Πώς τα αυτόνομα οχήματα θα μετασχηματίσουν τα data center;

Related

Τα smartphone της σειράς Huawei Pura 70 φτάνουν στην Ευρώπη με τιμή εκκίνησης 999€ (ΦΗΜΕΣ)

Οι σειρές Pura 70 της Huawei, που περιλαμβάνουν τα Pura 70, Pura 70 Pro και Pura 70 Ultra, ετοιμάζονται πολύ σύντομα να πραγματοποιήσουν το ντεμπούτο τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Με βάση τα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής από έγκριτους leakers, τα Pura 70 Ultra και Pro διαθέτουν οθόνη LTPO OLED 6,8 ιντσών με ρυθμό ανανέωσης 120…

Απογειώθηκαν οι μετοχές της Apple… Έκαναν limit-up και ξεπέρασαν τα 150 δισ. δολάρια!

Εντυπωσιακή άνοδο κατέγραψαν οι μετοχές της Apple την Παρασκευή μετά την δημοσίευση της έκθεσηςτου οικονομικού δεύτερου τριμήνου του τεχνολογικού γίγαντα την Πέμπτη. Παρόλο που οι πωλήσεις iPhone μειώθηκαν κατά 10% το τρίμηνο σε ετήσια βάση και ήταν λιγότερες από τις εκτιμήσεις της Wall Street, τελικά απoδείχθηκε πως αυτή η άσχημη είδηση ​​ξεχάστηκε γρήγορα… με την…

OnePlus Ace 3 Pro: Πολύ πιθανόν να έρθει με 16GB RAM, 1TB ROM και νέες κάμερες

Πλήθος νέων στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί για το OnePlus Ace 3 Pro, αναφέρουν πως το νέο μοντέλο ενδέχεται να φέρει εσωτερικά τον επεξεργαστή Snapdragon 8 Gen 3. Μάλιστα, ένας ακόμη αξιόπιστος χρήστης στο Weibo, ο @Smart Pikachu επιβεβαιώσε προηγούμενες φήμες που ανέφεραν ότι το τηλέφωνο θα έχει επίσης αποθηκευτικό χώρο στο 1 TB (μια επιλογή…

Δευτέρα του Πάσχα με… ματσάκια στην TV

Δείτε αναλυτικά το σημερινό (6/5) πρόγραμμα των αθλητικών μεταδόσεων. Αναλυτικά: 17:00 COSMOTE SPORT 2 HD Κρόουλι – ΜΚ Ντονς Sky Bet EFL League Two 18:00 COSMOTE SPORT 4 HD Αναντολού Εφές – Μπούρσασπορ Turkish Basketball Super League 19:00 COSMOTE SPORT 7 HD Σαλερνιτάνα – Αταλάντα Serie A 19:30 COSMOTE SPORT 3 HD Κρου – Ντονκάστερ…

Είχε ένα κακό πρώτο τρίμηνο η Apple, οι πωλήσεις iPhone μειώθηκαν κατά 10%!

Στην δημοσιότητα βγαίνουν από την Apple τα νεότερα οικονομικά της αποτελέσματα για το δεύτερο οικονομικό της τρίμηνο, που καλύπτεται το μεσοδιάστημα μεταξύ 1ης Ιανουαρίου και 30ης Μαρτίου 2024. Οι πωλήσεις των iPhone μειώθηκαν κατά 10% σε ετήσια βάση, ενώ οι “Υπηρεσίες” έφθασαν στο υψηλότερο αποτέλεσμα πωλήσεων ποτέ, με αύξηση 14% σε σχέση με την ίδια περίοδο…

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (06-05-2024)

Αγώνες από τα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου και μπάσκετ περιλαμβάνει το πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας.  Αναλυτικά οι αθλητικές μεταδόσεις της Δευτέρας: 17:00 COSMOTE SPORT 2 HD Κρόουλι – ΜΚ Ντονς Sky Bet EFL League Two 18:00 COSMOTE SPORT 4 HD Αναντολού Εφές – Μπούρσασπορ Turkish Basketball Super League 19:00 COSMOTE SPORT 7 HD…

Μέσα Οκτωβρίου ενδεχομένως να δούμε το Xiaomi 15 με SoC Snapdragon 8 Gen 4

Ελάχιστες ημέρες πρωτύτερα, έχει ξεκινήσει και κάνει τον γύρο του διαδικτύου μια νέα αναφορά που ισχυρίζεται πως η Xiaomi έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα πρώτης κυκλοφορίας για το επερχόμενο SoC Snapdragon 8 Gen 4 της Qualcomm και σήμερα μια νέα φήμη μας λέει πότε ακριβώς να περιμένουμε την εν λόγω κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον πολυγραφότατο @Digital Chat…

