Ερευνα Cosmote: Σταθερή αύξηση ψηφιακής ωριμότητας των ΜμΕ – Οι μεταβολές από το 2022

Related

COSMOTE SD WAN Enterprise: Νέα λύση συνδεσιμότητας για μεγάλες επιχειρήσεις με πολλαπλά σημεία παρουσίας

14/03/2025 Εύκολη διαχείριση κίνησης δεδομένων, υψηλό επίπεδο ασφάλειας, βέλτιστη απόδοση δικτύου και εξοικονόμηση κόστους – Εγκατάσταση και πλήρης υποστήριξη της υπηρεσίας 24/7 από την COSMOTE Η COSMOTE εμπλουτίζει το portfolio των λύσεων συνδεσιμότητας SD-WAN (Software – Defined Wide Area Network) που προσφέρει, με τη νέα υπηρεσία COSMOTΕ SD WAN Enterprise για μεγάλες επιχειρήσεις με πολλαπλά

«Χρυσή» η INALAN για την πιο «πράσινη» οπτική ίνα!

Χρυσό Βραβείο απονεμήθηκε στην εταιρεία INALAN στην κατηγορία «Green Telecommunication Service» στην τελετή απονομής βραβείων Green Awards 2025 που πραγματοποιήθηκε με μεγάλη λαμπρότητα στο Sofitel Athens Airport. Η διάκριση αυτή σηματοδοτεί μια σημαντική αναγνώριση για τη στρατηγική βιωσιμότητας και τις υπεύθυνες περιβαλλοντικές πρακτικές που ακολουθεί η εταιρεία. Το βραβείο αυτό, συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πιο αξιόλογες διακρίσεις στον τομέα της

Αθλητικές μεταδόσεις: Πού θα δείτε το ντέρμπι Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός AKTOR για την Ευρωλίγκα

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της Παρασκευής (14/3), με το ντέρμπι Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός AKTOR να ξεχωρίζει. Επιλογές για όλα τα γούστα περιλαμβάνει το σημερινό πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις. Φυσικά, αυτό που ξεχωρίζει είναι το μεγάλο ντέρμπι της Euroleague στο ΣΕΦ. Ολυμπιακός εναντίον Παναθηναϊκού AKTOR, λοιπόν, με τους Πειραιώτες να έχουν ουσιαστικά

14 Μαρτίου – Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας

13:55 COSMOTE SPORT 5 HD Moto3 2025 Γκραν Πρι Αργεντινής (1ες Ελεύθερες Δοκιμές) 14:45 COSMOTE SPORT 5 HD Moto2 2025   Γκραν Πρι Αργεντινής (1ες Ελεύθερες Δοκιμές) 15:40 COSMOTE SPORT 5 HD MotoGP 2025 Γκραν Πρι Αργεντινής (1ες Ελεύθερες Δοκιμές) 18:10 COSMOTE SPORT 5 HD Moto3 2025 Γκραν Πρι Αργεντινής (Δοκιμές) 19:00 COSMOTE SPORT 5

Απλά Ψηφιακά 166: Όλα όσα θέλετε να μάθετε για MWC, Cosmote, FTTH και NVidia

Τις εξελίξεις στην διεθνή έκθεση τεχνολογίας της Βαρκελώνης, το MWC 2025, τα σχέδια αποχαλκοποίησης της χώρας και το οικοσύστημα καινοτομίας που όλο και διευρύνεται συζήτησαν ο Δημήτρης Μαλλάς και η Νίκη Παπάζογλου σε αυτό το επεισόδιο του Απλά Ψηφιακά, που εκτάκτως δεν είχε καλεσμένο. Νίκη και Δημήτρης αναφέρθηκαν στα νέα μοντέλα smartphones και laptops που

Τον Απρίλιο ενεργοποιείται το Kids Wallet – Πώς θα γίνεται η ταυτοποίηση των παιδιών

Από τις πρώτες χώρες, πανευρωπαϊκά, που έχει παρουσιάσει μια...

Τα ντέρμπι Φιορεντίνα-Γιουβέντους, Αταλάντα-Ίντερ & Σέλτικ-Ρέιντζερς και το MotoGP στην COSMOTE TV

Πλούσιο αθλητικό θέαμα έρχεται την εβδομάδα 14-20/3 στην COSMOTE TV. Ξεχωρίζουν τα ντέρμπι Φιορεντίνα-Γιουβέντους (16/3, 19.00, COSMOTE SPORT 2HD & COSMOTE SPORT 4K) και Αταλάντα-Ίντερ (16/3, 21.45, COSMOTE SPORT 2HD) για την 29η αγωνιστική της Serie A, καθώς και το «Old Firm» ανάμεσα σε Σέλτικ και Ρέιντζερς (16/3, 14.30, COSMOTE SPORT 3HD) για την 30η

Η αιχμή της τεχνολογίας στην Πολιτική Προστασία: Η Nova ICT αναλαμβάνει να υλοποιήσει το Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης Κρίσεων και Εθνικής Βάσης Δεδομένων

Υπογράφηκε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, παρουσία του Υπουργού κ. Βασίλη Κικίλια, η σύμβαση του Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Κρίσεων και Εθνικής Βάσης Δεδομένων. Στην εκδήλωση παρέστη ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Ευάγγελος Τουρνάς, ο υποδιοικητής του ΕΣΚΕΔΙΚ, Αρχιπύραρχος κ. Αναστάσιος Μιχαλόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Κοινωνίας

LIVE: Ολυμπιακός – Μπόντο Γκλιμτ

tanea.gr | Ταυτότητα Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E. Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673 ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: taneagr@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Συνδρομη Cosmote TV + Novasports Full Pack απο τον λογαριασμο μου! Τσεκαρετε info!

Αγγελίες Διάφορα Διάφορα Καλησπερα! Εχω το Full Pack της Cosmote TV μαζι με τα Novasports (πληρες αθλητικο πακετο)! Μπορω να κανω Share την συνδρομη με οποιον ενδιαφερετε διοτι μπορουμε να βλεπουμε ταυτοχρονα και οι 2 αθλητικο περιεχομενο! Η τιμη που το δινω ειναι 20Ε/μηνα αλλα το λιγοτερο που μπορω να το δωσω γιατι δεν θελω

Τεχνητή νοημοσύνη: Το DeepSeek «κερδίζει» το ChatGPT στο κρίσιμο hub του Χονγκ Κονγκ

FORTUNE GREECE 13/03/2025, 18:45 The Deepseek logo appears on a smartphone screen and as a background on a computer screen in Athens, Greece, on January 27, 2025. (Photo by Nikolas Kokovlis/NurPhoto) (Photo by Nikolas Kokovlis / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Το DeepSeek φαίνεται πως επικρατεί του ChatGPT στη «μάχη» της τεχνητής νοημοσύνης

Ομιλος ΟΤΕ: Ανάπτυξη του FTTH δικτύου και ενίσχυση του COSMOTE 5G WiFi το 2025

Τις στρατηγικές προτεραιότητες του ΟΤΕ για το 2025 παρουσίασαν ο Κώστας Νεμπής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, και η διοικητική ομάδα της εταιρείας, σε περίπου 1.100 στελέχη του ΟΤΕ απ’ όλη την Ελλάδα, στο πλαίσιο του Management Team Meeting  της εταιρείας με τίτλο “Connecting the dots”. Οι στόχοι της φετινής χρονιάς, αποτελούν το πρώτο μέρος του ταξιδιού προς την επίτευξη

Όμιλος ΟΤΕ: Ανάπτυξη του FTTH δικτύου και ενίσχυση του COSMOTE 5G WiFi το 2025

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής και η διοικητική ομάδα της εταιρείας, παρουσίασαν σε περίπου 1.100 στελέχη του Ομίλου από όλη την Ελλάδα τις στρατηγικές προτεραιότητες για το 2025, στο πλαίσιο του Management Team Meeting  της εταιρείας με τίτλο «Connecting the dots». Οι στόχοι της φετινής χρονιάς, αποτελούν το πρώτο μέρος του

Nova: Ατλέτικο Μαδρίτης – Μπαρτσελόνα, Άρσεναλ – Τσέλσι στα κανάλια Novasports και Αταλάντα – Ίντερ, Φιορεντίνα – Γιουβέντους στα κανάλια Cosmote Sport!

Συναρπαστικό αθλητικό θέαμα έρχεται και αυτή την εβδομάδα στις οθόνες  των συνδρομητών της Nova!  Από την Πέμπτη 13 Μαρτίου έως και τη Δευτέρα 17 Μαρτίου οι φίλοι του ποδοσφαίρου, του μπάσκετ, του τένις και άλλων σπορ θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν μεγάλους αγώνες όπως προσφέρονται μέσα από το ασυναγώνιστο μπουκέτο που περιλαμβάνει όλες τις

Nova: Ατλέτικο Μαδρίτης – Μπαρτσελόνα, Άρσεναλ – Τσέλσι στα κανάλια Novasports και Αταλάντα – Ίντερ, Φιορεντίνα – Γιουβέντους στα κανάλια Cosmote Sport!

Συναρπαστικό αθλητικό θέαμα έρχεται και αυτή την εβδομάδα στις οθόνες  των συνδρομητών της Nova !  Από την Πέμπτη 13 Μαρτίου έως και τη Δευτέρα 17 Μαρτίου οι φίλοι του ποδοσφαίρου, του μπάσκετ, του τένις και άλλων σπορ θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν μεγάλους αγώνες όπως προσφέρονται μέσα από το ασυναγώνιστο μπουκέτο που περιλαμβάνει όλες

Share

Αυξήθηκε η χρήση τεχνολογιών ΙοΤ και τεχνητής νοημοσύνης – Αμετάβλητο το ποσοστό των ΜμΕ που διαθέτουν e-shop, μία στις τέσσερις

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ


Newsroom


έρευνα Cosmote

Αύξηση στην ψηφιακή ωριμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) παρατηρήθηκε το 2024 στη χώρα μας, σύμφωνα με την έρευνα «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα», που εκπόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την COSMOTE.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, καταγράφεται αύξηση 17% στον μέσο όρο του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας σε σχέση με το 2022. Η διαχείριση σχέσεων με πελάτες, η αποτελεσματική επικοινωνία και η βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη είναι τα κυριότερα οφέλη από τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών.

H έρευνα διεξήχθη με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων τον Μάιο του 2024, ενώ αντίστοιχες έρευνες είχαν πραγματοποιηθεί το 2022 και το 2020. Στην φετινή έρευνα πραγματοποιήθηκαν συνολικά συνεντεύξεις με 400 μικρομεσαίες επιχειρήσεις πανελλαδικά.

Η χρήση ψηφιακών συστημάτων από τις ΜμΕ

Στον τομέα της ψηφιακής παρουσίας και επικοινωνίας, η αξιοποίηση των ιστοσελίδων παραμένει σε υψηλά επίπεδα, σημειώνοντας οριακή μείωση της τάξης του 8% σε σχέση με το 2022, ενώ σταθερά υψηλό παραμένει το ποσοστό των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δημιούργησε την ιστοσελίδα του με τη βοήθεια εξειδικευμένης εταιρείας.

Σταθερή – 2 στις 3 επιχειρήσεις – παραμένει και η επικοινωνία μέσω τηλεφωνικών κέντρων, με τις επιχειρήσεις που τα χρησιμοποιούν να έχουν στραφεί σε λύσεις cloud, αυξημένες κατά 70% σε σχέση με το 2022.

Μειωμένη κατά 31% εμφανίζεται η χρήση εργαλείων τηλεδιάσκεψης, ως αποτέλεσμα της επιστροφής των εργαζομένων  στα γραφεία μετά την περίοδο του Covid 19. Αυξημένη, ωστόσο, κατά 29% είναι η χρήση εναλλακτικών μορφών επικοινωνίας με τους πελάτες, με το viber να βρίσκεται πρώτο στην προτίμηση των εταιρειών.

1 στις 4 έχουν e-shop

Στον τομέα των ψηφιακών συναλλαγών και προώθησης, αμετάβλητο παραμένει το ποσοστό των ΜμΕ που διαθέτουν e-shop (1 στις 4).

Ωστόσο, αυξημένες κατά 37,5% από το 2022 είναι οι επιχειρήσεις που πραγματοποιούν πάνω από το 10% των πωλήσεων τους ηλεκτρονικά σε ποσοστό 55%, γεγονός που υποδεικνύει την αύξηση της χρήσης και της εξοικείωσης με τα e-shops από τις ΜμΕ.

Αυξητικές τάσεις σημειώνονται συγκριτικά με το 2022, στη χρήση digital campaigns και Social Media ως μέσων προώθησης, αύξηση 27% και 20% αντίστοιχα.

Το 2024, καταγράφηκε άνοδος (59% από 55% το 2022) στην αξιοποίηση διοικητικών συστημάτων διαχείρισης πόρων (ERP) ή διαχείρισης σχέσεων με πελάτες (CRM), με σημαντική αύξηση στη χρήση ERP και CRM λύσεων βασισμένων στο Cloud ( +58% και +86% αντίστοιχα).

Αυξημένη η χρήση τεχνολογιών ΙοΤ

Παράλληλα, ελαφρώς αυξημένη παρατηρείται η χρήση τεχνολογιών ΙοΤ (12% από 4% το 2022) και σημαντικά αυξημένη η χρήση τεχνικών Data Analytics (43% από 25% το 2022).

Ωστόσο, παρά την αύξηση της χρήσης, η αξιοποίησή των προχωρημένων αυτών ψηφιακών τεχνολογιών παραμένει περιορισμένη, καθώς 1 στις 10 χρησιμοποιεί IοT κυρίως για απλές εφαρμογές, ενώ πάνω από τις μισές ΜμΕ που χρησιμοποιούν Data Analytics δηλώνουν πως δεν αξιοποιούν τα δεδομένα για να κατανοήσουν καλύτερα τους πελάτες τους και να λάβουν καλύτερες αποφάσεις για την επιχείρησή τους.

