Έρευνα COSMOTE – ELTRUN: Ωριμάζουν ψηφιακά οι ΜμΕ στην Ελλάδα

Related

Επιδότηση για τους «Οι πειρατές της Γραμβούσας» της Cosmote TV

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 32 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ», την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook ΕΠΩΝΥΜΙΑ

BCL: Τo Final-4 στο Cosmote Sport 4HD

Το Final-4 του FIBA Βasketball Champions League επιστρέφει στην Αθήνα και η ΑΕΚ διεκδικεί τον τίτλο μπροστά στο κοινό της. Μη χάσεις τον σπουδαίο ημιτελικό της Ένωσης με αντίπαλο τη Μάλαγα και όλες τις αναμετρήσεις μέχρι και τον τελικό, αποκλειστικά στο COSMOTE SPORT4HD. Αναλυτικά το τηλεοπτικό πρόγραμμα: Παρασκευή 09.05.25 18:00 Τενερίφη-Γαλατάσαραϊ, FIBA Basketball Champions League

Υλοποιήθηκε η ψηφιοποίηση της βιβλιοθήκης της Βουλής από την Cosmote Telekom

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη (8/5) στη Βουλή των Ελλήνων η παρουσίαση του έργου «Ψηφιοποίηση Τεκμηρίων της Βιβλιοθήκης της Βουλής των Ελλήνων», που υλοποιήθηκε με επιτυχία από την COSMOTE TELEKOM. Πρόκειται για ένα έργο εθνικής σημασίας που διασφαλίζει τη διάσωση της ιστορικής μνήμης του τόπου μας, προσφέροντας ισότιμη και εύκολη πρόσβαση στη γνώση, την έρευνα και τον

COSMOTE TELEKOM: Νέα εποχή δυνατοτήτων με διεθνές αποτύπωμα

Sponsored Content Σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από διαρκείς μεταβολές, ενίσχυση του ανταγωνισμού και επιταχυνόμενη ψηφιακοποίηση, η στρατηγική προσαρμοστικότητα καθίσταται κρίσιμος παράγοντας επιβίωσης και ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις παγκοσμίως. Η COSMOTE, αξιοποιώντας τη μακροχρόνια εμπειρία της στην ελληνική αγορά και την εδραιωμένη θέση της ως ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα τηλεπικοινωνιακά brands, προχωρά σε μια

Τεχνητή νοημοσύνη στο Netflix: Το νέο search στα τηλέφωνα – Αλλαγές και στη διεπαφή της αρχικής σελίδας

FORTUNE GREECE 08/05/2025, 15:45 The Witcher series logo displayed on a phone screen and Netflix logo displayed on a laptop screen are seen in this illustration photo taken in Krakow, Poland on October 18, 2021. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Για παρέχει πιο εξατομικευμένες

COSMOTE TELEKOM: Νέα σελίδα με διεθνές αποτύπωμα για τις τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα

Η COSMOTE, ένα από τα πιο εδραιωμένα και ισχυρά brands στο ελληνικό τηλεπικοινωνιακό τοπίο, προχωρά σε ένα σημαντικό βήμα, που της προσδίδει διεθνές αποτύπωμα και τη διαφοροποιεί ακόμα περισσότερο από τον ανταγωνισμό. Ενώνει τις δυνάμεις της με την TELEKOM και μαζί δημιουργούν τη νέα εμπορική μάρκα COSMOTE TELEKOM. Σημειώνεται ότι η TELEKOM αποτελεί το κορυφαίο brand τηλεπικοινωνιών

COSMOTE TELEKOM: Η στρατηγική ένωση δυνάμεων που φέρνει το μέλλον πιο κοντά

Σε ένα περιβάλλον αυξημένης πολυπλοκότητας, με την παγκοσμιοποίηση να αναδιαμορφώνει το επιχειρηματικό τοπίο και την τεχνολογία να εξελίσσεται ραγδαία, οι εταιρείες καλούνται να αναθεωρήσουν τις στρατηγικές τους και να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους. Προς αυτή την κατεύθυνση, η COSMOTE, με παρουσία 27 ετών στην ελληνική αγορά και ένα από τα πιο ισχυρά και αναγνωρίσιμα brands

Τζένσεν Χουάνγκ: «Το Σαν Φρανσίσκο επέστρεψε – χάρη στην επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης»

Τζένσεν Χουάνγκ: «Το Σαν Φρανσίσκο επέστρεψε – χάρη στην επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης» FORTUNE GREECE 08/05/2025, 14:30 epa11385529 Co-founder, president and CEO of Nvidia Corporation, Jensen Huang, presents NVIDIA NVLink Spine as he delivers his keynote speech ahead of the COMPUTEX 2024 trade show, in Taipei, Taiwan, 02 June 2024. COMPUTEX 2024 will run from

COSMOTE TELEKOM: νέα εποχή στις ελληνικές τηλεπικοινωνίες

Η COSMOTE - ένα από τα ισχυρότερα brands της χώρας - ενώνει τις δυνάμεις της με την TELEKOM, το κορυφαίο brand στις τηλεπικοινωνίες παγκοσμίως και μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον κόσμο ανεξαρτήτως κλάδου, δημιουργώντας την εμπορική μάρκα COSMOTE TELEKOM. Με την τεχνογνωσία και την καινοτομία της TELEKOM, η COSMOTE ενισχύει την υπόσχεσή της να προσφέρει

COSMOTE TELEKOM: Μια νέα εποχή ανατέλλει!

Η τεχνολογία διαμορφώνει κάθε πτυχή της καθημερινότητας μας, αλλάζοντας τον τρόπο που επικοινωνούμε, διασκεδάζουμε, εργαζόμαστε και… σκεφτόμαστε. Σε αυτό το τοπίο, οι επιχειρήσεις καλούνται να αναπροσαρμόσουν τις στρατηγικές τους και να επανακαθορίσουν τον ρόλο τους. Προς αυτή την κατεύθυνση, η COSMOTE που έχει παρουσία 27 ετών στην ελληνική αγορά και αποτελεί ένα από τα πιο

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (8/5)

Τι θα δούμε σήμερα 12:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 Ρώμη 14:00 Novasports 6HD WTA 1000 Ρώμη 16:00 Action 24 Ηρακλής – Κόροιβος Elite League 16:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 Ρώμη 16:00 ΕΡΤ2 Γεωργία – Ελλάδα EHF Euro 2026 – Προκριματικά Ανδρών 18:00 Novasports 6HD WTA 1000 Ρώμη 20:00 COSMOTE

Τι αθλητικές μεταδόσεις έχει η τηλεόραση, σήμερα Πέμπτη, 08 Μαΐου 2025

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας με όλη την αθλητική δράση. Το τηλεοπτικό πρόγραμμα αγώνων ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις και των λοιπών σπορ με όλους τους αγώνες live από τις αγαπημένες σου ομάδες και αθλήματα. Αναλυτικά όλες οι αθλητικές μεταδόσεις της τηλεόρασης για σήμερα Πέμπτη, 08 Μαΐου 2025 12:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 Ρώμη

UEFA Europa & Conference League: Τα εισιτήρια για τους τελικούς «σφραγίζονται» στην COSMOTE TV

Onsports Team 07 Μαίου 2025, 22:42 Η ημιτελική φάση των UEFA Europa League και UEFA Conference League ολοκληρώνεται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Η 2η αγωνιστική που θα καθορίσει τα ζευγάρια των τελικών θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 8/5, με τους δημοσιογράφους των καναλιών COSMOTE SPORT να μεταφέρουν όλα τα στιγμιότυπα και το πλήρες ρεπορτάζ και

COSMOTE TELEKOM: «Συνδέουμε τον κόσμο σου»

Η COSMOTE, ένα από τα ισχυρότερα και πιο δημοφιλή brands στην ελληνική αγορά, ενώνει τις δυνάμεις της με την TELEKOM, την κορυφαία μάρκα στις τηλεπικοινωνίες παγκοσμίως και μία από τις κορυφαίες στον κόσμο ανεξαρτήτως κλάδου, και μαζί δημιουργούν την COSMOTE TELEKOM.  Με την τεχνογνωσία και την καινοτομία της TELEKOM, η COSMOTE ενισχύει την υπόσχεσή της

Οι κολοσσοί της τηλεπικοινωνίας προειδοποιούν ήδη την ΕΕ για το 6G – Ο κίνδυνος για την ανταγωνιστικότητα

FORTUNE GREECE 07/05/2025, 17:45 Οι ειδικοί αναμένουν ότι το 6G θα κυκλοφορήσει εμπορικά τη δεκαετία του 2030. Δώδεκα από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες τηλεπικοινωνιών προέτρεψαν τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ την Τετάρτη να διαθέσουν περισσότερο φάσμα για υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας, προειδοποιώντας ότι η Ευρώπη κινδυνεύει να μείνει πίσω από τις ΗΠΑ στην ανάπτυξη του 6G

Share

Σταθερή πρόοδος στην ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ στην Ελλάδα καταγράφεται το 2024, σύμφωνα με την έρευνα «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα» που εκπόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με την COSMOTE. Αυτή είναι η τρίτη φορά που η έρευνα διεξάγεται, με τις προηγούμενες να έχουν πραγματοποιηθεί το 2020 και το 2022. Τα στοιχεία δείχνουν συνεχή αύξηση στον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας των ΜμΕ, με βελτίωση κατά 17% σε σύγκριση με το 2022.

Ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ, σχολίασε σχετικά: «Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι κρίσιμο ζήτημα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και είναι σημαντικό να τις βοηθήσουμε όλοι. Όπως είδαμε στην έρευνα, οι ΜμΕ έχουν προοδεύσει αρκετά στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού τους, υπάρχουν όμως περιθώρια βελτίωσης. Στην COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, στεκόμαστε σταθερά στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων, στηρίζοντας έμπρακτα την ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας με υπηρεσίες, εργαλεία, λύσεις και την υποστήριξη που χρειάζονται για να το πετύχουν».

Ο κ. Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), από την πλευρά του επισήμανε: «Τα τελευταία χρόνια υπάρχει σημαντική πρόοδος στην ψηφιακή αναβάθμιση των μικρών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Παρ όλα αυτά η ψηφιακή τους ετοιμότητα είναι ακόμη σε πρώιμα στάδια αφού χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο μόνο το 50% των γνωστών ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών, ενώ μόνο το 25% αξιοποίησαν επιχορηγήσεις ή επιδοτήσεις για τις τεχνολογικές επενδύσεις που έκαναν».

Συνεχής Αύξηση του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας

Σύμφωνα με την έρευνα, ο Δείκτης Ψηφιακής Ετοιμότητας των ΜμΕ στην Ελλάδα για το 2024 ανήλθε σε 5,24/10, σημειώνοντας αύξηση 17% σε σύγκριση με το 2022, όταν ο δείκτης βρισκόταν στο 4,49/10. Στη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων ετών (2020-2024), η συνολική αύξηση φτάνει το 29%, αποδεικνύοντας τη σταθερή πρόοδο στην υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Παρά το ότι καταγράφεται αυτή η θετική πορεία, οι ΜμΕ εξακολουθούν να χρησιμοποιούν μόνο το 50% των διαθέσιμων ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών, γεγονός που δείχνει πως υπάρχει σημαντικό περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης.

Από τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα, το 39% εξακολουθεί να βρίσκεται στα πρώτα στάδια του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας (Elementary και Basic), ενώ το 33% κατατάσσεται στα πιο προχωρημένα στάδια (Advanced και Ideal). Η κατηγορία των μικρομεσαίων στο στάδιο Advanced σημείωσε σημαντική αύξηση, από το 18% το 2022 στο 32% το 2024, δείχνοντας βελτιωμένη ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων και τεχνολογιών.

Στιγμιότυπο από την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας

Οφέλη από τη Χρήση Ψηφιακών Τεχνολογιών

Η έρευνα ανέδειξε τα κύρια οφέλη που προσφέρει η χρήση ψηφιακών τεχνολογιών στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η διαχείριση σχέσεων με πελάτες, η αποτελεσματική επικοινωνία και η βελτίωση της εμπειρίας πελάτη ήταν από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα που αναδείχθηκαν. Οι επιχειρήσεις που έχουν ενσωματώσει συστήματα διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM), πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης και άλλες ψηφιακές τεχνολογίες, έχουν σημειώσει βελτίωση στη διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες και προσφέρουν βελτιωμένη εμπειρία στον τελικό καταναλωτή.

Συγκεκριμένα, η βελτίωση της εμπειρίας πελάτη και η αυξημένη παραγωγικότητα ήταν τα δύο κύρια επιτεύγματα των επιχειρήσεων που επένδυσαν στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών. Επιπλέον, η έρευνα δείχνει ότι 8 στις 10 μικρομεσαίες επιχειρήσεις εμφανίζονται θετικές στη μελλοντική χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (Generative AI), κάτι που φέρνει στο προσκήνιο ένα ισχυρό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση καινοτόμων ψηφιακών λύσεων.

Ανασταλτικοί Παράγοντες

Παρά την προαναφερθείσα πρόοδο, οι ΜμΕ εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις. Οι περιορισμένοι χρηματοοικονομικοί πόροι και η έλλειψη εκπαίδευσης του προσωπικού αναγνωρίζονται ως οι βασικοί ανασταλτικοί παράγοντες για την ευρύτερη αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών. Αν και υπάρχουν διαθέσιμες επιχορηγήσεις και προγράμματα επιδότησης, μόνο το 25% των ΜμΕ τα αξιοποίησαν, ενώ το 70% ανέφερε την έλλειψη χρηματοδοτικών πόρων ως το κύριο εμπόδιο.

Η εκπαίδευση του προσωπικού είναι ένας ακόμα τομέας που απαιτεί βελτίωση, καθώς 1 στους 2 εργαζόμενους στις ΜμΕ δεν διαθέτει τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες. Μόνο 1 στους 3 συμμετέχει σε προγράμματα κατάρτισης, γεγονός που υποδεικνύει ότι οι ΜμΕ θα μπορούσαν να επενδύσουν περισσότερο σε αυτόν τον τομέα, ώστε να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη από τις τεχνολογικές τους επενδύσεις.

Ψηφιακή Ετοιμότητα ανά Κλάδο

Η ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ επηρεάζεται από το μέγεθος και τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, με πάνω από 10 εργαζόμενους, αλλά και οι επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες, εμφανίζονται πιο προχωρημένες στον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας, με μέσο όρο 5,76. Οι κλάδοι του εμπορίου, της βιομηχανίας και των επιστημονικών δραστηριοτήτων ακολουθούν, με μέσο όρο που κυμαίνεται από 5,26 έως 5,37.

Αντίθετα, στις πολύ μικρές επιχειρήσεις, με προσωπικό 1 έως 10 άτομα, τα επίπεδα ψηφιακής ωριμότητας είναι χαμηλότερα, με μόλις το 26% να βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Ωστόσο, η έρευνα επισημαίνει ότι ακόμη και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργία και την ανταγωνιστικότητά τους αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες.

Ψηφιακή Ασφάλεια και Κυβερνοαπειλές

Η ψηφιακή ασφάλεια αποτελεί έναν τομέα στον οποίο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις καλούνται να εστιάσουν περισσότερο. Η έρευνα δείχνει ότι 8 στις 10 ΜμΕ χρησιμοποιούν βασικές λύσεις ψηφιακής ασφάλειας, όπως antivirus, αλλά οι πιο εξελιγμένες λύσεις, όπως συστήματα ασφαλείας Cloud και υπηρεσίες προστασίας IoT, δεν έχουν ακόμα ευρεία εφαρμογή.

Η ανάγκη για οργανωμένα σχέδια προστασίας, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης του προσωπικού και της εφαρμογής τακτικών backup, καθίσταται επιτακτική, δεδομένου του αυξανόμενου κινδύνου από κυβερνοεπιθέσεις. Η σωστή οργάνωση και χρήση προχωρημένων συστημάτων ασφάλειας μπορεί να προστατέψει τις επιχειρήσεις από πιθανούς κινδύνους και να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία τους.

(από δεξιά)  Ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ, και ο κ. Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN)

Σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης

Η έρευνα του ELTRUN σε συνεργασία με την COSMOTE αποτυπώνει τη σταθερή πρόοδο που σημειώνουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Ελλάδας στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Παρόλο που οι προκλήσεις παραμένουν, όπως οι περιορισμένοι πόροι και η έλλειψη εκπαίδευσης, οι προοπτικές είναι ενθαρρυντικές. Η προθυμία των επιχειρήσεων να ενσωματώσουν νέες τεχνολογίες, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, δείχνει ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης στο εγγύς μέλλον.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έρευνα, επισκεφθείτε τον σύνδεσμο: Ψηφιακή Ετοιμότητα ΜμΕ 2024.