“Τα καλύτερα πάνελ OLED tablet στην αγορά” περιμένουμε στα νέα iPad Pro

Χάνουν τον ύπνο τους πολλοί στην είδηση και μόνο ότι έρχονται οσονούπω νέα μοντέλα iPad Pro από την Apple, τα οποία και θα γνωρίσουμε στις 7 Μαίου! Η εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει τίποτα σχετικά με τη σειρά iPad Pro του 2024, αλλά πρόσφατα ακούσαμε ότι θα τροφοδοτείται από το chip M4 της Apple και σήμερα μαθαίνουμε…

Ναι είναι θέμα εβδομάδων να δούμε το Fortnite να παίζει κανονικά σε μονάδες iPad στην ΕΕ

Καθώς δεν αργεί η στιγμή όπου θα υποχρεωθεί η Apple να εφαρμόσει τις ίδιες αλλαγές στην ΕΕ που έκανε στο iPhone και στο iPad, η Epic Games επιβεβαίωσε σήμερα ότι θα κυκλοφορήσει το Fortnite για το iPad στο μέλλον. Tην παρούσα χρονική στιγμή, η Epic Games εργάζεται ήδη για την κυκλοφορία μιας έκδοσης ‌iPhone του Fortnite στην…

Underwonder, η νέα σειρά ντοκιμαντέρ της Cosmote TV ‘βουτά’ στα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας

Μια ματιά στον συναρπαστικό κόσμο της σπηλαιοκατάδυσης, με επίκεντρο την εξερεύνηση των κρυμμένων υποβρύχιων σπηλαίων της Ελλάδας, προσφέρει η νέα σειρά ντοκιμαντέρ σε παραγωγή Cosmote TV, Underwonder. Η σειρά 4 επεισοδίων αποκαλύπτει ιστορίες κρυμμένες βαθιά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, συμβάλλοντας παράλληλα στην επιστημονική έρευνα και στην αποτύπωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Η σειρά…

Οι αθλητικές μεταδόσεις σήμερα Δευτέρα του Πάσχα 6/5/2024

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας με όλη την αθλητική δράση της ημέρας. Το τηλεοπτικό πρόγραμμα αγώνων ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις και των λοιπών σπορ με όλους τους αγώνες live από τις αγαπημένες σου ομάδες και αθλήματα. Δράση από τα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου και μπάσκετ περιλαμβάνει το πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι αθλητικές μεταδόσεις:…

Οι αθλητικές μεταδόσεις σήμερα Κυριακή του Πάσχα 5/5/2024

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας με όλη την αθλητική δράση της ημέρας. Το τηλεοπτικό πρόγραμμα αγώνων ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις και των λοιπών σπορ με όλους τους αγώνες live από τις αγαπημένες σου ομάδες και αθλήματα. Δράση από τα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου και μπάσκετ περιλαμβάνει το πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι αθλητικές μεταδόσεις:…

Cosmote: Τι ισχύει για την τηλεόραση μέχρι 31.12.2024

Cosmote: Ο αριθμός των συσκευών που μπορείς να παρακολουθείς ταυτόχρονα περιεχόμενο εξαρτάται από τον τύπο της συνδρομής σου και από το αν διαθέτεις το πακέτο extra συσκευών. Σημειώνεται ότι το πακέτο extra συσκευών παρέχεται : δωρεάν στα πακέτα συμβολαίου δωρεάν έως 31/12/2024 στα ευέλικτα πακέτα Monthly Pack ενώ παρέχεται με χρέωση, κατόπιν αιτήματος του συνδρομητή,…

Μάιος στην COSMOTE TV με την επιστροφή του Μάρτιν Φρίμαν στο «The Responder»

Η COSMOTE TV υποδέχεται τον Μάιο με τον 2ο κύκλο του υποψήφιου για 6 BAFTA «The Responder». Ο βραβευμένος με Emmy Μάρτιν Φρίμαν (Sherlock, The Hobbit, Fargo) επιστρέφει στον ρόλο του Κρις Κάρσον, ενός αστυνομικού που προσπαθεί να βάλει τη ζωή του σε τάξη και να παραμείνει στην καλή πλευρά του νόμου. Στο καλεντάρι του…

Η ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ επέλεξε την Υπηρεσία Παρόχου Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης “IMPACT EINVOICING” του Ομίλου SOFTONE

H ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ, κορυφαίος όμιλος εταιρειών με πολυετή δραστηριοποίηση στην ελληνική αγορά ενέργειας, επέλεξε την υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης IMPACT EINVOICING του Ομίλου SOFTONE, στο πλαίσιο ευθυγράμμισής της με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας αναφορικά με τη διαβίβαση φορολογικών δεδομένων παραστατικών στην ΑΑΔΕ και την ενημέρωση των Ηλεκτρονικών Βιβλίων myDATA.  Σε πλήρη διασύνδεση με τα υφιστάμενα πληροφοριακά…

Share

Τα αυτόνομα οχήματα έχουν πλέον βγει από το χώρο της επιστημονικής φαντασίας και αποτελούν ένα πεδίο που βρίσκεται πολύ ψηλά στην λίστα των προβλέψεων για το μέλλον.

Η συναρπαστική πορεία της τεχνολογικής προόδου που συντελείται σε αυτό το πεδίο, θα φέρει σύντομα αυτοκινούμενα οχήματα, φορτηγά και ακόμη και αυτόνομα πλοία στην καθημερινότητά μας.

Στο επίκεντρο αυτής της τεχνολογικής εξέλιξης βρίσκεται φυσικά η πρόοδος στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence – AI), η οποία διεισδύει ολοένα και περισσότερο στην καθημερινότητα, αποτελώντας απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημιουργία μιας νέας κλάσης δικτυωμένων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την Dell EMC, εδώ κάνει την εμφάνισή της μια νέα κατηγορία εφαρμογών, πιο προηγμένων και προσεκτικά σχεδιασμένων. Η ανάγκη τέτοιων εφαρμογών και η ενεργειακή αποδοτικότητα σε ότι αφορά στην επεξεργασία και αποθήκευση δεδομένων είναι κρίσιμη τόσο σε επίπεδο αυτοκινήτου όσο και στο data center. Επιπλέον, οι αντίστοιχες δομές δεδομένων απαιτείται να είναι απλοποιημένες με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο περιβάλλον διαχείρισης και αξιολόγησης των πληροφοριών. Τα παραπάνω αναμένεται να αποτελέσουν τα βασικά χαρακτηριστικά στην τεχνολογία των δικτυωμένων οχημάτων μέχρι το 2025, εποχή κατά την οποία η Dell Technologies εκτιμά ότι ο όγκος των διακινούμενων δεδομένων θα είναι της τάξης των 10 exabytes μηνιαίως, τα οποία θα παράγονται από περίπου 100 εκατομμύρια «έξυπνα» οχήματα που θα κινούνται στους δρόμους σε όλον τον κόσμο.

Είναι σαφές ότι η αυτοκινητοβιομηχανία εισέρχεται σε μια νέα, ιδιαίτερα ανταγωνιστική και μεταβατική περίοδο, κατά την οποία η επιθυμία για μεγαλύτερη ευχρηστία, άνεση και ασφάλεια, οδηγεί σε δραματικές αλλαγές. Αυτό δεν περιορίζεται μόνο στον συγκεκριμένο κλάδο, αλλά εκτείνεται και αλλού, επιτείνοντας τις μεταβολές στις υποδομές τεχνολογίας που υποστηρίζουν τις εφαρμογές των δικτυωμένων οχημάτων.

Από που προέρχονται όλα αυτά τα δεδομένα;

Στο προσκήνιο της τεχνολογίας των δικτυωμένων οχημάτων βρίσκεται η ανάπτυξη του Συστήματος Προηγμένης Υποβοήθησης Οδήγησης (Advanced Driver Assistance System – ADAS). Στοιχεία αυτού του συστήματος είναι η αυτόματη εφαρμογή των φρένων, η προστασία από ενδεχόμενη σύγκρουση και η αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών, τα οποία απαιτούν τεράστιους όγκους δεδομένων, ειδικά στον τομέα της αποθήκευσης, όπου ακόμη και σε στοιχειώδες επίπεδο, τα δεδομένα μετριούνται σε petabytes.

Από τη στιγμή που πολλά από τα συστήματα που αποτελούν το ADAS είναι καίριας σημασίας για την ασφάλεια, οι απαιτήσεις για συγκέντρωση δεδομένων αποτελούν προτεραιότητα, και πιθανότατα θα συνεχίσουν να αυξάνονται με εκθετικό ρυθμό, καθώς το επίπεδο του αυτοματισμού αυξάνεται. Παράλληλα, οι περιορισμοί των παραδοσιακών δομών αποθήκευσης και αρχιτεκτονικής στα data center γίνονται τέτοιοι που δεν θα μπορούμε να τους παραβλέψουμε.