1 στις 8 χρησιμοποιούν Τεχνητή Νοημοσύνη

Περιορισμένη είναι προς το παρόν και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης από 1 στις 8 ΜμΕ με 8 στις 10, ωστόσο, να δηλώνουν πρόθυμες να χρησιμοποιήσουν στο μέλλον εργαλεία Generative AI.

Περιορισμένο ενδιαφέρον για ψηφιακές υποδομές

Σταθερό παραμένει το ενδιαφέρον για τις ψηφιακές υποδομές, με τις ΜμΕ να συνεχίζουν να θεωρούν τη ψηφιακή ασφάλεια ως ένα θέμα μείζονος σημασίας, με 8 στις 10 ΜμΕ να χρησιμοποιούν ήδη κάποια λύση, με την συντριπτική πλειοψηφία ωστόσο (96%) να περιορίζεται σε βασικές λύσεις ψηφιακής ασφάλειας όπως antivirus.

Επίσης, 2 στις 3 επιχειρήσεις χρησιμοποιούν servers, με σημαντική αύξηση 58% στη χρήση servers βασισμένων στο Cloud.

Αναλυτικά, τα ποσοστά χρήσης ψηφιακών εργαλείων στην Ελλάδα, σήμερα, διαμορφώνονται ως εξής:

  • Ψηφιακή παρουσία και επικοινωνία: websites 72%, τηλεφωνικό κέντρο 63%, τηλεδιάσκεψη 43%
  • Ψηφιακές συναλλαγές και προώθηση: ηλεκτρονικό κατάστημα 24%, ψηφιακές καμπάνιες 61%, μέσα κοινωνικής δικτύωσης 71%
  • Διοικητικά συστήματα διαχείρισης πόρων: ERP 48%, CRM 44%, IoT συστήματα 12%, Data Analytics 43%, ΑΙ 13%
  • Ψηφιακές υποδομές: ψηφιακή ασφάλεια 77%, servers 61%, χρήση cloud υπηρεσιών (servers, CRM, ERP, τηλεφωνικά κέντρα)  31%

Οι μεταβολές σε σχέση με το 2022

Αύξηση:

  • Digital καμπάνιες: από 48%, η χρήση ανήλθε σε 61% (αύξηση 27%)
  • Μέσα κοινωνικής δικτύωσης (SoMe): από 59% η χρήση ανήλθε σε71% (αύξηση 20%)
  • ERP: 48% από 42% (αύξηση 14%)
  • CRM: 44% από 37% (αύξηση 18%)
  • IoT: 12% από 4% (αύξηση 200%)
  • Data Analytics: από 25% το 2022, η χρήση ανήλθε σε 43% (αύξηση 72%)
  • Cloud: από 23%, η χρήση αυξήθηκε σε 31% (αύξηση 34%)

Οι αυξητικές τάσεις σχετίζονται με την μεγαλύτερη ζήτηση των υπηρεσιών-συστημάτων στην καθημερινότητα των ΜμΕ, στις επιλέξιμες κατηγορίες ψηφιακών προϊόντων-υπηρεσιών του σχετικού προγράμματος ΕΣΠΑ, στις προωθητικές ενέργειες των τεχνολογικών προμηθευτών και στην υποχρεωτικότητα ψηφιακών συναλλαγών (π.χ. myDATA) από την κυβέρνηση.

Μείωση:

  • Ιστοσελίδες (websites): από 78%  η χρήση μειώθηκε οριακά σε 72% (μείωση 8%)
  • Εργαλεία τηλεδιάσκεψης: από 62%  η χρήση μειώθηκε σε 43% (μείωση 44%)
  • Ψηφιακή ασφάλεια: από 86%  η χρήση ανήλθε σε 77% (μείωση 11%)
  • Servers: από 63% η χρήση μειώθηκε οριακά σε 61% (μείωση 3%)

Χωρίς μεταβολή:

  • Τηλεφωνικά κέντρα: παρέμεινε στο 63%
  • Ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops): 24% σταθερό σε σχέση με το 2022

Μείωση υπήρξε στα εργαλεία τηλεδιάσκεψης εξαιτίας της φθίνουσας πορείας των επιδράσεων της πανδημίας, ενώ η μείωση στους servers συνδέεται με τη μεγάλη αύξηση στην αξιοποίηση υποδομών Cloud.

Τέλος,  η μείωση που παρατηρήθηκε στις ιστοσελίδες και την ψηφιακή ασφάλεια είναι οριακή και εξηγείται  λόγω των ήδη υψηλών ποσοστών που καταγράφηκαν στο δείγμα


Ημερησία στο Google News
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!


  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς

  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς