISTORY HD: Η «Μηχανή του Χρόνου» ρίχνει αυλαία τη φετινή σεζόν με τα καλύτερα στιγμιότυπα της χρονιάς

Με ένα επεισόδιο αφιερωμένο στα καλύτερα στιγμιότυπα και τις σημαντικότερες ιστορικές αφηγήσεις της φετινής σεζόν, η εκπομπή «Μηχανή του Χρόνου» ρίχνει αυλαία τη Δευτέρα 30/6 στις 21.00, στο COSMOTE HISTORY HD. Η εκπομπή, με τον Χρίστο Βασιλόπουλο, ανανεώνει το ραντεβού της με τους συνδρομητές της COSMOTE TV για τη νέα τηλεοπτική σεζόν, με πλούσια δημοσιογραφική

Cosmote Telekom: Τι είναι το Perplexity που έφερε από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού

Mία από τις κορυφαίες ΑΙ μηχανές έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM καθώς η ελληνική θυγατρική του Ομίλου TELEKOM, μετά από την αλλαγή της επωνυμίας, αξιοποιεί όλο και περισσότερο προγράμματα, πολιτικές και λύσεις που έχουν δοκιμαστεί στον οργανισμό και έχουν δυνατότητα εφαρμογής και στην χώρα μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν τα προγράμματα MagentaONE που πριν

COSMOTE TELEKOM: Από την Αθήνα στο Σιάτλ – η παγκόσμια συμμαχία που απογειώνει την ελληνική τεχνολογία

Πρόκειται για μία παγκόσμια "συμμαχία" που δεν περιορίζεται απλώς στην ανάπτυξη δικτύων και υποδομών, αλλά πολύ περισσότερο, αποτελεί καταλύτη για τη δυναμική είσοδο της χώρας μας σε αυτή τη νέα εποχή. Σε μία εποχή προκλήσεων και εντάσεων, όταν το πράσινο το μπλε και το ματζέντα (φούξια) ενώνονται, ανοίγει ο δρόμος προς προς μία νέα εποχή

8 στις 10 εταιρείες τεχνολογίας στην Ελλάδα σχεδιάζουν προσλήψεις εντός του 2025

Τη μεγαλύτερη ζήτηση εργαζομένων στην εγχώρια αγορά εργασίας συνεχίζει...

Η ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες και τα data centers

Για ένα νέο κεφάλαιο στις τηλεπικοινωνίες της Ελλάδας έκανε λόγο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, μιλώντας στους μετόχους κατά την ετήσια γενική συνέλευση της επιχείρησης: «Μόλις πριν μερικές ημέρες, αξιοποιώντας το υπερσύγχρονο και ταχύτατα αναπτυσσόμενο FTTH δίκτυό μας στην Ελλάδα, κάναμε την είσοδό μας στην λιανική αγορά τηλεπικοινωνιών, μέσω της διάθεσης

Share

  • FORTUNE GREECE

    -

  • 04/04/2025, 20:30
AI στην υπηρεσία των χάκερς: Πώς ανοίγουν οι «κερκόπορτες» μέσα από open-source μοντέλα

AI (Artificial Intelligence) concept. Communication network. Photo: Shutterstock

Καθώς οι επιχειρήσεις ενσωματώνουν τεχνητή νοημοσύνη με φρενήρεις ρυθμούς, ειδικοί προειδοποιούν ότι τα open-source AI μοντέλα ενδέχεται να κρύβουν κακόβουλο κώδικα — με συνέπειες που ξεκινούν από σφάλματα και φτάνουν έως τις αποζημιώσεις στα δικαστήρια.

Οι «καταστροφολόγοι» της τεχνητής νοημοσύνης συνεχίζουν να ανησυχούν για ένα πιθανό κοινωνικό κραχ λόγω της τεχνολογίας. Όμως το πιο ρεαλιστικό σενάριο —προς το παρόν— είναι ότι μικροί χάκερς θα κάνουν… πάρτι.

Οι χάκερς έχουν συνήθως τρεις βασικούς στόχους, εξηγεί ο Yuval Fernbach, CTO της JFrog, μιας εταιρείας που εξειδικεύεται σε συστήματα ασφαλείας στην αλυσίδα εφοδιασμού λογισμικού: να προκαλέσουν διακοπή λειτουργίας, να υποκλέψουν πληροφορίες ή να αλλοιώσουν τα αποτελέσματα ενός website ή εργαλείου.

Οι απατεώνες και οι χάκερς, όπως κάθε άλλος επαγγελματίας, χρησιμοποιούν πλέον την AI για να αυξήσουν την «παραγωγικότητά» τους. Ωστόσο, τα ίδια τα AI μοντέλα προσφέρουν στους κακόβουλους χρήστες μια νέα δίοδο εισόδου στις επιχειρήσεις, αφού κακόβουλος κώδικας μπορεί να ενσωματωθεί με ευκολία σε open-source μοντέλα, τονίζει ο Fernbach.

«Βλέπουμε πολλές, πολλές επιθέσεις», λέει. Το να υπερφορτώσει κανείς ένα μοντέλο ώστε να σταματήσει να ανταποκρίνεται, είναι πλέον μια από τις πιο συχνές επιθέσεις.

Η JFrog έχει αναπτύξει εργαλείο σάρωσης μοντέλων πριν αυτά μπουν σε παραγωγή, αλλά, όπως λέει ο Fernbach, η ευθύνη παραμένει στους ώμους κάθε εταιρείας ξεχωριστά.

Κακόβουλα AI μοντέλα: Μια ανερχόμενη απειλή

Όταν μια εταιρεία θέλει να χρησιμοποιήσει AI, συνήθως επιλέγει μοντέλα από εταιρείες όπως η OpenAI, η Anthropic ή η Meta — αφού η ανάπτυξη ενός μοντέλου από το μηδέν είναι εξαιρετικά δαπανηρή. Τα «κλειστά» (proprietary) μοντέλα προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια, αλλά είναι ακριβά και δεν επιτρέπουν ελευθερία στη χρήση των δεδομένων.

Έτσι, πολλά brands επιλέγουν open-source μοντέλα, τα οποία είτε τα κατεβάζουν και τα τρέχουν τοπικά, είτε τα χρησιμοποιούν μέσω APIs. Σε πρόσφατη έρευνα 1.400 επιχειρήσεων από την JFrog και το InformationWeek, περίπου το 50% τρέχουν κατεβασμένα AI μοντέλα στους δικούς τους servers.

Καθώς η AI ωριμάζει, οι εταιρείες συνδυάζουν πολλαπλά μοντέλα με διαφορετικές δεξιότητες. Όμως ο έλεγχος κάθε νέας έκδοσης ή ενημέρωσης μοντέλου μπορεί να παραμεληθεί, δημιουργώντας τρύπες ασφαλείας.

Ο Fernbach προειδοποιεί: κάθε νέο μοντέλο ή update μπορεί να περιέχει είτε κακόβουλο κώδικα είτε αλλαγές που αλλοιώνουν την έξοδο του συστήματος.

Οι συνέπειες της αδράνειας

Το 2024, καναδικό δικαστήριο υποχρέωσε την Air Canada να αποζημιώσει επιβάτη, του οποίου το αίτημα για έκπτωση λόγω πένθους είχε γίνει δεκτό από chatbot — παρά τις αρνήσεις των ανθρώπινων υπαλλήλων. Η αεροπορική εταιρεία αναγκάστηκε να επιστρέψει χρήματα και να καλύψει τα νομικά έξοδα. «Σε μεγάλη κλίμακα, τέτοιου είδους λάθη μπορεί να στοιχίσουν ακριβά», σημειώνει ο Fernbach.

Σε συνεργασία με την πλατφόρμα Hugging Face, η JFrog εξέτασε πάνω από 1 εκατ. open-source μοντέλα — και εντόπισε ότι 400 περιείχαν κακόβουλο κώδικα. Πρόκειται για ποσοστό μικρότερο του 1%, αλλά αντιστοιχεί στο να πετύχεις καρέ στο πόκερ.

Όμως από τότε, ενώ ο αριθμός των μοντέλων έχει τριπλασιαστεί, οι επιθέσεις έχουν επταπλασιαστεί.

Σαν να μην έφτανε αυτό, δημοφιλή μοντέλα έχουν ψεύτικες «κλώνους» με παραπλήσια ονόματα, που εξαπατούν βιαστικούς μηχανικούς.

Στην ίδια έρευνα, το 58% των εταιρειών είτε δεν είχε πολιτική για open-source AI, είτε δεν ήξερε αν είχε. Το 68% δεν είχε τρόπο ελέγχου για το ποια μοντέλα χρησιμοποιούν οι developers — εκτός από χειροκίνητη ανασκόπηση.

Με την άνοδο των agentic AIs — μοντέλα που πλέον δεν δίνουν μόνο πληροφορίες, αλλά εκτελούν εντολές και αυτοματοποιούν ενέργειες — ο κίνδυνος γίνεται ακόμη μεγαλύτερος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

  • Business Monitor: Ο “Mr Google Maps” Λαρς Ράσμουσεν, τα Νέα «Παναθήναια» και το οικοσύστημα των startups
  • Οι επιπτώσεις στην Ελλάδα από τη «βόμβα» Τραμπ στο παγκόσμιο εμπόριο
  • UBS: Η καταιγίδα Τραμπ αλλάζει το επενδυτικό τοπίο – Οι επιπτώσεις των δασμών στις αγορές το 2025