Τα επίπεδα αυτοματισμού, τα οποία έχουν καθοριστεί από την Κοινότητα των Τεχνικών Αυτοκίνησης (Society of Automotive Engineers), σε μια κλίμακα από το 0 μέχρι το 5, τοποθετούν τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα μεταξύ των επιπέδων 2 και 3. Ωστόσο, τα υπάρχοντα συστήματα ADAS έχουν ήδη ξεπεράσει τις δυνατότητες των κλασσικών λύσεων αποθήκευσης, ενώ στα ανώτερα επίπεδα 4 και 5, οι ανάγκες αποθήκευσης – βελτιστοποιημένες ειδικά για εφαρμογές υψηλής απόδοσης και παράλληλης λειτουργίας με τεράστιες απαιτήσεις κλιμάκωσης – γίνονται εξαιρετικά κρίσιμες.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα το μέγεθος της πρόκλησης, ας θεωρήσουμε έναν τυπικό αισθητήρα ραντάρ για την ανίχνευση αντικειμένων μπροστά από το αυτοκίνητο, ο οποίος μπορεί να παράγει 2.800 megabits δεδομένων κάθε δευτερόλεπτο, σε ένα επίπεδο αυτοματισμού 3, το οποίο απαιτεί την τήρηση δεδομένων αισθητήρα από μια πορεία 200.000 χιλιομέτρων, κάτι που συνεπάγεται καταγραφή δεδομένων για πάνω από 3.300 ώρες και συνολικό όγκο που φτάνει τα 4,2 petabytes, με μέση ταχύτητα 60 χλμ/ώρα, για έναν μόνο αισθητήρα! Αν αναλογιστούμε ότι ένα αυτοκίνητο σήμερα μπορεί να διαθέτει πάνω από 10 αισθητήρες, είναι εύκολο να φανταστούμε ότι οι ανάγκες θα εκτοξευθούν, όταν οι εφαρμογές επιπέδου 5 βγουν στην αγορά.

Ενώ η διαρκής παραγωγή, διακίνηση, αποθήκευση, επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων αποτελεί σημαντική πρόκληση, οι παραπάνω ανάγκες δεν καλύπτουν τον τομέα των συμβατικών και κανονιστικών απαιτήσεων που προβλέπουν ειδικές προδιαγραφές τήρησης δεδομένων, προκειμένου να ληφθεί πιστοποίηση για σύστημα ADAS. Οι developers πρέπει να διατηρούν και να συλλέγουν πληροφορίες για πολλές δεκαετίες, και τα συμβόλαια συντήρησης συχνά προβλέπουν χρόνους επαναφοράς και επαναπροσομείωσης που μετριούνται σε μέρες. Οι παραδοσιακές λύσεις αποθήκευσης δεδομένων αρχείου, όπως οι τεχνολογίες μαγνητικής ταινίας και εφαρμογές στο cloud δεν επαρκούν, οπότε η μόνη λύση είναι να υιοθετηθούν πρωτοποριακές τεχνολογίες αποθήκευσης με προοπτικές εύκολης αναβάθμισης, χωρίς να διακόπτεται η λειτουργία του συστήματος και χωρίς να υπάρχει αρνητικό αντίκτυπο στην απόδοσή του.

Επίδραση στην υποδομή και διαχείριση του data center

Οι πολύ μεγάλες απαιτήσεις για αυτόνομα οχήματα αναμένεται να ωθήσουν την ανάπτυξη και υιοθέτηση πολλαπλών προηγμένων τεχνολογιών, όπως την ταχύτατη πρόσβαση στο Internet μέσω των δικτύων 5G, της τεχνητής νοημοσύνης, και τη δυναμική ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων. Παρόλα αυτά, για να επιτευχθεί αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ οχημάτων και μεταξύ οχημάτων και data center, θα υπάρξει μεγαλύτερη ανάγκη για διασύνδεση στο cloud και διάφορες υποδομές δημόσιων cloud για την διευκόλυνση της μεταφοράς δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για την διασφάλιση της αποδοτικότητας και της ασφάλειας. Επίσης, καθώς τα αυτοκίνητα θα ενσωματώνουν περισσότερες ψηφιακές τεχνολογίες, λειτουργίες όπως η διαχείριση λογισμικού, η ανανέωση firmware, η προσθήκη νέων δυνατοτήτων θα γίνουν πιο απαιτητικές σε σχέση με την συντήρηση του hardware μειώνοντας τις ανάγκες επισκέψεων στην αντιπροσωπεία και αξιοποιώντας μεθόδους αναβάθμισης OTA (over-the-air), όπως γίνεται με τα σημερινά smartphones.

Αυτά τα χαρακτηριστικά θα αυξήσουν το επίπεδο πολυπλοκότητας της λειτουργίας και της συντήρησης των οχημάτων και θα απαιτήσουν τη διαχείριση του συστήματος ΟΤΑ, την παρακολούθηση και τη διασφάλιση της σχετικής πλατφόρμας, έτσι ώστε τα οχήματα να λειτουργούν εύρυθμα και τα δεδομένα να διακινούνται χωρίς να υπάρχει κίνδυνος υποκλοπής ή αλλοίωσής τους. Εξάλλου, αναλογιζόμενοι το μέγεθος των απαιτούμενων ενημερώσεων software και της υψηλής αναλυτικότητας των χαρτών, βάσει των οποίων θα πλοηγούνται τα αυτοκινούμενα οχήματα, είναι σαφές ότι θα απαιτηθεί μια εντελώς νέα προσέγγιση στον τομέα της διαχείρισης δεδομένων. Αυτή η νέα προσέγγιση δεν έχει να κάνει μόνο με την τεχνολογία που εφαρμόζεται στο όχημα αυτό καθαυτό, αλλά και στις προδιαγραφές ασφαλείας των υπηρεσιών cloud, των παραμέτρων εξυπηρέτησης, του δυναμικού καθορισμού πολιτικών πρόσβασης και τη διασφάλιση του software.

Επομένως, είναι επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας μιας νέας γενιάς data center βασισμένα σε τεχνολογίες ΑΙ, εφοδιασμένα με νέες αρχιτεκτονικές software και hardware, που θα καταστήσουν εφικτή την ανάλυση δεδομένων σε μεγάλη κλίμακα, καθώς και την νοημοσύνη των ψηφιακών συστημάτων. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, τα υπολογιστικά και αποθηκευτικά συστήματα σε επίπεδο τελικού χρήστη (edge) θα είναι βελτιστοποιημένα για ενιαία λειτουργία, ως προέκταση του συνολικού συστήματος Πληροφορικής, με κρίσιμα στοιχεία ανοιχτής αρχιτεκτονικής, τα οποία θα οδηγήσουν στην πλήρη αξιοποίηση ολόκληρου του οικοσυστήματος.

Τα νέα οχήματα θα χρειαστούν μεγαλύτερους «εγκεφάλους»

Τα αυτοκινούμενα οχήματα, που ήδη γίνονται πραγματικότητα σε αρκετά σημεία του πλανήτη, καθιστούν σαφές ότι οι επόμενες γενιές των πλήρως αυτοματοποιημένων μοντέλων θα έχουν πολύ μεγαλύτερες απαιτήσεις σε καινοτομικές τεχνολογίες data center, σε σχέση με τις υπάρχουσες υποδομές που είναι εγκατεστημένες σήμερα.

Το μέγεθος της αγοράς, που θα συνεχίσει να διευρύνεται, εξασφαλίζει το ενδιαφέρον και την ανάπτυξη σε αυτόν τον κλάδο, παράλληλα όμως θα επισπεύδεται και η διαθεσιμότητα στην αγορά και επίσης το υψηλό κόστος σε περίπτωση δυσλειτουργίας θα διατηρήσει τα δεδομένα στο επίκεντρο της ανάπτυξης. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι υποδομές ADAS να απαιτούν πρωτοφανή επίπεδα για την αποθήκευση δεδομένων, την επεξεργαστική ισχύ και την ευφυία, με στόχο την προσφορά ασφαλούς, αξιόπιστης και αποτελεσματικής αυτοματοποίησης των οχημάτων.

Καθώς η πρόοδος στην ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων οδηγεί στα ανώτερα επίπεδα σύμφωνα με την κλίμακα που έχει θεσπίσει η SAE, οι απαιτήσεις απόδοσης θα είναι όλο και δυσκολότερο να προβλεφθούν σε βάθος χρόνου. Επομένως η αυτοκινητοβιομηχανία, θα πρέπει να επενδύσει σε συστήματα αποθήκευσης και υπολογιστικής ισχύος που θα μπορούν να κλιμακώνονται ανάλογα με τις ανάγκες χωρητικότητας και να υπάρχει εγγύηση κάλυψης των μελλοντικών προδιαγραφών, με στόχο να προσφέρονται πάντοτε οι πλήρεις τεχνολογικές δυνατότητες των αυτοματισμών που προέρχονται από συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη.