Το 86,9% των νοικοκυριών έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο – Μικρή μείωση στην Αττική

Related

Στην ποδοσφαιρική Ευρώπη με Cosmote TV, Mega και ΑΝΤ1

Να μειώσει κατά πολύ το κόστος απόκτησης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των διοργανώσεων της UEFA πέτυχε η ομάδα των στελεχών του ΟΤΕ. H Cosmote TV εξασφάλισε έως το 2027 τα δικαιώματα τηλεοπτικής μετάδοσης όλων των ευρωπαϊκών διασυλλογικών διοργανώσεων της UEFA (UEFA Champions League, UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League, UEFA Super Cup και UEFA Youth…

Να είστε σε επαγρύπνηση, άρχισε η διάθεση νέου update για το Samsung Galaxy S24

Κινήσεις με γνώμονα την ικανοποίηση των πελατών εκτελεί αυτή την περίοδο η Samsung και αναφερόμαστε στην έναρξη πολλαπλών προγραμμάτων αναβαθμίσεων για πολλές συσκευές της. Τώρα κυκλοφρεί την νέα ενημέρωση λογισμικού για τα Galaxy S24 , Galaxy S24 + και  Galaxy S24 Ultra. Σύμφωνα με αναφορές από το SamMobile, η ενημέρωση ασφαλείας του Μαΐου 2024 κάνει ήδη τον γύρο της σε…

COSMOTE: 30 νέα, πλήρως ανακαινισμένα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα

Μια νέα ψηφιακή εμπειρία φέρνουν στους πελάτες τους τα καταστήματα COSMOTE, με την εταιρεία να συνεχίζει δυναμικά το στρατηγικό της πλάνο για διαρκή αναβάθμιση του εμπορικού της δικτύου. Ήδη 30 καταστήματα COSMOTE έχουν ανακαινιστεί πλήρως σε όλη την Ελλάδα την τελευταία διετία, εκ των οποίων τα δώδεκα το 2023 σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Θεσσαλία, Κρήτη, Ημαθία,…

Vodafone Business και Osmos Hellas εγκαθιστούν έξυπνες εφαρμογές για την προληπτική συντήρηση 250 γεφυρών

Το Vodafone Business και η Osmos Hellas ανέλαβαν την υλοποίηση του έργου “Έξυπνες Γέφυρες” που προκηρύχθηκε από το ΤΕΕ και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης – Ελλάδα 2.0 με συνολική αξία 95,3 εκατ. ευρώ, 24μηνη διάρκεια σύμβασης και αντικείμενο την προμήθεια και εγκατάσταση έξυπνων συστημάτων για την παρακολούθηση των υποδομών σε 150 γέφυρες του οδικού…

Βιώστε την απόλυτη ηχητική εμπειρία με το LG soundbar S60TR

Το LG soundbar S60TR είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει μια πραγματικά καθηλωτική εμπειρία ήχου, επαναπροσδιορίζοντας την οικιακή ψυχαγωγία με τα πρωτοποριακά χαρακτηριστικά του και την εξαιρετική ποιότητα ήχου. To soundbar S60TR ολοκληρώνει την εμπειρία ήχου σε συνδυασμό μια LG TV, προσφέροντας καθηλωτικό ήχο surround 440W 5.1 καναλιών και ασύρματη συνδεσιμότητα. Με δυνατότητα προβολής μέσω αριστερού,…

Η Πλαίσιο Computers ανάμεσα στις κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις για το εργασιακό της περιβάλλον για τις γυναίκες

Η Πλαίσιο, έλαβε την πιστοποίηση Best Workplaces™ for Women 2024, μια αναγνώριση που έρχεται από τις 767 γυναίκες που συμμετείχαν στην σχετική έρευνα και αποτυπώνει την αφοσίωση και την δέσμευση της εταιρείας να δημιουργεί έναν χώρο εργασίας, όπου οι γυναίκες αισθάνονται ότι εκτιμώνται, υποστηρίζονται και έχουν την ευκαιρία να εξελιχθούν χωρίς αποκλεισμούς και προκαταλήψεις. Μια…

Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ: 4 ημέρες γιορτής με δωρεάν δράσεις για όλους

Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών (17/05) και τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων (18/05), με δωρεάν δράσεις και ξεναγήσεις για μικρούς και μεγάλους. Οι δράσεις θα πραγματοποιηθούν εντός κι εκτός Μουσείου, από την Πέμπτη 16 Μαΐου έως την Κυριακή 19 Μαΐου 2024 και θα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ομαδικές ξεναγήσεις στους πλήρως ανακαινισμένους…

