Ερευνα Cosmote: Σταθερή αύξηση ψηφιακής ωριμότητας των ΜμΕ – Οι μεταβολές από το 2022

Related

Ψεύτικοι υποψήφιοι με τεχνητή νοημοσύνη «κλέβουν» δουλειές – Τι αποκαλύπτουν οι ειδικοί

Ψεύτικοι υποψήφιοι με τεχνητή νοημοσύνη «κλέβουν» δουλειές – Τι αποκαλύπτουν οι ειδικοί FORTUNE GREECE 15/07/2025, 19:30 SHARE Με την τεχνητή νοημοσύνη να γίνεται όλο και πιο αληθοφανής, οι εταιρείες κινδυνεύουν να προσλαμβάνουν υποψήφιους που… δεν υπάρχουν, οδηγώντας σε απάτες εκατομμυρίων και σοβαρά ζητήματα ασφάλειας.   Υποψήφιοι-«μαϊμού», συμπεριλαμβανομένων deepfakes, εκμεταλλεύονται τη δυναμική της τηλεργασίας, εξαπατούν αμερικανικές

Η COSMOTE TV θα δείξει τα φιλικά προετοιμασίας του Ολυμπιακού

Τα κανάλια της COSMOTE TV αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες να προβάλλει τα φιλικά προετοιμασίας της ομάδας του Ολυμπιακού σε Ολλανδία, Γερμανία και Ιταλία. Το πρόγραμμα των φιλικών Με βάση τις πληροφορίες που υπάρχουν τα κανάλια της COSMOTE TV θα προβάλλουν και θα καλύψουν τα φιλικά των Πειραιωτών. Θυμίζουμε τα φιλικά που είναι να δώσει ο

EXA Infrastructure: Η νέα οπτική ίνα που αλλάζει τα δεδομένα στην Ευρώπη!

Σε μια τολμηρή κίνηση που αλλάζει το τοπίο της...

COSMOTE Awards: Βράβευση καινοτομίας στον Όμιλο ΟΤΕ

Στη φετινή διοργάνωση συμμετείχαν πάνω από 350 εργαζόμενοι με 27 έργα, τα οποία αναδείχθηκαν μέσα από διαδικασίες αξιολόγησης και τεχνολογικής πρωτοτυπίας. Για όγδοη συνεχή χρονιά, τα COSMOTE Awards αποτελούν σημείο αναφοράς για την αναγνώριση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας των εργαζομένων του Ομίλου ΟΤΕ. Στη φετινή διοργάνωση συμμετείχαν πάνω από 350 εργαζόμενοι με 27 έργα

Μουσικό συγκρότημα με πάνω από ένα εκατομμύριο ακροατές στο Spotify δημιουργήθηκε με Τεχνητή Νοημοσύνη

Ένα indie rock συγκρότημα με περισσότερους από ένα εκατομμύριο ακροατές σε μηνιαία βάση στο Spotify παραδέχτηκε ότι είναι ένα μουσικό project που δημιουργείται από Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), μετά από ημέρες εικασιών σχετικά με το αν είναι πραγματικό. Οι Velvet Sundown, όνομα που φαινομενικά είναι αναφορά στο συγκρότημα του αείμνηστου Αμερικανού μουσικού Λου Ριντ, The Velvet

COSMOTE Awards: Οι εργαζόμενοι του ΟΤΕ επιβραβεύονται για τη δημιουργικότητα και την καινοτομία

Σημείο αναφοράς για τους εργαζομένους του Ομίλου ΟΤΕ αποτελούν εδώ και 8 χρόνια τα COSMOTE Awards, ένας θεσμός που αναγνωρίζει και επιβραβεύει τους ανθρώπους του Ομίλου που με πάθος, καινοτομία και δημιουργικότητα σχεδίασαν και υλοποίησαν έργα, πρωτοβουλίες και λύσεις, τόσο για τον πελάτη, όσο και για την ίδια την εταιρεία. Στα φετινά COSMOTE Awards συμμετείχαν

COSMOTE Awards: Επιβράβευση εργαζομένων του Ομίλου ΟΤΕ για καινοτόμες πρωτοβουλίες

Φέτος συμμετείχαν 27 πρωτότυπα έργα από ομάδες εργαζομένων που αριθμούσαν συνολικά πάνω από 350 άτομα. Σημείο αναφοράς για τους εργαζομένους του Ομίλου ΟΤΕ αποτελούν εδώ και 8 χρόνια τα COSMOTE Awards, ένας θεσμός που αναγνωρίζει και επιβραβεύει τους ανθρώπους του Ομίλου που με πάθος, καινοτομία και δημιουργικότητα σχεδίασαν και υλοποίησαν έργα, πρωτοβουλίες και λύσεις, τόσο

COSMOTE Awards: Oι εργαζόμενοι του Ομίλου ΟΤΕ επιβραβεύονται για τη δημιουργικότητα και την καινοτομία (pics)

Σημείο αναφοράς για τους εργαζομένους του Ομίλου ΟΤΕ αποτελούν εδώ και 8 χρόνια τα COSMOTE Awards, ένας θεσμός που αναγνωρίζει και επιβραβεύει τους ανθρώπους του Ομίλου που με πάθος, καινοτομία και δημιουργικότητα σχεδίασαν και υλοποίησαν έργα, πρωτοβουλίες και λύσεις, τόσο για τον πελάτη, όσο και για την ίδια την εταιρεία. Στα φετινά COSMOTE Awards συμμετείχαν

Δώρο δύο μήνες πάγιο από την COSMOTE TELEKOM στο COSMOTE 5G Wi-Fi

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες Η COSMOTE TELEKOM προσπαθεί ενόψει και του καλοκαιριού που διανύουμε να βάλει περισσότερο κόσμο στο πακέτο COSMOTE 5G Wi-Fi και έτσι ανακοίνωσε μια προσφορά. Η γνωστή εταιρεία θα δίνει σε νέες ενεργοποιήσεις δώρο τα δύο πρώτα πάγια, με την αξία αυτού του δώρου να ξεκινάει από

19 χρόνια Twitter: Από μια ιδέα σε παιδική χαρά στον κολοσσό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Στις 15 Ιουλίου του 2006, ημερομηνία-ορόσημο για τα social media, το Twitter έκανε την επίσημη εμφάνισή του στο κοινό, λίγους μήνες μετά την αρχική του σύλληψη από τους Jack Dorsey, Evan Williams και Biz Stone, μέλη της startup εταιρείας Odeo. Η πλατφόρμα, που αρχικά ονομαζόταν Twttr, βασίστηκε σε μια απλή αλλά επαναστατική ιδέα: σύντομα, άμεσα

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας

Το πρόγραμμα των αθλητικών μεταδόσεων της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές: 11:30 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 250 Γκστάαντ 13:30 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 250 Γκστάαντ 16:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 250 Γκστάαντ 18:30 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 250 Γκστάαντ

COSMOTE Awards: Οι εργαζόμενοι του Ομίλου ΟΤΕ επιβραβεύονται για τη δημιουργικότητα και την καινοτομία

Σημείο αναφοράς για τους εργαζομένους του Ομίλου ΟΤΕ αποτελούν εδώ και 8 χρόνια τα COSMOTE Awards, ένας θεσμός που αναγνωρίζει και επιβραβεύει τους ανθρώπους του Ομίλου που με πάθος, καινοτομία και δημιουργικότητα σχεδίασαν και υλοποίησαν έργα, πρωτοβουλίες και λύσεις, τόσο για τον πελάτη, όσο και για την ίδια την εταιρεία. Στα φετινά COSMOTE Awards συμμετείχαν

Ο CEO της Nvidia αποκαλύπτει: Έτσι «εκπαιδεύω» την AI για να σκέφτεται καλύτερα από γιατρό

FORTUNE GREECE 14/07/2025, 19:00 SHARE Ο Jensen Huang εξηγεί πώς αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη ως δάσκαλο, αναλυτή και «δεύτερη γνώμη», μετατρέποντας την καθημερινή χρήση της σε γνωστική ενδυνάμωση. Ο Jensen Huang, CEO της Nvidia, δήλωσε ότι χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη όπως ένας ασθενής που συμβουλεύεται πολλούς γιατρούς για μία διάγνωση. «Όταν λαμβάνεις μια απάντηση από

COSMOTE 5G WiFi: Μια εναλλακτική λύση για γρήγορο & αξιόπιστο internet

Ταχύτητες internet έως 300Mbps, μειωμένες τιμές και δωρεάν εξοπλισμός Γρήγορο και αξιόπιστο internet σε κάθε σπίτι και επιχείρηση, σε όλη την Ελλάδα, με ταχύτητες έως 300Mbps στα €35,90 τον μήνα και με δωρεάν εξοπλισμό, μπορούν να έχουν οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM με την υπηρεσία COSMOTE 5G WiFi. Η υπηρεσία αυτή απευθύνεται σε όσους δεν

Share

Αυξήθηκε η χρήση τεχνολογιών ΙοΤ και τεχνητής νοημοσύνης – Αμετάβλητο το ποσοστό των ΜμΕ που διαθέτουν e-shop, μία στις τέσσερις

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ


Newsroom


έρευνα Cosmote

Αύξηση στην ψηφιακή ωριμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) παρατηρήθηκε το 2024 στη χώρα μας, σύμφωνα με την έρευνα «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα», που εκπόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την COSMOTE.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, καταγράφεται αύξηση 17% στον μέσο όρο του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας σε σχέση με το 2022. Η διαχείριση σχέσεων με πελάτες, η αποτελεσματική επικοινωνία και η βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη είναι τα κυριότερα οφέλη από τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών.

H έρευνα διεξήχθη με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων τον Μάιο του 2024, ενώ αντίστοιχες έρευνες είχαν πραγματοποιηθεί το 2022 και το 2020. Στην φετινή έρευνα πραγματοποιήθηκαν συνολικά συνεντεύξεις με 400 μικρομεσαίες επιχειρήσεις πανελλαδικά.

Η χρήση ψηφιακών συστημάτων από τις ΜμΕ

Στον τομέα της ψηφιακής παρουσίας και επικοινωνίας, η αξιοποίηση των ιστοσελίδων παραμένει σε υψηλά επίπεδα, σημειώνοντας οριακή μείωση της τάξης του 8% σε σχέση με το 2022, ενώ σταθερά υψηλό παραμένει το ποσοστό των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δημιούργησε την ιστοσελίδα του με τη βοήθεια εξειδικευμένης εταιρείας.

Σταθερή – 2 στις 3 επιχειρήσεις – παραμένει και η επικοινωνία μέσω τηλεφωνικών κέντρων, με τις επιχειρήσεις που τα χρησιμοποιούν να έχουν στραφεί σε λύσεις cloud, αυξημένες κατά 70% σε σχέση με το 2022.

Μειωμένη κατά 31% εμφανίζεται η χρήση εργαλείων τηλεδιάσκεψης, ως αποτέλεσμα της επιστροφής των εργαζομένων  στα γραφεία μετά την περίοδο του Covid 19. Αυξημένη, ωστόσο, κατά 29% είναι η χρήση εναλλακτικών μορφών επικοινωνίας με τους πελάτες, με το viber να βρίσκεται πρώτο στην προτίμηση των εταιρειών.

1 στις 4 έχουν e-shop

Στον τομέα των ψηφιακών συναλλαγών και προώθησης, αμετάβλητο παραμένει το ποσοστό των ΜμΕ που διαθέτουν e-shop (1 στις 4).

Ωστόσο, αυξημένες κατά 37,5% από το 2022 είναι οι επιχειρήσεις που πραγματοποιούν πάνω από το 10% των πωλήσεων τους ηλεκτρονικά σε ποσοστό 55%, γεγονός που υποδεικνύει την αύξηση της χρήσης και της εξοικείωσης με τα e-shops από τις ΜμΕ.

Αυξητικές τάσεις σημειώνονται συγκριτικά με το 2022, στη χρήση digital campaigns και Social Media ως μέσων προώθησης, αύξηση 27% και 20% αντίστοιχα.

Το 2024, καταγράφηκε άνοδος (59% από 55% το 2022) στην αξιοποίηση διοικητικών συστημάτων διαχείρισης πόρων (ERP) ή διαχείρισης σχέσεων με πελάτες (CRM), με σημαντική αύξηση στη χρήση ERP και CRM λύσεων βασισμένων στο Cloud ( +58% και +86% αντίστοιχα).

Αυξημένη η χρήση τεχνολογιών ΙοΤ

Παράλληλα, ελαφρώς αυξημένη παρατηρείται η χρήση τεχνολογιών ΙοΤ (12% από 4% το 2022) και σημαντικά αυξημένη η χρήση τεχνικών Data Analytics (43% από 25% το 2022).

Ωστόσο, παρά την αύξηση της χρήσης, η αξιοποίησή των προχωρημένων αυτών ψηφιακών τεχνολογιών παραμένει περιορισμένη, καθώς 1 στις 10 χρησιμοποιεί IοT κυρίως για απλές εφαρμογές, ενώ πάνω από τις μισές ΜμΕ που χρησιμοποιούν Data Analytics δηλώνουν πως δεν αξιοποιούν τα δεδομένα για να κατανοήσουν καλύτερα τους πελάτες τους και να λάβουν καλύτερες αποφάσεις για την επιχείρησή τους.

1 στις 8 χρησιμοποιούν Τεχνητή Νοημοσύνη

Περιορισμένη είναι προς το παρόν και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης από 1 στις 8 ΜμΕ με 8 στις 10, ωστόσο, να δηλώνουν πρόθυμες να χρησιμοποιήσουν στο μέλλον εργαλεία Generative AI.

Περιορισμένο ενδιαφέρον για ψηφιακές υποδομές

Σταθερό παραμένει το ενδιαφέρον για τις ψηφιακές υποδομές, με τις ΜμΕ να συνεχίζουν να θεωρούν τη ψηφιακή ασφάλεια ως ένα θέμα μείζονος σημασίας, με 8 στις 10 ΜμΕ να χρησιμοποιούν ήδη κάποια λύση, με την συντριπτική πλειοψηφία ωστόσο (96%) να περιορίζεται σε βασικές λύσεις ψηφιακής ασφάλειας όπως antivirus.

Επίσης, 2 στις 3 επιχειρήσεις χρησιμοποιούν servers, με σημαντική αύξηση 58% στη χρήση servers βασισμένων στο Cloud.

Αναλυτικά, τα ποσοστά χρήσης ψηφιακών εργαλείων στην Ελλάδα, σήμερα, διαμορφώνονται ως εξής:

  • Ψηφιακή παρουσία και επικοινωνία: websites 72%, τηλεφωνικό κέντρο 63%, τηλεδιάσκεψη 43%
  • Ψηφιακές συναλλαγές και προώθηση: ηλεκτρονικό κατάστημα 24%, ψηφιακές καμπάνιες 61%, μέσα κοινωνικής δικτύωσης 71%
  • Διοικητικά συστήματα διαχείρισης πόρων: ERP 48%, CRM 44%, IoT συστήματα 12%, Data Analytics 43%, ΑΙ 13%
  • Ψηφιακές υποδομές: ψηφιακή ασφάλεια 77%, servers 61%, χρήση cloud υπηρεσιών (servers, CRM, ERP, τηλεφωνικά κέντρα)  31%

Οι μεταβολές σε σχέση με το 2022

Αύξηση:

  • Digital καμπάνιες: από 48%, η χρήση ανήλθε σε 61% (αύξηση 27%)
  • Μέσα κοινωνικής δικτύωσης (SoMe): από 59% η χρήση ανήλθε σε71% (αύξηση 20%)
  • ERP: 48% από 42% (αύξηση 14%)
  • CRM: 44% από 37% (αύξηση 18%)
  • IoT: 12% από 4% (αύξηση 200%)
  • Data Analytics: από 25% το 2022, η χρήση ανήλθε σε 43% (αύξηση 72%)
  • Cloud: από 23%, η χρήση αυξήθηκε σε 31% (αύξηση 34%)

Οι αυξητικές τάσεις σχετίζονται με την μεγαλύτερη ζήτηση των υπηρεσιών-συστημάτων στην καθημερινότητα των ΜμΕ, στις επιλέξιμες κατηγορίες ψηφιακών προϊόντων-υπηρεσιών του σχετικού προγράμματος ΕΣΠΑ, στις προωθητικές ενέργειες των τεχνολογικών προμηθευτών και στην υποχρεωτικότητα ψηφιακών συναλλαγών (π.χ. myDATA) από την κυβέρνηση.

Μείωση:

  • Ιστοσελίδες (websites): από 78%  η χρήση μειώθηκε οριακά σε 72% (μείωση 8%)
  • Εργαλεία τηλεδιάσκεψης: από 62%  η χρήση μειώθηκε σε 43% (μείωση 44%)
  • Ψηφιακή ασφάλεια: από 86%  η χρήση ανήλθε σε 77% (μείωση 11%)
  • Servers: από 63% η χρήση μειώθηκε οριακά σε 61% (μείωση 3%)

Χωρίς μεταβολή:

  • Τηλεφωνικά κέντρα: παρέμεινε στο 63%
  • Ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops): 24% σταθερό σε σχέση με το 2022

Μείωση υπήρξε στα εργαλεία τηλεδιάσκεψης εξαιτίας της φθίνουσας πορείας των επιδράσεων της πανδημίας, ενώ η μείωση στους servers συνδέεται με τη μεγάλη αύξηση στην αξιοποίηση υποδομών Cloud.

Τέλος,  η μείωση που παρατηρήθηκε στις ιστοσελίδες και την ψηφιακή ασφάλεια είναι οριακή και εξηγείται  λόγω των ήδη υψηλών ποσοστών που καταγράφηκαν στο δείγμα


Ημερησία στο Google News
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!


  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς

  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς