Vodafone – Έρευνα για την ασφάλεια των επιχειρήσεων στο ψηφιακό περιβάλλον Εισερχόμενα

Related

Αποκαλύφθηκαν οι ακριβείς χωρητικότητες μπαταρίας της σειράς iPhone 16

Δεν θέλει η Apple να διαφημίζει τις ακριβείς χωρητικότητες μπαταριών για τα iPhone της και έτσι πρέπει πάντα να βασιζόμαστε σε άλλες πηγές για να λάβουμε αυτές τις πληροφορίες, όπως πιστοποιήσεις ρυθμιστικών φορέων, teardown, τέτοια πράγματα. Το ίδιο ισχύει και για την πρόσφατα ανακοινωθείσα μοντέλα της σειράς iPhone 16, αλλά τώρα έχουμε επιτέλους τους ακριβείς αριθμούς…

Επιστροφή στα θρανία μόνο στο Vodafone TV

O Σεπτέμβρης έφτασε και το Vodafone TV επιστρέφει «στα θρανία» με τις πιο πολυαναμενόμενες πρεμιέρες της χρονιάς. «Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2», από τα studios της Disney και της Pixar, η πιο επιτυχημένη ταινία κινουμένων σχεδίων στην ιστορία του σινεμά και με περισσότερα από 650.000 εισιτήρια στις ελληνικές αίθουσες από τις 25/9 και οι «Ιστορίες…

Fortinet Security Day 2024 στην Αθήνα: Μια αξιοσημείωτη επιτυχία με πάνω από 900 εξειδικευμένους επισκέπτες.

Το Fortinet Security Day 2024, που πραγματοποιήθηκε στις 16 Σεπτεμβρίου, στο εμβληματικό Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, σημείωσε τεράστια επιτυχία, συγκεντρώνοντας πάνω από 900 επαγγελματίες τεχνολογίας, συνεργάτες του κλάδου και ειδικούς της κυβερνοασφάλειας. Η φετινή διοργάνωση, μία από τις πλέον σημαντικές στο ημερολόγιο της κυβερνοασφάλειας, προσέφερε μια δυναμική πλατφόρμα για συζήτηση, η οποία αφορούσε στο…

Τα νέα iPhone 16 και AirPods 4 έφτασαν στα καταστήματα Vodafone και στο Vodafone eShop

Η νέα σειρά iPhone 16 και τα υπερηχητικά AirPods 4 είναι πλέον διαθέσιμα στο Vodafone eShop και στα καταστήματα Vodafone, με ευέλικτους τρόπους απόκτησης μέσω του προγράμματος Vodafone Flex ώστε όλοι να μπορούν να αποκτήσουν την μοναδική εμπειρία τεχνολογίας της Apple. Πιο συγκεκριμένα, το γεμάτο χρώμα iPhone 16 είναι διαθέσιμο από 40,76€/μήνα με το πρόγραμμα…

Από βδομάδα σε βδομάδα κυκλοφορεί παγκοσμίως το νέο Xiaomi Mix Flip

Περήφανη για την δημιουργία της, η Xiaomi τον Ιούλιο μας έδειχνε για πρώτη φορά το μοντέλο Mix Flip και μια εβδομάδα μετά, ένας διευθυντής της εταιρείας από την Κίνα, ανέφερε ότι το πτυσσόμενο έχει προγραμματιστεί για παγκόσμια κυκλοφορία. Τώρα υπάρχει επιβεβαίωση αυτού κατευθείαν από την CEO της Xiaomi. Ο Lei Jun δημοσίευσε στο X ότι το…

iPhone 16 & iPhone 16 Pro: Διαθέσιμα σε COSMOTE & ΓΕΡΜΑΝΟ

Τα εντυπωσιακά iPhone 16, iPhone 16 Plus, iPhone 16 Pro & iPhone 16 Pro Max, είναι πλέον διαθέσιμα στα καταστήματα COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ, καθώς και online στα e-shop τους. Διαθέσιμα είναι και τα νέα ρολόγια Apple Watch Series 10 & Apple Watch Ultra 2, αλλά και τα ακουστικά AirPods 4, που υπόσχονται κορυφαίο ήχο. Η τιμή τους ξεκινά από 979€[1] για το iPhone 16 στα 128GB (ή από 20,40€/μήνα σε 48 άτοκες δόσεις[2]), από 1.139€ για το iPhone 16 Plus στα 128GB…

iPhone 16 & iPhone 16 Pro: Διαθέσιμα σε COSMOTE & ΓΕΡΜΑΝΟ

Τα εντυπωσιακά iPhone 16, iPhone 16 Plus, iPhone 16 Pro & iPhone 16 Pro Max, είναι πλέον διαθέσιμα στα καταστήματα COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ, καθώς και online στα e-shop τους. Διαθέσιμα είναι και τα νέα ρολόγια Apple Watch Series 10 & Apple Watch Ultra 2, αλλά και τα ακουστικά AirPods 4, που υπόσχονται κορυφαίο ήχο. Η τιμή τους ξεκινά από 979€[1] για το iPhone 16 στα 128GB (ή από 20,40€/μήνα σε 48 άτοκες δόσεις[2]), από 1.139€ για το iPhone 16 Plus στα 128GB…

iPhone 16 & iPhone 16 Pro: Διαθέσιμα σε COSMOTE & ΓΕΡΜΑΝΟ

Τα εντυπωσιακά iPhone 16, iPhone 16 Plus, iPhone 16 Pro & iPhone 16 Pro Max, είναι πλέον διαθέσιμα στα καταστήματα COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ, καθώς και online στα e-shop τους. Διαθέσιμα είναι και τα νέα ρολόγια Apple Watch Series 10 & Apple Watch Ultra 2, αλλά και τα ακουστικά AirPods 4, που υπόσχονται κορυφαίο ήχο. Η τιμή τους ξεκινά από 979€ για το iPhone 16 στα 128GB (ή από 20,40€/μήνα σε 48 άτοκες δόσεις), από 1.139€ για το iPhone 16 Plus στα…

Πώς η τεχνολογία χτίζει σταθερές σχέσεις εμπιστοσύνης για τις επιχειρήσεις

Δεν μπορείς να τη δεις ή να την αγγίξεις. Σίγουρα όμως νιώθεις πότε είναι παρούσα και σίγουρα αντιλαμβάνεσαι την απουσία της. Από τις ανθρώπινες σχέσεις μέχρι τη σχέση Κράτους-πολίτη, αλλά και τις σχέσεις καταναλωτή-επιχείρησης, η εμπιστοσύνη είναι η αόρατη δύναμη που οδηγεί σε ψυχική ηρεμία, μεγαλύτερη ευημερία και ταχύτερη ανάπτυξη. Ειδικά σε ό,τι αφορά στις…

COSMOTE TV: Ποδοσφαιρικό υπερθέαμα με τα ντέρμπι Ίντερ-Μίλαν και Γιουβέντους-Νάπολι

Η δράση στα κανάλια COSMOTE SPORT πλαισιώνεται από την 5η αγωνιστική της Stoiximan Super League και ακόμα ένα τριήμερο δράσης από το πρωτάθλημα MotoGP Κορυφαία ποδοσφαιρικά «ραντεβού» έρχονται την εβδομάδα 20-26/9 στην COSMOTE TV. Το Σάββατο 21/9 η Γιουβέντους θα υποδεχθεί τη Νάπολι (19.00, COSMOTE SPORT 2HD), ενώ την Κυριακή 22/9 θα διεξαχθεί το «Derby…

COSMOTE TV: Ποδοσφαιρικό υπερθέαμα με κορυφαία ντέρμπι

Η COSMOTE TV κλείνει κορυφαία ποδοσφαιρικά ραντεβού την εβδομάδα 20 έως 26 Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα, το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου η Γιουβέντους θα υποδεχθεί τη Νάπολι (19:00, COSMOTE SPORT 2HD), ενώ την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου θα διεξαχθεί το «Derby della Madonnina» μεταξύ Ίντερ και Μίλαν (21:45, COSMOTE SPORT 2HD & COSMOTE SPORT 4K) για την 5η αγωνιστική της…

Επίδειξη δυνατοτήτων από τη Samsung για το τι προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη σε συσκευές Galaxy

Σαν πιστοί αναγνώστες των τεχνολογικών εξελίξεων, νωρίτερα είδαμε την Samsung να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εφαρμογών AI σε κινητά με την κυκλοφορία του Galaxy AI. Από τότε βλέπουμε πως σχεδόν κάθε εταιρεία smartphones ανακοινώνει τις δικές της σουίτες AI, αλλά οι κάτοχοι πρόσφατων συσκευών Galaxy S και Z μπορούν ήδη να τις βάλουν σε λειτουργία!Τα Galaxy…

Αθλητικές μεταδόσεις: Όλες οι αναμετρήσεις της Παρασκευής (20/9)

Η δράση δεν σταματάει και μετά από ένα τριήμερο Champions League, την Παρασκευή (20/9) το πρόγραμμα συνεχίζεται με αναμετρήσεις για τα μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα.Ξεχωρίζει το παιχνίδι της Νις με την Σεντ Ετιέν, όπως και η εκτός έδρας δοκιμασία της Σεβίλλης κόντρα στην Αλαβές.Αναλυτικά το σημερινό πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις:09:55 COSMOTE SPORT 5 HD Moto3 2024 Emilia-Romagna Grand Prix -Ελεύθερες Δοκιμές10:00 COSMOTE…

Πιο μπροστά σε πωλήσεις η Xiaomi έναντι της Apple όσον αφορά τον μήνα Αύγουστο

“Κρύος ιδρώτας” περιλούζει τα πρόσωπα ανθρώπων της Apple, καθώς η Xiaomi διεκδίκησε τη δεύτερη θέση στον παγκόσμιο μηνιαίο όγκο πωλήσεων κατά τα δεδομένα που συνέλεξε η Counterpoint Research για τον Αύγουστο. Η κινεζική μάρκα ξεπέρασε την Apple που ήρθε στην τρίτη θέση, ενώ η Samsung διατήρησε την πρώτη θέση. Τα στοιχεία αποστολών της Xiaomi τον Αύγουστο παρέμειναν…

ESET Research: Η CosmicBeetle συμμαχεί με άλλες συμμορίες ransomware, βάζοντας στο στόχαστρο επιχειρήσεις σε Ευρώπη και Ασία.

Οι ερευνητές της ESET χαρτογράφησαν τις πρόσφατες δραστηριότητες της εγκληματικής ομάδας CosmicBeetle και βρήκαν ότι η ομάδα χρησιμοποιεί ένα νέο κακόβουλο λογισμικό, το ScRansom καθώς και ότι συνεργάζεται με άλλες συμμορίες ransomware. Η CosmicBeetle έχει διασπείρει ransomware σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ), κυρίως στην Ευρώπη και την Ασία. Η έρευνα της ESET παρατήρησε ότι…

Share

Πανελλαδική έρευνα σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα για την ασφάλεια τους στο διαδίκτυο διενήργησε η Metron Analysis, για λογαριασμό της Vodafone Ελλάδας. Η «Έρευνα B2B για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» καταγράφει την εμπειρία και τις αντιλήψεις των ελληνικών επιχειρήσεων για τις απειλές από τη χρήση του Διαδικτύου, τους βασικούς κινδύνους που αντιμετωπίζουν, καθώς και τα μέτρα προστασίας που λαμβάνουν.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας  ο κίνδυνος των κυβερνοεπιθέσεων, βαίνει κλιμακούμενος με τις ελληνικές επιχειρήσεις να βρίσκονται συστηματικά αντιμέτωπες με την πρόκληση της κυβερνοασφάλειας. Η συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών στην Ελλάδα διαπιστώνει ότι οι κίνδυνοι της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο αυξάνονται με την πάροδο του χρόνου, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό απαντά ότι έχει πέσει θύμα κυβερνοεπίθεσης ή κυβερνοεγκλήματος.

Πιο συγκεκριμένα  το ένα τρίτο των ελληνικών εταιρειών αναφέρει περιστατικά κυβερνοεπίθεσης ή κυβερνοεγκλήματος που αφορούν, κατά κύριο λόγο, παραπλανητικά emails και δευτερευόντως κακόβουλο λογισμικό ή χακάρισμα κοινωνικών δικτύων και emails, ενώ ελάχιστα σχετίζονται με παραβίαση προσωπικών δεδομένων πελατών.

Όσον αφορά στην επίπτωση των περιστατικών αυτών, σχεδόν 4 στις 10 επιχειρήσεις θεωρούν ότι ήταν πολύ/αρκετά σοβαρή. Σε κάθε περίπτωση, η αίσθηση κινδύνου παραμένει, καθώς 2 στις 3 επιχειρήσεις θεωρούν ότι είναι πολύ/αρκετά πιθανό να επαναληφθεί στο μέλλον κάποιου είδους κυβερνοεπίθεση.

Το ασφυκτικό περιβάλλον που δημιουργούν για τις ελληνικές επιχειρήσεις οι κίνδυνοι κυβερνοασφάλειας γίνεται εμφανές από πολλά ευρήματα της έρευνας. Για παράδειγμα, περισσότερες από 1 στις 5 εταιρείες (21%) έχει απευθυνθεί στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για θέματα ασφάλειας στο Διαδίκτυο.

Αυξάνονται οι κίνδυνοι με την πάροδο του χρόνου

Συνολικά, περισσότερες από 8 στις 10 εταιρείες στην Ελλάδα (83%) πιστεύουν ότι το Διαδίκτυο εγκυμονεί κινδύνους για τη λειτουργία τους. Μάλιστα, η συντριπτική πλειονότητα (82%) εκφράζει την άποψη ότι οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν σήμερα είναι αυξημένοι σε σχέση με πέντε χρόνια νωρίτερα.

Πάντως, παρά την κλιμάκωση των κινδύνων, σύμφωνα με τη μελέτη, οι ελληνικές επιχειρήσεις, και ειδικά οι μεγαλύτερες σε μέγεθος, δηλώνουν σήμερα πιο ασφαλείς και θωρακισμένες συγκριτικά με πέντε χρόνια νωρίτερα, με το 41% να θεωρεί ότι τα προσωπικά δεδομένα είναι πλέον πιο ασφαλή.

Ωστόσο, υπάρχει και ένα σημαντικό ποσοστό ελληνικών επιχειρήσεων, της τάξης του 33%, που δηλώνει ότι προσωπικά δεδομένα είναι λιγότερο ασφαλή σήμερα, ενώ 1 στις 4 εταιρείες δεν βλέπει αλλαγή σε σύγκριση με το παρελθόν.

Οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι 

Οι κίνδυνοι της κυβερνοασφάλειας, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, κλιμακώνονται με την αύξηση της χρήσης online υπηρεσιών από τις ελληνικές επιχειρήσεις, που ήρθε και ως απότοκο της πανδημίας, η επίδραση της οποίας είναι εμφανής ως προς την περαιτέρω ψηφιοποίηση των υπηρεσιών για τις περισσότερες επιχειρήσεις. Εξέλιξη που όμως συνεπάγεται και ενίσχυση των αντιλαμβανόμενων κινδύνων κυβερνοασφάλειας, περισσότερο μάλιστα στις μικρότερες επιχειρήσεις παρά στις μεγαλύτερες.

Οι επιχειρήσεις που θεωρούν ότι η χρήση του Διαδικτύου εγκυμονεί κινδύνους αντιλαμβάνονται ως μεγαλύτερους εξ αυτών το κακόβουλο λογισμικό (50%) και την εξαπάτηση σε συναλλαγές (50%). Ακολουθούν το χακάρισμα μέσω των social media ή του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (48%) και η κατάχρηση προσωπικών δεδομένων από τρίτους (25%).

Την ίδια στιγμή, οι πολίτες, από την πλευρά τους, αντιλαμβάνονται ως μεγαλύτερους κινδύνους την εξαπάτηση σε συναλλαγές και την κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων.

Δίχτυ προστασίας

Η αόρατη απειλή της κυβερνοασφάλειας έχει κινητοποιήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες σπεύδουν να θωρακιστούν, ενεργοποιώντας «δίχτυα» προστασίας. Αναφορικά με τα μέτρα πρόληψης, στη μεγάλη τους πλειονότητα (85%), οι επιχειρήσεις δηλώνουν ότι παίρνουν μέτρα διαφύλαξης της ασφάλειας στις ηλεκτρονικές αγορές/συναλλαγές. Η τάση αυτή είναι εντονότερη μεταξύ των μεγαλύτερων επιχειρήσεων (94%).

Ωστόσο, πέρα από τα επιμέρους μέτρα, σημαντικά μικρότερο είναι το ποσοστό των επιχειρήσεων που δηλώνει ότι διαθέτει σχέδιο πρόληψης/αντιμετώπισης κυβερνοεπιθέσεων: σχεδόν 6 στις 10 εταιρείες στην Ελλάδα (57%) απαντούν ότι διαθέτουν σχέδιο πρόληψης των περιστατικών κυβερνοασφάλειας, ποσοστό που στις μεγαλύτερες εταιρείες φθάνει το 85%.

Σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις αναφέρεται η εγκατάσταση λογισμικού προστασίας (ποσοστό μικρότερο στον γενικό πληθυσμό 79%) και ακολούθως άλλα μέτρα, που αφορούν κυρίως την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο. Για ένα ποσοστό μεγαλύτερο από το 1/3 των περιπτώσεων η σχετική ευθύνη έχει ανατεθεί σε εξωτερικό συνεργάτη (38%), ενώ για το 30% η ευθύνη αυτή έχει ανατεθεί σε εργαζόμενο της επιχείρησης (ιδίως σε μεγαλύτερες).

Πάντως, μόνο το 19% των εταιρειών του δείγματος της έρευνας έχει αξιοποιήσει, μέχρι σήμερα, εθνική ή ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για την αναβάθμιση στο πεδίο της κυβερνοασφάλειας.

Μείζον θέμα η εκπαίδευση

Η έρευνα για λογαριασμό της Vodafone Ελλάδας και τα ευρήματά της αναδεικνύουν τον μείζονα ρόλο που παίζει η εκπαίδευση στη θωράκιση έναντι των απειλών του Διαδικτύου. Οι επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται ως πιο ευάλωτο σημείο της στρατηγικής κυβερνοασφάλειας την ελλιπή γνώση των συναφών κινδύνων, αλλά και την έλλειψη εκπαίδευσης/κουλτούρας. Ειδικά σε ό,τι αφορά στην εκπαίδευση, το 37% των επιχειρήσεων του δείγματος την αντιλαμβάνεται ως ευάλωτο σημείο της στρατηγικής του.

Πάντως, αν και η εκπαίδευση θεωρείται κομβικό σημείο, πρακτικά, μόνο 3 στις 10 επιχειρήσεις παρείχαν τον τελευταίο χρόνο εκπαίδευση στο προσωπικό τους σε θέματα ασφάλειας, ενώ η μεγάλη πλειονότητα δεν έχει οργανώσει τον τελευταίο χρόνο κάποια εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού σε θέματα κυβερνοασφάλειας.