Η LG Business Solutions συμμετείχε στη BEYOND 2024

Η LG Business Solutions, σε συνεργασία με την Westnet, συμμετείχε στην έκθεση BEYOND 2024 που πραγματοποιήθηκε στο Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης από τις 25 έως τις 27 Απριλίου. Η ετήσια διεθνής διοργάνωση λειτουργεί ως κορυφαίο βήμα για την παρουσίαση της ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτομίας, προσελκύοντας τις πλέον πρωτοπόρες εταιρείες και τεχνολογίες από όλη…

Οδηγώντας φορτηγό στο… σαλόνι! Ανακοινώθηκε το HORI Force Feedback Truck Control System για PC

Ανακαλύψτε την απόλυτη εμπειρία οδήγησης φορτηγού με το HORI Force Feedback Truck Control System, αναπτυγμένο σε συνεργασία με τη δημιουργό των παιχνιδιών Truck Simulator, την εταιρεία SCS Software. Η ελληνική κοινότητα των φανατικών φίλων εξομοιωτών οδήγησης φορτηγών και λεοφορείων απαριθμεί χιλιάδες μέλη στη χώρα μας. Αναμφίβολα, η ανακοίνωση του νέου ολοκληρωμένου σετ τιμονιέρας της ιαπωνικής…

Skroutz: Αύξηση κατά 7,95% στη μέση τιμή καλαθιού στις online αγορές των καταναλωτών για το φετινό Πάσχα

Το Skroutz, το #1 marketplace στην Ελλάδα, αναλύει και παρουσιάζει την online αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στο Skroutz Marketplace για την περίοδο του Πάσχα (21/4-5/5/2024 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο 1-16/4/2023). Σύμφωνα με τα στοιχεία, η μέση τιμή του καλαθιού έφτασε τα 63€, σημειώνοντας αύξηση κατά 7,95% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή…

Όμιλος EPSILON NET: Ανάμεσα στους κορυφαίους εργοδότες της Ελλάδας, διακρίνεται για 10η συνεχή χρονιά στα Best Workplaces Hellas!

O Όμιλος EPSILON NET αναδείχθηκε για 10η συνεχόμενη χρονιά ανάμεσα στις εταιρίες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα από τον διεθνώς αναγνωρισμένο οργανισμό Great Place to Work, κατακτώντας φέτος την 7η θέση της κατάταξης στις μεγάλες εταιρίες. Η νέα διάκριση αποτελεί επιστέγασμα μιας σπουδαίας αναπτυξιακής πορείας για τον Όμιλο, κατά την οποία εδραίωσε την παρουσία του, ως ο μεγαλύτερος Όμιλος Business Software στην Ελλάδα με…

Η Nova στο Φεστιβάλ Καννών με το ξεχωριστό αφιέρωμα «Cannes you feel it?»

Και αυτό τον Μάιο η Nova πάει Κάννες! Με αφορμή τη λαμπερή διοργάνωση του 77ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, το Novacinema2 στρώνει το κόκκινο χαλί και δίνει την ευκαιρία στους σινεφίλ να απολαύσουν από την Τετάρτη 15/5 έως και τη Δευτέρα 27/5 ένα ξεχωριστό αφιέρωμα «Cannes you feel it?».  Κάθε βράδυ, στις 22:00, οι…

Novibet: Στην πρώτη γραμμή υποστήριξης του ελληνικού επιχειρηματικού & τεχνολογικού οικοσυστήματος

Είναι γεγονός ότι για τη νέα γενιά αποτελεί κύρια προτεραιότητα από πολύ νωρίς η αφομοίωση των νέων τεχνολογιών καθώς και η γεφύρωση, ήδη από τα φοιτητικά χρόνια, του χάσματος με την αγορά εργασίας. Η γνώση, πλέον, βρίσκεται παντού. Το ακαδημαϊκό περιβάλλον, αναμφίβολα, διατηρεί το κύρος του ως κύρια πηγή γνώσης, ωστόσο για να ξεχωρίσεις χρειάζεται…

Σπουδαία κίνηση της COSMOTE

Επιχειρήσεις Προβολή μεγαλύτερης εικόνας H COSMOTE σε συνεργασία με εταιρεία κινητής τηλεφωνίας της Βουλγαρίας AIBG, υπέγραψαν συμφωνία για την κάλυψη με δίκτυο 5G στον οδικό άξονα Σόφιας-Θεσσαλονίκης-Αθήνας. Η βουλγαρική εταιρεία θα καλύπτει τους συνδρομητές της COSMOTE από τα σύνορα έως τη Σόφια και η ελληνική εταιρεία από τα σύνορα έως την Αθήνα. Τις προηγούμενες ημέρες…

Σπουδαία κίνηση της COSMOTE

H COSMOTE σε συνεργασία με εταιρεία κινητής τηλεφωνίας της Βουλγαρίας AIBG, υπέγραψαν συμφωνία για την κάλυψη με δίκτυο 5G στον οδικό άξονα Σόφιας-Θεσσαλονίκης-Αθήνας. Η βουλγαρική εταιρεία θα καλύπτει τους συνδρομητές της COSMOTE από τα σύνορα έως τη Σόφια και η ελληνική εταιρεία από τα σύνορα έως την Αθήνα. Τις προηγούμενες ημέρες έγιναν εντατικές δοκιμές σε…

Share

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ για τον βαθμό χρήσης των τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας (ICT) από τα νοικοκυριά και τα μέλη τους, στην Ελλάδα, το 86,9% των νοικοκυριών έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους (85,5% το 2022).

Σε σύγκριση με το 2013 καταγράφεται αύξηση 54,4% στην πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία. Το χαμηλότερο ποσοστό εντοπίζεται στην Κεντρική Ελλάδα, με 83,8%, ενώ ακολουθούν Αιγαίο και Κρήτη (85,9%), Κεντρική Ελλάδα (83,8%) και Αττική (91,1%, πτώση από το 91,4% του 2022).

Το 85,0% του πληθυσμού ηλικίας 16 – 74 ετών έκανε χρήση του διαδικτύου κατά το Α΄ τρίμηνο του 2023, καταγράφοντας αύξηση 2,2% σε σύγκριση με το 2022. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, καθημερινή ή σχεδόν καθημερινή χρήση του διαδικτύου πραγματοποιείται από το 94,1% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α΄ τρίμηνο του 2023.

Αναφορικά με τους λόγους χρήσης του διαδικτύου, κυριότερες δραστηριότητες είναι η online ανάγνωση ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά και η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (89,2% και 89,1%, αντίστοιχα). Τα ποσοστά αυτά αφορούν 9 στα 10 άτομα ηλικίας 16 – 74 ετών, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α΄ τρίμηνο του 2023.

Οι δραστηριότητες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση, το τελευταίο έτος (Α ΄τρίμηνο 2022 – Α΄ τρίμηνο 2023) είναι η πώληση αγαθών ή υπηρεσιών (π.χ. στο e-Bay, Facebook Marketplace, Shpock) (+14,9%) και η αποστολή γνώμης για θέματα κοινωνικά ή πολιτικά (π.χ. σε ιστοσελίδες ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως Facebook, Twitter, Instagram, YouTube) (+10,9%). Οι μεγαλύτερες μειώσεις, το τελευταίο έτος, καταγράφηκαν στη συμμετοχή σε on-line διαβουλεύσεις ή ψηφοφορίες για κοινωνικά ή πολιτικά θέματα (-29,5%) και στην αναζήτηση πληροφοριών υγείας (-15,9%).

Στον συνολικό πληθυσμό της Χώρας ηλικίας 16 – 74 ετών, περίπου δύο στους τρεις (67,0%) έκαναν χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2022 – Μαρτίου 2023, για προσωπικούς λόγους. Δεν παρατηρείται στατιστικά σημαντική αλλαγή (+0,9%) σε σχέση με τη χρονική περίοδο Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022 (66,4%).

Όσον αφορά στον πληθυσμό ηλικίας 16 – 74 ετών που χρησιμοποίησε το διαδίκτυο κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2022 – Μαρτίου 2023, το ποσοστό όσων έκαναν χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, για προσωπικούς λόγους, ανέρχεται σε 77,8% (-1,5%).

Περίπου 6 στους 10 (61,8%) έλαβαν στον προσωπικό τους λογαριασμό επίσημα έγγραφα (πληρωμή φόρου, αντίγραφο ποινικού μητρώου, ληξιαρχικές πράξεις και πιστοποιητικά δημοτολογίου, βεβαίωση εμβολιασμού, αποτέλεσμα rapid test, ειδοποίηση και υπενθύμιση για ραντεβού εμβολιασμού, παραπεμπτικό συνταγογράφησης, αποτέλεσμα πανελλαδικών εξετάσεων κ.ά.) μέσω ιστοσελίδας ή εφαρμογής δημόσιας υπηρεσίας ή αρχής.

4 στους 10 (39,1%) έκλεισαν ραντεβού με δημόσια υπηρεσία μέσω ιστοσελίδας ή εφαρμογής, για προσωπικούς λόγους. Ως χαρακτηριστικά παραδείγματα αναφέρονται ραντεβού με ΚΕΠ, ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ, Εφορία (ΑΑΔΕ), με ιατρό του ΕΣΥ σε Μονάδα Πρωτοβάθμιας Μονάδας Υγείας – συμπεριλαμβανομένου του ραντεβού για εμβολιασμό κατά της Covid-19.

Το 12,0% του πληθυσμού ηλικίας 16 – 74 ετών, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2022 – Μαρτίου 2023 υπέβαλαν, οι ίδιοι, online, τη φορολογική τους δήλωση. Καταγράφεται μείωση 12,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

5 στους 10 (49,8%) ηλικίας 16 – 74 ετών, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2022 – Μαρτίου 2023, υπέβαλαν ηλεκτρονικά αίτηση για επίσημο έγγραφο, πιστοποιητικό, επίδομα (συμπεριλαμβανομένων των market pass, power pass, fuel pass, κ.ά.) ή υπέβαλαν καταγγελία / παράπονο / ένσταση. Καταγράφεται αύξηση 19,4% σε σύγκριση με το τελευταίο έτος (Απρίλιος 2021 – Μάρτιος 2022: 41,7%).

Το 56,8% όσων δεν υπέβαλαν ηλεκτρονικά αίτηση για επίσημο έγγραφο ή πιστοποιητικό, επίδομα και δεν υπέβαλαν καταγγελία / παράπονο / ένσταση, δεν το έκαναν επειδή δεν χρειάστηκε να υποβάλουν αίτηση, καταγγελία κ.λπ.

Με την έρευνα καταγράφηκε, για πρώτη φορά, η χρήση της ηλεκτρονικής ταυτοποίησης (e-Identification / eID). Επί του συνολικού πληθυσμού της χώρας ηλικίας 16 – 74 ετών, δύο στα τρία άτομα (66,4%) πραγματοποίησαν, κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2022 – Μαρτίου 2023, ηλεκτρονική ταυτοποίηση, υψηλού ή βασικού/επαρκούς επιπέδου διασφάλισης, για προσωπικούς λόγους.

Στον πληθυσμό ηλικίας 16 – 74 ετών που χρησιμοποίησε το διαδίκτυο κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2022 – Μαρτίου 2023, το ποσοστό όσων πραγματοποίησαν ηλεκτρονική ταυτοποίηση, υψηλού ή βασικού/επαρκούς επιπέδου διασφάλισης, για προσωπικούς λόγους, ανέρχεται σε 77,0 %.

Από όσους πραγματοποίησαν ηλεκτρονική ταυτοποίηση υψηλού ή βασικού/επαρκούς επιπέδου διασφάλισης, 9 στους 10 (90,9%) ταυτοποιήθηκαν για χρήση υπηρεσιών που παρέχονται από δημόσιες υπηρεσίες και αρχές, και 8 στους 10 (79,3%) για χρήση υπηρεσιών που παρέχονται από ιδιωτικές επιχειρήσεις όπως οι ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές.

3 στους 10 (29,9%) από όσους δεν πραγματοποίησαν ηλεκτρονική ταυτοποίηση, δεν το έπραξαν γιατί δεν γνώριζαν την ύπαρξή της. Το 43,6% όσων γνώριζαν για την ηλεκτρονική ταυτοποίηση και διέθεταν μέσο ηλεκτρονικής ταυτοποίησης, δεν το έπραξαν γιατί προτιμούν τη διεκπεραίωση των θεμάτων τους με προσωπική επικοινωνία ή γιατί δεν είχαν τις απαραίτητες γνώσεις για τη χρήση της.

Το 55,3% του πληθυσμού ηλικίας 16 – 74 ετών, που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά, το διαδίκτυο, πραγματοποίησαν, κατά το Α΄ τρίμηνο του 2023, κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση.

38,3% των ατόμων ηλικίας 16 – 74 ετών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίμηνο του 2023, αγόρασαν υπηρεσίες μεταφοράς / μετακίνησης από επιχειρήσεις μέσων μαζικής μεταφοράς, όπως ΚΤΕΛ, αστικές συγκοινωνίες, εταιρείες ταξί (συμπεριλαμβανομένης της UBER), αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες κ.λπ. Αύξηση 37,3% καταγράφηκε το Α’ τρίμηνο του 2023 σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2022 (27,9%).

Το 54,0% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α’ τρίμηνο του έτους και είδαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή σε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες πληροφορίες, video, φωτογραφίες που θεώρησαν αναληθή ή αμφισβητήσιμα (40,6%), τα έλεγξαν. 80,1% αυτών τα έλεγξαν μέσω άλλων πηγών στο διαδίκτυο, 23,8% συμμετείχαν σε συζητήσεις στο διαδίκτυο και 45,9% έψαξαν σε πηγές εκτός διαδικτύου. 3 στους 10 (30,3%) ανέφεραν ότι είδαν σχετικά μηνύματα / ειδήσεις σε blogs, vlogs, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή σε ειδησεογραφικές σελίδες.

Όσον αφορά στις ψηφιακές δεξιότητες, 6 στους 10 (59,1%) ηλικίας 16 – 74 ετών έχουν τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες.